استخراج ابری (Cloud Mining) چیست؟

  • 00:02 1403-02-28
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

استخراج ابری (Cloud Mining)؛ روش جایگزین برای استخراج ارز دیجیتال به روش معمولی! آیا می دونستین برای استخراج بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال مجبور نیستین تجهیرات گرون قیمت بخرین و مزرعه خودتون رو به وجود بیارین؟! بله اینجوری هم میشه. در حقیقت لازمه بدونین که راه بهترین برای تبدیل شدن به یه ماینر وجود داره. بدون اینکه سرمایه گذاری هنگفتی انجام بدین و یا مشغول دست و پنجه نرم کردن با سخت افزارهای قدیمی بشین. البته در این روش از قبوض هنگفت برق هم خبری نیست! این روش استخراج ابری نام داره که بهش ماینینگ ابری یا Cloud Mining هم گفته میشه.

با ظهور صنعت کریپتوکارنسی، فرصت های درآمد زایی جدیدی به وجود اومدن که منحصر به فرد هستن. یکی از این موارد هم استخراج ارز دیجیتال هست. راه های مختلفی برای مشارکت در بخش استخراج ارز دیجیتال وجود داره. شما می تونین یه رویکرد علمی رو انتخاب کنین یا تصمیم بگیرین که از تعهدات تکنیکال مورد نیاز برای ماینینگ موفق کریپتو دوری کنین. استخراج ابری یکی از راه های ساده و کم هزینه هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استخراج ابری چیست؟ اطلاعاتی در مورد استخراج ابری یا Cloud Mining به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع مختلف مدل های استخراج ابری بپردازیم و مزایای استفاده از ماینینگ ابری رو مورد بررسی قرار بدیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال

استخراج ابری چیست؟

استخراج ابری چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم استخراج ابری یا Cloud Mining رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استخراج ابری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استخراج ابری فرایند تولید ارزهای دیجیتال با استفاده از توان محاسباتی اجاره ای از طرف شخص ثالث هست. هر ماینر در اصل با خرید مقدار مشخصی از قدرت هش، در فعالیت یه مزرعه ماینینگ مشارکت می کنه. در ازای اون ارائه دهنده مزرعه به اون ها اجازه دسترسی به پاداش هایی رو میده که متناسب با میزان خرید قدرت هش هست.

جالب اینجاست که بدونین استخراج ابری یا Cloud Mining مکانیزمی هست برای استخراج ارز بیت کوین، با استفاده از قدرت رایانش ابری اجاره ای بدون نصب یا اجرای مستقیم سخت افزار و نرم افزار مرتبط. دکل های ماینینگ مستقر هستن و در تاسیساتی که متعلق به یه شرکت ماینینگ هست، نگهداری میشه و مشتری فقط باید قراردادها یا سهام رو ثبت و خریداری کنه. این یه جایگزین برای سیستم استخراج ارز دیجیتال به صورت سنتی هست. ماینینگ به اطمینان از غیرمتمرکز بودن اعتبارسنجی تراکنش ها، امنیت بلاک چین اثبات کار رو حفظ می کنه.

انواع مختلف مدل های استخراج ابری

انواع مختلف مدل های استخراج ابری

همونطور که گفتیم، استخراج ابری فرایند استفاده از نیروی محاسباتی ابری برای ماین ارزهای دیجیتال هست. در این شرایط شما به اشخاص ثالث پول میدین تا همه کارها رو برای شما انجام بدن. در واقع شما نیازی به خرید یا نگهداری ریگ های استخراج ویژه ندارین و همچنین نیازی به اجرای یه گره بلاک چین ندارین. استخراج ابری انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع مختلف مدل های استخراج ابری بپردازیم تا با این مدل ها آشنایی داشته باشین.

•    استخراج میزبان

یکی از انواع مختلف مدل های استخراج ابری، استخراج میزبان هست. ماینینگ میزبان شامل خرید یا اجاره ریگ ها در مزرعه های ماینینگ هست. در این مدل ممکنه مجبور بشین هزینه راه اندازی و نگهداری ریگ رو بپردازین. خوبی این مدل این هست که بیشتر هزینه های سربار مرتبط با دسترسی به برق کافی رو کاهش میده. همچنین شما کنترل بیشتری بر ریگ اجاره ای خودتون دارین و می تونین برای تقویت شانس خودتون برای پیدا کردن بلوک جدید، قدرت هش تولید شده رو به استخرهای ماینینگ هدایت کنین.

•    اجاره قدرت هش

یکی از انواع مختلف مدل های استخراج ابری، اجاره قدرت هش هست. توجه داشته باشین که قدرت هش دارای قسمتی از قدرت هش تولید شده به وسیله یه مزرعه ماینینگ هست. در اینجا هزینه تعمیر و نگهداری یا راه اندازی بر دوش شما نیست. برای دریافت سهمی از سود فارم فقط باید در یه طرح مشترک بشین. زمانی که فارم یه بلوک جدید پیدا می کنه و ارزهای دیجیتال رو به عنوان پاداش دریافت می کنه. درآمد به وجود اومده با توجه به سهم قدرت هش اون ها بین کاربران تقسیم میشه.

مقاله پیشنهادی: هش ریت چیست؟

مزایای استفاده از ماینینگ ابری

مزایای استفاده از ماینینگ ابری

استخراج ابری در واقع ماین غیر مستقیم ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این روش اقدام به ماین بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده کنین. این روش مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. برخی از مزایای استفاده از ماینینگ ابری عبارت هستن از:

•    نیازی به نظارت به تجهیزات و پیکربندی اون ندارین. همچنین این روش ماینینگ تاثیری بر میزان برق مصرفی شما نداره و مجبور نیستین صدای کامپیوترهایی که در حال انجام محاسبات هستن رو تحمل کنین.
•    درآمد های استخراج ابری خیلی بالاست. می تونین میزان سرمایه خودتون رو در یه سال چندین برابر کنین.
•    یکی دیگه از مزایای ماینینگ ابری این هست که قدرت مرکز داده خیلی بیشتر میشه. بنابراین کاربر بیشتر از زمانی که مزرعه خودش رو به تنهایی بسازه، سود به دست میاره.
•    می تونین با استفاده از یه سرویس، ارزهای دیجیتال مختلف رو ماین کنین.
•    این خدمات اکثرا دارای برنامه های ارجاع هستن و می تونین درصدی از سود فردی که معرفی کردین رو دریافت کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استخراج ابری چیست؟ اطلاعاتی در مورد استخراج ابری یا Cloud Mining به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع مختلف مدل های استخراج ابری بپردازیم و مزایای استفاده از ماینینگ ابری رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استخراج ابری فرایند تولید ارزهای دیجیتال با استفاده از توان محاسباتی اجاره ای از طرف شخص ثالث هست. هر ماینر در اصل با خرید مقدار مشخصی از قدرت هش، در فعالیت یه مزرعه ماینینگ مشارکت می کنه. شما در استخراج ابری نیازی به دستگاه های سخت افزاری ندارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استخراج ابری (Cloud Mining) چیست؟

در مورد استخراج ابری (Cloud Mining) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+48 = ?