5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال

  • 04:02 1403-02-17
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال؛ در آشفته بازار سرمایه گذاری و معاملات ارزهای دیجیتال، چجوری می تونین سلامت روان خودتون رو حفظ کنین؟ بهتره بدونین کنترل احساسات در ترید یکی از ضروری ترین کارها برای کسب موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال هست. همه فعالات این حوزه این موضوع رو می دونن، ولی کمتر کسی موفق میشه این اصل رو در حد مطلوبی اجرا کنه. راهکارهای مختلفی برای کنترل احساسات در معاملات ارزهای دیجیتال وجود داره که می تونین با استفاده از اون ها از احساسات و هیجانات بازار دور باشین و تمرکز اصلی خودتون رو در معاملات ارزهای دیجیتال بذارین تا سود زیادی به دست بیارین.

ریسک در ذات بازارهای مالی وجود داره، چون هرجا سودی در کار باشه، معمولا به همون اندازه ریسک هم به همراه داره، به این دلیل هست که کنترل احساسات در ترید خیلی اهمیت پیدا می کنه. کنترل احساسات در ترید به این معنی هست که در زمان هایی که بازار قصد داره ما رو به اشتباه بندازه و احساساتی مثل ترس، هیجان، طمع و حس هایی از این دست در روند انجام معاملات به صورت کلی در ذهن ما جاری شده، بتونیم همه این حواس و هیجانات رو مدیریت کنیم و بهترین تصمیم رو بگیریم. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله 5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد اهمیت کنترل احساسات در ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های کنترل احساسات در زمان ترید بپردازیم تا با این روش ها آشنا بشین.

اهمیت کنترل احساسات در ترید ارزهای دیجیتال

اهمیت کنترل احساسات در ترید ارزهای دیجیتال

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، احتمالا می دونین که یکی از چالش ها و دغدغه هایی که معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال باهاش روبرو هستن، احساسات و هیجانات بازار هست. شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اهمیت کنترل احساسات در ترید ارزهای دیجیتال چقدر است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تهیه و گسترش یه برنامه مدیریت ریسک موفقیت آمیز برای کاهش نتایج غیرمنتظره خیلی حائز اهمیت هست و باعث کاهش سطح کلی ضررهای مالی شما میشه. یه برنامه مدیریت ریسک موفق باید موازی و هم مسیر با سوابق تجارت ارزهای دیجیتال وجود داشته باشه تا بشه از هر دو جهت مهار رفتارهای ضعیف تجاری و در عین حال توجیه انتظارات اساسی شما استفاده کرد.

جالب اینجاست که بدونین بعضی وقت ها وسوسه باعث میشه تا انتخاب های ضعیفی رو انجام بدین و یه بازار پر از ترس و حرص و طمع و رسیدن به ضرر مالی و سقوط آنی پیش رو دارین. با کاهش عادت تجاری مضر و منفی، می تونین امیدوار باشین که بدون به خطر انداختن بخش زیادی از دارایی، به سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا می کنین. تریدرها و کاربران مبتدی حوزه ارزهای دیجیتال، معمولا به انتخاب یه استراتژی خروج مناسب نمیشن. این کاربران معمولا بعد از مراجعه به کامپیوترهای شخصی خود متوجه میشن که سبد ارزهای دیجیتال تحت مدیریت اون ها با کاهش 20 درصدی روبرو شده و امروزه در یه روند نزولی جدید گرفتار شدن.

مقاله پیشنهادی: 4 دلیل شکست تریدرهای بازار ارز دیجیتال

5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال

5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال

خرید و فروش ارزهای دیجیتال می تونه یه تجربه احساسی باشه. چون این خرید و فروش ها به سرعت در حال انجام هستن و انواع مختلفی از معاملات و انتخاب های زیادی برای خرید وجود داره. برخی از مردم تلاش می کنند تا از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال که قیمتشون در طول یه روز نوسان می کنه، سود به دست بیارن. برخی دیگه هم به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت بوده و امیدوار هستن ارزهای دیجیتالی که اون ها خریداری می کنند، با گذشت زمان ارزششون بیشتر بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی 5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم.

