کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

  • 10:02 1403-02-12
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟ و آیا میتوان برای تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، به این تکنولوژی اعتماد کرد یا نه؟ در صورتی که شما هم تو بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا این سوال ها برای شما هم مطرح شده. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به کاربرد این تکنولوژی در صنعت رمز ارزها بپردازیم. اگه شما هم به تکنولوژی و پیشرفت اون علاقه مند هستین، بهتره که این مقاله رو از دست ندین.

تصور کنین که بدون نیاز به نشستن های طولانی پشت سیستم کامپیوتری خودتون، بتونین بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری رو پیدا کنین؛ یا حتی بدون نیاز به ترید کردن، به شکل اتوماتیک از این حوزه درآمد دلاری مناسبی رو داشته باشین. به این ترتیب همه ی افراد بدون اینکه به ساعت ها آموزش، تمرین و آزمون و خطا نیاز داشته باشن، میتونن در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنن؛ این امکان به کمک هوش مصنوعی میتونه در آینده ای نه چندان دور برای همه ی ما فراهم بشه.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی این روزها به یکی از عجیب ترین دستاوردهای ما انسان ها تبدیل شده و به عنوان یکی از علوم پرکابرد رایانه ای از اون یاد میشه. درسته که هوش مصنوعی توسط ما انسان ها بوجود اومده ولی با خطاهای کمتر میتونه مثل یک انسان تصمیم گیری و برنامه ریزی کنه. همچنین امکان یادگیری مسائل و موضوعات جدید رو هم داره.

با استفاده از قابلیت هایی که هوش مصنوعی داره، ماشین ها و ابزارالات میتونن به طور پیوسته، تنها با دریافت بازخورد و بدون هیچ دستورالعمل از پیش تعیین شده ای، کار کنن و عملکرد خودشون رو به مرور زمان بهبود بدن. اگه بخوایم مثال قابل درک تری رو در این مورد عنوان کنیم، میشه هوش مصنوعی رو به عنوان یک ابر انسان معرفی کرد که سرعت، دقت و توانایی بیشتری رو در مقایسه با یک انسان معمولی داره.

درسته که در برخی از فیلم ها و آثار سینمایی از هوش مصنوعی به عنوان یک خطر یا دشمن برای نسل بشر یاد شده، اما نباید فراموش کرد که این تکنولوژی با هدف خدمت به انسان ها و بهبود عملکرد اون ها توسعه پیدا کرده. به همین دلیل بهتره که بدون پیش داوری به این تکنولوژی نگاه کنیم و ببینیم که تاثیر و کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

مقاله پیشنهادی: ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

هوش مصنوعی چیست؟

تاثیر هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال

در صورتی که با بازار رمز ارزها آشنا و سابقه فعالیت در این حوزه رو داشته باشین، به خوبی میدونین که هزاران توکن و رمز ارز مختلف در این حوزه وجود داره که بیشتر اون ها تازه در ابتدای مسیر خودشون هستن. درسته که این روزها محبوبیت این بازار به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده، اما برای اینکه رمز ارزها بتونن به جایگاه و هدف مورد نظر خودسون برسن، همچان راه دور و درازی رو در پیش دارن.

یکی از مهمترین ویژگی های کریپتوکارنسی ها که تحلیل این بازار رو سخت تر کرده، نوسانات ناگهانی اون ها است. در این بین نباید تاثیر احساسات معامله گرهای این بازار رو نادیده گرفت، چرا که قیمت ارز دیجیتال تنها بر اساس میزان عرضه و تقاضا مشخص میشه. در حال حاضر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به تنهایی نمیتونن مسیر حرکت این بازار رو مشخص کنن و تریدرها به معیارهای پیشرفته تر و دقیق تری برای بررسی این بازار نیاز دارن.

