آشنایی با بهترین منابع مرجع ارز دیجیتال (بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی کدام است؟)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آشنایی با بهترین منابع مرجع ارز دیجیتال (بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی کدام است؟)"


  • 18:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

در مقاله آشنایی با بهترین منابع مرجع ارز دیجیتال دسترسی به منابع مرجع ارز دیجیتال برای فعالیت در این حوزه و ترید رمز ارزها، اهمیت ویژه ای رو داره؛ چرا که بازار ارزهای دیجیتال هم مثل سایر بازار های مالی، تحت تاثیر اخبار و پیشرفت های جدید این حوزه، نوساناتی رو میکنن و هر نوسان در این بازار به معنی یک فرصت برای کسب سود می باشد. از طرفی مطالعه در مورد ارز دیجیتال میتونه روش های کسب درآمدی جدید و پر سودی رو بهتون معرفی کنه. به همین دلیل استفاده از سایت ارز دیجیتال خارجی و داخلی برای اطلاع از آخرین اخبار و تکنولوژی های این بازار، بسیار مفید و کاربردی است.

برای شروع ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه، بهتره قبل از هر چیزی با برترین و بهترین منابع مرجع ارز دیجیتال اشنا بشین و نحوه استفاده از این منابع رو یاد بگیرین. به این ترتیب شانس شما برای کسب سود و درآمد از ارزهای دیجیتال بیشتر میشه. در این مطلب قصد داریم که تعدادی از سایت های مهم و کاربردی رو که هر تریدر ارز دیجیتال به اون نیاز داره، بهتون معرفی کنیم. امیدواریم که این مقاله و اطلاعات اون برای کاربران عزیزمون مفید و سودمند باشه.

منابع ارز دیجیتالی که باید بشناسید!

بازار ارزهای دیجیتال یک مارکت بسیار شفاف هستش که دسترسی به داده های و اطلاعات مختلف کار بسیار راحتی است. برای اینکه بتونین در معاملات خودتون در بلند مدت به موفقیت برسید و سود پایداری رو از بازار ارزهای دیجیتال بدست بیارین، باید این توانایی رو داشته باشین که به تنهایی در این حوزه تحقیق و ارزیابی های لازم رو انجام بدین و بهترین تصمیم ممکن رو بگیرید.

 منابع ارز دیجیتال که باید بشناسید

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوپا است و از تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی تو اون استفاده شده، برای داشتن بهترین عملکرد ممکن در این بازار مالی، باید دانش و اطلاعات کافی رو در مورد رمز ارزها و نحوه کار و فعالیت اون ها داشته باشین. خوشبختانه سایت ها و منابع مرجع ارز دیجیتال بسیار زیادی وجود دارن که اطلاعات جامع و مفیدی رو در مورد رمز ارزها، به معامله گر های این بازار ارائه میدن. تو این مطلب تعدادی از برترین سایت های ارز دیجیتال رو بهتون معرفی میکنیم و مهمترین داده های هر کدوم رو در اختیارتون میذاریم.

1.    سایت کوین گکو (Coin Gecko)

در صورتی که به منبع مناسبی برای بررسی قیمت ارزهای دیجیتال دسترسی ندارین، سایت کوین گکو میتونه در این زمینه به شما کمک کنه. این پلتفرم شباهت بسیار زیادی رو به سایت کوین مارکت کپ داره ولی علاوه بر اطلاعات کلی و قیمت ارزهای دیجیتال، ابزارهای سودمندی رو هم به کاربرهای خودش ارائه میده. البته به این نکته هم توجه داشته باشین که این سایت یک اپلیکیشن موبایلی هم داره که دسترسی به این پلتفرم رو از هر نقطه ای امکان پذیر میکنه. ویدیوی آموزش سایت کوین گکو صفر تا صد این سایت رو به شما یاد خواهد داد.

یکی از مزیت های استفاده از سایت کوین گکو اینه که امکان ساخت و بررسی پورتفولیوی ارز دیجیتال تو این پلتفرم برای کاربرها فراهم شده. به این ترتیب شما میتونین از آخرین ارزش سبد سرمایه گذاری خودتون و قیمت رمز ارزهایی که دارین اطلاع پیدا کنین. علاوه بر همه ی این موارد، Coin Gecko یک سایت بسیار کاربردی برای تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال می باشد.

