الگوهای ریزشی ارز دیجیتال (تشخیص نقاط ریزشی بازار)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "الگوهای ریزشی ارز دیجیتال (تشخیص نقاط ریزشی بازار)"


  • 12:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله الگوهای ریزشی ارز دیجیتال، نحوه تشخیص نقاط ریزشی بازار رو برای شما یاد بدیم و انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این الگوها آشنا بشین و بتونین ریزش بازار رو پیش بینی کنین. بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو در اختیار معامله گران و تریدرهای بازار قرار میده و شما می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو شناسایی کنین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین انواع الگوهای ریزشی و صعودی بازار رو تشخیص داده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین.

الگوهای قیمتی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوهای قیمتی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوها به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که الگوهای قیمتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوها در تحلیل تکنیکال، قابلیت تکرارپذیری دارن. میشه در هر نمودار و هر تایم فریم الگوها رو مشاهده کرد. الگوهای قیمتی سیگنالی برای ورود، ابزار تایید و یا پیش بینی جهت و میزان تحرکات قیمتی بازار هستن. زمان تشکیل یه الگوی چند کندلی، تغییر حجم معاملات یه ابزار کمکی برای تایید درست بودن و میزان قدرت الگو هست. هر الگویی یه هدف نموداری از قبل تعیین شده داره که میزان تحقق اون کاملا به روند بازار بستگی داره.

بررسی الگوهای ریزشی:

بررسی الگوهای ریزشی

جالب اینجاست که بدونین الگوهای ریزشی به دو بخش تک کندلی و چند کندلی تقسیم میشن. الگوی ریزشی تک کندلی برای نوسان گیری و یا تعیین نقطه خروج مناسب هستن. الگوهای ریزشی چند کندلی روند مدت دار ریزشی رو نشون میدن. در بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال میشه با تشخیص الگوی ریزشی چند کندلی از افت قیمت ها سود برد. در شروع الگوی ریزشی، پوزیشن فروش باز کنین و با پایان یافتن الگوی ریزشی ارز رو بخرین. ازر مهم ترین الگوهای ریزشی ارز دیجیتال میشه به مرد دار آویخته، ستاره ثاقب، سه کلاغ سیاه، پوشش ابر سیاه، پوشا نزولی، هارامی نزولی و ستاره عصرگاهی اشاره کرد.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال

انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال کدامند؟

همونطور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و میشه هم از ریزش قیمت و هم از صعود قیمت ارزهای دیجیتال سود برد. برای این کار نیز باید انواع الگوهای قیمت رو شناخت و بشه با استفاده از اون ها ریزش یا صعود قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع الگوهای ریزشی در ارز دیجیتال بپردازیم.

  • الگوی سر و شانه

انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال

یکی از انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال، الگوی سروشانه هست. تشکیل الگوی سروشانه باعث رخ دادن یه نقطه عطف خیلی مهم یا یک اصلاح قیمتی کوتاه مدت و معمولی هست. به لحاظ هندسی از شکل گیری سه قله به صورت متوالی تشکیل میشه که دومین قله که بهش سر گفته میشه نسبت به شانه ها بلند تر بوده و طراحی شبیه به سروشانه های انسان پدیدار میشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال

الگوی سروشانه معمولا بعد از یه روند قوی رخ میده و برحسب شرایط بازار می تونه نشونه ای از تغییر تمایلات جمعی و پتانسیل بازگشت قیمت باشه. دو شانه در صورتی که ایده آل باشن، اندازه یکسان داشته و مکنه هم سطح یا غیر هم سطح باشن. خطی که دو نقطه حاصل از به هم پیوستن یه سرو یه شانه رو هم به می رسونه ملاک ما برای تشخیص دقیق الگوی قیمتی هست.

  • الگوی سقف دو قلو

انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال

یکی دیگه از انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال، الگوی سقف دو قلو هست. باید به همراه سایر ابزارهای تحلیل مورد استفاده قرار بگیره تا خطاای احتمالی اون تا حد زیادی کاهش پیدا کنه. این الگو نشون دهنده دو بار تلاش ناموفق قیمت برای ادامه حرکت اصلی هست که در نهایت با تشکیل اون انتظار میره بازار در جهت دیگه ای به مسیر خودش ادامه بده. بهتره بدونین الگوی سقف دوقلو از لحاظ تئوریک نشون دهنده این هست که بعد از یک روند قوی صعودی سرانجام فروشنده ها با غلبه بر خریداران تونستن روند بازار رو به نزولی تغییر بدن.

  • الگوی الماس

 انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال

یکی دیگه از انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال، الگوی الماس هست. الگوی الماس جزء الگوهای برگشتی هست. اگه ارز دیجیتال در روند صعودی وارد این الگو بشه، نزولی میشه و این الگو به صورت برعکس نیز صادق هست. هدف قیمتی اون ر مرحله اول به اندازه قطر کوچیک لوزی ایجاد شده و در مرحله دوم اندازه قطر بزرگ لوزی خواهد بود. به این ترتیب، می تونین از این الگو استفاده کنین.

  • الگوی مثلث ادامه دهنده

 انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال

یکی دیگه از انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال، الگئی مثلث ادامه دهنده هست. این الگوی مثلث انواع مختلفی داره و به صورت همگرا دو خطر رو رسم می کنیم تا تشکیل یه مثلث بده. این الگو می تونه به صورت بازگشتی یا ادامه دهنده باشه. اهداف قیمتی در الگوی مثلث اندازه ضلع h هست به این صورت که قیمت از هر طرف مثلث خارج بشه به همون اندازه پیشروی خواهد کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقاله الگوهای ریزشی ارز دیجیتال، نحوه تشخیص نقاط ریزشی بازار رو برای شما یاد بدیم و انواع الگوهای ریزشی ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این الگوها آشنا بشین و بتونین ریزش بازار رو پیش بینی کنین. همونطور که گفتیم، الگوهای ریزشی به دو بخش تک کندلی و چند کندلی تقسیم میشن. الگوی ریزشی تک کندلی برای نوسان گیری و یا تعیین نقطه خروج مناسب هستن. الگوهای ریزشی چند کندلی روند مدت دار ریزشی رو نشون میدن. در بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال میشه با تشخیص الگوی ریزشی چند کندلی از افت قیمت ها سود برد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوهای ریزشی ارز دیجیتال (تشخیص نقاط ریزشی بازار)

در مورد الگوهای ریزشی ارز دیجیتال (تشخیص نقاط ریزشی بازار) نظر دهید
سوال امنیتی :3+63 = ?