لانچ پد(Launchpad) ارز دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "لانچ پد(Launchpad) ارز دیجیتال چیست؟"


  • 21:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

لانچ پد یا Launchpad؛ ابزار نوین جذب سرمایه و تامین مالی در حوزه رمزارزها! آیا چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین لانچ پد ارز دیجیتال چیست؟ لانچ پد چجوری کار می کنه؟ قبل از انتخاب لانچ پد باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ چرا بهتره از لانچ پد ارز دیجیتال استفاده کرد؟ بهترین لانچ پدهای کریپتویی کدامند؟ به نظر شما لانچ پدها چه مزایایی دارن؟

لانچ پد تونسته در مدت کوتاهی با اقبال کاربران و سرمایه گذاران روبرو بشه. از همون روز نخست ابداع و معرفی بیت کوین در سال 2009، دنیای رمزارزها شاهد چندین رخداد انقلابی بوده. از راه اندازی قراردادهای هوشمند گرفته تا ظهور امور مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای و Dapp ها هر کدوم نقطه عطفی در توسعه سبد محصولات رمزارزی بودن. خیلی از پروژه های رمزارزی در قدم های اولیه توسعه خود برای جذب منابع مالی سمت سکوهای تامین مالی میرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله لانچ پد ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد لانچ پد یا Luanchpad به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای لانچ پدها بپردازیم و انواع لانچ پدهای کریپتویی رو به شما معرفی کنیم.

لانچ پد ارز دیجیتال چیست؟

لانچ پد ارز دیجیتال چیست؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم لانچ پد یا Launchpad رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که لانچ پد ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که لانچ پدها برای ارزهای دیجیتال که به عنوان انکوباتورهای کریپتو هم شناخته میشن، وب سایت هایی تخصصی هستن که ایجاد شرکت های مبتنی بر بلاک چین رو تسهیل می کنند. این سایت ها برای جمع آوری سرمایه برای هر ابتکار مرتبط با ارزهای دیجیتال استفاده میشن. اون ها به گروهی از سرمایه گذاران بالقوه دسترسی به فروش توکن رو در مراحل ابتدایی توسعه میدن.

جالب اینجاست که بدونین لانچ پد یا Launchpad پلتفرمی هست که به پروژه های مبتنی بر بلاک چین اجازه میده تا سرمایشون رو افزایش بدن. ضمن اینکه باعث میشه تا گروهی از سرمایه گذاران لانچ پد، توکن رو با تخفیف خریداری کنند. البته معرفی پروژه ها به این راحتی صورت نمی گیره. پروژه های بلاک چین برای مجوز معرفی پروژه خودشون در لانچ پد کریپتو باید مراحلی رو برای اثبات و احراز هویت پروژه خود انجام بدن. به طور معمول لانچ پدها پروژه های مختلفی رو می سنجن تا از ورود پروژه های اسکم که زیاد هستن جلوگیری کنند.

مقاله پیشنهادی: 6 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

لانچ پدها چه مزایایی به همراه دارند؟

لانچ پدها چه مزایایی به همراه دارند؟

لانچ پد ارز دیجیتال رو میشه سکویی مبتنی بر صرافی های غیرمتمرکز برای عرضه کوین ها، توکن ها، بلاک چین ها یا هر نوع پروژه ارز دیجیتال دونست. وجه تمایز لانچ پدها با سایر سکوهای جذب سرمایه در فرصتی هست که برای سرمایه گذاری اولیه در اختیار فعالان بازار ارزهای دیجیتال می ذاره. لانچ پدها مزایای زیادی به همراه دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای لانچ پدها بپردازیم.

  • یکی از مزایای لانچ پدها، دریافت آنی کوین ها و توکن هاست. بعد از شرکت در رویدادهای عرضه در لانچ پدها کوین ها یاتوکن های خریده شده به طور آنی به حساب کاربران واریز میشه و به طی دوره انتظار طولانی مدت نیازی نیست.
  • لانچ پدها در برابر رخنه های امنیتی آسیب پذیر نیستن، چون وجوه کاربران رو نگه نمی دارن. در این سکوها زمام کنترل سرمایه ها در اختیار خود کاربران هست و از طریق کیف پول های رمزارزی امن، فرایند نقل و انتقال توکن ها انجام میشه.
  • یکی دیگه از مزایای لانچ پدها این هست که زمینه سازی برای حضور پررنگ تر توسعه دهنده های تازه کار هست. لانچ پدها روشی ساده و بی نیاز از مجوز رو برای راه اندازی و اجرای پروژه های رمزارزی در اختیار تیم های نوپا می ذارن.