با کلیک بر روی هر ارز دیجیتال میتونین اطلاعات مربوط به قیمت، حجم، میزان عرصه و تقاضا، فهرست صرافی ها، ارزش بازار یا مارکت کپ و توضیحاتی کوتاه در مورد اهداف اون رمز ارز رو دریافت کنین. به این ترتیب میتونین ارزشمندی یک رمز ارز رو بررسی و از شت کوین بودن اون اطلاع پیدا کنین. همچنین در سایت کوین گکو قابلیتی وجود داره که آمار های اجتماعی، تعداد توسعه دهندگان و حتی تجزیه و تحلیل مختصر از سایت Into The Block رو به کاربرهای خودش ارائه میکنه.

سایت کوین گکو 

لازم به ذکره برای افرادی که به دنبال دارایی های دیگه ای به جز ارز دیجیتال هستن هم میتونن از این سایت استفاده کنن. شما میتونین تو این سایت انواع صرافی ها، ان اف تی یا توکنی های بی همتا (NFT)، پادکست ها، دیفای (DeFi) و کشت سود رو هم تو این سایت پیدا کنین. جالبه بدونین که در این پلتفرم چند تا کتاب ارز دیجیتال PDF هم وجود داره. توجه داشته باشین که استفاده از بیشتر این خدمات کاملا رایگان است، ولی این سایت دو طرح پولی هم داره.

اولین پلن پولی این سایت با هزینه ی تقریبی 4 دلار در ماه، تبلیغات رو حذف میکنه. برنامه ی دوم کوین گکو هم که پریمیوم پلاس نام داره وبرای دریافت اون باید 8 دلار در ماه پرداخت کنید، اجازه دسترسی به تمامی امکانات این پلتفرم رو به شما میده. این امکانات شامل دسترسی به کتاب ها، گزارش های تحقیقاتی، چت و گفتگو با تحلیلگر های این سایت و. . . می باشد.

2.    سایت گلس نود (Glassnode)

گلس نود یکی از برترین پلتفرم ها برای بررسی و تجزیه و تحلیل داده های ان چین (OnChain) می باشد. با استفاده از این سایت میتونین به داده های درون شبکه ی بیشتر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین (Bitcoin)، اتریوم (Ethereum)، لایت کوین(LiteCoin)  و توکن های دیفای (DeFi) و توکن های شبکه ی ERC 20 دسترسی داشته باشید.

داده های بسیار زیادی تو این سایت وجود دارن که از اون ها برای تحلیل آن چین دیتا که یکی از روش های جدید تحلیل بازار ارزهای دیجیتال می باشد، استفاده میکنن. جالبه بدونین که این سبک تحلیلی در ایران و بین تحلیلگر های ایرانی محبوبیت بسیار زیادی رو داره. از مهمترین پارامتر های سایت گلس نود میتونیم به آدرس های فعال، سود یا زیان غیر واقعی، رفتار نهنگ ها و. . . اشاره کنیم. توصیه میکنیم ویدیوی آموزش سایت گلس نود رو هم مشاهده کنین.

نکته مهمی که در مورد این سایت باید بهش توجه داشته باشین اینه که، اگه ندونین دنبال چه داده ای هستین، در بین معیار ها و نمودار های متنوع و گسترده ی این پلتفرم سردرگم خواهید شد؛ به همین دلیل بهتره که قبل از هر چیزی در یک دوره تحلیل آن چین دیتا شرکت کنین و با برترین پارامتر های این سایت که میتونن بهترین راهنمایی برای سرمایه گذاری های شما باشن، آشنا بشید.

سایت گلس نود 

برای اینکه بتونین به تمامی نمودار های این سایت در تایم فریم های مختلف دسترسی پیدا کنین، باید از پلن های پولی این سایت استفاده کنین. اولین پلن این سایت 29 دلار در ماه و پلن دوم هم 799 دلار در ماه هزینه داره که رقم قابل توجهی هستن. در صورتی که به دنبال راهی برای خرید اشتراک گلس نود ارزان هستین، میتونین از آکادمی ارزسنج و همیار تریدر های این پلتفرم استفاده کنین. قیمت پلن های کاربری که آکادمی ارزسنج برای دسترسی به داده های درون شبکه تعیین کرده کمتر از 30 درصد سایت های خارجی و پلتفرم های مشابه ایرانی است.

