آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت (چگونه ارز دیجیتال را به کیف پول تراست ولت انتقال دهیم؟)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت (چگونه ارز دیجیتال را به کیف پول تراست ولت انتقال دهیم؟)"


  • 16:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 10 دقیقه

مهمترین نکته در زمینه آموزش ارز دیجیتال بعد از خرید رمز ارزها اینه که محل مناسب و امنی رو برای نگهداری دارایی های دیجیتالی خودتون انتخاب کنین. کیف پول ارز دیجیتال، میتونه ابزار مناسبی برای حفاظت از دارایی های شما باشه. اما برای استفاده از این ابزار باید، نحوه انتقال ارز از کیف پول به صرافی و برعکس رو بلد باشین؛ چرا که تراکنش ها در شبکه ی بلاک چینی یک طرفه هستن و در صورت از دست رفتن دارایی های شما، هیچ راهی برای برگردوندن اون ها وجود نداره. 

 انتقالارز به کیف پول دیجیتال

تو این مقاله قصد داریم که نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت رو آموزش بدیم. دلیل انتخاب Trust Wallet، امنیت بالای این کیف پول و محبوبیت اون در بین کاربرهای تلفن همراه می باشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فرآیند واریز و برداشت ارزهای دیجیتال در ولت های دیجیتالی مختلف، شباهت بسیار زیادی به همدیگه داره و به همین دلیل از این آموزش میتونین برای سایر کیف پول های دیجیتالی هم استفاده کنین. همچنین تو این مقاله به جای توضیح در مورد نحوه انتقال تتر به تراست ولت و انتقال اتریوم به تراست والت، نکات مهمی که در هنگام انتقال این دو ارز باید بهشون توجه کنین رو مورد بررسی قرار دادیم.

دلیل استفاده از کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

افراد زیادی وجود دارن که بعد از خرید ارز دیجیتال، رمز ارزهای خودشون رو در صرافی ها نگه داری میکنن. این افراد ممکنه که به اشتباه فکر کنن، صرافی ارز دیجیتال محل ایمن و مناسبی برای نگهداری ارزهای اونها هست؛ در حالی که این پلتفرم ها تحت وب هستن و به همین دلیل هکرها میتونن از حفره های امنیتی این پلتفرم ها برای هک اون ها استفاده کنن.

همچنین وقتی که رمز ارزهای خود را تو چنین پلتفرم هایی نگه داری میکنین، میزان تسلط شما بر دارایی هاتون کاهش پیدا میکنه. در این صورت صرافی ممکنه که حساب کاربری و رمز ارزهای شما رو بلوکه کنه. این موضوع با توجه به اینکه ایرانی ها توسط صرافی های مختلف تحریم شدن، اهمیت دو چندان پیدا میکنه. از طرفی در صورتی که صرافی در مورد دارایی های دیجیتالی شما تخلفی رو انجام بده، با توجه به موانع حقوقی موجود نمی تونین از طریق مراجع قانونی هیچ نوع پیگیری رو در این مورد انجام بدین.

 دلیل استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

به همین خاطر پیشنهاد میکنیم که به سری که درد نمیکنه دستمال نبندین و بی دلیل ارزهای دیجیتالی خودتون رو به خطر نندازین. توجه داشته باشین که سرمایه گذاری در حوزه کریپتوکارنسی ها ریسک زیادی رو داره و بهتره که با جلوگیری کردن از چنین خطرات بی موردی، میزان ریسک خودتون رو تا حد ممکن کاهش بدین. در ادامه با ما همراه باشین تا در مورد نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول ارز دیجیتال صحبت کنیم.

اهمیت شبکه انتقال ارز دیجیتال

یکی از مسائل بسیار مهم در انتقال ارز های دیجیتال، انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال مناسب می باشد. همونطور که میدونین ارزهای دیجیتال از فناوری بلاک چین استفاده میکنن. هر بلاکچین شبکه هایی رو داره که نقل و انتقال و ذخیره رمز ارزها با استفاده از اون شبکه انجام میشه. در صورتی که از شبکه انتقال درست برای انتقال ارزهای خودتون استفاده نکنین، رمز ارزها به مقصد نمیرسن و سرمایه شما هم به طور کلی از بین میره.

