چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند؟"


  • 00:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

 چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند؟ چرا به ارزهای دیجیتال نیاز داریم؟ دلایل پیدایش رمزارزها چی می تونه باشه؟ اصلا می دونین ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی داره؟ ارزهای رمزنگاری شده چه کاربردهایی دارن؟ دلایل استفاده از ارزهای دیجیتال چیست؟ به نظر شما چرا بازار کریپتوکارنسی ها محبوبیت زیادی به دست آورده؟ ارزهای رمزنگاری شده چجوری به وجود اومدن و چجوری میشه یه ارز جدید ساخت؟ قیمت ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین چگونه مشخص میشود؟

ارزهای دیجیتال الگوی جدید برای پول هستن. دلیل به وجود رمزارزها این هست که معماری مالی موجود رو ساده سازی کنند تا معاملات، سریع تر و ارزون تر بشه. فناوری و معماری این ارزها، سیستم های پولی رو غیرمتمرکز می کنه و امکان مبادله ارزش و پول رو بدون نیاز به موسسه های واسطه ای مثل بانک ها، به طور مستقیم برای طرفین معامله فراهم می کنه. رمزارزها به دلایل مختلف به وجود اومدن که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال یا Cryptocurrency به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل پیدایش ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این موارد اشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

قبل از پرداخت به این سوال که چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند؟ نیاز هست تا اطلاعاتی در مورد ارزهای دیجیتال یا Cryptocurrency به شما ارائه کنیم. ارز دیجیتال پولی هست که در اینترنت مورد استفاده قرار می گیره. این نوع از ارزها فقط به شکل دیجیتالی وجود دارن و در دنیای واقعی معادل فیزیکی ندارن. با این وجود، همه ویژگی های پول فیزیکی رو دارن. ارز دیجیتال محدودیت سیاسی یا جغرافیایی ندارن و تراکنش ها می تونن از هر مکانی و در هر نقطه ای از جهان انجام بشن. افراد کمی از پیدایش انواع ارز دیجیتال اطلاع دارن. این پدیده در واقع به عنوان اختراعی در کنار یه اختراع دیگه پا به دنیای ارزها گذاشتن.

جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال دسته گسترده ای ارزها هستن و ارزهای رمزنگاری شده به عنوان زیردسته این ارزها محسوب میشن. رمزارزها ارزهایی هستن که فقط به صورت دیجیتالی وجود دارن، به صورت دیجیتالی نگهداری و منتقل میشن. این ارزها شکل فیزیکی ندارن، گرچه میشه کلید خصوصی اون ها رو به صورت مثال روی یه کاغذ چاپ کرد. نقل و انتقال ارزهای دیجیتال از طریق کیف پول های نرم افزاری که روی موبایل و کامپیوتر نصب میشن انجام میشه. البته کیف پول های سخت افزاری که برخی از اون ها شکلی مشابه فلش مموری دارن هم برای این ارزها ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیره.

مقاله پیشنهادی: اصطلاحات کاربردی در ارز های دیجیتال

دلایل پیدایش ارزهای دیجیتال

دلایل پیدایش ارزهای دیجیتال

برای اینکه بدونیم دلیل پیدایش ارزهای دیجیتال چیست؟ باید ببینیم چه عامل یا عواملی باعث استقبال عمومی افراد به این ارزها شده. به طور کلی، افراد در صورت مشاهده عیب و نقص در یه سیستم سراغ سیستم ها و روش های جدید دیگه میرن. سیستم های پولی هم طبیعتا از این قاعده مستثنی نبوده و نیستن. برخوردن به مشکلات سایر سیستم های پولی افراد رو تشویق به ارائه سیستم های جایگزین مثل ارزهای دیجیتال کرده. از همین نشانه ها میشه نتیجه گرفت که دلیل پیدایش ارزهای دیجیتال، معایب سیستم مالی فعلی دنیا هست.
مهم ترین دلایل پیدایش ارزهای دیجیتال عبارت هستن از:

•    چاپ بی رویه پول و بی ارزش شدن دارایی افراد جامعه
•    عدم شفافیت سیستم مالی در میان جامعه
•    توانایی دسترسی نهادهای مرکزی به کل دارایی یه جامعه
•    قدرت گرفتن نهادهای متمرکز و تضعیف عموم مردم

مقاله پیشنهادی: شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

چرا بازار کریپتوکارنسی ها محبوب است؟

ارزهای دیجیتال به منظور امنیت و ناشناس بودن ساخته شدن. کسی مالک اون ها نیست و کسی نمی تونه اون ها رو متوقف یا هک کنه. در سال های اخیر، شرکت های بزرگ نسبت به این بازار رویکرد مثبت نشون دادن. خیلی از کشورها از ورود به این بازار ترس داشتن، ولی به دلیل بازار پرنوسان این ارزها به این نتیجه رسیدن که اگه به این بازار ورود پیدا نکنند سود زیادی رو از دست میدن. با استفاده از ارزهای دیجیتال بعضی از محدودیت های استفاده از واحد پول واقعی از بین میره. این واحد پولی گزینه مناسبی برای معاملات سنگین با مبلغ بالا هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال یا Cryptocurrency به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل پیدایش ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این موارد اشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین. همونطور که گفتیم، ظهور و پیدایش ارزهای دیجیتال از اونجایی که می تونن معایب گفته شده برای پول های سنتی رو برطرف کنند، طی سالیان اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفتن. بیشتر رمزارزها بر روی بلاک چین پایه گذاری شدن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند؟

در مورد چرا ارزهای دیجیتال به وجود آمده اند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+92 = ?