عرضه اولیه استخر استیک(ISPO) چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "عرضه اولیه استخر استیک(ISPO) چیست؟"


  • 21:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

عرضه اولیه استخر استیک یا ISPO؛ روشی نوین و کارآمد برای تامین مالی پروژه های تازه تاسیس حوزه ارزهای دیجیتال! چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین عرضه اولیه استخر استیک چیست؟ روش ISPO توسط چه تیمی معرفی شد؟ روش تامین مالی در ISPO چجوریه؟ نحوه مشارکت در عرضه اولیه استخر اسیک یا ISPO چجوریه؟ چجوری میشه با شرکت در عرضه اولیه استخر استیک سود کسب کرد؟

معمولا خیلی از پروژه های ارز دیجیتال رو تیم های توسعه دهنده کوچیکی راه اندازی می کنند که برای ادامه کار، نیازمند سرمایه اولیه هستن. بیشتر پروژه های جوان، سرمایه اولیه خودشون رو با روش های رایجی مثل عرضه اولیه سکه و عرضه اولیه صرافی گردآوری می کنند. روش دیگه به اسم عرضه اولیه استخر استیک توسعه پیددا کرده که مزیت های بیشتری نسبت به سایر مدل های گردآوری سرمایه اولیه برای پروژه های کریپتو داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه استخر استیک چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه استخر استیک یا ISPO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب پروژه ISPO بپردازیم و روش ISPO با مکانیزم اثبات کار رو مورد بررسی قرار بدیم.

عرضه اولیه استخر استیک چیست؟

عرضه اولیه استخر استیک

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه اولیه استخر استیک یا ISPO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که عرضه اولیه استخر استیک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ISPO یا عرضه اولیه استخر استیک روشی کارآمد برای تامین مالی پروژه های تازه تاسیس حوزه ارزهای دیجیتال هست که در کنار این قابلیت، الگوریتم گواه اثبات سهام مربوط به بلاک چین ها رو هم غیرمتمرکز و در حال اجرا نگه می داره.

جالب اینجاست که بدونین مدل عرضه اولیه استخر استیک یا ISPO که با اسم ISO هم شناخته میشه، عبارت هست که از تامین مالی یه پروژه توسعه از طریق ایجاد استخر استیک، تعیین یه حاشیه متغیر خیلی بالا، چه بسا در حد 100 درصد که از طریق اون توسعه دهنده ها می تونن همه پاداش های مربوط به تایید بلوکی رو دریافت کنند و در ازای اون توکن های پروژه رو به نماینده های اون ها انتقال بدن. روش عرضه اولیه استخر ارز دیجیتال، مطابق الگوریتم اثبات سهام یا POS کار می کنه. کاربران برای اینکه بتونن در یه ISPO شرکت کنند، باید با وارد کردن سرمایه در استخر استیک، به تایید تراکنش ها بپردازن و بلوک های جدید رو با این روش استخراج کرده تا در ازای اون توکن دریافت کنند.

مزایا و معایب پروژه ISPO چیست؟

مزایا و معایب پروژه ISPO

عرضه اولیه استخر استیک روشی جدید برای گردآوری سرمایه به منظور راه اندازی پروژه های رمزارز و مخصوص بلاک چین کاردانو هست. توسعه دهنده های پروژه ها بر بستر این بلاک چین می تونن با استفاده از این قابلیت، استخرهای استیکینگ ایجاد کنند و دارنده های توکن های ADA هم می تونن این توکن ها رو در این استخرها قرار بدن و توکن های پروژه رو به عنوان پاداش دریافت کنند. پروژه ISPO مزایا و معایب مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب پروژه ISPO بپردازیم.

مزایای پروژه ISPO

  • یکی از مزایای پروژه ISPO این هست که کاربران فقط باید استخر خودشون رو به استخر پروژه تغییر بدن.
  • کاربران همچنان به طور رایگان پاداش های ADA و توکن های پروژه رو دریافت می کنند.
  • یکی دیگه از مزایای پروژه ISO این هست که توکن های کاردانوی شما در دسترس خود باقی می مونه.
  • دوره زمانی برای قفل توکن های شما وجود نداره.

معایب پروژه ISPO

  • یکی از معایب پروژه ISPO یا عرضه اولیه استخر استیکینگ این هست که پاداش ADA در دست استخرهاست. بنابراین، قبل از واگذاری، بررسی کنین که ایا اون ها همه پاداش ها رو به شما میدن یا خیر.
  • شما فقط می تونین با یه استخر با یه کیف پول استیک کنین. بنابراین، اگرچه استخر رو هدف قرار میدین، باید ADA خودتون رو در چندین کیف پول قرار بدین.

بیشتر بخوانید: استیک(Stake) ارز دیجیتال یا سهام گذاری چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه اولیه استخر استیک چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه استخر استیک یا ISPO به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب پروژه ISPO بپردازیم و روش ISPO با مکانیزم اثبات کار رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، که ISPO یا عرضه اولیه استخر استیک روشی کارآمد برای تامین مالی پروژه های تازه تاسیس حوزه ارزهای دیجیتال هست که در کنار این قابلیت، الگوریتم گواه اثبات سهام مربوط به بلاک چین ها رو هم غیرمتمرکز و در حال اجرا نگه می داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه استخر استیک(ISPO) چیست؟

در مورد عرضه اولیه استخر استیک(ISPO) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+63 = ?