استراتژی Cash Out در ارز دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "استراتژی Cash Out در ارز دیجیتال چیست؟"


  • 22:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

استراتژی کش اوت یا Cash Out در بازار ارزهای دیجیتال یک روش بسیار کاربردی برای کنترل میزان نقدینگی سبد سرمایه گذاری است. با توجه به نوسانات گسترده بازار ارزهای دیجیتال، ممکن است سرمایه شما در یک چشم به هم زدن از بین بره. به همین دلیل باید همیشه باید یک استراتژی معاملاتی مناسب برای خروج از بازار را داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم در مورد استراتژی کش اوت در بازار ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. این استراتژی شامل مجموعه ای از اقداماتی است که به شما کمک میکنه تصمیمات درستی برای خروج از بازار بگیرید. به کمک این استراتژی میتونین سود بیشتری از معاملات خود بدست بیارین و یا ضرر های خود را به حداقل مقدار ممکن کاهش بدید.

در صورتی که شما هم علاقه مند هستید بدونین منظور از استراتژی Cash Out چیست و چطور از این استراتژی در معامله های خود استفاده کنید؟ در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید. همچنین دوره بهترین استراتژی های بازار ارز دیجیتال می تواند استراتژی های اصلی این بازار را به شما کامل یاد دهد.

 استراتژی Cash Out در ارز دیجیتال چیست؟

 استراتژی کش اوت چیست؟

کش اوت به معنی بیرون کشیدن سرمایه از بازار است. استراتژی Cash Out مشخص میکنه که چه زمانی و به چه روش هایی سرمایه خود را از یک دارایی خارج کنین. این استراتژی را میتوان در انواع بازارهای مالی به کار برد ولی نحوه برنامه ریزی برای خارج کرد سرمایه از بازارهای متفاوت، با هم فرق داره.

به عبارت دیگر به عنوان یک سرمایه گذار علاوه بر برنامه ریزی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، باید استراتژی و برنامه ریزی مناسبی برای خروج از آن را هم داشته باشید. استراتژی Cash Out یکی از بهترین برنامه ریزی های ممکن برای خروج از بازار است. البته این استراتژی در تمامی بازار های مالی کاربرد داره ولی تفاوت هایی بین مراحل آن در مارکت های مختلف وجود داره.

البته قبل از به کار بردن این استراتژی باید به نسبت ریسک به ریوارد یا R/R معامله های خود توجه کافی را داشته باشید. این نسبت به شما نشان میدهد که برای کسب چه مقداری سود، چه میزان از سرمایه خودتون را وارد ریسک میکنین. در مرحله بعد در صورتی که معامله بر اساس پیش بینی شما جلو نره، میتونین با استفاده از استراتژی کش اوت خود، از معامله مورد نظر خارج بشید.

با توجه به اینکه موضوع اصلی مورد بحث در این مقاله بازار کریپتوکارنسی ها است، در این مقاله استراتژی کش اوت در ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار میدیم. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در مورد استفاده از این استراتژی بهتون ارائه بدیم.

ویدیوی پیشنهادی: معرفی استراتژی معاملاتی با استفاده از اندیکاتور RSI و EMA

  استراتژی کش اوت چیست؟

استراتژی خارج کردن سرمایه در ارز دیجیتال

در این بخش از مقاله استراتژی Cash Out در ارز دیجیتال چیست؟ قصد داریم در مورد نحوه استفاده از این استراتژی با شما صحبت کنیم. برای اینکه از این استراتژی استفاده کنین، قبل از هر چیزی باید مطمئن بشید که بازار خلاف جهت تحلیل ها و سرمایه گذاری شما حرکت میکنه. به همین منظور باید به صورت دائمی حواستون به دارایی های دیجیتالی که دارید و روند حرکتی آن ها باشه. در این مورد حتی کوچکترین تحرکات بازار هم اهمیت بالایی را دارند.

در صورتی که زمان مناسبی برای به کار بردن این استراتژی انتخاب نکرده باشین، ممکن است نتیجه مطلوبی را بدست نیارید. همچنین در هنگام استفاده از این روش باید مراحل نقد کردن دارایی های خود که ممکن است شامل انتقال به صرافی ارز دیجیتال و ثبت سفارش باشد، را هم مد نظر قرار بدید.

در بازار ارزهای دیجیتال این استراتژی بیشتر توسط معامله گرهای ریسک گریز مورد استفاده قرار میگیره. برخی از سرمایه گذار ها به سودهای کوچک قانع هستند و علاقه ای به ریسک کردن ندارن؛ به همین دلیل با بدست آوردن اولین سود، سرمایه خود را از این بازار خارج میکنن. بهترین استراتژی خروج از بازار برای این افراد نیز Cash Out است.