3.    سایت لونار کراش (Lunar Crush)

در ادامه مقاله آشنایی با بهترین منابع مرجع ارز دیجیتال، قصد داریم که پلتفرمی رو برای بررسی و تحلیل احساسات بازار و معامله گر های ارز دیجیتال بهتون معرفی کنیم. سایت لونار کراش تمامی اطلاعات ضروری و مهمی که در مورد ارز دیجیتال و احساسات کاربرها نسبت به رمز ارزها رو بهتون نشون میده. به این ترتیب میتونین با اطلاع از ذهنیت سایر فعالان بازار ارزهای دیجیتال، نقاط برگشتی و ارزهای محبوب رو پیدا کنین.

در این پلتفرم دو امتیاز اختصاصی وجود داره که به اون ها AltRank و Galaxy Score گفته میشه. این پارامتر ها، بر اساس معیار ها و داده های مختلفی محاسبه شدن؛ اما این امکان برای کاربرها وجود داره که بر اساس معیار های مورد نظر خودتون، رمز ارزها رو دسته بندی کنن. از معیار ها و پارامتر هایی که در این سایت به صورت سفارشی وجود دارن میتونیم به حجم اجتماعی، احساسات صعودی یا نزولی، ارزش یازار، حجم معاملات و بسیاری داده و اطلاعات دیگه اشاره کنیم.

البته یکی از ایرادات این سایت اینه که برای دسترسی به تجزیه و تحلیل های دقیق تر با این سایت، به داده های بیشتری نیاز دارین که برای این منظور باید هزینه ای رو پرداخت کنین. اکانت های رایگان این سایت تنها میتونن نمودار 3 ماهه ارزهای دیجیتال رو ببینن و به هیچ کدوم از نمودار های AltRank و Galaxy Score دسترسی ندارن. این موضوع میتونه تحلیل روند های بلند مدت ارز دیجیتال رو با مشکل مواجه کنه. میتونین در این زمینه ویدیوی آموزش سایت لونار کراش رو هم مشاهده کنین.

در این سایت سه سطح کاربری مختلف وجود داره که: استفاده از اولین سطح کاملا رایگان است ولی برای سطح دو ماهانه 30 و برای سطح سوم ماهانه 100 واحد ارز LUNR باید پرداخت کنید. LUNR توکن بومی پلتفرم لونار کراش است و برای پرداخت های درون برنامه ای این سایت، حتما باید از این ارز دیجیتال استفاده کنید.  در حال حاضر هر واحد لونار توکن 10 سنت قیمت داره. البته تا قبل از این قیمت این رمز ارز تا 18 دلار هم افزایش پیدا کرده بود.

 سایت لونار کراش

4.    پلتفرم کوین دنس (Coin Dance)

در صورتی که هولدر و یا طرفدار ارز دیجیتنال بیت کوین هستین، سایت کوین دنس برای شما ساخته شده. این پلتفرم اطلاعات دقیق و کاملی رو در مورد حجم، نود ها، سیاست ها و میزان پذیرش بیت کوین در اختیارتون قرار میده. حتی اگه طرفدار بیت کوین نیستین هم پیشنهاد میدیم که داده های این سایت رو یک بار مورد بررسی قرار بدین؛ چرا که بیت کوین یکی از شاخص های مهم در بازار ارزهای دیجیتال است و روی روند کلی این مارکت تاثیر میذاره.

یکی از داده های جالب توجهی که تو این سایت وجود داره، آماری در مورد میزان پذیرش بیت کوین بر اساس پارامتر های مختلفی مثل جنسیت و سن هولدر ها می باشد. طبق داده های این سایت در حال حاضر بیشتر طرفدار های بیت کوین آقایان بین 25 تا 34 سال هستن. البته نباید این نکته رو فراموش کرد که پذیرش هر چه بیشتر بیت کوین و ارزهای دیجیتال در بین آحاد مختلف مردم، سرعت جایگزینی سیستم غیر متمرکز ارزهای دیجیتال به جای بانک ها رو افزایش میده.

علاوه بر این در این سایت میتونین نموداری مربوط به قانونی یا غیر قانونی بودن رمز ارزها در کشور های مختلف رو مشاهده کنین. جالبه بدونین که کشور هایی با ارز ملی ضعیف تر مثل ونزوئلا، بیشتر از بقیه ی کشور ها به استفاده از ارزهای دیجیتال روی آوردن. یکی از داده های جالب دیگه ای که تو این سایت وجود داره، احزاب سیاسی مختلفی هستن که از ارزهای دیجیتال و بیت کوین پشتیبانی میکنن. 

