عرضه اولیه فارم(IFO) چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "عرضه اولیه فارم(IFO) چیست؟"


  • 03:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

عرضه اولیه فارم یا IFO؛ روشی برای افزایش دارایی پروژه دیفای! چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین منظور از عرضه اولیه فارم چیست؟ عرضه اولیه فارم چجوری انجام میشه؟ چه صرافی هایی IFO عرضه می کنند؟ انواع عرضه اولیه فارم کدامند؟ چجوری در IFO شرکت کنیم؟ عرضه اولیه فارم چه مزایایی به همراه داره؟ ویژگی های عرضه اولیه فارم یا IFO چیست؟

حتما درباره روش های مختلف تامین سرمایه پروژه های ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو شنیدین. عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز، عرضه اولیه کوین و عرضه اولیه صرافی از معروف ترین روش های جذب سرمایه برای راه اندازی و توسعه پروژه های بلاک چینی هستن. عرضه اولیه فارم که برای اولین بار توسط صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ مطرح شد، جدیدترین روش برای تامین مالی پروژه های نوین و خلاقانه در اکوسیستم کریپتو هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه فارم چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه فارم یا IFO به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع عرضه اولیه فارم بپردازیم و نحوه شرکت در IFO رو مورد بررسی قرار بدیم.

عرضه اولیه فارم چیست؟

عرضه اولیه فارم چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه اولیه فارم یا IFO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که عرضه اولیه فارم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه اولیه فارم یا IFO برای اولین بار توسط صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ ایجاد شد. عرضه اولیه فارم در واقع روشی هست که از اون برای تامین مالی پروژه های نوین و خلاقانه در اکوسیستم کریپتو استفاده میشه. در این نوع عرضه اولیه، پروژه های مختلف با عرضه ارزهای دیجیتال خود در این پلتفرم ها، سرمایه لازم برای ایجاد پلتفرم جدید یا توسعه کسب و کار خودشون رو به دست میارن. در عرضه اولیه فارم، ارزهای دیجیتال قبل از فهرست شدن در صرافی ها، پیش فروش میشن.

جالب اینجاست که بدونین عرضه اولیه فارم یکی از مدل های افزایش سرمایه برای پروژه های دیفای هست که بعد از لیست شدن در صرافی، توسط صرافی ها برای پروژه های دیفای مختلف عرضه میشن. در این حالت هر پروژه توکن های خودشون رو در معرض پیش فروش قرار میدن و سرمایه گذاران می تونن این توکن ها رو خریداری کنند. سرمایه ای که از فروش توکن های بومی تهیه شده برای گسترش پروژه و عملی کردن برنامه ها استفاده میشه. IFO یه جایگزین برای عرضه اولیه کوین هست که در مراحل اولیه یه پروژه بزای جمع آوری سرمایه انجام میشه.

بیشتر بخوانید: عرضه اولیه دیفای (IDO) چیست و چه مزایایی دارد؟

انواع عرضه اولیه فارم کدامند؟

انواع عرضه اولیه فارم کدامند؟

همونطور که گفتیم، عرضه اولیه فارک یا IFO یکی از مدل های تامین سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال هست. IFO معمولا در صرافی های غیرمتمرکز برگزار میشه و پروژه های مختلف با عرضه ارزهای دیجیتال خود در این پلتفرم ها سرمایه لازم برای راه اندازی پلتفرم جدید یا توسعه کسب و کار خودشون رو به دست میارن. عرضه اولیه فارم انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع عرضه اولیه فارم بپردازیم تا با این موارد آشنایی لازم رو داشته باشین.

  • فروش غیرمحدود

یکی از انواع عرضه اولیه فارم، فروش غیرمحدود یا Unlimited Sale هست. بهتره بدونین در این حالت با پرداخت یه هزینه از قبل مشخص شده تحت عنوان هزینه شرکت در IFO، کاربران می تونن به هر اندازه که دوست داشته باشن، توکن های BNB و Cake استیک کنند و محدودیتی برای میزان سرمایه ای که وارد شبکه می تونین وجود نداره. به این ترتیب، این روش می تونه برای شما سودآور باشه.

  • فروش معمولی

یکی دیگه از انواع عرضه اولیه فارم، فروش معمولی یا Basic Sale هست. در این حالت فقط یه تعداد توکن خاص عرضه میشه و به این صورت سهم هر خریدار یه مقدار خاص میشه. توجه داشته باشین که در این شرایط خریداران هزینه شرکت در عرضه اولیه فارم یا Ifo رو پرداخت می کنند. این روش هم می تونه برای کسب سود مناسب باشه و برای شرکت در عرضه اولیه فارم می تونین از این حالت بهره ببرین.

نحوه شرکت در IFO چگونه است؟

نحوه شرکت در IFO چگونه است؟

برای شرکت در عرضه اولیه فارم یا IFO باید ابتدا در صرافی مورد نظر خودتون یه حساب کاربری درست کنین. سپس بر اساس قوانین مشخص شده باید حساب خودتون رو با توکنی شارژ کنین که بتونین با اون در IFO یا عرضه اولیه فارم خرید انجام بدین. در صرافی پنکیک سواپ برای شرکت در عرضه اولیه فارم از توکن BNB یا CAKE استفاده میشه. قبل از شرکت پیشنهاد میشه حتما ابتدا شرایط IFO رو به طور کامل بخونین تا متوجه بشین که خرید با کدوم توکن انجام می گیره. IFO به عنوان یکی از جدیدترین روش های افزایش سرمایه در دنیای دیفای مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه اولیه فارم چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه فارم یا IFO به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع عرضه اولیه فارم بپردازیم و نحوه شرکت در IFO رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، عرضه اولیه فارم یا IFO برای اولین بار توسط صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ ایجاد شد. عرضه اولیه فارم در واقع روشی هست که از اون برای تامین مالی پروژه های نوین و خلاقانه در اکوسیستم کریپتو استفاده میشه. در IFO علاوه بر سود ناشی از گرون شدن توکن، کاربران به دلیل تزریق نقدینگی به شبکه به صورت دوره ای سود به دست میارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه فارم(IFO) چیست؟

در مورد عرضه اولیه فارم(IFO) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+44 = ?