مطالعه پیشنهادی: معرفی و آموزش استراتژی همیار تریدر ارزسنج

چطور از استراتژی کش اوت استفاده کنیم؟

حالا که با استراتژی کش اوت در ارز دیجیتال آشنا شدیم، احتمالا شما هم سوالاتی در مورد نحوه به کار بردن این روش را دارید. به همین دلیل در این بخش از مقاله به شما توضیح دادیم که چطور از این استراتژی به صورت عملی در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید؟

بازار ارزهای دیجیتال حجم معاملات قابل توجهی را داره و به طور معمول در طول یک روز معاملاتی، میلیاردها دلار در این بازار بین سرمایه گذاران مختلف جابجا میشه. یه همین دلیل نقد کردن بسیاری از ارزهای دیجیتال در این بازار به صورت آنی صورت میگیره و نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

در این استراتژی برای نقد کردن دارایی های خود از استیبل کوین ها استفاده کنین؛ چرا که این دارایی ها دارای ثبات هستن و ارزش آن ها همواره با یک مقدار مشخص، برابر است. رمز ارزهایی مثل تتر، دای و بایننس یو اس دی به عنوان بهترین و پرکاربردترین استیبل کوین های بازار هستن که ارزش هر واحد از آن ها معادل با یک دلار آمریکا است.

 چطور از استراتژی کش اوت استفاده کنیم؟

زمانی که اولین نشانه های تغییر روند در بازار را مشاهده کردین و یا مطمئن هستید که قیمت ارز دیجیتال قرار است برخلاف پوزیشن معاملاتی شما حرکت کنه، میتونین از این استراتژی استفاده کنین. برای این منظور میتونین تمام معامله خود را در همان لحظه با بهترین قیمت ممکن ببندید. البته پیدا کردن بهترین، سریعترین و ارزان ترین راه ممکن برای نقد کردن دارایی ها اهمیت بیشتری را دارد.

به همین دلیل بهتره قبل از نقد کردن دارایی های خود و تبدیل آن ها به استیبل کوین ها، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا روشی که انتخاب کردم ارزان و ساده ترین راه برای نقد کردن ارزهای دیجیتال است؟
  • آیا تمامی روش های ممکن برای نقد کردن ارزهای دیجیتال را بررسی کردم؟
  • قصد داریم این پول را به شکل ارز دیجیتال نگه دارم یا اینکه می خواهم آن را به پول نقد تبدیل کنم؟
  • چقدر طول میکشه تا دارایی های من به فروش برن و معادل آن ها را دریافت کنم؟
  • آیا قصد دارم رمز ارزهای خود را با ارزهای دیجیتال دیگری جایگزین کنم؟

بررسی انواع روش های نقد کردن ارز دیجیتال

با استفاده از استراتژی کش اوت، تبدیل کردن ارزها دیجیتال به پول نقد و خارج کردن دارایی ها از بازار ارزهای دیجیتال امکان پذیر میشه؛ اما انتخاب یک روش مناسب برای این منظور اهمیت بالایی را داره. به همین دلیل قصد داریم در این بخش تعدادی از راه های نقد کردن ارز دیجیتال رو بهتون معرفی کنیم.

بررسی انواع روش های نقد کردن ارز دیجیتال

  • صرافی های متمرکز ارز دیجیتال

استفاده از این روش برای افرادی که دارایی های خودشون رو در صرافی نگهداری میکنن و چشم انداز سرمایه گذاری آن ها کوتاه مدت و میان مدت هستش، گزینه مناسبی است. البته این نوع صرافی ها در دو نوع داخلی و خارجی هستن. افرادی که سرمایه خود را تبدیل به  استیبل کوین ها کردن، بهتره از صرافی های خارجی برای نقد کردن دارایی های خود استفاده کنن. به این ترتیب این افراد میتونن در کمترین زمان ممکن وارد بازار بشن.

اما در صورتی که قصد دارید دارایی های دیجیتالی خودتون رو به ریال تبدیل کرده و به حساب بانکی خود انتقال بدبد، باید از صرافی های ارز دیجیتال داخلی استفاده کنید. مزیت استفاده مستقیم از صرافی های داخلی اینه که تنها یک بار کارمزد های مربوط به انتقال ارزهای دیجیتال خود را پرداخت میکنین.

توجه داشته باشین که در این روش باید از صرافی های معتبر کمک بگیرین. همچنین اگه صرافی مورد نظرتون برای ایرانی ها محدودیتی را در نظر گرفته باشه، باید از اتصال VPN یا VPS خود مطمئن بشین تا مشکلی براتون ایجاد نشه. صرافی های کوکوین و کوینکس به عنوان بهترین صرافی های خارجی و صرافی ارز دیجیتال اینانس نیز بهترین صرافی داخلی ارز دیجیتال برای نقد کردن دارایی ها است.

  • دستگاه های خودپرداز بیت کوین

یکی دیگه از راه های بسیار ساده و سریعی که برای فروش ارزهای دیجیتال وجود داره، دستگاه های خودپردازی هستن که به صورت انحصاری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال طراحی شدن. برای استفاده از این دستگاه ها، یک آدرس کیف پول دیجیتال به شما داده میشه تا رمز اهرزای خودتون رو به آن انتقال داده و دارایی های خودتون رو به فروش برسونید.

