سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟

  • 02:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سفارش OCO برای شما ارائه کنیم و به بررسی بخش های مختلف در سفارش OCO بپردازیم و نحوه استفاده از سفارش OCO رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این سفارش معامله های خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار پرنوسان هست و قیمت رمز ارزها به صورت لحظه ای در حال تغییر هستن. در این بازار میشه سودهای زیادی کسب کرد و ضررهای جبران ناپذیری هم متوجه سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال میشه. همین موضوع باعث ورود نکردن تعداد زیادی از سرمایه ها به این بازار میشه. ولی آیا راه حلی برای این کار وجود داره؟

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، پلتفرم ها و صرافی های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن. برخی از پلتفرم های معاملاتی مثل صرافی ها ابزارهایی رو در اختیار معامله گران قرار میدن تا با استفاده از اون ها معامله گر بتونه استراتژی معاملاتی خودش رو پیاده سازی کنه. ابزارهایی مثل ثبت سفارش OCO. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سفارش OCO برای شما ارائه کنیم و به بررسی بخش های مختلف در سفارش OCO بپردازیم و نحوه استفاده از سفارش OCO رو برای شما یاد بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: آموزش ترید ارزهای دیجیتال

سفارش OCO چیست؟

سفارش OCO چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سفارش OCO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سفارش OCO چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفارش OCO نوعی خاصی از ثبت سفارش در صرافی های ارز دیجیتال هست که به تریدر ارز دیجیتال امکان ثبت دو سفارش جدا در یه زمان رو میده. سفارش OCO مخفف عبارت One Cancels The Other به معنی حذف شدن یکی توسط دیگری هست. این نوع ثبت سفارش به معامله گر این امکان رو میده تا با توجه به موقعیت های معاملاتی خودشون که در نمودار قیمت مشاهده می کنه دو نوع مختلف از سفارش گذاری رو همزمان انجام میده تا سود زیادی به دست بیاره.

مقاله پیشنهادی: روش های سفارش گذاری در ارزهای دیجیتال

جالب اینجاست که بدونین سفارش OCO به تریدرها و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال این توانایی رو میده تا دو سفارش محدود رو در یه زمان مشخص انجام بدن. این سفارش ترکیبی از دو سفارش Limit Order و Stop-Limit هست که در این مدل از سفارش در اصل شما یه سفارش برای استراتژی افزایش و یه سفارش برای استراتژی کاهش قیمت ارزهای دیجیتال ثبت و تنظیم می کنین. برای استفاده از این نوع سفارش باید دنبال صرافی ارز دیجیتالی باشین که سفارش OCO رو برای کاربران خودش ارائه می کنه. توجه داشته باشین که وقتی یکی از این دو سفارش گفته شده فعال بشه و در لیست سفارشات قرار بگیره، سفارش بعدی لغو میشه.

بخش های مختلف در سفارش OCO

بخش های مختلف در سفارش OCO

همونطور که گفتیم، OCO مخفف عبارت One Cancels The Other هست، ولی این عبارت دقیقا برای یه معامله گر حرفه ای چه کاری انجام میده؟ در نظر داشته باشین که یه تریدر حرفه ای فرصت کافی برای تجزیه و تحلیل 24 ساعته بازار رو نداره و به همین دلیل ممکنه از بسیاری از نوسانات قیمت بی خبر بمونه و به موقع اقدام به خرید و فروش نکنه. این سفارش شامل بخش های مختلفی هست که باید این بخش ها رو بشناسین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی بخش های مختلف در سفارش OCO بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها

•    قیمت یا Price یکی از بخش های مختلف در سفارش OCO هست که در این بخش شما قیمت مورد نظر خودتون رو مشخص می کنین. همچنین این بخش یه بازه ای هست که با رسیدن بازار به این قیمت فرایند خرید و فروش شما انجام می گیره.
•    توقف یا Stop نیز یکی دیگه از بخش های مختلف در سفارش OCO هست. بهتره بدونین به قیمتی که با اون استاپ برای شما اجرا میشه، Stop یا توقف گفته میشه.
•    سقف یا Limit نیز یکی دیگه از بخش های مختلف در سفارش OCO هست. زمانی که فرایند استاپ برای شما فعال شد، ارزهای دیجیتال شما با این قیمت وارد لیست سفارش میشه.
•    مقدار یا Amount نیز یکی دیگه از بخش های مختلف در سفارش OCO هست که در این بخش باید حجم سفارش رو وارد کنین تا معامله شما انجام بگیره.

نحوه استفاده از سفارش OCO در بازار چگونه است؟

نحوه استفاده از سفارش OCO در بازار

معامله گران می تونن از سفارش OCO برای خرید و فروش در اصلاحات قیمتی ارزهای دیجیتال و شکست سطوح حمایتی و مقاومتی استفاده کنند و سودهای زیادی به دست بیارن. بنابراین، شما نیز می تونین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و با کمک سفارش OCO معامله های خودتون رو جلو ببرین تا سود زیادی کسب کنین. اگه یه تریدر قصد داشته باشه در شکست ناحیه مقاومتی به سمت بالا یا یه سطح حمایتی به سمت پایین وارد معامله بشه یا به اصطلاح سفارش تنظیم کنه، می تونه به راحتی از یه سفارش OCO که از یه بای استاپ و سل استاپ تشکیل شده، استفاده می کنه که پیچیدگی زیادی نداره و با کمی تمرکز می تونین نحوه انجام اون رو یاد بگیرین.

بهتره بدونین در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر مواقع امکان اتفاق افتادن دو سناریو وجود داره و اتفاق افتادن یه سناریو احتمال داره به ضرر شما باشه که روی یکی از سناریوها شرط بستین و به اون تکیه کردین. بیت کوین 30 هزار دلاری رو تصور کنین. شما می دونین که یه مقاومت در قیمت 34 هزار دلار وجود داره و می دونین که قیمت بیت کوین در نقطه 29 دلار نیز حمایت میشه. اگه بیت کوین به سمت 34 دلار برسه، سود زیادی به دست میارین، ولی اگه حمایت خودش رو بشکونه و ریزش بده هم ضرر می کنین. در این شرایط سفارش OCO به شما کمک می کنه تا نه تنها ضرر نکنین، بلکه سود زیادی هم به دست بیارین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد سفارش OCO برای شما ارائه کنیم و به بررسی بخش های مختلف در سفارش OCO بپردازیم و نحوه استفاده از سفارش OCO رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، سفارش OCO به تریدرها و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال این توانایی رو میده تا دو سفارش محدود رو در یه زمان مشخص انجام بدن. این سفارش ترکیبی از دو سفارش Limit Order و Stop-Limit هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟

در مورد سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+51 = ?