پیشنهاد ما اینه که قبل از کلیک روی گزینه ارسال، حتما یک بار دیگه آدرس کیف پول و شبکه انتخابی خودتون رو چک کنین و اونها رو با آدرس و شبکه مورد نظرتون تطبیق بدین. در حال حاضر 5 بلاکچین مشهور و بسیار پرکاربرد در دنیای کریپتوکارنسی ها وجود داره که معمولا از اون ها برای انتقال ارزهای دیجیتال استفاده میشه. این بلاکچین ها موارد زیر هستن:
•    شبکه اتریوم ERC 20
•    شبکه ترون TRC 20 
•    شبکه زنجیره بلاک چینی بایننس BEP 2 و BEP 20
•    شبکه بیت کوین OMNI 
توجه داشته باشین که هر کدوم از این شبکه های بلاک چینی، شباهت هایی رو با همدیگه دارن و همین هم باعث میشه که بعضی از معامله گر ها و فعالین این حوزه، این شبکه ها رو با هم اشتباه بگیرن. به همین دلیل توصیه میکنیم که اطلاعات خودتون رو در مورد این شبکه های انتقال افزایش بدین و در مورد هر کدوم از اونها و ویژگی هایی که داره مطالعه کنین. 

آموزش انتقال ارز دیجیتال از صرافی بایننس به کیف پول تراست ولت

همونطور که میدونین صرافی Binance برترین پلتفرم معاملاتی جهان در حوزه ارزهای دیجیتال می باشد که بیشتر سرمایه گذاران ارز دیجیتال، از این صرافی برای معاملات خودشون استفاده میکنن. به همین دلیل قصد داریم که در ابتدا نحوه انتقال بایننس کوین به تراست ولت رو با استفاده از این صرافی به شما آموزش بدیم.

برای این که این فرآیند انتقال رو انجام بدین، قبل از هر چیزی باید توجه کنین که به ارز بایننس کوین روی چه شبکه ای نیاز دارین. در صورتی که قصد شما استفاده از پلتفرم های غیر متمرکز و برنامه هایی که روی بستر زنجیره هوشمند بایننس ساخته شدن، هستش، باید از بایننس اسمارت چین یا ارز BNB در شبکه BEP 20 استفاده کنین. در صورتی که قصدتون تنها سرمایه گذاری و خرید BNB هست، بهتره که از شبکه BEP 2 برای انتقال این ارز دیجیتال استفاده کنین.

با توجه به اینکه بیشتر کاربرها در هنگام انتقال بایننس اسمارت چین به مشکل برخورد میکنن، ترجیح میدیم که نحوه انتقال این ارز رو به تراست ولت بهتون آموزش بدیم. برای اینکار در ابتدا باید وارد کیف پول ارز دیجیتال خودتون بشین و از بین ارزهایی که وجود دارهSmart Chain (BNB) رو انتخاب کنین. سپس تو صفحه جدید که براتون باز شده گزینه Receive یا دریافت رو بزنید.
البته در صورتی که بایننس اسمارت چین به شکل پیش فرض در صفحه اصلی کیف پول شما وجود نداشت، میتونین با استفاده از منویی که در گوشه سمت راست این کیف پول وجود داره، این ارز رو به کیف پول خودتون اضافه کنین. 

مقاله پیشنهادی: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

 انتقال ارز به کیف پول

همچنین برای دریافت ارز دیجیتال بایننس کوین بر روی شبکه BEP 2 باید از نماد BNB استفاده کنین. بعد از انتخاب BNB هم مثل توضیحاتی که در مرحله قبل دادیم، کافیه که گزینه دریافت رو بزنین.

