روش های شناسایی ایردراپ های تقلبی

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "روش های شناسایی ایردراپ های تقلبی"


  • 11:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

روش های شناسایی ایردراپ های تقلبی؛ چجوری ایردراپ های جعلی رو تشخیص بدیم؟ به نظر شما ایرداپ ها چقدر سود دارن؟ چرا کلاهبرداران یه ایردراپ جعلی ایجاد می کنند؟ راه های شناسایی ایردراپ های تقلبی چیست؟ روش های شرکت در ایردراپ ها و نکات مهم درباره اون ها چیست؟ کلاهبردای با ایردراپ ها چجوری انجام میشه؟ هدف از ایردراپ چیست؟

ایردراپ در دنیای ارزهای دیجیتال و صنعت رمزارزها، به معنی توزیع رایگان کوین یا توکن در بین گروه از کاربران هست. استارتاپ ها و پروژه های جدید کریپتویی با اهداف مختلف مثل تبلیغ یه بلاک چین جدید، اطلاع رسانی درباره پیدایش اون و پاداش به کاربران وفادار دست به این کار می زنن. بعضی از افراد به منظور کسب درآمد از توکن های رایگان در ایردراپ ها شرکت می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله روش های شناسایی ایردراپ های تقلبی، اطلاعاتی درباره ایردراپ یا Airdrop به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های شناسایی ایردراپ های جعلی بپردازیم.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که ایردراپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ایردراپ یا Airdrop در بازار ارزهای دیجیتال به معنی ارسال کوین یا توکن رایگان به کاربران هست. این کار توسط استارتاپ ها و پروژه های جدید کریپتویی و برای اهداف مختلفی انجام می گیره. ایردراپ طرفداران زیادی داره و بعضی از افراد فقط به منظور کسب درآمد از توکن های رایگان در ایردراپ ها شرکت می کنند. در اینجاست که کلاهبرداران هم وارد میشن و با روش های مختلفی سعی در گول زدن افراد و سرقت دارایی هاشون دارن.

جالب اینجاست که بدونین ایردراپ ها یا Airdrop معمولا توسط ارزهای دیجیتال به وجود میان تا کاربران رو به استفاده از رمزارزهای مورد نظر تشویق کنند. در دریافت ایردراپ پروژه های مختلف تنها کاری که باید انجام بدین، داشتن یا نصب کیف پول دیجیتال و انجام بعضی از دستورالعمل هاست. در حال حاضر ایردراپ کاربردی بیشتر از بازاریابی پیدا کرده. توسعه دهنده های ارز دیجیتال از ایردراپ برای به معرض فروش گذاشتن ارز دیجیتال خودشون استفاده می کنند و در اون به افرادی که قصد خرید ارز دیجیتال مورد نظر رو داشتن، رمزارز رایگان میدن.

کلاهبرداری با ایردراپ چگونه است؟

ایردراپ های تقلبی به عنوان یکی از روش های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال شناخته میشن. در این روش از کلاهبرداری، افراد کلاهبردار با استفاده از اسم و نماد پروژه های معتبر رمزارزها از ایردراپ برای سرقت اطلاعات شخصی، دارایی های دیجیتال یا کلیدهای خصوصی کاربران استفاده می کنند. متاسفانه خیلی از ایردراپ ها مشکلاتی دارن. بعضی از اون ها جعلی هستن و اصلا هیچ ارز دیجیتالی به کاربران داده نمیشه. در بعضی از موارد رمزارز ارسالی به کاربران، ارزشی نداره و یا اصلا وجود نداره. همچنین بعضی از ایردراپ ها به دلیل دسترسی به اطلاعات کاربران باعث سرقت ارزهای دیجیتال و یا هک حساب کاربری میشن.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان با ایردراپ (Airdrop)

راه های شناسایی ایردراپ های جعلی

راه های شناسایی ایردراپ های جعلی

همونطور که گفتیم، این روزها شاهد مشکلات مختلفی در رویدادهای ایردراپ هستیم. بنابراین، شناخت چالش ها و مشکلات احتمالی این رویدادها به ما در تشخیص ایردراپ های تقلبی کمک می کنه. شما باید با استفاده از روش هایی ایردراپ های جعلی رو شناسایی کنین تا سرمایتون به باد نره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی راه های شناسایی ایردراپ های جعلی بپردازیم.

