حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال"


  • 13:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

اولین اصل مدیریت سرمایه در کریپتوکارنسی ها، حفظ ارزش سرمایه در بازار ارز دیجیتال است. با توجه به اینکه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال ریسک های بسیاری را در پی داره و با توجه به نوسانات بالا این بازار ممکنه کل سرمایه خود را به طور کامل از دست دهید. در 14 سالی که این بازار وجود داشته، بسیاری از رمز ارزها در نوسانات بازار از بین رفتن و خسارات جبران ناپذیری را به سرمایه گذاران خود وارد کردن.

به همین دلیل تصمیم داریم که در این مقاله، به روش های حفظ سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. با توجه به تورم غیر قابل کنترلی که در کشور ما وجود داره، احتمالا شما هم به دنبال بهترین راه حفظ ارزش پول خود باشید. در صورتی که بازار ارزهای دیجیتال را برای این منظور انتخاب کردین و قصد خرید ارز دیجیتال را دارین، پیشنهاد میدیم که تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنید.

بحفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال

اهمیت حفظ ارزش سرمایه و دارایی ها

متاسفانه کشور ما یکی از بیشترین نرخ های تورم در جهان را دارد. احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که برای خریدن وسیله ای پول جمع کنید ولی وقتی که برای خرید آن اقدام میکنید، متوجه افزایش قیمت آن شوید. زمانی که تورم کم باشه، همه افراد میتونن با پس انداز کردن بخشی از درآمدهای خودشون، برای آینده اندوخته ای ایجاد کنن.

اما تورم باعث بی ارزش شدن سرمایه شما میشه و به همین دلیل قدرت خرید کالایی که امروز میتونین با همون مبلغ بخرید را در آینده نخواهید داشت. به همین دلیل اندوخته شما برای آینده نیز ارزشی نخواهد داشت. در کشورهایی مثل ایران که نرخ تورم بالایی دارن، سرمایه گذاری گزینه ای جایگزین برای پس انداز کردن است.

در حال حاضر تنها گزینه پیش رو برای حفظ ارزش سرمایه های شما نیز، سرمایه گذاری است. برای این منظور میتونین از حوزه های مختلفی استفاده کنین. مثلا برا افرادی که سرمایه قابل توجهی دارند، خرید ملک گزینه مناسبی است. اما بیشتر افراد سرمایه لازم برای خریدن یک خانه را ندارند.

خرید دلار و طلا برای این افراد مناسب است. اما مشکل این نوع سرمایه گذاری این است که دارایی های شما تنها بر اساس تورم رشد میکند و سود بیشتری نمیتونین بدست بیارین. افرادی که قصد دارن در کنار حفظ ارزش دارایی های خودشون، سود معقولی هم دریافت کنن، میتونن بورس و ارزهای دیجیتال را برای فعالیت خودشون انتخاب کنن.

با توجه به اینکه قیمت ارز دیجیتال به دلار وابسته هستند، با سرمایه گذاری اصولی و درست بر روی آن ها، امکان کسب سود بیشتری در مقایسه با بورس به شما داده میشود. همچنین با رشد قیمت دلار، دارایی های شما هم به اندازه تورم افزایش پیدا میکنه. در صورتی که قصد دارین برای حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنین، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید تتر برای حفظ ارزش سرمایه

خرید تتر برای حفظ ارزش سرمایه

در ادامه مقاله حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال، قصد داریم در مورد یکی از کم ریسک ترین راه های استفاده از ارزهای دیجیتال اطلاعاتی را به شما ارائه بدیم. در این روش شما از استیبل کوین ها برای سرمایه گذاری استفاده میکنین. به طور کلی استیبل کوین ها رمز ارزهایی هستن که دارای پشتوانه کالایی هستن. البته بیشتر این رمز ارزها، توسط ارز فیات دلار پشتیبانی میشن.

محبوب ترین استیبل کوین دلاری در بازار ارزهای دیجیتال، تتر (Tether) نام داره. این رمز ارز دقیقا مثل دلار است ولی در یک فضای دیجیتالی ذخیره میشه. با توجه به اینکه بیشتر افراد ترجیح میدن برای حفظ ارزش دارایی های خودشون، دلار خریداری کنن؛ خرید تتر میتونه برای این افراد گزینه بهتری باشه.

