معرفی 5 تکنولوژی بکار رفته در متاورس

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 5 تکنولوژی بکار رفته در متاورس"


  • 05:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

5 تکنولوژی بکار رفته در متاورس؛ آیا دوست دارین با این تکنولوژی ها آشنا بشین؟ رویایی که این روزها همه ما از کلمه متاورس چیست؟ داریم و در بازی ها، فیلم های سینمایی و کتاب های مختلف از اون صحبت میشه، نیازمند یه سری فناوری های پیشرفته و بدیع هست که شاید هنوز خیلی از اون ها اختراع نشدن. با این حال در سال های اخیر شاهد ظهور پیشرفت هایی در این زمینه بودیم که بیشتر از قبل ما رو به این رویا نزدیک کرده.

متاورس مفهومی از دنیای دیجتال سه بعدی هست که شامل فضاهای مجازی میشه و با استفاده از آواتارها می تونین بخش های مختلف این دنیا رو کشف کنین. در متاورس می تونین بازی یا خرید کنین و با دوستاتون در یه کافی شاپ مجازی وقت بذارین، حتی با همکاراتون در یه دفتر مجازی کار کنین. تکنولوژی های مختلفی در متاورس مورد استفاده قرار گرفتن و باعث پیشرفت متاورس شدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 تکنولوژی بکار رفته در متاورس، اطلاعاتی در مورد متاورس یا Metaverse به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین فناوری های مورد استفاده در متاورس بپردازیم تا این تکنولوژی ها رو بشناسین.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم متاورس یا Metaverse رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که متاورس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که متاورس مفهومی از یه دنیای دیجیتال سه بعدی هست که در اون می تونین با استفاده از آواتارهای خودتونبه کشف فضاهای مجازی بپردازین. شما با تکا به فناوری های استفاده شده در متاورس می تونین بازی کنین، به خرید رفته، با دوستاتون به کافی شاپ برین و خیلی از چیزهای دیگه!

جالب اینجاست که بدونین متاورس به دنیایی مجازی گفته میشه که در اون برای شرکت در یه کنسرت موسیقی یا قدم زدن در پارک نیازی به حضور فیزیکی در دنیای واقعی ندارین. به عبارت دیگه، در متاورس هر شخص کنترل یه شخصیت مجازی رو بر عهده می گیره و می تونه این شخصیت مجازی رو به هر جای این دنیای مجازی که دلش خواست ببره، لباس ها و ظاهر شخصیت خودتون رو به دلخواه خودتون تغییر بدین و با سایر شخصیت های مجازی ساکن اون ارتباط برقرار کنین. متاورس مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کیف پول های متاورس در سال 2023

فناوری های مورد استفاده در متاورس کدامند؟

فناوری های مورد استفاده در متاورس کدامند؟

متاورس در واقع طرحی سه بعدی  از یه دنیای دیجیتال هست. این دنیای دیجیتال متشکل از فضاهای مجازی هست که می تونین در اون ها به واسطه آواتار کاووش کنین. با پیشرفت روند توسعه این ایده، انتظار میره که این عرصه تا حدی فرای بازی های ویدیویی و پلتفرم های رسانه اجتماعی گسترش پیدا کنه. تکنولوژی های مختلفی در متاورس به کار رفتن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی فناوری های مورد استفاده در متاورس بپردازیم تا این تکنولوژی ها رو بشناسین.

  • بلاک چین و ارز دیجیتال

یکی از فناوری های بکار رفته در متاورس، بلاک چین و ارز دیجیتال هست. بلاک چین راهکاری غیرمتمرکز و شفاف برای اثبات مالکیت دیجیتال، ذخیره سازی دیجیتال، انتقال ارزش، حاکمیت، دسترسی و همکاری فراهم می کنه. رمزارزها هم در متاورس به کاربران اجازه میدن میزان ارزش مورد نظر رو در زمان کار و همزمان با تعاملات اجتماعی در دنیای سه بعدی دیجیتال انتقال بدن.

  • واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی(VR)

یکی دیگه از فناوری های مورد استفاده در متاورس، واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی(VR) هست که تجربه بی نظیر و تعاملی از یه فضای سه بعدی رو برای ما به ارمغان میارن. این دو عامل در واقع به عنوان امتیازهای ورود ما به دنیای مجازی تلقی میشن. واقعیت افزوده با استفاده از مولفه های بصری یا قابل دیدن فضای دیجیتال و کاراکترهای درون اون، دنیای حقیقی رو شبیه سازی می کنه. قابلیت دسترسی به اون هم در مقایسه با واقعیت مجازی بیشتر بوده و قابل استفاده روی بیشتر گوشی های هوشمند هست.

بیشتر بخوانید: واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) چیست

  • هوش مصنوعی(AI)

هوش مصنوعی یا AI هم یکی دیگه از تکنولوژی های بکار رفته در متاورس هست. هوش مصنوعی در متاورس این پتانسیل رو داره تا داده های زیادی رو در کسری از ثانیه پردازش کنه. الگوریتم های هوش مصنوعی به صورت ترکیب شده با تکنیک های فراگیری ماشین می تونن از رویدادهای تکراری گذشته و با در نظر گرفتن داده های تاریخی برای دست یافتن به خروجی ها و دیدگاه های منحصر به فرد یاد بگیرن.

مقاله پیشنهادی: کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

  • اینترنت اشیا(IOT)

فناوری های مورد استفاده در متاورس کدامند؟

یکی دیگه از فناوری های مورد استفاده در متاورس، اینترنت اشیا یا IOT هست. طرح اینترنت اشیا برای اولین بار در سال 1999 معرفی شد. به عبارت دیگه، اینترنت اشیا سیستمی هست که همه ماهیت های دنیای واقعی ما رو دریافت کرده و با استفاده از حسگرها و دستگاه های مختلف اون ها رو به اینترنت متصل می کنه. این دستگاه ها بعد از اتصال به اینترنت از شناسه منحصر به فرد و قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات به صورت خودکار برخوردار میشن. امروزه IOT در حال اتصال ترموستات ها، اسپیکرهای صوتی، دستگاه های پزشکی و.... به طیف گسترده ای از داده هستن.

  • بازسازی سه بعدی

بازسازی سه بعدی هم یکی دیگه از تکنولوژی های بکار رفته در متاورس هست. یکی از چالش های پیش روی متاورس، ساخت یه محیط دیجیتال به شبیه ترین شکل ممکن نسبت به دنیای واقعی هست. با کمک بازسازی سه بعدی به عنوان نمونه ای از تکنولوژی مورد استفاده در متاورس می تونیم فضاهای طبیعی مختلف و واقع گرایانه ای رو در دنیای دیجیتال بسازیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 تکنولوژی بکار رفته در متاورس، اطلاعاتی در مورد متاورس یا Metaverse به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین فناوری های مورد استفاده در متاورس بپردازیم تا این تکنولوژی ها رو بشناسین. همونطور که گفتیم، متاورس مفهومی از یه دنیای دیجیتال سه بعدی هست که در اون می تونین با استفاده از آواتارهای خودتونبه کشف فضاهای مجازی بپردازین. تکنولوژی های مختلفی در متاورس به کار رفتن که همین موضوع باعث شده تا متاورس گسترش پیدا کنه. از جمله از این تکنولوژی ها می تونیم به بازسازی سه بعدی، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و.... بپردازیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 5 تکنولوژی بکار رفته در متاورس

در مورد معرفی 5 تکنولوژی بکار رفته در متاورس نظر دهید
سوال امنیتی :3+42 = ?