مقاله پیشنهادی: استخر نقدینگی چیست؟

انواع لانچ پدهای کریپتویی کدامند؟

انواع لانچ پدهای کریپتویی کدامند؟

استفاده از یه لانچ پد برای پروژه های مختلف می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه. قبل از ارائه هر محصول یا بازاریابی استفاده از لانچ پد می تونه اعتبار زیادی رو برای کاربران افزایش بده. لانچ پدهای مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن که هر کدوم از اون ها مشخصات خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به معرفی انواع لانچ پدهای کریپتویی بپردازیم.

  • لانچ پد برای عرضه اولیه بازی

یکی از انواع لانچ پدهای کریپتویی، Launchpad برای عرضه اولیه بازی هست. عرضه های اولیه بازی با وجود کمیاب بودن هنوز در دسترس هستن. لانچ پدهای رمزارز میزبان عرضه های اولیه بازی، متاورس های بازی، پروژه های P2E، ابزارهای داخل بازی و بازارهایی برای تجارت توکن های غیرقابل تعویض، مربوط به بازی یا متاورس هستن. اون ها به توسعه دهنده ها کمک می کنند تا بودجه پروژه هاشون رو به دست بیارن و با ارائه منابع لازم از محصولات توکن شده خودشون درآمدزایی کنند.

  • لانچ پد برای ارائه اولیه NFT

یکی دیگه از انواع لانچ پدهای کریپتویی، لانچ پد برای ارائه اولیه NFT هست. لانچ پد پیشنهادی اولیه توکن های غیرقابل تعویض یه روش جدید تامین مالی جمعی ارزهای دیجیتال هست که بر اساس همون پایه های ساخته شده که مستلزم ارائه مجموعه ای از NFTهای محدود برای فروش هست. رشد اخیر در محبوبیت خیلی از خواننده ها، هنرمندان، ورزشکاران و INO های برجسته رو میشه به تبلیغات NFT نسبت داد که به نفع سازنده های محتوا و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال و حوزه NFT هست.

  • لانچ پد برای عرضه اولیه کوین

جالب اینجاست که بدونین عرضه اولیه کوین یا ICO روشی هست که از ارز دیجیتال برای افزایش سرمایه برای یه سرمایه گذاری جدید استفاده می کنه. رویکردی مثل این بیشتر توسط ابتکارات ارزهای دیجیتال استفاده میشه که هنوز باید توسعه محصول، خدمات یا پلتفرم مبتنی بر بلاک چین خودشون رو تکمیل کنند. پولی که در طول عرضه اولیه سکه به دست میاد، بیشتر به شکل بیت کوین یا اتر پذیرفته میشه.

  • لانچ پد برای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز

یکی دیگه از لانچ پدهای ارز دیجیتال، لانچ پد برای عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز هست. این نوه جذب سرمایه از طریق توکن های معاملاتی انجام میشه که نشون دهنده انواع دارایی های میزبانی شده در یه بازار غیرمتمرکز هست. زمانی که یه پروژه یه ارز دیجیتال یا یه توکن رو از طریق یه بازار نقدینگی غیرمتمرکز صادر می کنه، IDO معمولا به عنوان بخشی از فرایند انجام میشه.

مقاله پیشنهادی: اسپرد Spread در بازار ارز دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله لانچ پد ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد لانچ پد یا Luanchpad به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای لانچ پدها بپردازیم و انواع لانچ پدهای کریپتویی رو به شما معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، لانچ پد پلتفرمی هست که به پروژه های مبتنی بر بلاک چین اجازه میده تا سرمایشون رو افزایش بدن. ضمن اینکه باعث میشه تا گروهی از سرمایه گذاران لانچ پد، توکن رو با تخفیف خریداری کنند.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد لانچ پد(Launchpad) ارز دیجیتال چیست؟

در مورد لانچ پد(Launchpad) ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+58 = ?