•    تهیه برنامه معاملاتی

یکی از بهترین راه های کنترل احساسات در زمان ترید، داشتن برنامه هست.  بهتره بدونین مهم ترین مسئله قبل از شروع ترید ارزهای دیجیتال این هست که یه ایده واضح از اینکه هدف شما برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیه، داشته باشین. قبل از خرید ارزهای دیجیتال این سوال ها رو از خودتون بپرسین:

•    چگونه خرید این ارز دیجیتال با امور مالی شما منطبق میشه؟
•    آیا پس اندازهای دیگه ای دارین؟
•    آیا ارزهای دیجیتال بهترین راه برای شروع سرمایه گذاری برای شما هستن؟
•    آیا آمادگی این رو دارین پولی رو که می خواهین برای خرید ارزهای دیجیتال صرف کنین، از دست بدین؟
•    آیا درباره خطرات و نوسانات بازار ارزهای دیجیتال آگاه هستین؟

مقاله پیشنهادی: برنامه ترید یا برنامه معاملاتی چیست؟

•    انجام تحقیقات

یکی دیگه از بهترین راه های کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال، انجام تحقیقات در مورد تاریخچه و سابقه ارز دیجیتالی هست که می خواهین اون رو بخرین و فناوری های زیربنای اون از اهمیت زیادی برخوردار هست. وایت پیپر پروژه رو حتما مطالعه کنین. به دنبال ارزهای دیجیتالی بگردین که یه تکنولوژی خوب به عنوان پشتوانه اون قرار داره و همچنین جامعه کاربران و طرفداران فعالی داره.

•    انتخاب صرافی مناسب برای ترید

انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب برای ترید که یکی دیگه از بهترین راه های کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال هست که به شما کمک می کنه تا به اهدافی که متناسب با برنامه ای هست که برای خودتون در نظر گرفتین، برسین. در بعضی از صرافی ها ده ها ارز دیجیتال برای خرید و فروش در دسترس هستن، در حالی که در برخی دیگه از این صرافی ها فقط تعداد کمی ارز دیجیتال برای خرید و فروش در دسترس هستن. برخی از این صرافی ها این امکان رو فراهم می کنند تا ارز دیجیتال خودتون رو به فیات تبدیل کنین و برخی این امکان رو ندارن.

•    شناسایی محدودیت ها در معاملات

شناسایی محدودیت ها در معاملات

یکی دیگه از بهترین راه ها برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال، شناسایی محدودیت ها در معاملات هست. شما باید بدونین چه چقدر می تونین هزینه کنین و در اون حد باقی بمونین. اینکه چه میزان سرمایه ای می خواهین صرف کنین، به برنامه شما بستگی داره. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با خطرات قابل توجهی همراه هست. بنابراین، شما فقط باید بخشی از سرممایه خودتون رو که می تونین از پس از دست دادن اون بر بیایین در این حوزه سرمایه گذاری ککنین. زمانی که برای سرمایه گذاری خودتون یه حد تعریف می کنین، هیچ وقت از اون حد نمی گذرین.

•    استفاده از مزایای سفارشات محدود

استفاده از مزایای سفارشات محدود هم یکی دیگه از بهترین راه ها برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال هست. سفارشات محدود یا لیمیت اوردر به این صورت هست که اگه قیمت ارز دیجیتالی که شما اون رو خریداری کردین، به سرعت کاهش پیدا کنه، می تونه شما در برابر ضررهای شدید محافظت کنه. لمیت اوردر به شما امکان تنظیم پایین ترین قیمتی که شما اجازه میدین ارز دیجیتال مورد نظرتون قبل از فروش تا اون قیمت برسه رو میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله 5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد اهمیت کنترل احساسات در ترید ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی راه های کنترل احساسات در زمان ترید بپردازیم تا با این روش ها آشنا بشین. همونطور که گفتیم، تهیه و گسترش یه برنامه مدیریت ریسک موفقیت آمیز برای کاهش نتایج غیرمنتظره خیلی حائز اهمیت هست و باعث کاهش سطح کلی ضررهای مالی شما میشه. بنابراین، سعی کنین تا با استفاده از راهکارهایی در زمان ترید ارزهای دیجیتال از احساسات و هیجانات دوری کنین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال

در مورد 5 روش برای کنترل احساسات در زمان ترید ارزهای دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :1+71 = ?