کیف پول میست ولت (Mist Wallet) چیست؟

  • 16:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کیف پول میست ولت یا Mist Wallet؛ کیف پول رسمی اتریوم! چیزی در مورد این ولت شنیدین؟ اصلا می دونین کیف پول میست ولت چیست؟ می دونین چجوری میشه با کیف پول میست ولت کار کرد؟ با ویژگی های میست ولت آشنایی دارین؟ امنیت کیف پول Mist چگونه است؟ کدوم ارزهای دیجیتال توسط میست ولت پشتیبانی میشن؟ کارمزد تراکنش ها در میست ولت چجوریه؟

امروزه یکی از چالش ها و دغدغه های کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال و معامله گران، پیدا کردن جایی امن برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خودشون هست. همونطور که می دونین نگهداری رمز ارزها در صرافی کار درستی نیست و حتما باید اون ها رو به کیف پول انتقال بدین. کیف پول های زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مشخصات خاص خودشون رو دارن. کیف پول ارز دیجیتال میست ولت هم یکی از این کیف پول هاست که مخصوص اتریوم هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کیف پول میست ولت چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول میست ولت یا Mist Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های میست ولت بپردازیم و کارمزد تراکنش ها در میست ولت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ولت آشنا بشین.

کیف پول میست ولت چیست؟

کیف پول میست ولت

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین و از علاقه مندان اتریوم باشین، احتمالا اسم کیف پول میست ولت یا Mist Wallet رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این کیف پول به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که کیف پول میست ولت چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول میست ولت نوعی ولت رمزنگاری شده هست که به طور اختصاصی برای ذخیره ارز دیجیتال اتر و همه توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم طراحی شده. میست ولت از معدود کیف پول هایی به شمار میره که از پشتیبانی توسعه دهنده های شبکه اتریوم برخوردار هست. کاربران این کیف پول می تونن علاوه بر نگهداری اتر، از اون برای نوشتن قراردادهای هوشمند استفاده کنند.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول میست ولت اتریوم کیف پول رسمی این ارز دیجیتال هست که در سال 2017 راه اندازی شد. در کیف پول Mist یه مرورگر مبتنی بر بلاک چین وجود داره که به عنوان پلتفرمی برای عملیات شبکه های بلاک چین و برنامه های غیرمتمرکز عمل می کنه. بنابراین، کیف پول Mist یه موتور جستجو هست که چندین Dapp به اون متصل هست و اتریوم هم یکی از اون هاست. کیف پول میست ولت دارای ویژگی های زیادی هست که از مهم ترین اون ها می تونیم به سازگاری و قابلیت اطمینان این کیف پول اشاره کنیم.

ویژگی های کیف پول میست ولت چیست؟

ویژگی های کیف پول میست ولت

همونطور که گفتیم، کیف پول میست ولت رسمی ارز دیجیتال اتریوم هست که با هدف ذخیره ارز دیجیتال اتر و سایر توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم طراحی شده. این کیف پول دارای پشتیبانی توسعه دهنده های شبکه اتریوم هست و کاربران می تونن علاوه بر نگهداری اتر از اون برای نوشتن قراردادهای هوشمند هم استفاده کنند. این ولت ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های کیف پول میست ولت بپردازیم.

•    یکی از ویژگی های کیف پول میست ولت، کاربری پیچیده این کیف پول هست. کار با این کیف پول یکم پیچیده هست و کاربران با اون به راحتی ارتباط برقرار نمی کنند و مناسب افراد تازه کار و مبتدی نیست. بنابراین، اگه کار با این کیف پول رو بلد نیستین، از سایر ولت ها استفاده کنین.
•    کارایی بالا هم یکی دیگه از ویژگی های کیف پول میست ولت هست. کاربران کیف پول میست می تونن علاوه بر ذخیره و ارسال ارز دیجیتال اتریوم، قراردادها رو هم مدیریت و کنترل کنند.
•    یکی دیگه از ویژگی های کیف پول میست ولت این هست که کاربران از طریق این نرم افزار می تونن دو نوع کیف پول ساده و پیشرفته به وجود بیارن که در نوع پیشرفته علاوه بر اینکه یه کیف پول ساده ارز دیجیتال با ویژگی های گفته شده دارن، می تونن چندین حساب و مالک ایجاد کرده و برای هر مالک یه امضای جداگونه تعریف کرده و قابلیت دسترسی به حساب رو در این کیف پول به اون ها داد.
•    نیاز به فضای ذخیره سازی مناسب هم یکی دیگه از ویژگی های کیف پول میست ولت هست. Mist یکی از ولت های فول نود اتریوم هست. یعنی برای اجرای اون باید همه داده های بلاک چین اتریوم رو دانلود کنین. بنابراین، نیاز به وجود فضای ذخیره سازی بالایی برای دانلود اطلاعات دارین.

مقاله پیشنهادی: ممو Memo کیف پول چیست؟

کارمزد تراکنش ها در میست ولت

کارمزد تراکنش ها در میست ولت

استفاده از Mist Wallet کاملا رایگان هست. یعنی برای انجام هرگونه تراکنش در این کیف پول فقط کارمزد متعارف شبکه اتریوم رو پرداخت می کنین و برخلاف خیلی از کیف پول های دیگه در اینجا نیازی به پرداخت کارمزد اضافی نیست. مقدار کارمزد پرداختی بسته به نوع تراکنش متفاوت هست. بنابراین، کاربران قبل از نهایی کردن تراکنش از کم و کیف اون مطلع میشن. همچنین کاربران می تونن میزان کارمزد رو به دلخواه خودشون تنظیم کنند، ولی توجه به این نکته ضروری هست که میزان کارمزد پرداخت شده، اولویت تراکنش رو مشخص می کنه. یعنی هرچقدر کارمزد کمتری پرداخت بشه، تراکنش با سرعت کمتری پردازش میشه. توجه داشته باشین که کارمزد متعارف شبکه هم مقدار ثابتی نداره و بسته به ترافیک شبکه در اون لحظه تغییر می کنه.
ارزهای پشتیبانی شده در میست ولت

همونطور که از اسم کیف پول Mist اتریوم مشخصه، این ولت از ارز دیجیتال اتر و همه توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم پشتیبانی می کنه. توکن های مبتنی بر اتریوم، ارزهای دیجیتالی هستن که بر اساس استانداردهای تخصصی شبکه اتریوم مثل ERC-20 و ERC-721 به وجود اومده و بر روی بلاک چین اتریومی فعالیت می کنند.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم ساخت کیف پول ارز دیجیتال

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول میست ولت چیست؟ اطلاعاتی در مورد کیف پول میست ولت یا Mist Wallet به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های میست ولت بپردازیم و کارمزد تراکنش ها در میست ولت رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این ولت آشنا بشین. همونطور که گفتیم، کیف پول میست ولت نوعی ولت رمزنگاری شده هست که به طور اختصاصی برای ذخیره ارز دیجیتال اتر و همه توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم طراحی شده. میست ولت از معدود کیف پول هایی به شمار میره که از پشتیبانی توسعه دهنده های شبکه اتریوم برخوردار هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول میست ولت (Mist Wallet) چیست؟

در مورد کیف پول میست ولت (Mist Wallet) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+70 = ?