انتقال ارز دیجیتال به کیف پول
 

با اینکار صفحه ای مشابه با تصویر زیر بهتون نمایش داده میشه. در این صفحه یک کد QR برای دریافت راحت تر ارزهای دیجیتال وجود داره و با اسکن این تصویر میتونین تمامی اطلاعات مربوط به کیف پول بایننس کوین خودتون رو دریافت کنین. همچنین در زیر این کد QR یک آدرس ولت دیجیتالی که ترکیبی از حروف و اعداد هستش، وجود داره. برای کپی کردن این آدرس کافیه که روی اون کلیک کنین.

 انتقال ارز دیجیتال به کیف پول

در قدم بعدی باید نرم افزار موبایل صرافی بایننس و یا سایت این پلتفرم رو باز کنین و با کلیک روی تصویر پروفایلتون به پنل کاربری خودتون برین. سپس با زدن گزینه برداشت یا Withdraw اقدام به برداشت ارز از بایننس و واریز اون به کیف پول شخصی خودتون، بکنید.

 آموزش انتقال ارز دیجیتال به کیف پول

وقتی که وارد صفحه برداشت ارز شدین، در قدم اول باید رمز ارزی که قصد برداشت اون رو دارین انتخاب کنین. در این صفحه اطلاعات مربوط به کوین و ارزی که قصد برداشت اون رو دارین در سمت چپ صفحه و جزئیات مربوط به برداشت ها در سمت راست صفحه قابل مشاهده هست.

آموزش انتقال ارز به کیف پول

در مرحله بعدی وارد صفحه برداشت وجه از صرافی بایننس می شید که یک آدرس برای ارسال ارز از شما خواسته میشه. تو این قسمت باید آدرسی که از تراست ولت خودتون کپی کردین رو وارد کنید. در صورتی که لیست سفید یا  WhiteList براتون فعال باشه، تنها میتونین از یکی از آدرس هایی که تو این لیست وجود داره، برای برداشت ارز دیجیتال استفاده کنین.

در صورتی که این قابلیت برای شما فعال نیست، باید که برای اطمینان از درستی آدرسی که وارد میکنین، چند بار آدرس کیف پولتون رو با آدرسی که وارد کردین، مقایسه کنین.

توجه: پیشنهاد ما برای جلوگیری از بوجود اومدن هر نوع مشکلی در زمان انتقال ارزهای دیجیتال اینه که، حتما لیست سفید کیف پول های ارز دیجیتال رو تو این بخش فعال کنین.

در فیلد بعدی باید مقدار رمز ارزی که قصد برداشت اون رو دارین، وارد کنید. همچنین میتونین با کلیک بر روی Available balance همه رمز ارزهای خودتون رو برداشت کنین. توجه داشته باشین که بعد از تعین میزان ارزی که قصد برداشت اون رو دارین، هزینه تراکنش، کارمزد ها و میزان برداشت نهایی شما، بهتون نمایش داده میشه. با کلیک روی گزینه ارسال یا Send تراکنش شما انجام میشه.

توجه: قبل از زدن گزینه ارسال، حتما درستی اطلاعاتی که وارد کردین رو مجددا بررسی کنین تا مشکلی برای تراکنش شما پیش نیاد و ارزهای دیجیتال حتما به مقصدی که میخواین برسن.

 اموزش انتقال ارز به کیف پول

در مرحله ی بعد صرافی بایننس از شما میخواد که احراز هویت دو عاملی خودتون رو تکمیل کنین تا تراکنش انجام بشه. برای این کار باید از نرم افزار گوگل اتنتیکاتور یا Google Authenticator استفاده کنین. این نرم افزار هر 30 ثانیه یک بار، یک رمز جدید برای شما صادر میکنه که با استفاده از اون میتونین هویت خودتون رو تایید کنین.

 اموزش انتقالارز به کیف پول

در مرحله ی بعد پیغامی بهتون نمایش داده میشه که یک ایمیل برای تایید تراکنشی که درخواست انجام اون رو دارین، به آدرس ایمیلی که به صرافی دادین ارسال شده. در این ایمیل اطلاعات کامل تراکنش از جمله مقدار ارز برداشتی، آدرس کیف پول مقصد و. . . بهتون نمایش داده شده.

