شت کوین بخریم یا نخریم؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "شت کوین بخریم یا نخریم؟"


  • 23:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

شت کوین بخریم یا نخریم؟ آیا این سوال خود شما هم هست؟  امروزه همونطور که میدونیم فکر و ذکر همه این شده که در چه بازاری و با چه کاری می تونیم بهترین درامد ها رو کسب کنیم و در اکثر زمینه های زندگی اگه بتونیم از لحاظ مالی و اقتصادی سطح زندگی خودمون رو بهبود بدیم، در سایر زمینه ها هم به موفقیت نسبی خواهیم رسید. در این زمینه یکی از بهترین فرصت هایی که پیش رو داریم و قبلا همچین فرصتی برای ما امکان پذیر نبود، فرصت سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مالی چه در داخل کشور و چه در خارج کشور هستش. بطوریکه می تونیم حتی در بازار فارکس آمریکا هم در همین کشور خودموش شروع به سرمایه گذاری کنیم. البته خب اگه بتونیم با دانش و تخصص کافی وارد این بازار ها بشیم و شروع به سرمایه گذاری کنیم، باید انتظار کسب نتیجه رو داشته باشیم و گر نه در بهترین حالت ممکن سرمایه مون رو بر باد خواهیم داد.
همونطور که میدونیم یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری این دهه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستش و کسانی که در زمان مناسب اقدام به خرید ارز دیجیتال خوبی کردن، سود های خیلی خوبی از این بازار بردن. در بازار ارزهای دیجیتال دسته ای از ارزها هستن که بهشون شت کوین می گن و همونطور که میدونین شت کوین ها دسته ای از ارزهای دیجیتال هستن که در بازار ارزهای دیجیتال کاربرد خاصی ندارن و قرار هم نیستش که دردی ازمون دوا کنن و بیشتر رشد شون بخاطر تبلیغات و جوهایی هستش که در بازار به وجود میارن. در این مقاله قراره به صفر تا صد شت کوین ها و اینکه اصلا شت کوین بخریم یا نخریم بطور کامل پاسخ خواهیم داد. این مقاله رو تا انتها بخونین و اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنین.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

بهتره قبل از اینکه به بررسی پاسخ به سوال شت کوین بخریم یا نخریم؟ شما رو با مفهوم کلی ارز دیجیتال چیست؟ آشنا کنیم. در اصل ارز دیجیتال پولی هست که در فضای مجازی و اینترنت مورد استفاده قرار می گیره. این نوع ارزها فقط به صورت دیجیتالی وجود دارن و در دنیای واقعی معادل فیزیکی ندارن. با این حال، همه ویژگی های پول واقعی رو دارن. همچنین ارز دیجیتال ماهیت سیاسی یا جغرافیایی ندارن و تراکنش ها می تونن از هر مکانی و در هر نقطه جهان انجام بشن. علاوه بر این، افراد کمی وجود دارن که از پیدایش انواع ارز دیجیتال اطلاع دارن. 
پدیده ارزهای دیجیتال در واقع به عنوان اختراعی در کنار یه اختراع دیگه، پا به دنیای ارزها گذاشتن. در اصل ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی از دو کلمه کریپتو Crypto یعنی رمزنگاری و کارنسی Currency به معنای ارز بوجود اومده اند. و کریپتوکارنسی ارزهایی هستن که بر اساس پروتکل های رمزنگاری بوجود اومدن و ماهیت فیزیکی ندارن و در یک بستری بنام بلاکچین مبادلمه میشن. بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتالی هست که خالق اون، فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو هست. به عبارت دیگه ارز دیجیتال یا رمز ارز، پولی هست که با کمک الگوریتم های رمزنگاری شده بین کاربران مبادله میشن. رمزنگاری شدن این پول دیجیتال، باعث تفاوت در پول فیات و جلوگیری از جعل شدن هست. علاوه بر این، بسیاری از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه های غیر متمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک چین هستن، دفتر توزیع شده ای که توسط یه شبکه مجازی مدیریت میشه.
ارزهای دیجیتال ویژگی ها و کاربردهای زیادی دارن و همین امر باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیارن. یکی از ویژگی های مشخص ارزهای دیجیتال این هست که به طور معمول توسط هیچ مرجع یا مرکزی صادر نمیشن و از لحاظ تئوریک از دخالت یا دستکاری دولت در امان می مونن. در واقع کریپتوکارنسی شکلی از دارایی مبتنی بر شبکه دیجیتالی هست که از طریق فناوری بلاکچین توزیع میشه. این ساختار غیر متمرکز به ارزهای دیجیتال اجازه میده تا خارج از کنترل دولت ها و مقامات مرکزی تعریف بشن. به طور کلی، رمز ارزها یا ارزهای رمزنگاری شده سیستم هایی هستن که امکان پرداخت های امن آنلاین رو فراهم می کنند و بر حسب توکن های مجازی مشخص میشن.