درک بازار ارزهای دیجیتال و مدیریت سرمایه در معامله ها، به دانش و مهارت های ویژه ای نیاز داره که باید دائما ارتقا پیدا کنن. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذارها و معامله گرهای فعال در این حوزه، به دنبال راهی برای استفاده از تکنولوژی های جدید برای تحلیل و بررسی قیمت ارز دیجیتال مورد نظرشون هستن. در این بین هوش مصنوعی یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی هست که وارد بازار رمز ارزها شده.

در حال حاضر سرمایه گذارهای بنیادی و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری، به منظور مدیریت ریسک خودشون و افزایش سوددهی، مهمترین کاربرهای هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هستن. در ادامه با ما همراه باشین تا بیشتر در مورد کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟ با هم گفتوگو کنیم.

مقاله پیشنهادی: چه زمانی از ربات ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال

دامنه کاربرد و استفاده هایی که میشه از هوش مصنوعی کرد، بسیار گسترده است. از محبوبترین کاربردهای هوش مصنوعی که به احتمال زیاد این روزها در شبکه های اجتماعی باهاش روبرو شدین، ساخت عکس با هوش مصنوعی است. اما ما قصد داریم که در این مقاله، کاربردهای هوش مصنوعی در بازار رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم.

مهمترین کاربردهایی که در بازار ارزهای دیجیتال برای هوش مصنوعی مطرح شده است، موارد زیر هستن:

•    تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین و رمز ارزها با هوش مصنوعی
•    تجزیه احساسات معامله گرهای یک ارز دیجیتال و ارائه تحلیلی ساده و قابل درک
•    ارائه سیگنال ارز دیجیتال کم ریسک و با احتمال سوددهی بالا
•    امکان توسعه استراتژی های معاملاتی بر اساس هوش مصنوعی
•    هوش مصنوعی در صرافی های ارز دیجیتال و ساخت رابط کاربری
•    توسعه و ایجاد توکن و ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

تحلیل و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال

در صورتی که تجربه ترید در بازارهای مالی مختلف رو داشته باشین، احتمالا شما هم تحلیل کریپتوکارنسی ها رو سخت و پیچیده تر بدونین؛ چرا که این بازار هنوز به بلوغ کافی نرسیده و بسیاری از نهنگ های این بازار میتونن با خرید و فروش های خودشون، نوسانات شدیدی رو در این بازار بوجود بیارن. نوسانات شدید و کاهش و افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بصورت ناگهانی، باعث شده که حتی با تجربه ترین تحلیل گرها هم اشتباه کنن.

در سال های گذشته محبوبیت این بازار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد و بیت کوین و ارزهای دیجیتال به سرتیتر بسیار از خبرگذاری های مطرح دنیا تبدیل شدن. در این بین سرمایه گذاران ریز و درشت جدیدی هم به این بازار اضافه شدن که ادراکات متفاوتی رو از این حوزه داشتن؛ حتی برخی از افراد بدون داشتن هیچ پیش زمینه ای در حوزه سرمایه گذاری، وارد این بازار شدن.

حتی برخی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری از جمله جی پی مورگان (JP Morgan) و گلدمن ساکس (Goldman Sachs) هم در صف خریدارهای بیت کوین و ارزهای دیجیتال قرار گرفتن. همچنین شرکت های فعال در حوزه سرمایه گذاری هم بخش قابل توجهی از دارایی های خودشون رو به این حوزه اختصاص دادن. تمامی این عوامل در برهم خودرن معادلات و محاسبات بازار کریپتوکارنسی ها نقش داشتن و تحلیل این بازار رو سخت تر از همیشه کردن.

تحلیل و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال

به این ترتیب دیگه روش های سنتی، الگوریتم های معاملاتی، استخراج داده ها و تحلیل نمودار قیمت رمز ارزها، کارامدی کافی را برای شناسایی موقعیت های پرسود، از دست دادن. به همین دلیل بسیاری از شرکت های صنعت کامپیوتری و افراد فعال در این حوزه به دنبال راهی برای استفاده از توانایی های هوش مصنوعی در جهت داده کاوی و تحلیل اطلاعات در بازار کریپتوکارنسی ها، گشتند.

