اندیکاتور مکدی MACD چیست؟

  • 22:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور مکدی چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور مکدی یا MACD برای شما ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی بپردازیم و کاربردهای اندیکاتور MACD رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. برای این کار ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار اشنا بشین.

بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما می تونین از این نوسانات قیمتی سود زیادی به دست بیارین. برای این کار باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و انواع اندیکاتورها رو بشناسین. اندیکاتور مکدی نمونه ای از این اندیکاتورهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور مکدی چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور مکدی یا MACD برای شما ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی بپردازیم و کاربردهای اندیکاتور MACD رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحلیل دوره آموزش تحلیل تکنیکال را مشاهده فرمایید.

اندیکاتور مکدی چیست؟

اندیکاتور مکدی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اندیکاتور مکدی یا MACD رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این اندیکاتور به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که اندیکاتور مکدی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که MACD مخفف عبارت Moving Average Convergence Divergence هست که اون با عنوان شاخص همگرایی واگرایی میانگین متحرک نیز شناخته میشه. همچنین اندیکاتور مکدی در دسته بندی اندیکاتورهای مومنتوم قرار گرفته که می تونه در شناسایی قدرت یه روند به معامله گران و تریدرها کمک کنه. روند به معامله گر نشون میده که در کدوم حالت بالاترین میزان سود وجود داره و باید برای معاملات و خرید و فروش ها اقدام کرد.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور مکدی به عنوان یه نوسان ساز در روند استراتژی معاملات در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار می گیره. در هر نمودار دو خط وجود داره که یکی از اون ها مربوط به شاخص مکدی و اون یکی مربوط به سیگنال خرید و فروش هست. بهتره بدونین زمانی که اندیکاتور مکدی از خط سیگنال عبور کنه، اندیکاتور در حال نشون دادن روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتال هست. در حالی که بیشتر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال جزئی در رابطه با اطلاعات تاریخی قیمت ها ارائه میدن، اندیکاتور MACD در واقع فعالیتی دوگانه داره. این اندیکاتور همزمان با سنجش جهت روند، قدرت روند در اون بازه زمانی رو نیز نشون میده.

مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی

مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی

همونطور که گفتیم، اندیکاتور مکدی در دسته بندی اندیکاتورهای مومنتوم قرار گرفته که می تونه در شناسایی قدرت یه روند به معامله گران و تریدرها کمک کنه. اندیکاتور مکدی(MACD) اجزا و بخش های مهمی داره که هر معامله گر و تریدر باید از اون ها آگاهی داشته باشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی بپردازیم.

•    خط مکدی

یکی از مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی، خط مکدی هست که به عنوان هسته اصلی این شاخص شناخته میشه. کاربرد خط مکدی این هست که می تونه تفاوت های بین میانگین های متحرک نمایی رو با دوره های 12 و 26 روزه نشون بده. این تجزیه و تحلیل به معامله گران و تریدرها کمک می کنه تا تغییرات و قدرت جهت رو مشخص کنند. خط مکدی در اندیکاتور به صورت پیش فرض آبی رنگ هست و نوسانات زیادی داره.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش استراتژی مک دی MACD و مووینگ اوریج

•    هیستوگرام مکدی

یکی دیگه از مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی، هیستوگرام مکدی هست که از اهمیت زیادی برخوردار هست، چون می تونه به خوبی اختلافی که بین خط مکدی و خط سیگنال وجود داره رو نشون بده. هیستوگرام به صورت عمودی رسم میشه و یه خط صفر برای خودش داره. زمانی که خط مکدی و خط سیگنال با اختلاف زیادی روبرو باشن، هیستوگرام بزرگ تر میشه.

•    خط سیگنال

یکی دیگه از مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی، خط سیگنال هست که نوعی میانگین نمایی با دوره 9 روزه هست. این میانگین طبق داده های خروجی مکدی به وجود میاد. خط سیگنال در اندیکاتور MACD به صورت پیش فرض با رنگ قرمز نشون داده میشه. نوسانات خط سیگنال کندتر از نوسانات خط مکدی هست. بنابراین، شما می تونین با ترکیب خط سیگنال با خط مکدی سیگنال های خرید و فروش دریافت کنین.

کاربردهای اندیکاتور MACD

کاربردهای اندیکاتور MACD

بهتره بدونین اندیکاتور مکدی یا MACD محبوبیت زیادی بین معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال داره که این موضوع به کاربردهای گسترده اون بر می گرده. تعداد معامله گران و تریدرهایی که از اون استفاده می کنند در حال زیاد شدن هست، چون افراد می تونن با استفاده از این اندیکاتور معاملات سوددهی انجام بدن. اندیکاتور MACD کاربردهای زیادی داره. از جمله از کاربردهای اندیکاتور MACD میشه به موارد زیر اشاره کرد:

•    ارائه سیگنال های قابل اعتماد
•    شناسایی جهت روند و قدرت آن
•    نمایش رخداد واقعی در بازار ارزهای دیجیتال
•    تایم فریم های مختلف
•    تفسیر ساده سیگنال های معاملاتی
•    نمایش تغییرات اخیر قیمت

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اندیکاتور مکدی چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور مکدی یا MACD برای شما ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین بخش های اندیکاتور مکدی بپردازیم و کاربردهای اندیکاتور MACD رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، اندیکاتور مکدی به عنوان یه نوسان ساز در روند استراتژی معاملات در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار می گیره. در هر نمودار دو خط وجود داره که یکی از اون ها مربوط به شاخص مکدی و اون یکی مربوط به سیگنال خرید و فروش هست که می تونین با استفاده از اون ها معاملات سوددهی انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور مکدی MACD چیست؟

در مورد اندیکاتور مکدی MACD چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+33 = ?