شت کوین چیست؟

شت کوین چیست؟

در پاسخ به سوال شت کوین چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که شت کوین اصطلاحی هست که در بازار رمزارزها به یک ارز دیجیتال که اینده روشنی نمیشه برای اون تصور کرد، گفته میشه. این دسته از ارزهای دیجیتال هدف معتبر و برنامه مشخصی برای اینده ندارن و به احتمال زیاد در اینده دور یا نزدیک به کلی از بازار ارزهای دیجیتال حذف بشن و خسارت های زیادی رو روی دست صاحبان خود باقی بگذارن. همچنین نشونه های زیادی برای تشخیص شت کوین بودن ارزهای دیجیتال وجود داره که مهم ترین روش برای تشخیص، عدم وجود حسن نیت در رفتار توسعه دهنده های یک ارز دیجیتال هست.
اگه بخواهیم به زبان ساده تر به سوال شت کوین چیست؟ پاسخ بدیم، می تونیم بگیم که شت کوین یک رمز ارز هست که گزینه ای بد برای سرمایه گذاری هست. این اصطلاح برای توصیف توکن هایی استفاده میشه که هدف خاصی ندارن. همچنین این کلمه اصطلاحی انزجاری هست که غالبا برای توصیف آلت کوین هایی مورد استفاده قرار می گیره که بعد از محبوبیت بیت کوین به وجود اومدن. بنابراین بسته به مدت زمان حضور شما در ترید یا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، بالاخره در جایی با اصطلاح شت کوین روبرو میشین. علاوه بر این، شت کوین جنبه های مختلف یک کوین رو که فاقد حاکمیت واقعی، توزیع ثروت، کیفیت و فناوری هست رو تعریف می کنه.
به دلیل عدم قانونگذاری در بازارهای ارز دیجیتال، کوین های کلاهبرداری که هیچ ارزش واقعی ندارن، از طرح های بازاریابی برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران جدید استفاده می کنند و در نهایت از طمع اون ها سود می برن. همچنین با گذشت سالها دیدیم که هزاران پروژه ارز دیجیتال ادعا می کردن که این پروژه یک چیز بزرگ بعدی هست و همیشه برخلاف وعده هاشون، در تحقق این وعده ها کوتاهی می کردن.

مزایای ارزهای دیجیتال:

مزایای ارزهای دیجیتال:

•    امنیت در برابر دولت ها و هکرها

یکی از مهم ترین مزیت ارزهای دیجیتال، امنیت این ارزها و کنترل ناپذیری اون ها در مقابل دخالت دولت هاست. این کار برای سرمایه گذاران ایرانی بسیار مهمه چون بسیاری از سرمایه گذاران و کشور ما از نا امن بودن فضای اقتصادی و هزینه بر بودن حفاظت از دارایی های ملموس و همچنین دخل و تصرف دولت در سرمایه خود با وضع قوانین خاص و یا تحمیل عوارض، تعرفه ها و یا انواع مالیات های مختلف بر معامله دارایی ها یا تراکنش های بانکی احساس نارضایتی می کنند.

•    سرعت و راحتی در نقل و انتقال

شاید کسایی که به فرایندهای معاملات و تراکنش های ارزهای دیجیتال آشنا نیستن، تصور می کنند این فرایندها و به عبارت دیگه انجام معامله های رمز ارزهایی مثل بیت کوین به دلیل پیچیدگی های فنی که توضیح اون ها چندان هم راحت نیست، سخت، سرعت پایین و پر دردسر هست، ولی در حالی که اینجوری نیست. واقعیت اینکه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرایندی راحت و بسیار سریع دارن.

