سوئینگ تریدینگ(Swing Trading) چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "سوئینگ تریدینگ(Swing Trading) چیست؟"


  • 09:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

سوئینگ تریدینگ یا Swing Trading؛ یکی از سبک های تریدر در بازارهای مالی از جمله فارکس و ارز دیجیتال! چیزی در مورد این روش معاملاتی شنیدین؟ اصلا می دونین سوئینگ تریدینگ چیست؟ سوئینگ تریدینگ چه مزایا و معایبی به همراه داره؟  سوئینگ تریدینگ برای چه افرادی مناسب نیست؟ نحوه کار سوئینگ تریدرها چجوریه؟ سوئینگ تریدینگ و ترید روزانه چه تفاوتی باهم دارن؟ به نظر شما چجوری میشه با استفاده از Swing Trading سود کسب کرد؟ با استراتژی های سوئینگ تریدینگ آشنایی دارین؟

معاملات در بازار ارزهای دیجیتال تنوع زیادی دارن. یه معامله گر می تونه انتخاب کنه که از طریق کدوم استراتژی معاملاتی خرید و فروش ارز دیجیتال رو انجام میده. همین موضوع باعث شده دنیای ارزهای دیجیتال جذابیت زیادی پیدا کنه. سوئینگ تریدینگ یه سبکه معاملاتی هست که در بین فعالان عرصه ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی داره و شما می تونین با استفاده از این روش سود زیادی به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سوئینگ تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوئینگ تریدینگ یا Swing Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ بپردازیم و تفاوت سوئینگ تریدینگ با ترید روزانه رو مورد بررسی قرار بدیم.

سوئینگ تریدینگ چیست؟

سوئینگ تریدینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سوئینگ تریدینگ یا Swing Trading رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سوئینگ تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سوئینگ تریدینگ نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه مدت تا میان مدت هست که در صورت استفاده درست می تونه سود زیادی برای افراد به همراه داشته باشه. این استراتژی بهترین روش معاملاتی برای افراد مبتدی هست، چون سرعت اون نسبت به روش های دیگه کمتر هست و به تریدر این فرصت رو میده تا همه جایگاه ها رو کنترل کرده و بهترین نقاط ورود رو پیدا کنه.

جالب اینجاست که بدونین سوئینگ تریدینگ نوعی استراتژی برای ترید هست که در اون معامله گر تایم فریم های کوتاه و متوسط رو برای ترید انتخاب می کنه. در این استراتژی تریدر نوسانات بازار رو در بازه های زمانی چند روز یا چند هفته ای برای کسب سود در نظر می گیره و بر حسب این بازه زمانی اقدام به معامله می کنه. سوئینگ تریدینگ بیشتر در بازارهای رونددار مورد استفاده قرار می گیره. اگه روندی پرقدرت در تایم فریم های بزرگتری در بازار مشاهده بشه، استفاده از سوئینگ تریدینگ روشی سودآور میشه. در این شرایط، تریدر حرفه ای با پیدا کردن نقطه ورودی مناسب می تونه از نوسان قیمتی برای کسب سود استفاده کنه.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید ارز های دیجیتال

مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ چیست؟

مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ

همونطور که گفتیم، سوئینگ تریدینگ نوعی استراتژی برای ترید هست که در اون تریدر بازه های زمانی کوتاه و متوسط رو برای ترید انتخاب می کنه. این استراتژی بیشتر در بازارهای رونددار مورد استفاده قرار می گیره. اگه روندی پرقدرت در تایم فرمی های بزرگ تر دیده بشه، استفاده از سوئینگ تریدینگ روشی سودآور محسوب میشه. استفاده از استراتژی Swing Trading مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: معاملات اسکالپینگ Scalping چیست؟

مزایای سوئینگ تریدینگ

  • یکی از مزایای سوئینگ تریدینگ این هست که مدت زمانی که Swing Trading برای انجام یه معامله صرف می کنه از زمان معاملات روزانه کمتر هست.
  • چون معاملات نوسانی، نوسانات و تغییرات قیمتی بازار ارزهای دیجیتال رو به صورت کلی و عمده بررسی می کنند، در این صورت می تونن ظرفیت کسب حداکثر سود در کوتاه مدت رو بیشتر کنند.
  • یکی دیگه از مزایای سوئینگ تریدینگ این هست که در این استراتژی معاملاتی امکان استفاده از سرمایه های خود به صورت مفیدتر وجود داره و همچنین می تونین بازده خودتون رو هم بهبود بدین.

