ساتوشی (Satoshi) چیست؟واحد شمارش بیت کوین

  • 15:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ساتوشی (Satoshi)؛ کوچک ترین واحد شمارش بیت کوین! آیا چیزی در مورد ساتوشی شنیدین؟ اصلا می دونین ساتوشی چیست؟ چجوری میشه بیت کوین رو به ساتوشی تبدیل کرد؟ در چه مواردی میشه از ساتوشی استفاده کرد؟ هر بیت کوین چند ساتوشی میشه؟ چرا واحد بیت کوین اینقدر کوچیک در نظر گرفته میشه؟ اسم ساتوشی یا Satoshi از کجا گرفته شده؟!

برای پول های واقعی یا ارزهای فیات بعضی از کشورها مثل ایران، واحدهای اندازه گیری کوچیک تری وجود داره. مثلا واحد کوچک تر برای دلار آمریکا، سنت هست. هر 1 دلار برابر 100 سنت میشه. در بازار ارزهای دیجیتال هم همین موضوع صدق می کنه و خیلی از ارزهای رمزنگاری شده دارای واحدهای اندازه گیری کوچیک تری هستن. برای مثال، ساتوشی کوچیک ترین واحد اندازه گیری ارز دیجیتال بیت کوین هست که کاربردهای زیادی داره و اسم اون از ساتوشی ناکاموتو گرفته شده. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث پایه آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد ساتوشی یا Satoshi به شما ارائه کنیم و به بررسی موارد استفاده از ساتوشی بپردازیم و نحوه تبدیل ساتوشی به بیت کوین رو به شما یاد بدیم تا بتونین ساتوشی های خودتون رو به بیت کوین تبدیل کنین.

ساتوشی چیست؟

ساتوشی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم کلمه ساتوشی یا Satoshi رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که ساتوشی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ساتوشی یا Satoshi کوچیک ترین واحد بیت کوین هست که در بلاک چین اون قابل ذخیره سازی هست. هر ساتوشی معادل یک صد میلیونم بیت کوین هست. به عبارت دیگه، هر ساتوشی برابر با 0.00000001 بیت کوین هست که برابر با یه ضرب در ده به توان منفی 8 بیت کوین هست که در موارد مختلفی مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار می گیره.

جالب اینجاست که بدونین در چند سال گذشته که قیمت بیت کوین به طور چشمگیری بالا رفت، از واحد ساتوشی یا SAT بیشتر از بیت کوین استفاده میشه. مهم ترین دلیل استفاده از ساتوشی این هست که زمانی که می خواهیم بیت کوین رو به دلار تبدیل کنیم، باید از اعداد اعشاری استفاده کنیم. مثلا اگه قیمت کالایی رو بخواهیم با واحد بیت کوین معادل دلاری اون بگیم، باید اینجوری بگیم که این کالا 5 دلار یا 0.00048527 بیت کوین هست. خوندن این عدد سخت بوده و اصلا کاربرپسند نیست. ولی وقتی به جای بیت کوین از ساتوشی استفاده کنیم، می تونیم بگیم که این کالا 5 دلار یا 48527 ساتوشی هست.

موارد استفاده از ساتوشی چیست؟

موارد استفاده از ساتوشی چیست؟

همونطور که گفتیم، ساتوشی کوچیک ترین واحد اندازه گیری بیت کوین هست که به یاد بنیانگذار بلاک چین و خالق ارز دیجیتال بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو نامگذاری شده. هر بیت کوین معادل 100 میلیون ساتوشی هست. بهتره بدونین ساتوشی یا SAT موارد استفاده مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی موارد استفاده از ساتوشی بپردازیم تا با این موارد آشنا بشین.

•    سرمایه گذاری در بیت کوین

یکی از موارد استفاده از ساتوشی، پس انداز کردن توسط معامله گران و تریدرهای ارزهای دیجیتال هست. از اونجایی که بیت کوین قیمت بالایی داره، بنابراین، خرید یک واحد بیت کوین کامل برای برخی از افراد امکان پذیر نیست. بنابراین، این افراد می تونن به جای خرید یک واحد کامل BTC، چند ساتوشی یا ذره ای از ارز دیجیتال بیت کوین رو بخرن و سرمایه گذاری خودشون رو انجام بدن. به عبارت دیگه، خرید ساتوشی یا همون ذره ای بیت کوین از بهترین راه های ممکن برای سرمایه گذاری بلند مدت هست.