به طور کلی استیبل کوین ها و تتر در مقایسه با دلار فیزیکی، مزیت هایی را دارد. از جمله این مزیت ها میتونیم به امنیت بالاتر، جابجایی آسان و سریع، نبود محدودیت برای خرید تتر و. . . اشاره کنیم. در صورتی که شما هم به دنبال دارایی امن تری در مقایسه با دلار فیزیکی برای حفظ ارزش دارایی های خودتون باشید، تتر گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

خرید تتر برای حفظ ارزش سرمایه

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای حفظ ارزش سرمایه

اگه شما هم بهترین راه حفظ ارزش پول و دارایی های خودتون رو سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال میدونین، قبل از هر چیزی باید با ریس های موجود در این بازار آشنا بشین. به همین منظور پیشنهاد میدیم قیمت بیت کوین از سال 2009 تا به امروز را مورد بررسی قرار بدید.

مطمئنیم در اولین نگاه مهمترین چیزی که نظر شما را به خود جلب میکند، نوسانات شدید این بازار خواهد بود. به طور کلی تمامی ارزهای دیجیتال بازار چنین ویژگی را دارند و نوسانات شدید در این بازار بسیار عادی است. البته برخی از ارزها هم وجود دارند که قیمت آن ها همواره ثابت است و به ان ها استیبل کوین میگویند.

 با توجه به این موضوع باید بگیم که ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی در مورد آن، کاری عقلانی نیست. پیشنهاد ما به افرادی که اطلاعات چندانی در مورد بازار کریپتوکارنسی ها ندارن اینه که قبل از ورود به این حوزه، حتما اطلاعات پایه ای را کسب کرده و دانش خود را بالا ببرن. برای این منظور میتونین در دوره های آموزشی آکادمی ارز سنج شرکت کنید.

به منظور حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال، پیشنهاد میکنیم که نکات زیر را در معاملات خود مد نظر قرار بدید:

  • ورود به بازار ارزهای دیجیتال بدون آموزش ممنوع!

رمز ارزها یک بازار بین المللی هستن و میلیون ها معامله گر حرفه ای در این بازار فعالیت دارن. از طرفی تکنولوژی های به کار رفته در کریپتوکارنسی ها پیچیده است و به نحوی طراحی شدن که اولین اشتباه، باعث از دست رفتن سرمایه های شما خواهد شد. در صورتی که بدون آموزش کافی وارد این حوزه بشید، مشکلات بسیاری براتون بوجود میاد.

اولین قدم برای ورود به هر حوزه ای آموزش است و این اصل در مورد بازار رازهای دیجیتال هم صدق میکنه. به همین دلیل پیشنهاد میدیم به یادگیری مهارت های لازم برای فعالیت در این بازار توجه داشته باشید. فراموش نکنید که هر هزینه ای امروز برای آموزش بپردازید، از ضرر های فردا جلوگیری میکنه.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال بدون آموزش ممنوع!

  • فرصت های کسب سود همواره وجود دارند.

بسیاری از معامله گرها زمانی که یک فرصت معاملاتی را از دست میدن، تا مدت ها با آه و افسوس از آن یاد میکنن. البته تعدادی از آن ها یک قدم جلوتر میرن و به منظور کسب سودی مشابه، شروع به تریدهای پشت سر هم میکنن. در حالی که در بازار ارزهای دیجیتال همیشه فرصت های مشابهی برای کسب سود فراهم میشن.

به همین دلیل بهتره به جای تمرکز بر گذشته و افسوس خوردن برای یک موقعیت معاملاتی از دست رفته؛ تمرکز خودتان را به آینده بازار ارزهای دیجیتال و موقعیت هایی که در حال حاضر پیش روی شما قرار دارند، منعطف کنین. توجه داشته باشید که قرار نیست تمامی موقعیت های مناسب برای معامله را با سود پشت سر بگذاریم.

  • هولدرها، همیشه برنده هستند.

در صورتی که به شکل بلند مدت قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشین، هولد (HODL) بهترین استراتژی برای شما خواهد بود. در صورتی که گذشته بازار ارزهای دیجیتال رو هم مورد بررسی قرار بدین، متوجه خواهید شد که بزرگترین برندگان بازار رمز ارزها، افرادی هستند که در بلند مدت دارایی های خود را نگهداری میکنن.