•    نوسان های نامحدود و پرسود برای سرمایه گذاران حرفه ای

ارزهای دیجیتال امکانی بسیار وسوسه انگیز برای سرمایه گذاران هستن. سودی که بعضی سرمایه گذاران با بررسی قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال از خرید و فروش بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و سایر رمز ارزها در سال های گذشته به دست اوردن و رکوردهایی که در یک سال گذشته در بازار رمز ارزها ثبت شده، به قدری حیرت انگیزه که سود هیچ بازار دیگه ای حتی نمی تونه به مرزهای اون نزدیک بشه. همچنین این ویژگی برای سرمایه گذاران حرفه ای ارزشمنده و در اینده نیز سودهای قابل توجهی از این ویژگی ارزهای دیجیتال به دست میارن.

معایب ارزهای دیجیتال:

معایب ارزهای دیجیتال:

•    شفاف نبودن قوانین بازار

ماهیت رمزگذاری شده ارزهای دیجیتال ای امکان رو فراهم می کنه که هویت فعالان این بازار مخفی بمونه. برخی منابع مستقل که درباره ارزهای دیجیتال تحقیق می کنند، این بازار رو فاقد قوانین شفاف می دونن و ادعا می کنند که این بازار زمینه ساز معاملات سیاه، مجرمانه و پولشویی هست. شاید این ویژگی از دید خیلی از سرمایه گذاران، ویژگی منفی نباشه، ولی دولت ها به این ویژگی ها رویکرد مثبتی ندارن.

•    پذیرش

از اونجایی که ارزهای دیجیتال هنوز رایج نشدن، اکثر مشاغل اون ها رو به عنوان پرداخت کالا یا خدمات پذیرش نمی کنند. در نهایت این عدم پذیرش تغییر می کنه، چون تصور عمومی باعث میشه ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از روش های پرداخت قابل قبول تر بشن. به عنوان مقال PayPal به مشتریان خودش اجاره داده تا موجودی بیت کوین خودشون رو داشته باشن و قصد داشت تا پرداخت ها رو با استفاده از رمز ارزها مجاز کنه.

•    ریسک شدید

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پر ریسک هست و کسی نیست که از این موضوع بی خبر باشه ولی ابعاد این ریسک در ماه های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده تا جایی که صعود و نزول ناگهانی قیمت های برخی رمز ارزها برای افراد ریسک گریز، شکل ترسناکی به خودش گرفته.

مزیت های شت کوین ها

مزیت های شت کوین ها

•    قیمت ها ممکنه به شدت افزایش پیدا کنه

یکی از مزیت های شت کوین ها این هست که قیمت ها می تونن به شدت افزایش پیدا کنند. از اونجایی که قیمت شت کوین ها کم هستن، تمایل انجام تعداد کم تراکنش و نکهداری سکه وجود وجود داره. بنابراین، وقتی شخصیت محبوب، مشهور و سرمایه گذاران رمز ارزها در این باره صحبت می کنند، در اون لحظه قیمت بیشتر این شت کوین ها ممکنه به شدت بالا بره. همچنین نمونه های زیادی وجود داره که قیمت یک شت کوین به طور ناگهانی افزایش پیدا کرده.

•    قیمت پایین و تعداد زیاد

یکی دیگه از مزیت های شت کوین ها، قیمت پایین و تعداد زیاد هست. از اونجایی که قیمت شت کوین ها پایین هستن، می تونین تعداد زیادی رو خریداری کرده و نگهداری کنین. ارز دیجیتالی مثل بیت کوین از ارش بازار بالایی برخورداره و می تونین از طریق مبلغ کمی سرمایه گذاری، مالکیت خودتون رو شروع کنین. ولی برای به دست اوردن سودهای زیاد باید مقدار زیادی پول داشته باشین. با این حال، از اونجایی که شت کوین ها رو میشه با مبلغی در حد چند سنت معامله کرد، نگهداری مقدار زیادی از اون ها وجود داره.

•    خرید طیف گسترده ای از رمز ارزها

امکان خرید طیف گسترده ای از رمز ارزها نیز یکی دیگه از مزیت های شت کوین هاست. برخی از شت کوین ها رو میشه با کمتر از یک دلار خرید، بنابراین، اگه بالای 50 دلار سرمایه گذاری کنین، می تونین تعداد قابل توجهی از سکه ها رو در لیست دارایی هاتون داشته باشین. به این شانس شما برای به دست آوردن سود، بیشتر میشه.

