4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال کدامند؟"


  • 10:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال؛ دوست دارین تا با این روش ها آشنا بشین؟ شما چجوری معاملات ارز دیجیتال خودتون رو انجام میدین؟ استفاده از کدوم روش برای انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال مناسب است؟ آیا نحوه اوردگذاری در ارزهای دیجیتال رو بلد هستین؟ چجوری میشه در صرافی های ارز دیجیتال مارکت اوردر یا سفارش با قیمت بازار تعیین کرد؟

بازار داغ ارزهای دیجیتال نظر خیلی از افراد رو در سراسر جهانبه خودش جلب کرده. همین موضوع باعث شده تا کاربران به دنبال شناخت بهترین روش و استراتژی معاملاتی برای کسب درآمد و ترید در بازار ارزهای دیجیتال باشن. کریپتوکارنسی ها بازار نوظهور محسوب میشن که با ورود ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم به جریانی مهم تبدیل شدن. شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی معاملات خودتون رو باز کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معامله یا ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های باز کردن معاملات در ارز دیجیتال بپردازیم.

معامله یا ترید ارز دیجیتال چیست؟

معامله یا ترید ارز دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم ترید(Trade) یا معامله ارز دیجیتال رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ترید یا معامله ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معامله یا ترید به معنی خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها با هدف کسب سود هست. تریدرها با استفاده از ابزار مختلفی مثل نمودارهای قیمتی، تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، اخبار مهم بازار ارزهای دیجیتال و کاربرد پروژه ها اقدام به خرید و فروش می کنند و از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود به دست میارن.

جالب اینجاست که بدونین معامله گری ارزهای دیجیتال این روزها به یکی از تجارت های پرسود تبدیل شده که در عین حال، ریسک زیادی به همراه داره و باید برای معامله گری در این بازار ریسک پذیر باشین. ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی به همراه دارن. به این ترتیب، شما می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. برای این کار باید بهترین نقاط خرید و فروش رمزارزها رو شناسایی کنین.

مقاله پیشنهادی: آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال

4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال

4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، معامله و ترید در بازار کریپتوکارنسی ها به معنی خرید ارزهای دیجیتال در قیمت پایین و فروش اون ها در قیمت بالاتر هست. روش های مختلفی برای باز کردن معاملات در بازار وجود داره. بهتره بدونین این روش ها به شما این قابلیت رو میدن تا در مورد نحوه اجرای معاملات شما توسط صرافی دقیق تر باشه. به عبارت دیگه، انواع سفارش باعث افزایش دقت و کیفیت معاملات شما میشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 4 روش  باز کردن معامله در ارز دیجیتال بپردازیم.

  • مارکت اوردر یا سفارش قیمت بازار(Market Order)

یکی از روش های باز کردن معاملات در ارز دیجیتال، مارکت اوردر یا سفارش قیمت بازار(Market Order) هست. در این روش معامله گر هیچ تاثیری در تعیین نرخ خرید و فروش ارز دیجیتال نداره. با توجه به سهولت اجرا و عدم تحلیل دقیق نمودار قیمت، این روش به طور کلی برای کاربران تازه کار توصیه میشه. از اونجایی که معامله گر در این روش امکان تعیین نرخ ارز رو نداره، میشه معامله اون رو با اختلاف قیمت زیادی با قیمت مورد نظر خود انجام داد که این یکی از معایب روش زمان بندی قیمت در بازار هست.

مقاله پیشنهادی: مارکت اوردر Market Order در ارز دیجیتال چیست؟

  • لیمیت اوردر یا سفارش با قیمت مشخص(Limit Order)

یکی دیگه از روش های باز کردن معاملات در ارز دیجیتال، لیمیت اوردر یا سفارش با قیمت مشخص هست. بهتره بدونین در این روش از معامله، تریدر در صرافی ارز دیجیتال قیمتی مشخص می کنه که معامله با اون قیمت باز بشه تا معامله به صورت دقیق انجام بگیره. در روش Limit Order تریدر باید تحلیل تکنیکال بلد باشیه و بتونه بهترین نقطه ورود به معامله رو پیدا کنه. اگه معامله گر بتونه بهترین نقطه خرید ارز دیجیتال رو در روی نمودار قیمتی پیدا کنه، می تونه با کمترین ریسک معامله خودش رو انجام بده.

  • استاپ لیمیت یا سفارش با حد ضرر مشخص(Stop Limit)

یکی دیگه از روش های معامله در ارز دیجیتال، تساپ لیمیت یا سفارش با حد ضرر معین(Stop Limit) هست. شما برای استفاده از این روش ابتدا باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین. در روش قبلی فقط لازم بود تا نقطه خرید رو پیدا کنین، ولی در روش استاپ لیمیت باید هر دو نقاطه خرید و فروش رو شناسایی کنین. به نوعی میشه گفت که در این روش پیش بینی دقیق تری برای نمودار از سمت معامله گر یا تریدر اتفاق می افته.

  • سفارش استاپ(Stop Order)

یکی دیگه از روش های معامله در ارز دیجیتال، سفارش استاپ یا Stop Order هست. این نوع سفارش ها مثل سفارش های لیمیت هستن، ولی با کمی تفاوت. سفارش های Limit در واقع در سفارشات بازار صرافی درج میشن، ولی زمانی که قیمت به یه سطح از قبل تعیین شده میرسه، سفارش های لیمیت فهرست شده و سپس در دسته سفارش های حد یا بازار قرار می گیرن. تمایز بین این دو دسته خیلی کم هست.

ویدیوی پیشنهادی: انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد معامله یا ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های باز کردن معاملات در ارز دیجیتال بپردازیم. همونطور که گفتیم، به نظر میرسه با استفاده از این سفارش ها، معامله گران می تونن کنترل بیشتری بر نحوه و زمان انجام معاملات خود داشته باشن. به این ترتیب، این دستورات زمانی که با شاخص ها و ابزار ترکیب میشن، به استراتژی های پیچیده تبدیل میشن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال کدامند؟

در مورد 4 روش باز کردن معامله در ارز دیجیتال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+79 = ?