منظور از آلت چین(AltChian) چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "منظور از آلت چین(AltChian) چیست؟"


  • 01:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

آلت چین یا AltChain؛ مفهومی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! همه ما یبار هم باشه اسم بلاک چین رو شنیدیم، ولی خب آلت چین چیست و تفاوت اون با آلت کوین در چه چیزی هست؟ به نظر شما آلت چین می تونه جای فناوری بلاک چین رو بگیره؟ چه آینده ای در انتظار آلت چین وجود داره؟ استفاده از آلت چین چه مزایایی به همراه داره؟ چجوری میشه از آلت چین استفاده کرد؟ چطور از آلت چین برای تحلیل بیت کوین میتوان استفاده کرد؟

هر رمزارزی مبتنی بر شبکه بلاک چین خاص خودش توسعه پیدا کرده. در دنیای ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین، رمزارزهای دیگه ای وجود دارن که برای توسعه نیاز به شبکه خودشون دارن، به این شبکه آلت چین گفته میشه. تعداد زیادی از تریدر ارز دیجیتال هنور بر سر اینکه آلت چین ها ارزش استفاده کردن رو دارن یا نه، با هم اختلاف دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آلت چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد آلت چین یا AltChain به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از آلت چین بپردازیم و تفاوت آلت چین با آلت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

آلت چین چیست؟

آلت چین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که آلت چین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که به هر شبکه بلاک چینی به غیر از بیت کوین و اتریوم، آلت چین یا Altchain گفته میشه. آلت چین ها از روزها اولیه بازار ارزهای دیجیتال وجود داشتن. مثلا بلاک چین لایت کوین به عنوان یه رقیب واسه بیت کوین در سال 2011 راه اندازی شد. دوج کوین و ریپل هم در سال 2013 شروع به فعالیت کردن. با این حال وقتی که مشکلات مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم مطرح شد، آلت چین ها به شدت افزایش پیدا کردن و شبکه هایی مثل اسمارت چین، کاردانو، پولکادات، سولانا، ترون و.... به وجود اومدن و پیشرفت زیاد داشتن.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال هیچ وقت محدود نیست. در حال حاضر از طریق اکوسیستم کریپتوکارنسی، هزاران شبکه جایگزین در حال اجرا و راه اندازی هستن. در حالی که آلت چین(Altchain)های جدید همچنان به چالش کشیدن بلاک چین های موجود ادامه میدن، مجموعه شبکه های قابل اعتماد در نهایت قوی تر میشن. همچنین با رشد روزافزون ارزهای دیجیتال، انتظار میره که در آینده شاهد آلت چین های پویاتر و کاربرپسندتر باشیم. این احتمال هم وجود داره که خیلی از برنامه های غیرمتمرکز محبوب در آینده در شبکه های جایگزین اجرا بشن.

ویدیوی پیششنهادی: ویدیوی بررسی شبکه بلاک چین سولانا Solana

استفاده از آلت چین چه مزایایی به همراه دارد؟

استفاده از آلت چین چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، آلت چین ها(Altchain) و آلت کوین ها روز به روز در حال پیشرفت و توسعه هستن و استفاده از اون ها هم مزایای خاص خودش رو داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از آلت چین بپردازیم.

•    یکی از مزایای استفاده از آلت چین این هست که به شما کمک می کنه تا برای هر چیزی توکن درست کنین. هر ایده، مفهوم، میم یا هر چیز دیگه می تونه یه توکن قابل معامله واسه شما باشه که فقط در عرضه چند دقیقه می تونین اون رو به وجود بیارین.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از آلت چین این هست که می تونین برای هر ایده و عملکرد، بازارها و معاملات بلند مدت و کوتاه مدت به وجود بیارین. می تونین بازاری برای Al، Doge، Elon، IoT و.... یا هر توکنی که دوست دارین، ایجاد کنین.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از آلت چین این هست که به دلیل غیرمتمرکز بودن آلت چین، می تونین از پل(ALT/ETH/BNB) برای معامله توکن ها بین اکوسیستم ها استفاده کنین. معاملات در آلت چین فقط چند میلی ثانیه طول می کشه.
•    همونطور که کاربران می تونن در شبکه اتریوم، ارزهای دیجیتال و NFT خودشون رو معامله کنند، خیلی از آلت چین ها قادر به ارائه این قابلیت هستن.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از آلت چین این هست که شما می تونین با استفاده از آلت چین اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین.

تفاوت آلت چین با آلت کوین چیست؟

تفاوت آلت چین با آلت کوین چیست؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت آلت چین با آلت کوین بپردازیم. توکن های بومی آلت چین ها به عنوان آلت کوین شناخته میشن. به هر ارز دیجیتالی که بیت کوین یا اتریوم نباشه، آلت کوین گفته میشه. مثلا DOT،XRP، DOGE، BNB، SOL و.... همگی آلت کوین هستن. البته بعضی از طرفداران بیت کوین، ارز دیجیتال اتریوم رو یه آلت کوین می نامن. در حالی که آلت چین یا Altchain به یه شبکه بلاک چین اشاره داره، نه به ارز دیجیتالی که بهش قدرت میده.

ویدیوی پیشنهادی: تفاوت آلت کوین، شت کوین و میم کوین چیست؟

حائز اهمیت هست که بدونین همه آلت کوین ها دارای آلت چین مخصوص خودشون نیستن. بیشتر آلت کوین ها توکن هایی هستن که بر روی یه شبکه ارز دیجیتال از قبل موجود راه اندازی میشن. مثلا شیبا اینو که یکی از بزرگ ترین میم کوین های بازار هست، نوعی توکن ERC_20 مبتنی بر شبکه اتریوم هست. کاربران در زمان خرید و فروش شیبا، هزینه گس رو به بلاک چین اتریوم پرداخت می کنند تا تراکنش هاشون پردازش بشه.

آلت کوین ها بر روی آلت چین ها هم می تونن وجود داشته باشن. همونطور که کاربران می تونن در شبکه اتریوم، ارزهای دیجیتال و NFT خودشون رو معامله کنند، خیلی از آلت چین ها قادر به ارائه این قابلیت هستن. مثلا سولانا و کاردانو این امکان رو به کاربران میدن تا NFTها و توکن های رمزنگاری خودشون رو برای اجرا در این بلاک چین ها بسازن و سود زیادی به دست بیارن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آلت چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد آلت چین یا AltChain به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از آلت چین بپردازیم و تفاوت آلت چین با آلت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، به هر شبکه بلاک چینی به غیر از بیت کوین و اتریوم، آلت چین گفته میشه. آلت چین ها از روزها اولیه بازار ارزهای دیجیتال وجود داشتن. استفاده از آلت چین مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از کاربران و تریدرهای بازار کریپتو قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد منظور از آلت چین(AltChian) چیست؟

در مورد منظور از آلت چین(AltChian) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+83 = ?