معایب سوئینگ تریدینگ

  • یکی از معایب سوئینگ تریدینگ این هست که خطرهای بازار یه شبه و آخر هفته برای معاملات Swing وجود داره و تریدر باید به این نکته توجه داشته باشه.
  • اینکه بازار ارزهای دیجیتال به صورت ناگهانی مسیر خودش رو تغییر میده، می تونه ضررهای زیادی به معامله گران و تریدرها وارد کنه.
  • یکی دیگه از معایب سوئینگ تریدینگ این هست که چون این معامله روی حرکت های کوچیک بازار تمرکز می کنه، در این صورت امکان از دست رفتن سودهای ناشی از حرکات بلند مدت وجود داره.
  • در سبک معاملاتی Swing Trading تریدر باید کارمزد بیشتری رو برای انجام معاملات پرداخت کنه، چون تعداد معاملات در این استراتژی زیاد هست.
  • نوسانات زیادی برای معاملات سوئینگ تریدینگ وجود داره.

تفاوت سوئینگ تریدینگ با معاملات روزانه

تفاوت سوئینگ تریدینگ با معاملات روزانه

مهم ترین و اصلی ترین تفاوت سوئینگ تریدینگ با معاملات روزانه، زمان باز بودن موقعیت ها یا پوزیشن های معاملاتی هست. بهتره بدونین تریدهای سوئینگ معمولا بیشتر از یه شبانه روز طول می کشن، ولی تریدهای روزانه، پوزیشن های خودشون رو قبل از بسته شدن بازار و قبل از اتمام یه روز کامل می بندن. اگه هر دو تریدر با مبلغ یکسانی معامله کنند، تریدرهای سوئینگ معمولا با حجم کمتری ترید می کنند، در حالی که تریدرهای روزانه با حجم های بزرگ تر این کار رو انجام میدن، حجمی که ممکنه با لوریج 25 یا بیشتر انجام بشه.

سوئینگ تریدرها در مقایسه با تریدرهای روزانه تغییر بیشتر قیمت ها در هر معامله رو دنبال می کنند. واقعیت این هست که تریدرهای روزانه معاملات بیشتری داشته و در نتیجه خیلی بیشتر بازار رو رصد می کنند. این در حالی هست که هدف دوست داران سوئینگ تریدینگ کسب سود از حرکات قیمتی هست که مدت زمان زیادی طول می کشن. به دلیل بزرگ بودن این حرکت ها اون ها می تونن با وجود انجام معاملات کمتر سود بیشتری به جیب بزنن.

بیشتر بخوانید: مقاله پیشنهادی: 8 اشتباه رایج تریدر های ارز دیجیتال را بشناسید

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سوئینگ تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد سوئینگ تریدینگ یا Swing Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ بپردازیم و تفاوت سوئینگ تریدینگ با ترید روزانه رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سوئینگ تریدینگ نوعی استراتژی برای ترید هست که در اون معامله گر تایم فریم های کوتاه و متوسط رو برای ترید انتخاب می کنه. در این استراتژی تریدر نوسانات بازار رو در بازه های زمانی چند روز یا چند هفته ای برای کسب سود در نظر می گیره و بر حسب این بازه زمانی اقدام به معامله می کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سوئینگ تریدینگ(Swing Trading) چیست؟

در مورد سوئینگ تریدینگ(Swing Trading) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+30 = ?