زنان تاثیرگذار در حوزه NFT چه کسانی هستند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "زنان تاثیرگذار در حوزه NFT چه کسانی هستند؟"


  • 21:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

زنان تاثیرگذار در حوزه NFT؛ آیا دوست دارین با این خانوم ها آشنا بشین؟ اصلا می دونین بازار NFT چه نوع بازاری هست؟ چجوری میشه در این بازار معاملات انجام داد؟ افراد چه تاثیراتی می تونن در بازار توکن های غیرمثلی بذارن؟ آیا شما هم علاقه به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارین؟

توکن های غیرمثلی یا NFT یکی از داغ ترین موضوعات سالی که گذشت بود. با گسترش و پیشرفت حوزه های مختلف، ولی هنوز این فضا مردونه هست و زنان سهم کمی در اون دارن. با توجه به گزارش ArtTactic بازار پرنوسان توکن های غیرمثلی در 9 ماهه اول سال 2021 بیش از 3.5 میلیارد دلار فروش داشته و فقط 16 درصد از هنرمندان زن هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله زنان تاثیرگذار در حوزه NFT چه کسانی هستند؟ اطلاعاتی در مورد توکن های غیرمثلی به شما ارائه کنیم و به معرفی زنان فعال در حوزه NFT بپردازیم.

توکن غیرمثلی چیست؟

توکن غیرمثلی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم توکن های غیرمثلی یا NFT رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارن و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که توکن غیرمثلی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که توکن غیرقابل تعویض که به اختصار بهش NFT گفته میشه، نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده هست که سند مالکیت یه اثر دیجیتال رو در فضای بلاک چین صادر می کنه. این توکن ها در ابتدا بر پایه استاندارد شبکه ERC721 که استانداردی مشابه ERC20 هست، توسعه پیدا کردن.

جالب اینجاست که بدونین توکن های غیرقابل تعویض NFT روی بلاک چین اتریوم ساخته و جابجا میشن. اینکه صاحب یه توکن NFT چه کسی هست در بلاک چین ثبت میشه و همه سیستم هایی که به بلاک چین متصل هستن به اطلاعات اون توکن دسترسی دارن و کسی امکان ایجاد تغییر در اطلاعات ثبت شده رو نداره. توکن های NFT برخلاف ارزهای دیجیتال قابل تقسیم نیستن، یعنی شما امکان خرید بخشی از یه توکن NFT رو ندارین یا همه اون یا هیچ.

بیشتر بخوانید: آموزش پیدا کردن NFT های خوب برای خرید

معرفی زنان تاثیرگذار در حوزه NFT

معرفی زنان تاثیرگذار در حوزه NFT

بهتره بدونین NFT یکی از موارد مهم در حوزه ارزهای دیجیتال هست که برخلاف اینکه پیشرفت های زیادی داشته، هنوز فضای مردونه ای داره و نقش زنان در این حوزه چندان پررنگ نیست. بازار توکن های غیرمثلی در طی یه سال گذشته بالغ بر 3.5 میلیارد دلار فروش داشته و فقط 16 درصد از زنان در این حوزه فعال هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی زنان تاثیرگذار در حوزه NFT بپردازیم.

  • اولگا وروبیوا(Olga Vorobyeva)

یکی از زنان تاثیرگذار در حوزه NFT، خانوم اولگا وروبیوا هست. اون به عنوان یه کارآفرین سخنران بوده که شرکت مشاوره Vox رو تاسیس و راه اندازی کرده. مجموعه خدماتی که این شرکت ارائه میده شامل حوزه بلاک چین، امور مالی غیرمتمرکز، استارت آپ های NFT و نسل سوم هست. تخصصی که این بانوی کارآفرین داره در زمینه رشد کسب و کار هست که باعث رشد اون و تاسیس این شرکت در صنعت ارزهای دیجیتال شده. اولگا با استفاده از تخصص و تجربه ای که در زمینه بازاریابی داره به مشاوره کسب و کارهای دیگه می پردازه.

  • نسما بن سالم(Nesma Bensalem)

یکی دیگه از زنان تاثیرگذار در حوزه NFT، نسما بن سالم هست که مدیر عامل WeCare Impact هست. این آژانس به قدرت هنر، جامعه به عنوان راه حل هایی برای رسیدن به دنیایی پایدارتر معتقد هست. این شرکت دارای توکن های اجتماعی به اسم WeCare هست. این توکن اجتماعی قابل استفاده برای کسب و کارها، اینفلوئسنرها و گروه های مختلفی برای کسب درآمد هست.

  • ایسلا مون(Isla Moon)

معرفی زنان تاثیرگذار در حوزه NFT

یکی دیگه از زنان تاثیرگذار در حوزه NFT، خانوم ایسلا مون یا Isla Moon هست که نقاش و طراح چند بعدی و اهل New Orleans هست. اون همیشه آثاری در مقیاس بزرگ خلق کرده تا بشه در داستان و اندازه تصاویر عمیق شد. ایسلا عناصر متحرک رو به صورت گرافیکی به نقاشی هایی که خلق می کنه اضافی می کنه. بعد از این، اون لایه هایی از صداها و رنگ ها رو اضافی می کنه و همیشه می خواد بیننده ها رو در احساس موجود در اثر هنری غوطه ور کنه.

  • الکساندر لوزان(Alexandra Luzan)

الکساندر لوزان هم یکی دیگه از زنان تاثیرگذار در حوزه NFT هست که یه دهست که رویدادها و کنفرانس هایی رو در صنعت فناوری در سراسر دنیا سازماندهی می کنه. او پیشینه تحصیلی در تاریخ هنر در دانشگاه های Sorbonne پاریس، MSU مسکو و La Sapienza رم داره. از سال 2018 در مقطع Ph.D به مطالعه ارتباط بین فناوری های جدید و هنر در دانشگاه Ca Foscari ونیز پرداخته.

  • کریستینا تاخمانووا

کریستینا تاخمانووا هم یک دیگه اززنان تاثیرگذار در حوزه توکن های غیرمثلی هست که سال هاست در کشورها و صنایع مختلف در بخش حمایت از اکوسیستم مرتبط با فناوری فین تک بوده و از جمله زنان تاثیرگذار در بازار NFT هسات. اون از سال 2016 در دنیای کریپتو حضور فعال داشت و عاشق هنر و وبیان اون به شیوه ای خلاقانه بوده که طبیعتا اون رو به حوزه NFT کشونده.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری روی NFT بهتر است یا خرید ارزهای دیجیتال؟

جمع بندی:

ما سعی کردیم در مقاله زنان تاثیرگذار در حوزه NFT چه کسانی هستند؟ اطلاعاتی در مورد توکن های غیرمثلی به شما ارائه کنیم و به معرفی زنان فعال در حوزه NFT بپردازیم. همونطور که گفتیم، بحث توکن های غیرقابل تعویض، داغ ترین و پرهیاهوترین بحث در سال 2021 بود. خیلی از کاربردهای این توکن ها به طور عملی در صنعت پیاده سازی شده و مثمر ثمر واقع شده. این در حالیست که فقط درصد کمی از فعالان حوزه توکن های غیرقابل تعویض رو زنان تشکیل میدن و حضور فعالی دارن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد زنان تاثیرگذار در حوزه NFT چه کسانی هستند؟

در مورد زنان تاثیرگذار در حوزه NFT چه کسانی هستند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+75 = ?