معایب شت کوین ها 

معایب شت کوین ها 

•    احتمال سقوط قیمت

شت کوین ها شایستگی این رو دارن که قیمت اون ها به شدت بالا بره، ولی احتمال سقوط و از دست رفتن ارزش هم وجود داره. از اونجایی که شت کوین ها در اصل سکه های کم ارزشی هستن، انتظارهای کمی در اینده از اون ها وجود داره. بنابراین این خطر وجود داره که ناگهان بی ارزش بشن. ما نیز توصیه می کنیم، هنگام سرمایه گذاری در این رمز ارزها، قبل از هر اقدامی جنبه های ریسک بالا و بازده بالا رو بررسی کنین.

•    رسیدگی به مبادلات ممکن است لغو شود

این مورد هم یکی دیگه از معایب شت کوین هاست که ممکنه مدیریت مبادلات رمز ارزها از بین بره. هنگام معامله ارزهای دیجیتال که نقدشوندگی کمی دارن و تقاضای اون ها کمه، از نظر مبادله، خرید و فروش برای کاربران سخته و چندان مناسب نیست. بنابراین اگه مبادله لغو بشه، نقدشونگی و ارزش سکه ممکنه بیشتر کاهش پیدا کنه. به عبارتی حتی اگه می تونین شت کوین مورد نظرتون رو معامله کنین، ممکنه از مبادله لغو بشه. به این منظوز برای جلوگیری از این مشکل، باید بتونین شت کوین های معتبری رو شناسایی کنین.

•    احتمال کلاهبرداری وجود دارد

علاوه بر موارد گفته شده، امکان کلاهبرداری در شت کوین ها نیز وجود داره. رمز ارزها انواع مختلفی دارن و سکه هایی نیز وجود دارن که با هدف فریب و کلاهبرداری ساخته شدن که هیچ شرایط واقعی ندارن. برای مثال در سال 2017 رمز ارزی به نام سکه شبدر رواج داشت که شایعه شده بود قیمتش میره بالا ولی بسیاری از مردم فریب خودرن و سرمایشون ازر دستشون رفت. مقاله 4 روش کلاهبردای در ارز های دیجیتال در این زمینه میتونه براتون مفید باشه.

دلایل وسوسه انگیز بودن شت کوین ها:

شت کوین بخریم یا نخریم؟

در این قسمت از مقاله شت کوین بخریم یا نخریم؟ به بررسی دلایل وسوسه انگیز بودن شت کوین ها می پردازیم. یکی از مواردی که باعث افزایش محبوبیت شت کوین ها در بین مردم شد این بود که خیلی از افراد تونستن در مدت زمان کوتاه با سرمایه گذاری بر روی برخی از اون ها، به سودهای کلانی دست پیدا کنند، ولی برعکس این موضوع هم صحت داره. بسیاری از افراد بودن که سرمایه بلند مدت خودشون رو در این شت کوین ها قرار داده و متاسفانه همه اون یا بخشی از سرمایشون رو از دست دادن.
بنابراین امکان تشخیص Shitcoin از بقیه کوین های بازار رمز ارزها موضوعی هست که اجتناب پذیر هست. از جمله مواردی که این دسته از رمز ارزها رو متمایز می کنه، ناشناس بودن تیم توسعه دهنده اون هاست. موضوعی که در برخی از پروژه های دیگه می تونه باعث آغاز به کاری خوب و آینده ای درخشان برای یک توکن باشه. همچنین کلاهبرداران نیز وجود دارن که در فضای مجازی با تبلیغاتی که می کنن، مردم رو تشویق به خرید شت کوین ها می کنند و سپس پروژه اسکم میشه و سرمایه مردم از دست میره.
یکی از دلایل وسوسه انگیز بودن شت کوین ها، قیمت پایین اون هاست. همونطور که گفتیم، Shitcoin ها قیمت پایینی دارن و متناسب با قیممت پایینشون تعداد واحد زیادی داده میشه. برای مثال شت کوین هایی وجود دارن که میشه با قیمت یک دلار، میلیون ها واحد ازش خریداری کرد و سپس اگه قیمت هر واحد از این شت کوین، 1 تومان بشه، میلیون ها تومان سود میشه به دست آورد. به این ترتیب خیلی از افراد وسوسه میشن و سرمایه زیادی رو وارد این شت کوین ها می کنند و اگه شانس باهاشون یار نباشه، سرمایشون از دست میره.

