همه چیز درباره ارز دیجیتال کازماس یا اتم

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

همه چیز درباره ارز دیجیتال کازماس یا اتم

اگر جزو فعالان بازار رمزارزها بوده باشید، قطعا نام ارز دیجیتال اتم (ATOM) یا بلاک ‌چین کازماس به گوشتان خورده است. این پروژه را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های دنیای بلاک‌چین دانست که توانسته موفقیت بسیار بالایی را کسب کند. در واقع پروژه کازموس سعی داشته تا ارتباط بین بلاک‌چین‌های مختلف را فراهم سازد.

قابلیت ارتباط بین بلاکچینی برای اکثر بلاک چین ها برای تبادل داده‌ها یک چالش بزرگ بوده است. از آنجایی که بلاک چین ایزوله است، توسعه دهندگان با دو انتخاب روبرو هستند: یا بلاکچین را برای ساخت زنجیرههای خود فورک کنند یا از سیستم های میان افزاری برای پر کردن شکاف‌ها استفاده کنند. از آنجایی که کازماس (Cosmos) بر روی قابلیت سفارشی سازی تمرکز دارد، پروتکل ارتباط بین بلاک چینی آن دقیقاً به همین شکل است.

مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی، کازماس با موفقیت پله‌های بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در سال 2021 طی کرد. اما چه چیزی باعث شده است که Cosmos از بقیه متمایز شود؟

شبکه کازماس چیست؟

کازماس را «اینترنت بلاک چینها» می‌نامند که هدف آن ایجاد شبکه‌ای بین بلاکچین‌های مختلف برای تبادل داده‌ها بدون نظارت مرکزی‌ها است. کازماس هاب ((Cosmos Hub به عنوان یک شبکه مرکزی برای اتصال زنجیره‌های مختلف به یک محل اختصاصی برای تعامل با یکدیگر عمل می‌کند. توکن ATOM به عنوان توکن حاکمیتی Cosmos Hub عمل می‌کند.

در سال 2014، شبکه کازماس از طریق پشتیبانی Interchain Foundation (ICF) با هسته الگوریتم اجماع تندرمنیت (Tendermint) راه‌اندازی شد. سه سال بعد، ICF یک ICO از توکن‌های ATOM برگزار کرد و با موفقیت بیش از 17 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد.

Cosmos Hub از مکانیسم گواهی سپرده یا اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. این ارتباط بین بلاک چین‌های مختلف که به پروتکل ارتباطات بین بلاک چینی (IBC) معروف است، به گسترش تعامل پذیری بلاک چین‌های مبتنی بر تندرمنیت کمک می‌کند. به عنوان مثال، هر ارز دیجیتال اثبات سهامی مانند کاردانو (ADA) می‌تواند به IBC متصل شود.

یکی دیگر از اهداف کازماس این است که با حل مسائل مربوط به حاکمیت در شبکه‌های دیگر (مانند اتریوم)، تولید و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در شبکه را برای کاربران آسان‌تر کند.

کازماس چگونه کار می‌کند؟

سه لایه مهم وجود دارد که شبکه‌های کازماس را تشکیل می‌دهند:

  • لایه اپلیکیشن: این لایه فوقانی بلاک چین، وضعیت زنجیره و حالت تغییر وضعیت را تعریف می‌کند.
  • هاب‌ها و شبکه‌ Hubs and networking)): ارتباطات بین بلاکچینی در اینجا اتفاق می‌افتد که در آن هر بلاک چین برای تسهیل تراکنش‌ها با یکدیگر تعامل دارند.
  • اجماع: برای تسهیل اجماع در شبکه.

وقتی همه این لایه‌ها با هم ترکیب شوند، توسعه دهندگان می‌توانند به راحتی برنامه‌های کاربردی بسازند.

کازماس چگونه کار میکند

اما اگر کازماس خود یک شبکه گواهی سپرده (PoS) است، چگونه با شبکه‌های گواهی کار ((PoW مانند اتریوم ارتباط برقرار می‌کند؟ برای رسیدن به این هدف، کازماس از پگ زون (Peg Zone) استفاده می‌کند. پگ زون یک سیستم پل مانند است که راه‌حلی برای شبکه‌های PoW که قطعیت سریع ندارند ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی وضعیت اقتصادی اروپا در این هفته

 ATOM چیست؟

ATOM به عنوان توکن حاکمیتی Cosmos Hub، برای اجرای خدمات در شبکه Cosmos استفاده می‌شود. توکن‌های ATOM مانند شبکه‌های PoW استخراج نمی‌شوند. قدرت محاسباتی گره‌ها پاداش استخراج آنها را تعیین نمی‌کند. در عوض، گره‌ها بر اساس تعداد توکن‌های ATOM که سپرده‌گذاری کرده‌اند، پاداش می‌گیرند. هر چه بیشتر استیک (سپرده‌گذاری) کنید، پاداش بیشتری دریافت می‌کنید.