5.    سایت کوین مارکت کل (Coin Market Cal)

سایت کوین مارکت کل

 اطلاع از آخرین رویداد ها و اخبار بازار ارزهای دیجیتال برای کسب سود از این حوزه و داشتن یک سرمایه گذاری موفق، اهمیت زیادی رو داره. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که حس کنین، از تمامی رویداد ها و اتفاقاتی که در دنیای کریپتوکارنسی ها میفته، اطلاع ندارین؟ برای حل این مشکل باید یک پلتفرم خبری معتبر رو دنبال کنین که تمامی این اخبار و رویداد ها رو در سریعترین زمان ممکن اطلاع رسانی کنه.

پلتفرم کوین مارکت کل، سایتی است که میتونه در این زمینه تمامی نیاز های شما رو پوشش بده. این سایت به عنوان بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی در زمینه اخبار شناخته میشه. کاربرها در این پلتفرم به یک تقویم کامل دسترسی دارن که تمامی رویداد ها و وقایع مرتبط با ارزهای دیجیتال در این تقویم اطلاع رسانی شده. در این پلتفرم میتونین بعد از بررسی رویداد های مهم، به 100 ارز برتر بازار هم دستری پیدا کنید.

اغلب اوقات اطلاعات و وقایعی که در سایت های خبری از قلم میفتن رو میتونین در این پلتفرم پیدا کنین. به همین دلیل است که از کوین مارکت کل به عنوان یکی از مهمترین ابزار های یاری دهنده معامله گر ها یاد میشه. برای مثال احتمالا شما هم دوست ندارین که یک ایردراپ معتبر رو فقط به این خاطر که ازش خبر نداشتین، از دست بدین؛ در حالی که همه ی ما میدونیم بعضی از ایردراپ ها میتونن تا چه حد سودده باشن. اما با استفاده از این پلتفرم چنین اتفاقی براتون پیش نمیاد.

احتمالا شما هم این اصطلاح قدیمی رو تو بازار های مالی شنیدین که: شایعه رو بخر، خبر رو بفروش! این جمله به خوبی اهمیت اخبار رو برای تریدر ها و معامله گر ها نشون میده. جستوجو در کوین مارکت کل بهتون اجازه میده که از آخرین اخبار مربوط به رمز ارزها اطلاع پیدا کنین. همچنین این پلتفرم میتونه با معرفی رویداد های بزرگ، فرصت های تجاری مناسبی رو بهتون معرفی کنه.

توجه داشته باشین که استفاده از تمامی بخش های این سایت کاملا رایگان می باشد. از طرفی این پلتفرم به شدت جامعه محور است و همه ی کاربرها میتونن در مورد اخبار و رویداد هایی که تو این سایت منتشر میشه نظر و امتیاز بدن. این موضوع میتونه برای اعتبار سنجی اخبار و رویداد ها مورد استفاده قرار بگیره. از طرفی سیستم امیتاز دهی بهتون کمک میکنه که رویداد های محبوب تری که شانس رشد بیشتری رو هم دارن پیدا کنین. شرکت در این دسته از رویداد ها میتونه سود های مناسبی رو براتون فراهم کنه.

جمع بندی و نتیجه

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال همواره ریسک های زیادی رو داشته، اما آشنایی با بهترین منابع مرجع ارز دیجیتال میتونه که برای کاهش این ریسک ها و استفاده از ابزار های تحلیلی پیشرفته تر بهتون کمک کنه.توجه داشته باشین که در دوران کرش یا کراش ارز دیجیتال (ریزش بازار) بهترین کار ممکن اینه که زمان و انرژی خودتون رو به تعلیم و آموزش خودتون اختصاص بدین. به این ترتیب در رشد های بعدی بازار میتونین سود های بیشتری رو کسب کنین.

برای شروع ارز دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه میتونین پلتفرم هایی که تو این مطلب بهتون معرفی کردیم رو مورد بررسی قرار بدین و با بررسی بخش های مختلف اون ها، نحوه کار این سایت ها رو بهتر درک کنین. البته اکادمی ارزسنج صد ها سایت، پلتفرم، بازی و اپلیکیشن های مختلف در حوزه ارزهای دیجیتال و NFT رو به شکل رایگان به کاربرهای عزیز خودش معرفی کرده که میتونین از اون ها هم برای آموزش ارز دیجیتال و افزایش دانش خودتون در این حوزه استفاده کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آشنایی با بهترین منابع مرجع ارز دیجیتال (بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی کدام است؟)

در مورد آشنایی با بهترین منابع مرجع ارز دیجیتال (بهترین سایت ارز دیجیتال خارجی کدام است؟) نظر دهید
سوال امنیتی :3+63 = ?