مقاله پیشنهادی: هاوینگ بیت کوین چیست؟

•    پرداخت کردن

پرداخت کردن هم یکی دیگه از موارد استفاده از ساتوشی یا SAT هست. جالب اینجاست که بدونین شما می تونین با ساتوشی(Satoshi) معامله انجام بدین. مزیت ارز دیجیتال بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال متدوال بودن اون هست. در سراسر دنیا، بیشتر شرکت های تجاری این ارز دیجیتال رو برای معامله مجاز می دونن. زمانی که ساتوشی دارین، در اصل ارزی جهانی برای معامله در اختیار دارین. با استفاده از ساتوشی یا ذره ای از ارز دیجیتال بیت کوین می تونین از گوگل پلی، آمازون، آدیداس یا Zalando خرید انجام بدین.

•    استخراج بیت کوین

یکی دیگه از موارد استفاده از ساتوشی در بازار ارزهای دیجیتال، استخراج بیت کوین یا ماینینگ هست. ماینینگ یکی از راه های کسب ساتوشی یا ذره ای از بیت کوین به عنوان پاداش هست. با توجه به هش ریت یا سختی شبکه بالای بیت کوین این کار به محاسبات خیلی پیچیده با کامپیوترهای پیشرفته نیاز داره. اگه تجهیزات و منابع انرژی لازم رو برای استخراج بیت کوین یا ماینینگ رو دارین، این فرصت رو برای کسب درآمد یا ساتوشی از دست ندین. در فرایند استخراج بیت کوین به صورت ساتوشی ماین میشه.

نحوه تبدیل ساتوشی به بیت کوین چگونه است؟

نحوه تبدیل ساتوشی به بیت کوین

شاید محاسبه تبدیل ساتوشی به بیت کوین واسه شما در ابتدا کار پیچیده یا سختی به نظر برسه، ولی در اصل اینجوری نیست. کافیه بدونین هر بیت کوین شامل 100 میلیون ساتوشی هست و ساتوشی کوچیک ترین واحد اندازه گیری ارز دیجیتال بیت کوین شناخته میشه. ولی به دلیل اینکه در ارسال و دریافت بیت کوین، مبالغ اشتباهی رو وارد نکنین، برای دقت در کار و اطمینان از محاسبه می تونین از محاسبه گرهای آنلاین ساتوشی به بیت کوین استفاده کنین. برای تبدیل ساتوشی به بیت کوین دو روش وجود داره که عبارت هستن از:

•    یکی از روش های تبدیل ساتوشی به بیت کوین این هست که مقدار ساتوشی رو در عدد 0.00000001 ضرب کنین.
•    روش دوم برای تبدیل ساتوشی به بیت کوین این هست که می تونین از ابزارهای تبدیل استفاده کنین تا ساتوشی های شما به بیت کوین تبدیل بشه.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام خرید ارز دیجیتال و بیت کوین

جمع بندی و نتیجه:

در مقاله ساتوشی چیست؟ اطلاعاتی در مورد ساتوشی یا Satoshi به شما ارائه کنیم و به بررسی موارد استفاده از ساتوشی بپردازیم و نحوه تبدیل ساتوشی به بیت کوین رو به شما یاد بدیم تا بتونین ساتوشی های خودتون رو به بیت کوین تبدیل کنین. همونطور که گفتیم، ساتوشی کوچیک ترین واحد بیت کوین هست که در بلاک چین اون قابل ذخیره سازی هست. هر ساتوشی معادل یک صد میلیونم بیت کوین هست. به عبارت دیگه، هر ساتوشی برابر با 0.00000001 بیت کوین هست که برابر با یه ضرب در ده به توان منفی 8 بیت کوین هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ساتوشی (Satoshi) چیست؟واحد شمارش بیت کوین

در مورد ساتوشی (Satoshi) چیست؟واحد شمارش بیت کوین نظر دهید
سوال امنیتی :5+54 = ?