اما بزرگترین مشکل این روش اینه که در حال حاضر تنها در شهرها و کشورهای خاصی، این دستگاه ها در دسترس هستن. به همین دلیل برای افرادی که در داخل ایران زندگی میکنن، این روش کاربردی را نداره. اما ساکنین خارج از کشور به راحتی میتونن از این دستگاه ها برای نقد کردن ارزهای دیجیتال خود استفاده کنن.

  • صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال یا DEX

یکی دیگه از پلتفرم هایی که میتونین برای عملی کردن استراتژی Cash Out از آن ها استفاده کنین، صرافی های غیر متمرکز هستن. این پلتفرم ها بر اساس پروتکلی بر روی شبکه های بلاک چینی ایجاد شدن و به شما اجازه میدن بدون دخالت سیستم های کنترلی، دارایی های خود را نقد کنید.

توجه داشته باشین که برای استفاده از این پلتفرم ها باید دارایی های خود را به یک کیف پول ارز دیجیتال انتقال بدین که توانایی پشتیبانی از برنامه های غیر متمرکز را داشته باشه. برای مثال کیف پول تراست ولت برای این منظور بسیار مناسب است. البته ایرادی که از این روش گرفته میشه، نقدینگی پایین برای بعضی از ارزهای دیجیتال است که میتونین با انتخاب صرافی هایی که بازارساز خودکار دارن، تا حدی از این مشکل اجتناب کنید.

صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال یا DEX

بررسی دیدگاه مخالفان استراتژی کش اوت

در این مقاله سعی کردیم بهتون شرح بدیم که منظور از استراتژی Cash Out چیست؟ و چطور میتونیم از این استراتژی در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟ اما بهتره که یک طرفه به قاضی نریم و در مورد دیدگاه مخالفان این استراتژی هم صحبت کنیم.

اصلی ترین دلیل مخالفت تحلیلگران با این استراتژی اینه که تمام دارایی سرمایه گذاران باید از بازار خارج بشه. بسیاری از تحلیلگرهای حرفه ای و افرادی که با گذشته این بازار آشنایی کافی را دارند، به خوبی میدونن که روند بازار ارزهای دیجیتال معمولا در بلند مدت صعودی است و نوسانات مقطعی و حتی ریزش ها، یک روز جبران میشن.

در صورتی که چارت قیمتی رمز ارزهای مختلف را مورد بررسی قرار بدیم، متوجه میشیم که تا به امروز این دارایی ها نوسانات بسیاری رو پشت سر گذاشتن و چرخه های ریزشی و صعودی تکرار شونده ای در کلیت این بازار وجود داره. به همین دلیل مخالفان استراتژی Cash Out اعتقاد دارن که خروج کامل از بازار ارزهای دیجیتال میتونه باعث بشه از این سودها جا بمونیم.

در پاسخ به این افراد باید بگیم که تجربه و دانش بالا برای به کار بردن این استراتژی اهمیت بالایی رو داره. برای مثال معامله گر تازه کاری را در نظر بگیرید که توانایی کنترل احساسات خودش را نداشته باشه. طبیعی است که این فرد با دیدن اولین نشانه های ریزش بازار و یا اصلاح های قیمتی دچار ترس بشه و با استفاده از استراتژی کش اوت دارایی های خودش را نقد کنه.

اما یک تحلیل گر حرفه ای که تجربه و دانش کافی را در اختیار داره، به خوبی تفاوت بین اصلاح های مقطعی و ریزش های بزرگ بازار رو میدونه. به همین دلیل این فرد میتونه در موقعیت های بهتری از استراتژی Cash Out استفاده کنه. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که تا حد ممکن دانش خود را در حوزه تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و داده های آن چین، افزایش بدین تا تصمیم گیری در چنین موقعیت هایی برایتان راحتتر باشد.

در نهایت لازم میدونیم این نکته را هم اضافه کنیم که، با وجود اهمیتی که این استراتژی داره، اما بیشتر معامله گر ها از آن به عنوان آخرین گزینه ممکن یاد میکنن. بیشتر معامله گرها ترجیح میدن که به جای استراتژی Cash Out از ریسک فری و سیو سود استفاده کنن؛ چرا که این روش ها به دانش فنی کمتری نیاز داره و اثربخشی بالایی را داره.

جمع بندی و نتیجه

به طور کلی در این مقاله سعی کریم به این موضوع بپردازیم که استراتژی کش اوت در ارز دیجیتال چیست؟ و چطور میشه از این استراتژی برا خارج کردن دارایی از بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرد؟ به طور معمول در زمان هایی که سودهای قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال کسب میکنین و یا امیدی به ادامه دار بودن روند بازار ندارین، میتونین از استراتژی Cash Out استفاده کنید.

البته این روش خروج از بازار ارزهای دیجیتال مخالف هایی را داره که در این مقاله در مورد دیدگاه های مخالف این استراتژی صحبت کردیم. امیدواریم که با این مقاله تونسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتون قرار بدیم. در صورتی که سوالی در مورد استراتژی Cash Out داشته باشین، میتونین در قسمت نظارت با ما درمیان بذارید.

 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی Cash Out در ارز دیجیتال چیست؟

در مورد استراتژی Cash Out در ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+56 = ?