این امر مستلزم آن است که توکن‌های ATOM خود را برای مدت معینی در شبکه قفل کنید تا شبکه بتواند از توکن‌های قفل‌شده شما برای ایمن کردن خود استفاده کند. پس از اتمام دوره سپرده‌گذاری (استیکینگ)، توکن‌های ATOM خود را پس می‌گیرید، به علاوه توکن‌های اضافی را به عنوان تشویقی برای ادامه سپرده‌گذاری دریافت خواهید کرد. اگر یک گره متقلب تشخیص داده شود، جریمه می‌شود و در نتیجه توکن‌های ATOM او از بین می‌رود.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته ATOM استفاده از آن برای مشارکت گره‌های اعتبارسنج است. به عنوان مثال، برای تبدیل شدن به اعتبارسنج شبکه Cosmos، یک فرد باید حداقل جز 100 نفر برتری باشد که ATOM را استیک می‌کند. در صورتی که فرد مورد نظر در بین 100 نفر برتر باشد، حق رأی برای تغییرات در شبکه را کسب می‌کند. در عین حال، قدرت رأی او به مقدار اتمی که سپرده‌گذاری می‌کند وابسته است.

تحلیل قیمت ATOM

به تاریخ 20 ژوئیه 2022، ATOM دارای عرضه در گردش 292,586,163 واحدی و ارزش بازار 2.9 میلیارد دلاری است که آن را در رتبه 27 بازار قرار داده است. اگر این توکن را از زمان عرضه خریداری کرده باشید، سود سرمایه گذاری شما حدود 57.76 درصد بر اساس قیمت فعلی 10.17 دلار است.

در سه ماهه اول سال 2022، قیمت با جهش 33 درصدی به رکورد 43 دلار رسید و سپس با 50 درصد کاهش به 22 دلار رسید و در ماه آوریل سقوط کرد. با ادامه روند نزولی، قیمت ATOM به کف 5.67 دلار در ماه ژوئن کاهش یافت و یک سقف جدید را ثبت نمود.

پیش‌بینی قیمت اتم (ATOM)

اتم

 Gov Capital پیش‌بینی می‌کند که ATOM می‌تواند به قیمت‌های بالای 45 دلار در سال 2023 بازگردد.

 Coinpedia نسبت به ATOM خوش‌بین است و می‌گوید این توکن می‌تواند در سال 2022 سقف 43.37 دلار را دوباره آزمایش کند و در 5 سال آینده بیش از 100 دلار معامله شود.

Digital Coin Price پیش‌بینی محافظه کارانه‌ای از ATOM ارائه داده است که طبق آن قیمت ATOM در پایان سال 2022 به طور متوسط ​​حدود 13.26 دلار و در پایان سال 2025 20.36 دلار است.

بهترین کف پول ‌های ATOM

 بهترین کیف پول‌های سخت افزاری برای توکن اتم Ledger Nano X و Ledger Nano S هستند.

 بهترین کیف پول موبایل برای توکن اتم Cosmostation و Atomic Wallet هستند.

 بهترین کیف پول‌های وب برای توکن اتم Cosmostation، Keplr و Lunie هستند.

آینده کازماس

Cosmos با راه‌اندازی پلتفرم Crescent Network به عنوان یک بازارساز خودکار (AMM) که می‌تواند نقدینگی شبکه Cosmos را افزایش دهد، دیفای را در شبکه خود ادغام کرد. یکی از ویژگی‌های کلیدی این AMM این است که می‌تواند ترکیبی از استخرهای نقدینگی و مدل‌های دفترچه سفارش سنتی را داشته باشد. به همین دلیل توسعه‌دهندگان کازماس معتقدند که Crescent Network می‌تواند یکی از کارآمدترین بازارسازهای خودکار (AMM) در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

جمع‌بندی

به طور خلاصه، اکوسیستم کازماس مفتخر است که یکی از پایدارترین شبکه‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است. نه تنها مشکلات مقیاس‌پذیری را حل می‌کند و برای توسعه‌دهندگان با Cosmos SDK، حاکمیت ایجاد می‌کند، بلکه با فراهم کردن رسانه‌ای برای کار مشترک، زنجیره‌های مختلف را به هم متصل می‌کند. بدون شک، فناوری مورد استفاده کازماس می‌تواند گسترش شبکه را تقویت کند و حمایت کامیونیتی آن به رشد قیمت ارز دیجیتال کازماس (اتم) بیشتر کمک خواهد کرد. با این حال، آینده کازماس غیرقابل پیش‌بینی است.

 

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.