معرفی بهترین شت کوین های بازار

معرفی بهترین شت کوین های بازار

شاید دوست داشته باشین با بهترین شت کوین های بازار آشنا بشین. به همین منظور ما در این بخش از مقاله شت کوین بخریم یا نخریم؟ به بررسی و معرفی بهترین شت کوین های بازار می پردازیم. همونطور که گفتیم، شت کوین به ارزی گفته میشه که پشتوانه و هدف خاصی نداره و هیچ پروژه یا تیم قوی از اون پشتیبانی نمی کنه. در این میان چیزی که توجه بیشتر افراد رو به خودش جلب کرده، شناسایی بهترین شت کوین های بازار یا به عبارتی شت کوین های انفجاری هست. به این معنی که بعد از خرید شت کوین ها، هر لحظه ممکنه یه جهش ناگهانی در قیمت اون ها رخ بده. در این میان برخی از بهترین شت کوین بازار عبارت هستن از:
•    دوج کوین(Dogecoin)
•    شیبا اینو(Shiba-Inu)
•    سیف مون(Safemoon)
•    هاگ(Hoge)
•    دوج دش(Dogedash)
•    بیبی دوج(Baby Doge)
•    دوج ایلان مارس(Doge Elon Mars)
•    فگ توکن(Feg)
•    کیشو(Kishu)

بررسی میزان سود دهی چند شت کوین مهم بازار: 

معرفی بهترین شت کوین های بازار

سیف مون(Safemoon)

سیف مون نوعی توکن دفی هست که توسط گروه و جامعه هدایت و راه اندازی شده. در معاملات سیف مون در طی هر معامله سه عملکرد ساده رخ میده، بازتاب، LP Acquisition و سوزاندن. این Shitcoin در طی چند ماه گذشته به مرکز توجهات راه پیدا کرده و رشد زیادی کرده، بنابراین، امکان اصلاح قیمت در کوتاه مدت وجود داره ولی به دلیل جامعه قوی و هیاهو تبلیغاتی پیرامون اون ما معتقد هستیم که در صورت صعودی بودن بازار، فرصت رشد بیشتری خواهد داشت. همچنین سیف مون که جزو الت کوین های جدید بازار هست به دلیل پشتیبانی قوی و استراتژی عالی جزو شت کوین های خوب و با ارزش ترین شت کوین ها به حساب میاد.

شیبا اینو(Shiba Inu)

شت کوین Shiba Inu در حقیقت یک ازمایش برای جامعه خودجوش غیر متمرکز هست و در ماه قبل حدود 2500 درصد رشد کرده. این ازمایش برای پیشبرد اهداف خود رمز ارزی به همین نام ایجاد کرده تا به کاربران امکان میده تا میلیاردها واحد یا حتی تریلیون ها واحد از اون رو در اختیار داشته باشن. این شت کوین که با اسم Dogecoin Killer نیز شناخته میشه، قصد داره تا معروف ترین شت کوین یعنی دوج کوین رو پشت سر بذاره. رشد شیبا اینو اندازه ای بود که اگه شما در زمستان سال 1399، یک دلار از این Shitcoin رو خریده بودین، الان با احتساب این قیمت، حدود 1 میلیارد تومان سرمایه داشتین.

دوج کوین(Dogecoin)

یکی از مهم ترین و محبوب ترین Shitcoin های بازار، ارز دیجیتال دوج کوین هست. دوج کوین در طی مدت زمان طولانی هم هنوز جزو شت کوین های معروف بازار هست. به عبارتی یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شت کوین ها بازار و در واقع یکی از شت کوین ها اینده دار، دوج کوین هست که برای اولین بار برای شوخی به وجود اومده بود، امروزه نیز شخصی به نام ایلان ماسک از این ارز دیجیتال حمایت می کنه. به این ترتیب هر وقت ایلان ماسک در توئیتر خود دوج کوین رو حمایت می کنه، جهش قیمتی زیادی در قیمت دوج کوین رخ میده. چند ماه پیش بود که ایلان ماسک توئیت زد که دوج کوین به ماه میرود و قیمت این ارز دیجیتال به مقدار زیادی رشد کرد.