•    یکی از روش های شناسایی ایردراپ های جعلی این هست که اعلامیه های رسمی پروژه رو بررسی کنین تا مطمعن بشین پروژه مورد نظر در حال برگزاری ایردراپ هست.
•    یکی دیگه از روش های شناسایی ایردراپ های جعلی این هست که توانایی پروژه مورد نظر خودتون رو بررسی کنین و پیگیر این موضوع باشین که آیا پروژه ارزشمند و قابل توجه هست یا نه.
•    بررسی تاریخچه پروژه مورد نظر هم یکی دیگه از راه های شناسایی ایردراپ های جعلی هست. به عبارت دیگه، باید ببینین که آیا پروژه در گذشته موفق بوده یا نه.
•    برای اینکه مطمعن بشین ایردراپ تقلبی نیست، باید به سایت های تخصصی مراجعه کنین. سر زدن به سایت های تخصصی معتبر و مطالعه نظرات کاربران درباره یه ایردراپ می تونه کمک زیادی به شما کنه.

به طور کلی برای مقابله کردن با هرگونه ضررهای مالی و زمانی در نتیجه کلاهبرداری با ایردراپ بهتره همیشه از منابع قابل اعتماد و سایت های معتبر برای اطلاع از انواع ایردراپ ها استفاده کنین. همچنین همیشه دقت و احتیاط رو در انتخاب ایردراپ مناسب داشته باشین.
از طرف دیگه اگه مشکوک به جعلی بودن ایردراپ هستین، باید از انجام هرجور تراکنش با اون جلوگیری کنین و در صورت ممکن خیلی زود به مسئولان مربوطه گزارش بدین. بنابراین، می تونین به جلوگیری از گسترش کلاهبرداری با ایردراپ ها کمک کنین و در عین حال از امنیت مالی خودتون محافظت کنین.

سرمایه گذاری در ایردراپ یک ریسک است!

سرمایه گذاری در ایردراپ یک ریسک است!

اگه فکر می کنین هر پروژه ایردراپ با استقبال خیلی از کاربران و سرمایه گذاران روبرو میشه، اشتباه می کنین. خیلی از ایردراپ ها به دلایل مختلفی مثل عدم استقبال کاربران شکست می خورن و سرمایه گذاران ضرر می کنند. در موارد مختلفی ایردراپ ها بعد از چند روز به صورت کامل منحل میشن. یکی از راه های تشخیص ایردراپ های تقلبی مدت فعال بودن و تعداد شرکت کننده هاست. مهم ترین دلایل شکست ایردراپ ها عبارت هستن از:

•    هیچ تعهدی از طرف تیم توسعه وجود نداره.
•    مراحل و اقدامات زیادی برای شرکت در ایردراپ ها مشخص شده.
•    پاداش مشخص شده اندک و کم ارزش هست.
•    فارنید توزیع توکن ها به درستی اطلاع رسانی نشده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله روش های شناسایی ایردراپ های تقلبی، اطلاعاتی درباره ایردراپ یا Airdrop به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های شناسایی ایردراپ های جعلی بپردازیم. همونطورکه گفتیم، ایردراپ در بازار ارزهای دیجیتال به معنی ارسال کوین یا توکن رایگان به کاربران هست. این کار توسط استارتاپ ها و پروژهه ای جدید کریپتویی و برای اهداف مختلفی انجام می گیره. از اونجایی که افراد زیادی در پروژه های ایردراپ شرکت می کنند، کلاهبردان و افراد سودجو هم وارد این حوزه شده و قصد سرقت دارایی های کاربران و سرمایه گذاران رو دارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد روش های شناسایی ایردراپ های تقلبی

در مورد روش های شناسایی ایردراپ های تقلبی نظر دهید
سوال امنیتی :8+65 = ?