 اموزش انتقال ارز دیجیتال به کیف پول

برای اینکه تراکنش مد نظر شما انجام بشه، باید روی گزینه Confirm Withdraw کلیک کنین تا تراکنش نهایی بشه.
 در صورتی که این مراحل رو به درستی انجام بدین، تراکنش شما در کمتر از چند ثانیه انجام میشه و میتونین ارزهای دیجیتالتون رو در تراست ولت خود مشاهده کنید.

نحوه انتقال تتر به تراست ولت

با توجه به اینکه ارز دیجیتال تتر یکی از پرکاربرد ترین رمز ارزها بین کلیه معامله گران ارزهای دیجیتال به حساب میاد و به همین دلیل درخواست های زیادی برای آموزش انتقال تتر به تراست ولت وجود داره. به همین دلیل قصد داریم که توضیح مختصری رو هم در مورد این رمز ارز و انتقال اون بهتون بدیم تا مشکلی رو در نقل و انتقال تتر نداشته باشین.

مراحل انتقال تتر به تراست ولت شباهت بسیار زیادی رو به توضیحاتی که در قسمت قبلی مقاله آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت دادیم ، داره. در اولین قدم باید اقدام به خرید تتر کنین و سپس به صفحه برداشت صرافی مورد نظر خودتون مراجعه کنین. سپس باید به اپلیکیشن تراست ولت مراجعه کنید و آدرس ولت تتر خودتون رو کپی کنین. در مرحله ی بعد باید آدرس کیف پول تتر را در اختیار صرافی قرار دهید تا تراکنش انجام بشه.

نکته بسیار مهمی که در مورد نحوه انتقال تتر به تراست ولت وجود داره اینه که این ارز دیجیتال بر روی شبکه های مختلف و متعددی وجود داره و به همین دلیل احتمال خطا و اشتباه برای انتقال این ارز دیجیتال بیشتره. به همین دلیل باید هنگام انتخاب شبکه تتر در هنگام خرید، کیف پول تراست ولت و صرافی ارز دیجیتال بسیار دقت کنین. در صورتی که یکی از این آدرس ها متفاوت باشه، ارزهای دیجیتال و سرمایه شما از دسترس خارج میشه و به احتمال زیاد دیگه نتونین به دارایی های خودتون دسترسی پیدا کنین.

نحوه انتقال اتریوم به تراست والت

 اموزش انتقال اتریوم به تراست والت

همونطور که در بخش قبلی اشاره داشتیم، مراحل انتقال ارز دیجیتال اتریوم و سایر رمز ارزها به کیف پول Trust Wallet شباهت های زیادی رو به همدیگه داره. به همین دلیل تو این بخش ترجیح میدیم که به جایی ارائه دادن اطلاعات تکراری، نکات مهم و ضروری که در هنگام انتقال اتریوم به تراست والت رو مد نظر قرار بدین، باهاتون به اشتراک بذاریم.

قبل از هر چیزی باید بدونین که آدرس هایی که روی شبکه اتریوم قرار دارن، با 0X شروع میشن. به این ترتیب با یک نگاه میتونین تشخیص بدین که کیف پول مورد نظر به اتریوم تعلق داره یا نه؟ این موضوع میتونه تا حد زیادی از تراکنش های اشتباه جلوگیری کنه و اجازه نده که سرمایه دیجیتالی شما به راحتی از دست بره. همچنین فراموش نکنین که قبل از انتقال، برای اطمینان بیشتر آدرسی که در صرافی ارز دیجیتال وارد کردین رو با آدرس کیف پول مورد نظرتون تطبیق بدین.

