معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای کاربردی NFT

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای کاربردی NFT"


  • 08:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای کاربردی NFT؛ دوست دارین با این ابزارها آشنا بشین؟ به نظر شما چه چیزی NFTها رو ارزشمند می کنه؟ اصلا می دونین ان اف تی NFT چیست؟ به نظر شما ساخت NFT چقدر می تونه سخت باشه؟ با استفاده از ابزارهای کاربردی توکن های غیرمثلی چه کاری میشه انجام داد؟ چجوری میشه توکن NFT خرید و فروش کرد؟ تا الان تونستین NFT معامله کنین؟

در فضای NFT اتفاقات زیادی می افته که بعضی وقت ها پیگیری پروژه های مختلف در یه زمان غیرممکن به نظر میرسه. در این بین همه ما به دنبال ساده کردن تجربه خود از بررسی این حوزه به عنوان یه سرمایه گذار هستیم. برایاینکه بتونین معاملات پرسودی با توکن های غیرمثلی انجام بدین، باید بدونین اخبار و حواشی این دارایی ها رو دنبال کنین. برای این کار نیاز به ابزارهای کاربردی این توکن ها دارین. به همین منظور ماسعی می کنیم در مقاله معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای کاربردی NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیرمثلی به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT بپردازیم تا با این ابزارها آشنا بشین.

توکن غیرمثلی(NFT) چیست؟

توکن غیرمثلی(NFT) چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن های غیرمثلی یا NFT رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این دارایی ها به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که توکن غیر مثلی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که NFT توکن هایی غیر قابل معاوضه هستن که به عنوان یه گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای هر نوع دارایی دیجیتالی صادر میشن. در واقع NFT یه قرارداد هوشمند هست که با استفاده از پلتفرم های اوپن سی تنظیم و برای ایمن سازی اون به صورت دیجیتالی استفاده میشه. شما نمی تونین این توکن ها رو معاوضه کنین، بلکه فقط می تونین خرید و فروش انجام بدین.

جالب اینجاست که بدونین توکن های NFT در ابتدا بر پایه استاندارد شبکه ERC721 که استانداردی مشابه ERC20 هست، توسعه پیدا کردن و به عنوان یه توکن خاص اتریوم شناخته میشدن. البته در حال حاضر بر بستر سایر بلاک چین ها هم توسعه پیدا کردن. بیشترین کاربرد NFTها در بازی های کارتی و متاورسی هست. از NFT برای تعریف دارایی های درون بازی استفاده میشه که مهم ترین ویژگی اون منحصر به فرد بودن هست. دیسنترالند از جمله بازارهای NFT آینده نگر هست که بر مبنای مفهوم متاورس فعالیت می کنه.

بیشتر بخوانید: 6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن ها

چه چیزی NFTها را ارزشمند می کند؟

چه چیزی NFTها را ارزشمند می کند؟

توجه داشته باشین که ارزش توکن های غیرمثلی(NFT) بیشتر از دید آشکار واضح نیست. به همین دلیل هست که خیلی از افراد در درک و فهم این توکن ها با مشکل روبرو هستن. در توکن های غیرمثلی ارزش نه از خود دارایی دیجیتال، چه آیتم بازی، یه JPEG یا یه آهنگ، بلکه از واحد داده در بلاک چین که اون رو نشون میده مشتق میشه. به عبارت دیگه، NFT دارایی نیست، بلکه امضای دیجیتال منحصر به فردی هست که مالکیت اون دارایی رو اثبات می کنه. به این ترتیب، ارزش NFTها رو میشه تقریبا به 3 ویژگی خلاصه کرد:

  • NFTها مالکیت رو اثبات می کنند.
  • NFTها کمبود ایجاد می کنند.
  • NFTها نیازی به واسطه ندارن.

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT

همونطور که گفتیم، در فضای NFT اتفاقات زیادی می افته که بعضی وقت ها پیگیری پروژه های مختلف در یه زمان غیرممکن به نظر میرسه. ابزارهای مختلف وجود دارن که شما می تونین با استفاده از این ابزارها اخبار و حواشی موجود در بازار توکن های غیرمثلی رو بررسی کرده و بهترین عملکرد رو داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT بپردازیم.

