بگ هولدر یا Bag Holder چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بگ هولدر یا Bag Holder چیست؟"


  • 05:01 1403-01-09
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

بگ هولدر یا Bag Holder؛ یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصطلاح بگ هولدر به چه معنی هست؟ چرا بعضی از افراد هیچ وقت ارزهای دیجیتال خودشون رو نمی فروشن؟ آیا قراره همیشه قیمت ارزهای دیجیتال در بلند مدت افزایش پیدا کنه؟ اگه فکر می کنین روند کریپتوکارنسی در بلند مدت حتمال صعودی هست و دست به موجودی والت خود نمی زنین، شما یه بگ هولدر هستین!

اگه می خواهین در بازار ارزهای دیجیتال موفق بشین، لطفا بگ هولدر نباشین. بگ هولدر یکی از مفاهیم ارز دیجیتال هست و به افرادی گفته میشه که روی دارایی هایی که ارزش خودشون رو روز به روز از دست میدن پافشاری می کنند و راضی به فروش اون ها نمیشن تا جایی که ارزش دارایی به صفر میرسه. پیشینه عبارت بگ هولدر به سال 1930 میلادی برمی گرده، ولی الان در بازار کریپتوکارنسی هم برای برخی از افراد به کار میره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بگ هولدر چیست؟ اطلاعاتی در مورد بگ هولدر یا Bag Holder به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تبدیل شدن افراد به بگ هولدر بپردازیم و معایب بگ هولدر بودن رو مورد بررسی قرار بدیم.

بگ هولدر چیست؟

بگ هولدر چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم بگ هولدر یا Bag Holder رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بگ هولدر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بگ هولدرها هیچ وقت ارزهای دیجیتال خودشون رو نمی فروشن، حتی اگه ارزش همه توکن ها به صفر برسه. چندین دلیل مختلف برای این اتفاق وجود داره. همیشه بگ هولدرها تصور می کنند ارزش دارایی در بلند مدت افزایش پیدا می کنه و روزی ضررهای کوتاه مدت جبران میشن. از طرفی بعضی از اون ها به دنبال جبران هزینه های اولیه هستن و ممکنه به همین دلیل همه دارایی های خودشون رو از دست بدن.

جالب اینجاست که بدونین لقب بگ هولدر یا Bag Holder به کسی داده میشه که با وجود اطلاع در مورد نوسانات شدید بازار ارز تمایلی برای فروش دارایی های خودش نشون نمیده. در اصل، این افراد با وجود صفر شدن ارزش دارایی ها، پافشاری زیادی برای نگهداری از اون ها از خودش نشون میدن. پیشینه استفاده از این اصطلاح به سال 1930 برمی گرده. در اون زمان مردم بعد از تجربه یه رکورد طولانی، دارایی های خودش رو در یه کیسه سیب زمینی قرار داده و با خودش به همه جا میبره.

مقاله پیشنهادی: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

دلایل تبدیل شدن افراد به بگ هولدر

دلایل تبدیل شدن افراد به بگ هولدر

همونطور که گفتیم، بگ هولدر کسی هست که دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودش رو با وجود علائمی مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال باید فروخته بشه و در حال سقوط هست، نگه میداره. به این معنی که ارز دیجیتال در حالی که در واقعیت بی ارزش هست، ارزشمند به نظر میرسه. با این حال، بعضی وقت ها ارزهای دیجیتالی که دیگران فکر می کنند بی ارزش هستن، در نهایت دوباره رشد می کنه و سرمایه گذاران رو پولدار می کنه. افراد به دلایل مختلفی تبدیل به بگ هولدر میشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل تبدیل شدن افراد به بگ هولدر بپردازیم تا با این موارد اشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

  • یکی از دلایل تبدیل شدن افراد به بگ هولدر، عدم دانش کافی و عدم برخورداری از استراتژی معاملاتی مناسب یا خاص در بازار ارزهای دیجیتال هست.
  • تصور غلطی که اگه ارزهای دیجیتال و دارایی های خودمون رو نگه داریم، در آینده قیمت اون ها افزایش پیدا می کنه. این مورد هم یکی دیگه از دلایل تبدیل شدن افراد به بگ هولدر هست.
  • بعضی وقت ها افراد به دلیل هزینه های بالایی که برای ارز دیجیتال خودشون صرف کردن، از فروش اون خودداری می کنند تا دوباره هزینه های کارمزد رو نپردازن.
  • به دلیل اثر تمایلی، فرد برخلاف جریان ارزش دارایی خودش عمل می کنه و زمانی که قیمت بالا میره شروع به فروش می کنه. زمانی که می دونه ارزش در حال کم شدن هست، اقدام به نگهداری اون می کنه.
  • یکی دیگه از دلایل تبدیل شدن افراد به بگ هولدر این هست که به درستی و به اندازه کافی به تحلیل بازار و عملکرد سرمایه گذاری خودش نمی پردازه.
  • نسبت به ضعف عملکرد ارزش دیجیتال خودش در بازار آگاهی ضعیفی دارن.

بیشتر بخوانید: کپی تریدینگ در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بگ هولدر چیست؟ اطلاعاتی در مورد بگ هولدر یا Bag Holder به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تبدیل شدن افراد به بگ هولدر بپردازیم و معایب بگ هولدر بودن رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بگ هولدرها هیچ وقت ارزهای دیجیتال خودشون رو نمی فروشن، حتی اگه ارزش همه توکن ها به صفر برسه. چندین دلیل مختلف برای این اتفاق وجود داره. اگه می خواهین در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل به یه بگ هولدر نشین، بهتره به دنبال یادگیری اصول و تحلیل اصولی بازار باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بگ هولدر یا Bag Holder چیست؟

در مورد بگ هولدر یا Bag Holder چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+80 = ?