ترفندهای کاهش هزینه در انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت

نکته مهم دیگه ای که باید بهش توجه کنین، اینه که هزینه کارمزد تراکنش برای انتقال اتریوم چقدر است. با توجه به مقیاس پذیری پایین اتریوم در برابر کاربردهای گسترده ای که از این شبکه بلاکچینی میشه، میزان هزینه تراکنش هایی که تو این شبکه انجام میشن هم، تا حد زیادی افزایش پیدا کرده. البته ترفندهایی وجود داره که میتونین با استفاده از اونها این هزینه رو به مقدار زیادی کاهش بدین. در ادامه تعدادی از این ترفند ها رو ذکر کردیم:

•    استفاده از شبکه بایننس اسمارت چین (Binance smart Chain)

با کمک بایننس اسمارت چین و ذخیره  اتر هایی که دارین روی این شبکه، میتونین به میزان زیادی در هزینه های تراکنش هایی که انجام میدین صرفه جویی کنید. اگه بخوایم با یه مثال قابل لمس تر بگیم، هزینه انجام هر تراکنش بر روی شبکه اصلی اتریوم حدودا 0.002 اتر هست؛ در حالی که همون تراکنش اگه بر روی شبکه بایننس اسمارت چین انجام بشه، 0.0005 اتر هزینه داره.

توجه: برای اینکه بتونین تراکنش خودتون رو بر روی بستر شبکه بایننس اسمارت چین انجام بدین، حتما باید از یک آدرس ولت مشابه استفاده کنین.

•    از سایت ETH Gas Station استفاده کنید

یکی دیگه از راه هایی که برای کاهش هزینه های کارمزد در شبکه ی اتریوم وجود داره، استفاده از پلتفرم اترگس استیشن هست. این سایت به طور خودکار مقدار کارمزدی که در هر لحظه برای انجام تراکنش بر روی شبکه اتریوم بهش نیاز دارین رو مورد محاسبه قرار میده و به طور تقریبی مشخص میکنه. به این ترتیب میتونین با بررسی پیوسته این سایت، زمان هایی رو که میزان کارمزد شبکه پایین است، برای انجام تراکنش های خودتون انتخاب کنین.

ترفند کاهش هزینه در انتقالارز به کیف پول تراست والت 

•    استفاده از توکن های اتریوم گس (ETH Gas Token)

یکی از روش های موثری که برای کاهش هزینه تراکنش ها در بستر اتریوم وجود داره، استفاده از توکن های گس یا Gas Token هستش. این توکن به کاربر ها کمک میکنه که در دوره هایی که فعالیت شبکه اتریوم کمتر است، کارمزد یا گس کمتری رو پرداخت کنن.

جمع بندی و نتیجه

در مقاله آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت، سعی کردیم که نحوه انتقال ارزهای دیجیتالت رو به کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت آموزش بدیم؛ تا بتونین برای دارایی های دیجیتالی خودتون، بیشترین امنیت ممکن رو فراهم کنین. همچنین تو این مقاله آموزش انتقال ارز دیجیتال از صرافی بایننس به کیف پول تراست والت رو بهتون توضیح دادیم و تمامی مراحل رو به شکل گام به گام مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که این مطلب براتون مفید و کاربردی واقع بشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت (چگونه ارز دیجیتال را به کیف پول تراست ولت انتقال دهیم؟)

  1. arzsanj (1401/05/23)

    سلام روز خوش میشه به کیف پول تراست ولت که تو این مقاله معرفی کردین اعتماد کنیم؟ واقعا کیف پول امنی هستش؟

    1. پیمان راستگو (1401/05/23)

      بله کیف پول trust wallet متعلق به صرافی بزرگ بایننس بوده و اعتبار و امنیت بالایی داره

  1. رستم حیدری (1401/05/24)

    کارمزد انتقال کیف پول تراست ولت همیشه ثابته یا نوسان داره؟

    1. پشتیبان (1401/05/24)

      کارمزد انتقال ارز ها در تراست ولت یا هر ولت دیگری به نوع ارز و شبکه انتقال آن بستگی دارد.

  1. امین عبادی (1401/05/24)

    میشه از تراست ولت برای انتقال و نگهداری nft هم استفاده کرد؟

    1. پشتیبان (1401/05/24)

      بله در نحوه انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت گفته شده که میشه nft ها رو هم در DAPP ها خرید و در تراست ولت نگهداری کرد

در مورد آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول تراست والت (چگونه ارز دیجیتال را به کیف پول تراست ولت انتقال دهیم؟) نظر دهید
سوال امنیتی :3+37 = ?