  • خرید استیبل کوین ها

افراد زیادی وجود دارن که بازار ارزهای دیجیتال را تنها به منظور حفظ ارزش دارایی های خودشون انتخاب میکنن و علاقه ای به خرید و فروش یا ترید رمز ارزها ندارن. این افراد میتونن استیبل کوین ها را خریداری کرده و در ولت دیجیتالی خود نگه دارند.

استیبل کوین ها به عنوان دلار دیجیتال هم نامیده میشن ولی پشتوانه های مختلفی برای آن ها وجود دارد. این نوع ارزهای دیجیتال در واقع شکل دیجیتالی پول های فیات یا دارایی های ارزشمندی مثل طلا هستن و به شما اجازه میدن به دور از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، در این حوزه سرمایه گذاری کنید. در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد استیبل کوین ها هستشن، میتونین به مقاله های مرتبط با آن ها مراجعه کنین.

  • به ریزش های قیمتی به عنوان یک فرصت نگاه کنید.

بازار ارزهای دیجیتال فراز و نشیب های بسیاری را داره که هر کدام از آن ها میتونن فرصتی بی تکرار برای سرمایه گذاری باشن. به همین دلیل باید هر افت قیمت را به عنوان زمان مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت بدانید. البته این نکته را هم به خاطر بسپارید که برای داشتن یک سرمایه گذاری ریسک، باید منتظر تثبیت قیمت باشید.

به منظور اینکه فرصت های سرمایه گذاری در این بازار را از دست ندید، پیشنهاد میکنیم که دارایی های خودتون را به صورت تتر یا سایر استیبل کوین ها نگهداری کنین.

به ریزش های قیمتی به عنوان یک فرصت نگاه کنید.

آیا تورم بر ارزهای دیجیتال تاثیر دارد؟

حکومت ها و دولتمردان همیشه سعی در کنترل تورم و کاهش آن داشته اند، اما همه ی آن ها در این زمینه موفق عمل نکردن. در حالی که بسیاری از علاقه مندان به صنعت ارزهای دیجیتال، رمز ارزها و مخصوصا بیت کوین را به عنوان ابزار مناسبی برای محافظت از دارایی ها در برابر تورم میدونن.

دلیل این موضوع این است که تعداد کل بیت کوین ها از همان روز اول در 21 میلیون واحد محدود شده. این در حالی است که دولت ها برای عبور از بحران های مالی مقطعی خودشون، اقدام به چاپ پول بدون پشتوانه میکنن. افزایش نقدینگی در بلند مدت باعث بحران های بزرگ تری میشه و تورم را ایجاد میکنه.

یکی از بهترین مثال ها برای آشنایی بهتر با بحران چاپ پول در کشورها، ونزوئلا است. این کشور در سال های گذشته با فروپاشی اقتصادی مواجه شده. سیاست های سوسیالیستی، فساد گسترده در ابعاد مختلف جامعه و کاهش قیمت نفت به عنوان برخی از مهمترین دلایل این فروپاشی اقتصادی هستند. در حال حاضر بیشتر اهالی ونزوئلا از بیت کوین و ارز های دیجیتال دیگر برای حفظ ارزش سرمایه های خود استفاده میکنند.

جمع بندی و نتیجه

این روزها همه از خودشون میپرسن که برای حفظ ارزش پول چی بخریم؟ یا چی بخریم که پولمون بی ارزش نشه؟ به همین دلیل این مقاله را تهیه کردیم تا اطلاعاتی در مورد حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال به شما ارائه بدیم. با توجه به افزایش تورم در کشورمان، بهتر است که شما هم هرچه سریعتر به دنبال راه هایی برای حفظ ارزش دارایی های خود باشید.

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال یک حوزه نوظهور است، سرمایه گذاری در این زمینه ریسک هایی را دارد، اما شما میتونین با خرید تتر و سایر استیبل کوین ها در این بازار، به حفظ ارزش سرمایه خود کمک کنید. البته در صورتی که دوره های آموزش ارز دیجیتال را بگذرانید، فرصت کسب سود هایی بیشتر از تورم برایتان فراهم میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال

در مورد حفظ ارزش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7+71 = ?