شرکت های بزرگ فعال در صنعت مالی و بانکی در سراسر جهان از جمله بارکلیز (Barclays) و سیتی بانک (Citi Bank)، مدل های تحلیلی خودشون رو بر اساس هوش مصنوعی توسعه دادن. به این ترتیب شناسایی فرصت های سودده و کسب درآمد از این بازار راحت تر از همیشه شد. یکی از مهمترین مزیت های استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه این بود که، هوش مصنوعی توانایی یادگیری و توسعه خودش رو داره و به همین دلیل میتونه از اشتباهات خودش درس بگیره و با توجه به آخرین تغییرات رفتاری و احساسی معامله گرها، استراتژی خودش رو تغییر و یا توسعه بده.

به این ترتیب همه افراد میتونن بدون نیاز به هیچ گونه پیش زمینه، دانش، تجربه، مهارت و. . . به راحتی وارد این حوزه بشن و رمز ارزهای سوددهی رو برای خریدن پیدا کنن. مهمترین مزیت این موضوع اینه که میزان سرمایه گذاری ها در حوزه رمزارزها بیشتر میشه و این موضوع اعتبار این بازار رو بیشتر از قبل میکنه.

هوش مصنوعی به گونه ای طراحی میشه که با جمع آوری، پاکسازی، پردازش و تجزیه و تحلیل بیگ دیتاها، اطلاعات ارزشمدی در مورد آینده قیمتی یک ارز دیجیتال ارائه بده. همچنین با ترکیب این تکنولوژی با شبکه های بلاک چینی، میتونیم شاهد عصر جدیدی در بازار کریپتوکارنسی ها و صنعت رمز ارزها باشیم.در این حال بلاک چین اطلاعات موتورهای جستجوی خودش رو به منظور تجزیه و تحلیل در اختیار هوش مصنوعی قرار میده و امکان بررسی و پیش بینی قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال فراهم میشه.

تجزیه و تحلیل احساسات معامله گرهای یک ارز دیجیتال 

یکی از کاربرد های فراگیر و مهم هوش مصنوعی در تمامی حوزه ها، تحلیل دیدگاه انسان ها است. تمامی کاربر های وب، احساسات و عواطف خودشون بدون اینکه حتی متوجه بشن، در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک میذارن. هوش مصنوعی با دسترسی به این داده ها و واکاوی اون ها، میتونه اطلاعات بسیار ارزشمندی رو در اختیار یک کسب و کار یا یک شرکت سرمایه گذاری قرار بده.

هوش مصنوعی با بهره مندی از پردازش زبان های طبیعی و کلان داده ها، اطلاعات بسیار ارزشمندی رو در مورد معامله گرهای بازار ارز دیجیتال در اختیار کاربرهای خودش قرار میده. به این ترتیب به جای اینکه تنها به شاخص ترس و طمع برای بررسی عواطف تریدرها اکتفا کنیم، امکان بررسی دقیق تر افکار و احساسات معامله گرها خرد برامون فراهم میشه. برای مثال در مواقعی که بیشتر افراد احساسات منفی رو در مورد رمز ارزها داشته باشن، میشه انتظار ریزش یا اصلاح رو داشت. همچنین اگه بیشتر سرمایه گذارها دیدگاه مثبتی رو نسبت به یک ارز داشته باشن، متیونیم انتظار رشد قیمت ارز دیجیتال مورد نظر رو داشته باشیم.

