کیف پول متامسک(Metamask) چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "کیف پول متامسک(Metamask) چیست؟"


  • 21:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کیف پول متامسک یا Metamask؛ بهترین و معتبرترین کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال! چقدر با کیف پول متامسک آشنایی دارین؟ هیچ کدوم از ما بدون کیف پول یا کارت های اعتباریمون به خرید نمیریوم، اینجوری نیست؟ به همین ترتیب برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال و انجام تراکنش های مربوط هم به یه والت نیاز داریم. کیف پول ابزار نگهداری رمزارزها و کلید شخصی شما برای تعامل با دنیای کریپتوکارنسی هست. با استفاده از اون می تونین دارایی های خودتون رو در بستر بلاک چین بخرین، بفروشین یا جابجا کنین.

با استقبال روزافزون مردم جهان از تجارت ارزهای دیجیتال، هکرها هم بیشتر از قبل به این بازار علاقه مند شدن و کیف پول ارز دیجیتال یا والت از مهم ترین اهداف اون ها محسوب میشه. از این رو امنیت کیف پول های دیجیتال به یکی از دغدغه ها و چالش های افراد در فضای رمزنگاری تبدیل شده. کیف پول متامسک به دلیل ویژگی ها و کارایی های خودش به یکی از محبوب ترین ولت های حوزه بلاک چین تبدیل شده، ولی هنوز هم ممکنه خیلی از کاربران این ولت رو نشناسن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کیف پول متامسک چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول متامسک یا Metamask اطلاعاتی به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کیف پول متامسک بپردازیم.

کیف پول متامسک چیست؟

کیف پول متامسک چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کیف پول متامسک یا Metamask رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این ولت به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که متامسک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که متامسک یکی از کیف پول های رسمی و معتبر اتریوم و توکن های اتریوم هست که به صورت اکستنشنی روی مرورگرهای کامپیوتر فعالیت می کنه. متامسک به کاربران این امکان رو میده تا با اسمارت کانترکت ها و برنامه های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنند.

جالب اینجاست که بدونین متامسک یا Metamask یه افزونه مرورگر هست که همه اون رو به عنوان کیف پول اتریوم می شناسن. این افزونه روی مرورگرهای زیادی مثل کروم، فایرفاکس و.... قابل نصب و استفاده هست و این امکان رو به کاربران میده تا اتریوم و سایر توکن های فعال در شبکه ERC20 رو ذخیره کنند تا بتونن تراکنش های مورد نیاز رو انجام بدن. با استفاده از متامسک کاربران می تونن کوین های خودشون رو سپرده گذاری کنند، در بازار خرج کنند و همچنین با اتصال با Dappهای مبتنی بر اتریوم، اون ها رو در صرافی های غیرمتمرکز معامله کنند.

ویدیوی تکمیلی: آموزش کیف پول متامسک

ویژگی های کیف پول متامسک چیست؟

ویژگی های کیف پول متامسک

همونطور که گفتیم، کیف پول متامسک یکی از ولت های رسمی و معتبر اتریوم هست که به صورت افزونه ای روی مرورگرهای کامپیوتر فعالیت می کنه. با استفاده از این نرم افزار می تونین به راحتی به ذخیره سازی اتریوم و توکن های مبتنی بر اتریوم یا ERC20 بپردازین. کیف پول متامسک ویژگی ها و مشخصات زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیاید به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های کیف پول متامسک بپردازیم.

  • رابط کاربری

یکی از ویژگی های کیف پول متامسک یا Metamask که باعث شده تا مورد استقبال خیلی از معامله گران و سرمایه گذاران بازار کریپتو قرار بگیره این هست که رابط کاربری ساده ای داره و شما به راحتی می تونین با استفاده از این ولت ارزهای دیجیتال خودتون رو ذخیره، مبادله و نگهداری کنین. همچنین طراحی این کیف پول به گونه ای هست که حتی افراد مبتدی و تازه کار هم می تونن از این ولت استفاده کنند.

  • سطح امنیت بالا

یکی دیگه از ویژگی های کیف پول متامسک، دارا بودن سطح امنیت بالا هست. بهتره بدونین اطلاعات شما در مرورگرتون رمزنگاری میشه و هیچ کس به جز خودتون به اون دسترسی نداره. در صورت گم شدن رمز عبور، با استفاده از عبارت 12 کلمه ای بازیابی می تونین اون رو بازیابی کنین. توجه داشته باشین که حتما عبارت Seed رو در جای امنی ذخیره و یادداشت کنین تا در صورت نیاز بهش دسترسی داشته باشین.

  • امکان خرید ارز دیجیتال

قابلیت خرید ارز دیجیتال هم یکی دیگه از ویژگی های خیلی خوب کیف پول Metamask هست. این ولت به صورت مستقیم به دو صرافی در ارتباط هست و با استفاده از اون کاربران به راحتی می تونن ارز دیجیتال خریداری کنند. در این کیف پول برای خرید اتر از کوین بیس و از ShapeShift برای خرید توکن های ERC20 یا اتر می تونین اقدام کنین. کوین بیس در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار هست.

  • منبع باز بودن

یکی دیگه از ویژگی های کیف پول متامسک که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه و به یکی از بهترین ولت های نرم افزاری تبدیل بشه این هست که به صورت منبع باز یا Open Source فعالیت می کنه. یعنی همه کدهای کیف پول متامسک به صورت آنلاین در دسترس هستن. این مسئله باعث میشه تا این کیف پول دائما مورد بازبینی و تجزیه و تحلیل قرار بگیره و بهبود پیدا کنه.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم ساخت کیف پول ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول متامسک چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول متامسک یا Metamask اطلاعاتی به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های کیف پول متامسک بپردازیم. همونطور که گفتیم، متامسک یکی از کیف پول های رسمی و معتبر اتریوم و توکن های اتریوم هست که به صورت اکستنشنی روی مرورگرهای کامپیوتر فعالیت می کنه. این کیف پول ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول متامسک(Metamask) چیست؟

در مورد کیف پول متامسک(Metamask) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+44 = ?