مارکت اوردر Market Order در ارز دیجیتال چیست؟

  • 04:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله مارکت اوردر در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد مارکت اوردر یا Market Order برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل استفاده از مارکت اوردر در معاملات بپردازیم و نکات مهم در زمان استفاده از سفارش بازار رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال یه پیشنهاد عالی برای روش سودآوری بلند مدت هست. با این حال واضح هست که دونستن جزئیات و داشتن اطلاعات و آگاهی از بازار برای هر کسی که مشتاق تبدیل شدن به یه سرمایه گذار موفق هست، ضروری محسوب میشه. در آخر نیز قدم های زیادی وجود دارن که باید بردارین تا مطمئن بشین که سرمایه گذاری شما سودآور هست.

بازار ارزهای دیجیتال شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که شما باید قبل از انجام معاملات با این اصطلاحات و مفاهیم رایج بازار اشنا بشین تا مشکلی برای شما پیش نیاد. مارکت اوردر نیز یکی از اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال هست که معامله گران زیادی از این اصطلاح در زمان انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می کنند و بهتره باهاش آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مارکت اوردر در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد مارکت اوردر یا Market Order برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل استفاده از مارکت اوردر در معاملات بپردازیم و نکات مهم در زمان استفاده از سفارش بازار رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

مارکت اوردر چیست؟

مارکت اوردر چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اصطلاح سفارش بازار یا مارکت اوردر(Market Order) رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این اصطلاح به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که مارکت اوردر چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که مارکت اوردر یا سفارش بازار دستوری از طرف سرمایه گذار یا معامله گر به صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت در بازار هست. معمولا معامله گران به صورت پیش فرض از این گزینه برای خرید و فروش استفاده می کنند. به این ترتیب، شما نیز می تونین در زمان انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی ها از مارکت اوردر یا سفارش بازار استفاده کنین تا رمز ارزها رو با بهترین قیمت بازار ترید و معامله کنین.

مقاله پیشنهادی: نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین مارکت اوردر یا Market Order ساده ترین روش در انجام معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که در سریع ترین زمان ممکن نیز انجام میشه. در این روش تریدر در مشخص کردن قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال هیچ نقشی نداره. به دلیل راحتی در اجرا و عدم نیاز به تحلیل دقیق نمودار قیمتی ارز دیجیتال این روش معمولا به کاربران مبتدی پیشنهاد میشه. از اونجایی که معامله گر در این روش امکان تعیین قیمت رو نداره، ممکنه معامله اون در اختلاف قیمت زیادی نسبت به قیمت مورد نظر اون انجام بگیره که این موضوع یکی از معایب روش مارکت اوردر یا سفارش بازار هست.

دلیل استفاده از مارکت اوردر در معاملات

دلیل استفاده از مارکت اوردر در معاملات

سفارش بازار یا Market Order رایج ترین و راحت ترین معامله در بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه که خیلی از معامله گران و تریدرها از این روش برای انجام معاملات خودشون استفاده می کنند. این سفارش در سریع ترین زمان ممکن با قیمت فعلی ارز دیجیتال انجام میشه و بیشتر مواقع خیلی از معامله گران، خریداران و فروشنده ها اون رو برای انجام معاملات خودشون استفاده می کنند. بنابراین، گزینه پیش فرض اکثر صرافی ها یا پلتفرم های خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست. به عبارت دیگه، صرافی ها جوری هستن که شما معاملات شما بر اساس سفارش بازار انجام می گیره و خرید و فروش های شما در بهترین قیمت صورت می گیره.

سفارش بازار یا مارکت اوردر ارزون ترین گزینه برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال هست. بعضی از صرافی ها برای تراکنش های مربوط به سفارش لیمیت یا محدود هزینه هایی رو به عنوان کارمزد دریافت می کنند. Market Order گزینه امنی برای ارزهای دیجیتال با سرمایه بازاری بزرگ هست. چون نقدشوندگی بالایی دارت. به عبارت دیگه، هر روز تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال اون ها دست به دست میشه و تراکنش ها نسبتا سریع تر انجام می گیرن. قیمت نشون داده شده در زمان انتخاب گزینه های خرید و فروش به قیمتی که در آخر تراکنش انجام میشه نزدیک هست. مگه اینکه بازار در اون لحظه دچار نوسانات شدیدی بشه.

نکات مهم در زمان استفاده از سفارش بازار

نکات مهم در زمان استفاده از سفارش بازار

همونطور که گفتیم، مارکت اوردر یا سفارش بازار دستوری از طرف سرمایه گذار یا معامله گر به صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت در بازار هست. معمولا معامله گران به صورت پیش فرض از این گزینه برای خرید و فروش استفاده می کنند. بهتره بدونین رسیدن به این نتیجه که در چه زمان برای خرید و فروش وارد معامله شد، بستگی زیادی به استراتژی و نگرش ترید و سرمایه گذار ارزهای دیجیتال داره، ولی موضوعی که خیلی مهمه، داشتن یه استراتژی و هدف مشخص برای استفاده از هر ابزار هست. در زمان استفاده از مارکت اوردر باید نکات مهمی رو مورد توجه قرار بدین. به همین منظور در ادامه نکات مهم در زمان استفاده از سفارش بازار رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم.

•    یکی از نکات مهم در زمان استفاده از سفارش بازار در معاملات این هست که ماهیت مارکت اوردر، معامله در لحظه هست. البته ممکنه خیلی از تریدرها برای این روش از سفارش برنامه خاصی داشته باشن.

•    یکی دیگه از نکات مهم در زمان استفاده از سفارش بازار در معاملات این هست که احساسات نیز در لحظه بر تصمیم ما به عنوان معامله گر موثر هستن و مدیریت مسیر رو در تعیین نقاط حساس ورود و خروج تحت تاثیر خودشون قرار میدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مارکت اوردر در ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد مارکت اوردر یا Market Order برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل استفاده از مارکت اوردر در معاملات بپردازیم و نکات مهم در زمان استفاده از سفارش بازار رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، مارکت اوردر یا Market Order ساده ترین روش در انجام معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که در سریع ترین زمان ممکن نیز انجام میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد مارکت اوردر Market Order در ارز دیجیتال چیست؟

در مورد مارکت اوردر Market Order در ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+55 = ?