مقاله پیشنهادی: تحلیل احساسات بازار ارزهای دیجیتال

به منظور بررسی دیدگاه ها و احساسات معامله گرها نسبت به یک رمز ارز، از اخبار، رسانه ها، محتوای شبکه های اجتماعی، گفتوگوهای انجام شده در انجمن ها، وبلاگ ها، مقالات ارز دیجیتال، باز خورد و کامنت های کاربرها زیر یک پست یا خبر و سایر منابع مشابه استفاده میشه. هوش مصنوعی با بررسی تمامی منابع ذکر شده، حجم بالایی از داده ها و اطلاعات رو مورد بررسی قرار میده و پس از پردازش، تجزیه و تحلیل اون ها، گزارش کاملی رو به زبانی ساده به کاربرهای خودش ارائه میکنه.

از طرفی امکان بررسی و پردازش سیگنال های ارائه شده در پلتفرم های مختلف و یادگیری ماشین، به هوش مصنوعی این اجازه رو میده که به مرور زمان و با توجه به تغییرات یازار خودش رو توسعه بده؛ این موضوع برای شناسایی دستکاری های احتمالی در بازار ارزهای دیجیتال و رصد کردن تغییرات قیمتی ساختگی، اهمیت دو چندانی رو داره.

تجزیه و تحلیل احساسات معامله گرهای یک ارز دیجیتال 

سیگنال ارز دیجیتال

در ادامه مقاله کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟ قصد داریم که یکی از ساده ترین راه های کسب درآمد از حوزه کریپتوکارنسی ها رو بهتون معرفی کنیم. همونطور که قبلا هم اشاره داشتیم هوش مصنوعی با هدف خدمت به انسان ها توسعه پیدا کرده و چه خدمتی بالاتر از کسب درآمد دلاری با !

این روزها میزان اطلاعات غیر مفید، تقلبی و گمراه کننده در فضای تحت وب به قدری افزایش پیدا کرده که، استخراج اطلاعات و داده های ارزشمند از دل اون ها و تنها با اتکا به یک کامپیوتر و جستجوی دستی در گوگل، تقریبا غیر ممکن هست. از طرفی روند بازارها هر چند سال یک بار تغییر پیدا میکنه و دانش و مهارت های قدیمی تنها مدت کوتاهی برای کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال کارامد خواهد بود.

به همین منظور مدل هایی از هوش مصنوعی طراحی شدن که با حذف اطلاعات گمراه کننده و تقلبی، اطلاعاتی پاکسازی و پردازش شده رو در اختیار معامله گرها قرار میدن. همچنین برخی از مدل های هوش مصنوعی با ترکیب اطلاعات بی آلایش با آخرین دانش و روش های تحلیل تکنیکال، توانایی ارائه سیگنال ارز دیجیتال رو هم دارن.

همیار تریدر ارزسنج به عنوان یکی از بهترین نسخه های ربات هوش مصنوعی در ایران هستش که امکان ارائه سیگنال ارز دیجیتال روی نمودار برای خرید یا فروش یک رمز ارز رو فراهم کرده. کاربر های همیار تریدر ارزسنج بدون اینکه به هیچ نوع دانش و اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال نیاز داشته باشن، میتونن بر روی نمودار قیمتی ارائه شده توسط این پلتفرم، بهترین موقعیت های معاملاتی رو برای خرید یا فروش یک ارز دیجیتال پیدا کنن.

در صورتی که قصد آشنایی بیشتری رو با همیار تریدر ارزسنج دارین، پیشنهاد میکنیم که با تیم پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنین و یا در قسمت نظرات، سوالات خودتون رو در این مورد با ما در میان بذارید.

سیگنال ارز دیجیتال

توسعه استراتژی معاملاتی بر اساس هوش مصنوعی

هوش مصنوعی عملکردی مشابه با سیستم مغز انسان ها رو داره و با بهره گیری از توانایی محاسباتی سیستم های کامپیوتری، بهینه ترین تصمیمات رو اتخاذ میکنه. یکی از استراتژی های پر طرفدار در این حوزه، معاملات پربسامد هستش که در هر دقیقه یا حتی ثانیه، چندین پوزشن معاملاتی مختلف رو باز میکنه. به این ترتیب سود های کم ولی پر تعداد، در نهایت برآیند مناسبی رو برای معامله گر ها فراهم میکنه. توجه داشته باشین که انجام چنین معاملاتی تنها به وسیله ربات هوش مصنوعی ارز دیجیتال امکان پذیره.