  • هایپر اسپیس(HyperSpace)

یکی از بهترین ابزارهای کاربردی NFT، هایپر اسپیس یا HyperSpace هست که نوعی ابزاری همه کاره شناخته میشه که می تونین پروژه های NFT شبکه سولانا رو دنبال، ترید و بررسی و تحلیل کنین. یکی از ویژگی های جالب این سایت، قابلیت دیدن رتبه هر کدوم از NFTهای یه کالکشن هست. این ویژگی زمانی استفاده میشه که یه پروژه NFT به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته باشه و قیمت های اون ها کمتر از قیمت واقعی هست.

  • آیسی تولز(IcyTools)

یکی دیگه از بهترین ابزارهای کاربردی NFT، آیسی تولز یا IcyTools هست که یکی از قدرتمندترین پلتفرم های تحلیل آمار و دیتا برای توکن های غیر مثلی شبکه اتریوم هست. این ابزار رایگان از آمارها و معیارهای دقیقی برخوردار هست. همچنین میشه از نسخه پولی این ابزار برای تحلیل و آنالیز پورتفولیوی NFT خود استفاده کرد. شما هم می تونین از این ابزار برای بررسی و تجزیه توکن های مورد نظر خودتون استفاده کنین.

  • کریپتو اسلم(CryptoSlam)

کریپتو اسلم یا CryptoSlam هم یکی دیگه از بهترین ابزارهای کاربردی برای توکن های غیرمثلی هست. این ابزار عالی و قدرتمند برای آنالیز و بررسی مجموعه های توکن NFT روی شبکه بلاک چین اتریوم هست. این سایت آمار، چارت ها و امکانات مفید دیگه ای ارائه میده که کاربران بتونن دید عمیق تری نسبت به پروژه های بی همتای شبکه اتریوم به دست بیارن.

  • نانسن(Nansen)

یکی دیگه از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل توکن های غیر مثلی، سایت نانسن یا Nansen هست. با استفاده از سایت نانسن می تونین هزینه گس و روند معاملات نهنگ های NFT رو مشاهده کنین. همچنین در داشبورد Discovery این ابزار شما می تونین میزان سودهای ناشی از مینت و ترید کردن توکن های NFT رو مشاهده کنین. در اصل این ابزار رایگان به شما کمک می کنه تا مسیر جریان پول رو دنبال کنین.

  • موبی(Moby)

موبی یا Moby هم یکی دیگه از بهترین ابزارهای کاربردی NFT هست. موبی یه ابزار دنبال کننده کیف پول هست که به کاربران امکان تهیه لیست شخصی از کیف پول های مورد نظر و دنبال کردن فعالیت های اون ها رو فراهم می کنه. بعضی از سرمایه گذاران دوست دارن فعالیت های سرمایه گذاران موفق رو دنبال کنند. وقتی یه آدرس رو در لیست خودتون قرار میدین، به محض انجام خرید یا فروش توسط این آدرس برای شما اعلان فرستاده میشه و شما از فعالیت این آدرس باخبر و مطلع میشین.

مقاله پیشنهادی: هزینه گس NFT چیست؟ چرا باید پرداخت شود؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای کاربردی NFT، اطلاعاتی در مورد توکن های غیرمثلی به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین ابزارهای کاربردی NFT بپردازیم تا با این ابزارها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، NFTها نوعی دارایی های غیرقابل تعویض هستن که شما می تونین با خرید و فروش اون ها سود زیادی به دست بیارین. برای این کار باید بتونین وضعیت توکن مورد نظر خودتون رو بررسی کنین. به این ترتیب به ابزارهای کاربردی نیاز دارین. از جمله از این ابزارها می تونیم به CryptoSlam، Nansen، Moby و.... اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای کاربردی NFT

در مورد معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای کاربردی NFT نظر دهید
سوال امنیتی :4+36 = ?