معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار"


  • 20:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار، اطلاعاتی در مورد کندل استیک یا نمودار شمعی ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین الگوهای ایجاد شده در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو پیدا کنین.

برای پیش بینی قیمت و آینده هر ارز دیجیتال نیاز هست که تغییرات قیمتی اون ها رو تجزیه و تحلیل کنین. برای این کار ابتدا باید روند تغییرات قیمت رو در یه نمودار تشخیص بدین. به روش های بررسی این نمودارها برای پیش بینی روند بازار تحلیل تکنیکال گفته میشه. با اینکه انواع مختلف نمودار مانند نمودار خطی، میله ای وجود داره، ولی نمودار شمعی معروف ترین اون هاست. برای بررسی رفتار نمودار کندل استیک به دانش کندل شناسی و شناخت الگوهای اون نیاز داریم. هر معامله گر برای تحلیل تکنیکال به شناخت این کندل استیک ها نیاز داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار، اطلاعاتی در مورد کندل استیک یا نمودار شمعی ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین الگوهای ایجاد شده در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین.

کندل استیک چیست؟

کندل استیک چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کندل استیک یا نمودار شمعی ارزهای دیجیتال رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این نمودارها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که کندل استیک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کندل ها نوعی از نمودارها هستن که تاریخچه قیمت یه دارایی مثل ارز دیجیتال و خلاصه ای از رفتار قیمتی اون رو به ما نشون میدن. در هر نمودار شمعی زمان در محور افقی و قیمت ها در محور عمودی نشون داده میشه. کندل استیک ها در کنار نمودارهای خطی و میله یکی از مهم ترین روش های تحلیل تکنیکال در بازار هستن.

جالب اینجاست که بدونین کندل استیک یا نمودار شمعی ارز دیجیتال، یه ابزار عالی برای تحلیلگران تکنیکال محسوب میشن. نمودار شمعی می تونه حرکت قیمت رو در یه بازه زمانی خاص به شما نشون میده. این نمودار به دلیل سادگی بسیار زیادی که داره درک و خوندن اون راحت هست و از محبوبیت بسیار زیادی در بین معامله گران و تریدرها برخوردار هست. کندل استیک در واقع بیشترین قیمت، کمترین قیمت و قیمت باز و بسته شده ارز دیجیتال رو در یه بازه زمانی خاص نشون میده. تاریخچه استفاده از نمودار شمعی به سال 1700 بر می گرده، زمانی که معامله گران برنج ژاپنی از اون به عنوان یه روش پیشرفته برای تحلیل قیمت بازار استفاده می کردن.

کندل استیک یا نمودار شمعی ارز دیجیتال یکی از ابزارهای تحلیل تکنیکال هست که به معامله گران و تریدرها کمک می کنه تا تصمیم های درستی بگیرن. بنابراین، شناخت کندل استیک و نمودارهای کندلی می تونه در پیش بینی قیمت ها در بازار ارز دیجیتال کمک کنه و این امکان رو به کاربر میده تا زمان خرید و فروش ارز دیجیتال انتخابی خودشون رو به درستی تشخیص بدن. نکته قابل توجه این هست که در نمودارهای کندلی محور افقی زمان و محور عمودی قیمت ارز دیجیتال رو نشون میده.

مقاله پیشنادی: آموزش ترید ارزهای دیجیتال 

معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار:

معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار

به طور میانگین بالغ بر 100 الگو برای نمودارهای کندلی وجود داره، ولی در این میان سه الگوی یک، دو و سه کندلی شناخته شده ترین کندل استیک هایی هست که تحلیلگران استفاده می کنند. هر کدوم از این الگوها برای شناخت روندهای افزایش، کاهش و یا بازگشت قیمت ها در بازار مورد استفاده قرار می گیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این کندل ها اشنا بشین و تحلیل های خودتون رو انجام بدین.

•    الگوهای یک کندلی

یکی از انواع الگوهای کندل استیک در بازار ارزهای دیجیتال، الگوهای یک کندلی هست. این نوع الگو اونقدر قوی هست که حتی در یه واحد زمانی می تونه باعث تغییر روند الگو باشه. از جمله از الگوهای تک کندلی میشه به الگوی چکش اشاره کرد. این الگو یه بدنه اصلی کوچیک با سایه های پایینی بلند هست و طول سایه پایینی دو برابر بدنه هست. نکته قابل توجه در مورد الگوی چکش این هست که این نوع از کندل ها رو باید در یه منطقه مهم حمایتی و مقاومتی یا به اصطلاح زون های مهم عرضه و تقاضا ببینین، هرچه شدو یا سایه این کندل بلندتر باشه نشون از حمایتی این کندل توسط خریداران بوده و می تونه در صورت تایید کندل بعدی روند نزولی رو به روند صعودی تبدیل کنه.

مقاله پیشنهادی: برای ترید ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنم

•    الگوهای دو کندلی

یکی دیگه از انواع الگوهای کندل استیک، الگوهای دو کندلی هست. از جمله از این الگوها می تونیم به الگوهای کندل پوششی صعودی که در روند نزولی تشکیل شده و پوشای نزولی که در روند افزایشی شکل می گیره، اشاره کرد. در این نوع الگوها دو کندل با دو کندل با دو رنگ متوالی شکل می گیره و به این صورت هست که اگه دو کندل با رنگ های متفاوت پشت هم باشن، چرخشی در روند شکل می گیره و شروع روند جدید یا اصطلاح در روند جدید شکل می گیره، قاعده کندل های اینگالف به این صورت هست که کندلی که می خواد کندل قبلی رو بپوشونه باید خلاف رنگ اون باشه و همه بدنه کندل قبلی رو بپوشونه.

•    الگوهای سه کندلی

یکی دیگه از انواع الگوهای کندل استیک، الگوهای سه کندلی هست. از جله از این الگوها می تونیم به الگوی ستاره صبحگاهی و ستاره شامگاهی اشاره کنیم. همونطور که از اسم این الگوها معلوم هست الگوی ستاره صبجگاهی و ستاره شامگاهی از سه کندل تشکیل شده و بدنه کندل سومی باید حداقل تا 50 درصد کندل اول رو بپوشونه، الگوی ستاره صبحگاهی نشون دهنده روند صعودی بودن قیمت و افزایش فشار خرید به بازار هست. ولی الگوی ستاره شامگاهی موقعیت کاملا برعکس ستاره صبحگاهی هست و نشون دهنده روند مثبت یا شروع اصلاح در یه روند مثبت رو برای معامله گران و تریدرها نشون میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار، اطلاعاتی در مورد کندل استیک یا نمودار شمعی ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین الگوهای ایجاد شده در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین. همونطور که گفتیم، به طور میانگین بالغ بر 100 الگو برای نمودارهای کندلی وجود داره، ولی در این میان سه الگوی یک، دو و سه کندلی شناخته شده ترین کندل استیک هایی هست که تحلیلگران استفاده می کنند. هر کدوم از این الگوها برای شناخت روندهای افزایش، کاهش و یا بازگشت قیمت ها در بازار مورد استفاده قرار می گیره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار

در مورد معرفی انواع الگوهای کندل استیک در بازار نظر دهید
سوال امنیتی :3+49 = ?