شت کوین بخریم یا نخریم؟

شت کوین بخریم یا نخریم؟

با به دست آوردن اطلاعاتی در مورد Shitcoin ها و اشنا شدن با مزیت ها و معایب شت کوین ها احتمالا می تونین بهترین تصمیم رو برای خرید شیت کوین ها بگیرین. ولی اگه هنوز هم به پاسخ سوال شت کوین بخریم یا نخریم؟ رو پیدا نکردین، بهتره بگیم که به طور کلی شت کوین ها برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب نیستن و فقط برای خرید و فروش های روزانه در صرافی ها استفاده میشن. همچنین در خرید شت کوین ها باید توجه داشته باشین که همونقدر که انتظار دارین قیمت شت کوین افزایش پیدا کنه، همون اندازه هم احتمال داره که پروژه اسکم باشه و افت قیمتی زیادی داشته باشه.
متاسفانه یکی از مهم ترین دلایل اینکه تقاضا برای خرید شت کوین ها بالاست رو می تونیم عدم آگاهی کاربران بذاریم. حوزه ارزهای دیجیتال یک حوزه جوون و تازه ای هست و طبیعتا پیر و جوون ممکنه داخلش فعالیت داشته باشن و متاسفانه درصد خیلی بالایی از این کاربران بدون دانش مهارت وارد بازای شدن و این وحشتناکه هم برای خودشون و هم برای مارکت، که نتیجش هم میشه خرید هیحانی و فروش از روی ترس. به این ترتیب افراد بدون دانش و تجربه، از روی هیجان شت کوین می خرن و برخلاف انتظارشون قیمت اون میاد پایین و کاری از دستشون بر نمیاد. البته بعضی مواقع هم ممکنه قیمت شت کوین افزایش پیدا کنه و پول چند میلیاردی ازش بیرون بکشیم.

از کجا شت کوین بخریم؟

شت کوین بخریم یا نخریم؟

بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد شت کوین، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید شت کوین رو دارین، ولی می خواهین تا بدونین که از کجا می تونین شت کوین بخرین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله شت کوین بخریم یا نخریم؟ بهتون می گیم که از کجا می تونین Shitcoin بخرین. با توجه به اینکه امروزه به وجود اومدن یه کوین یا توکن بر پایه بلاک چین اختصاصی کار سختی نیست، به راحتی میشه مثل الت کوین ها، شت کوین ها رو هم در صرافی های ارز دیجیتال پیدا کرد.
همونطور که گفته شد، تشخیص شت کوین ها بر اساس فرضیه ساخته شده توسط ذهن هر فرد قابل تشخیص هست و از این رو معیار خاصی برای چسبوندن لیبل شت کوین به یک کوین وجود نداره. شت کوین های زیادی در صرافی های ارز دیجیتال وجود دارن که شما می تونین بعد از ثبت نام در اون صرافی، اقدام به خرید شت کوین بکنین. همچنین پیشنهاد میشه بعد از خرید، حتما اون ها رو به یک کیف پول خارج از صرافی منتقل کنین.
چرا برخی از افراد شت کوین خریداری می کنند؟
پاسخ به سوال چرا برخی از افراد شت کوین خریداری می کنند؟ راحته، به دلیل پولدار شدن یه شبه. قیمت کوین ها با پشتوانه فنی با یک روال ثابت افزایش و کاهش پیدا می کنن ولی این قاعده برای شت کوین ها صدق نمی کنه. به این ترتیب افراد بلند پرواز به طمع سود چند هزار درصدی اقدام به خرید یا ریسک بالای یک کوین می کنند. خیلی وقت ها هم ممکنه افراد در یک تله پامپ و تخلیه سرمایه از سوی افراد سودجو قرار بگیرن که باعث از دست رفتن سرمایه اون ها میشه. البته در بعضی مواقع هم این اتفاق نمی افته و جو حاکم بر بازار باعث پذیرفته شدن یک شت کوین توسط سرمایه گذاران و تبدیل اون به الت کوین میشه.

کلام پایانی:

ما سعی کردیم در مقاله شت کوین بخریم یا نخریم؟ به بررسی شت کوین بپردازیم و اطلاعاتی در این زمینه برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، به الت کوین ها بی ارزش Shitcoin گفته میشه، یا به عبارتی شت کوین اصطلاحی هست که در بازار کریپتوکارنسی، به یک ارز دیجیتالی که اینده روشنی نمیشه براش تصور کرد، گفته میشه. همچنین در این مقاله در مورد ویژگی ها و مزایا و معایب شت کوین ها نیز اطلاعاتی برای شما ارائه کردیم. علاوه بر این، ما توصیه می کنیم تا در خرید شت کوین ها، مقداری سرمایه گذاری کنین، که طاقت از دست رفتن اون رو داشته باشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شت کوین بخریم یا نخریم؟

در مورد شت کوین بخریم یا نخریم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+82 = ?