در این نوع ربات ها بیشتر از الگوریتم های ریاضی و تحلیل داده های آماری برای پیش بینی روند بازار و باز کردن پوزیشن های معاملاتی استفاده میشه. بزرگترین نهاد هایی که از این نوع ربات ها استفاده میکنن، صندوق های سرمایه گذاری ریسک پذیر هستن. هچنین نهاد های مالی بزرگ از سیستم های الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی، برای سبدگردانی های خودشون استفاده میکنن؛ چرا که به کمک چنین مدل هایی میتوان تصمیمات بهینه تری گرفت.

کاربرد هوش مصنوعی در صرافی های ارز دیجیتال و رابط کاربری

برخی از صرافی های ارز دیجیتال و پلتفرم های معاملاتی رمز ارزها برای اینکه از قافله هوش مصنوعی جا نمونن، دست به توسعه انتشار رابط کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی زدن. به این ترتیب ربات های معامله گر ارز دیجیتال میتونن به شکل مستقیم به هسته معاملاتی این پلتفرم ها متصل بشن و معاملات خودشون رو بدون مراجعه مستقیم به این پلتفرم ها انجام بدن. 

توسعه توکن و ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

همونطور که در ابتدای مقاله کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟ عنوان کردیم، امکان ادغام پروژه های بلاک چین و هوش مصنوعی با همدیگه وجود داره. پروژه هایی که در این حوزه مبتنی بر تکنولوزی هوش مصنوعی فعالیت میکنن، توکن یا کوین هایی رو هم ارائه میدن که به اون ها، توکن و ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی هم گفته میشه. جالبه بدونین که هر پروژه ای که در این حوزه ایجاد میشه، در نوع خودش میتونه منحصر به فرد باشه.

از مطرح ترین پروژه هایی که در این زمینه وجود دارن میتونیم به فتچ آی (Fetch.ai)، اوشن پروتکل (Ocean Protocol)، گراف (The Graph)، وی چین (VeChain) و متا مستر گایلد (Meta Masters Guild) اشاره کنیم. با توجه به افزایش توجه ها به حوزه هوش مصنوعی، پروژه های بلاک چینی که با تکیه بر این فناوری ایجاد شدن هم میتونن رشد قابل توجهی رو تجربه کنن. به همین دلیل شاید بد نباشه که بخشی از سبد خودتون رو در سال های آتی به این دسته از رمز ارزها اختصاص بدین.

توسعه توکن و ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

جمع بندی و نتیجه

در این مطلب سعی کردیم به شکل خلاصه بهتون توضیح بدیم که کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟ این تکنولوژی با کمک کلان داده ها و توانایی پردازش زبان های طبیعی، میتونه انقلاب بزرگی رو در صنعت کریپتوکارنسی ها و ترید اون ها بوجود بیاره. به کمک این فناوری کسب درآمد دلاری راحت تر از همیشه خواهد شد و همه افراد میتونن با هر سطح دانشی، از این حوزه سود کسب کنن.

همیار تریدر ارزسنج نیز به عنوان یک نمونه داخلی از انواع ربات هوش مصنوعی، برای اولین بار در کشور با کمک بیگ دیتا ها و تجزیه و تحلیل تمامی عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ارز دیجیتال، به شما این امکان رو میده که موقعیت های معاملاتی خرید یا فروش رو پیدا کرده و به ساده ترین شکل ممکن معاملات خودتون رو انجام بدین. امیدواریم که با این مطلب، تونسته باشیم شما رو صنعت هوش مصنوعی و ترکیب اون با بلاک چین آشنا کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

در مورد کاربرد هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+68 = ?