چگونه تحلیل آن چین ارز دیجیتال به تریدرها کمک می کند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چگونه تحلیل آن چین ارز دیجیتال به تریدرها کمک می کند؟"


  • 14:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل آن چین(Onchain Analysis)؛ تحلیل نوظهور در بازار ارزهای دیجیتال! چیزی در مورد این روش تحلیل شنیدین؟ اصلا می دونین تحلیل آن چین چیست؟ به نظر شما تحلیل آن چین ارز دیجیتال چجوری به تریدرها کمک می کنه؟ ویژگی های استفاده از داده های آن چین چی می تونه باشه؟ هدف از استفاده از تحلیل آنچین چیست؟ اصول تجزیه و ارز دیجیتال کدامند؟ 

در دسترس بودن همه داده های بلاک چین اون رو برای علم داده و یادگیری ماشین خیلی مناسب می کنه. در واقع ارزهای دیجیتال فقط تنها دارایی هایی هستن که هر فعالیت تجاری و سرمایه گذاری رو میشه از دفتر کل اون ها بازیابی و بررسی کرد. از اونجایی که بلاک چین ها این موقعیت رو آماده می کنند، کارشناسان هم از این داده های شفاف برای ارزیابی فعالیت تراکنش ها و سودمندی شبکه استفاده می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چگونه تحلیل آن چین ارز دیجیتال به تریدرها کمک می کند؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل آن چین یا Onchain Analysis به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های استفاده از داده های آن چین بپردازیم.

آشنایی با تحلیل آن چین

آشنایی با تحلیل آن چین

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که تحلیل آن چین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل آن چین یا Onchain Analysis نوعی از تحلیل های نوظهور در بازار ارزهای دیجیتال هست که شامل بررسی اصول سرمایه گذاری، فعالیت های تراکنش های یه توکن و داده های بلاک چین اون میشه. تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال سعی می کنند تا از طریق تجزیه و تحلیل معیارهای مختلف، درک خودشون رو در مورد یه شبکه تقویت کنند. این موضوع باعث میشه تا تحرکات قیمتی یه ارز دیجیتال پیش بینی بشه و سرمایه گذاران بتونن انتخاب سودمندی داشته باشن. به زبان ساده، تحلیل آن چین یه ابزار توانمند و کارا برای دستیابی به سود بیشتر در آینده نزدیک و دور محسوب میشه.

جالب اینجاست که بدونین در تحلیل آن چین به رصد بازیگران و وضعیت کیف پول و آدرس ها می پردازیم و می تونیم سنتیمنت و نحوه عملکرد ماینرها و نهنگ ها رو بررسی کنیم و همزمان با اون ها دست به معامله بزنیم. در تحلیل آن چین با شاخص ها، نمودارها و اندیکاتورهای مختلفی روبرو میشیم که هر کدوم توانایی بررسی بخشی از داده های درون زنجیره ای رو دارن. البته توجه داشته باشین که تحلیل آن چین برای طولانی مدت و تایم فریم های بالاتر خوب هست و در تایم فریم های پایین شاید خیلی کارایی نداشته باشه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش تشخیص سقف و کف با شاخص آن چین On Chain

ویژگی های استفاده از تحلیل آن چین

ویژگی های استفاده از تحلیل آن چین

حائز اهمیت هست که بدونین استفاده از تجزیه و تحلیل داده های آن چین در معاملات روزانه دارای مزایای مختلفی هست. بعد از بررسی معیارهای مهم آن چین مثل تعداد آدرس های فعال و تعداد تراکنش ها، تریدرها و معامله گران می دونن چه زمانی تقاضای زیادی در شبکه وجود داشته و در نتیجه قیمت ها افزایش پیدا می کنند. همچنین با مشاهده میعارهای آن چین می تونین از بازار و رفتار سرمایه گذاران مطلع بشین. تریدرهای هوشمند می دونن و تریدرهای تازه کار هم باید بدونن که داده های آن چین چقدر با ارزش هستن. پلتفرم های تجزیه و تحلیل داده های آن چین مشاهده و بررسی چنین داده های مهمی رو ساده، آسون و روان کردن.

محبوب ترین داده های آن چین کدامند؟

داده های آن چین زیادی وجود دارن که هر کدوم از اون ها اطلاعات مختلفی رو نشون میدن. سرمایه گذاران با پیگیری و درک اون ها می تونن در بازار پیشرو باشن. محبوب ترین داده های آن چین عبارت هستن از:

  • حجم تراکنش ها
  • تعداد آدرس های فعال
  • تعداد آدرس های جدید
  • ارزش شبکه به تراکنش
  • ورودی و خروجی سرمایه از صرافی ها

چگونه تحلیل آن چین به تریدرها کمک می کند؟

چگونه تحلیل آن چین به تریدرها کمک می کند؟

تحلیل آن چین مزایای زیادی به همراه داره که اصلی ترینش این هست که اون ها رفتار سرمایه گذاران و سلامت شبکه رو به صورت لحظه ای نشون میدن. دو معیار مهم تحلیل آن چین، تعداد آدرس های فعال و تعداد تراکنش ها هستن که دو نماینده برای تقاضا و استفاده از شبکه بلاک چین هستن. زمانی که تعداد آدرس ها و تراکنش های فعال به شدت افزایش پیدا می کنه، این شرایط معمولا با افزایش قیمت ارتباط داره.

با اینکه معیارهای ساده توسط داده های آن چین در دسترس هستن، خیلی از معیارها نسبت های خاصی رو برای ارائه اطلاعات در مورد بازار و رفتار سرمایه گذاران تخمین می زنن. به عنوان مثال، ما می تونیم سرمایه بازار رو مشارکت همه تریدرها در نظر بگیریم. در حالی که سرمایه تحقق یافته می تونه مشارکت سرمایه گذاران بلند مدت باشه. وقتی این دو معیار به طور چشمگیر از هم فاصله بگیرن، می تونه نشون دهنده داغ شدن بیش از حد بازار و اتکای زیاد به سوداگری های کوتاه مدت باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چگونه تحلیل آن چین ارز دیجیتال به تریدرها کمک می کند؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل آن چین یا Onchain Analysis به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های استفاده از داده های آن چین بپردازیم. همونطور که گفتیم، تحلیل آن چین شامل بررسی فعالیت ها و تراکنش های ثبت شده روی بلاک چین یه ارز دیجیتال هست. تحلیلگران درون زنجیره ای درصدد بهبود درک شبکه با هدف پیش بینی حرکت قیمت در آینده از طریق معیارها و شاخص های مختلف آن چین هستن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه تحلیل آن چین ارز دیجیتال به تریدرها کمک می کند؟

در مورد چگونه تحلیل آن چین ارز دیجیتال به تریدرها کمک می کند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+42 = ?