تفاوت سیگنال ارزدیجیتال با ربات تریدر

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تفاوت سیگنال ارزدیجیتال با ربات تریدر"


  • 03:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

امروزه دنیای ارزهای دیجیتال به قدری بزرگ و تکامل یافته که حتی افراد حرفه ای که سالهاست در این بازار فعالیت میکنن نیز هر روز مباحث جدیدی یاد میگیرن و با استفاده از اونا، متد های جدیدی برای کسب درآمد رو آموزش میبینن. یکی از این متد ها، سیگنال های ارزدیجیتال و ربات های تریدر میباشد که با بهره گرفتن از این روش ها میتونیم کار خودمون رو در معامله گری و فنون ارزهای دیجیتال سریع تر پیش ببریم.

ما امروز میخوایم موضوع تفاوت سیگنال ارزدیجیتال با ربات تریدر و به بررسی هر کدوم از اونا بپردازیم و بگیم که ربات های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟ و همچنین ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال مناسب رو بیان کنیم تا شما با انتخاب درست و عاقله، بتونین بهترین سرمایه گذاری رو داشته باشین و کسب درآمد کنین.

ربات تریدر چیست؟

 ربات تریدر چیست

ربات‌های معاملاتی کریپتو نرم‌افزاری خودکار هستن که به شما کمک میکنن ارزهای دیجیتال رو در زمان مناسب بخرید و بفروشید. هدف اصلی این نرم افزار افزایش درآمد و کاهش ضرر و زیان و ریسک هست. همچنین به کمک این برنامه ها میتونین تمام حساب های صرافی ارز دیجیتال رو در یک مکان مدیریت کنید. بسیاری از چنین برنامه‌هایی به شما این امکان و میدن تا به راحتی با اتریوم، لایت کوین، بیت کوین و غیره معامله انجام بدین.

اگر چه میتونین فقط به یک پلتفرم معاملاتی ربات‌های رمزنگاری شده برین و از ربات‌های معاملاتی با قوانین از پیش تعریف‌شده استفاده کنین، اما میتونین اونا رو مطابق با نیازهای معاملاتی خود برنامه‌ریزی کنین. به عنوان مثال، میتونین تنظیمات یک ربات رو تغییر بدین تا بسته به استراتژی تجارت رمزنگاری شما، ارز دیجیتال خاصی رو در زمان یا قیمت خاصی خریداری کنه. می تونین در این زمینه مقاله ربات معامله گر ارز دیجیتال چیست؟  رو هم مطالعه کنین.

سیگنال ارز دیجیتال

 سیگنال ارز دیجیتال

سیگنال‌های رمزنگاری اعلان‌هایی از سوی تحلیلگرانی هستن که اطلاعاتی درباره زمان و زمان خرید یا فروش ارز ارائه میدن. سیگنال های معاملاتی ارزهای دیجیتال بر اساس تحلیل تکنیکال انجام شده توسط معامله گران با تجربه و حرفه ای میباشد. با وجود تحرکات بازار ارزهای دیجیتال، سیگنال‌ها با دقت بالایی فعال میشن. سیگنال‌های کریپتو، به بیان ساده‌تر، پیشنهاداتی از طرف شخص ثالث درباره خرید یا فروش رمزارز در یک زمان خاص هستن.

اونا دستورالعمل هایی هستن که معمولاً دارای چهار قسمت هستن؛ اول، ارز دیجیتال برای خرید انتخاب میشه. دوم، قیمتی ارز بررسی میشه. سوم، قیمتی هست که باید اونو بفروشین تا سود کسب کنین. در نهایت، سطحی وجود داره که در اون سرمایه گذار باید از نگه داشتن رمزارز در صورت بروز مشکل خارج بشه (استاپ لاس)

یک سرویس سیگنال رمزنگاری معمولی با پرداخت هزینه 200 / 250 دلار در سال مورد استفاده قرار بگیره. این سیگنال ها دو تا سه سیگنال خرید در روز ارائه میدن و در مورد زمان سود یا توقف ضرر توصیه میکنن. اغلب، یک سیگنال رمزنگاری شامل توصیه هایی در مورد اینکه چه درصدی از دارایی های خودتون رو باید در رمزارزی که قصد سرمایه گذاری دارین، صورت میگیره؛ رعایت کردن این نکته بسیار مهمه، زیرا ایده استفاده از سیگنال معاملاتی کریپتو اینه که بهترین فرصت رو برای به حداکثر رساندن سود به شما ارائه بده.

تفاوت سیگنال ارزدیجیتال با ربات تریدر

یکی از تفاوت های سیگنال ارزدیجیتال با ربات تریدر اینه که سیگنال های ارز دیجیتال به طور کلی در بازار مورد استفاده قرار میگیره. همون طور که میدونین تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یه بحث کلی و جامع هست که سرمایه گذاران باید در یادگیری این تحلیل ها کوشا باشن. برای مثال تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یک سیگنال ارز دیجیتال هستش که در مواقعی که قصد خرید یک رمز ارز رو داریم، باید این تحلیل ها رو در اولویت قرار بدیم، اما ربات های تریدر ارزهای دیجیتال، ابزار هایی هستن که به ما کمک میکنن نقاط ورود و خروج به صورت اتوماتیک شناسایی و در صورت لزوم به جای ما خرید انجام بدن و در موقعیت مناسب معامله رو ببندن.

همچنین کانال های شبکه های اجتماعی که سیگنال های ارزدیجیتال میدن و موقعیت های ورود و خروج رو برای ما مشخص میکنن، جزو دسته سیگنال ارزدیجیتال هستن که به سرمایه گذاران کمک میکنن چشم انداز بهتری نسبت به اون ارز داشته باشن و به افزایش سرمایشون با بهره بردن از این سیگنال ها کمک کنن. سایت Trading View یک پلتفرم کاربردی برای استفاده از اندیکاتور های معتبر جهت استفاده از سیگنال ارزدیجیتال میباشد. در این سایت با استفاده از اندیکاتور هایی مانند RSI، MACD، فیبوناچی و.... میتونیم از روش سیگنال ارزدیجیتال، کسب درآمد داشته باشیم.

اما ربات های تریدر، ربات های اتوماتیکی هستن که به افراد کمک میکنن به صورت اتوماتیک تمام فاکتور های یک ارزدیجیتال مناسب رو شناسایی کنه و در زمان مناسب به جای ما خرید انجام بده. بهترین ربات های ترید ارزهای دیجیتال عبارت است از Coin Rule، Bitsgap و 3Commas.
در ادامه به انواع سیگنال ارز دیجیتال و ربات تریدر میپردازیم تا شما به توجه به استراتژی که برای خودتون تعریف کردین، انتخاب کنین که کدوم یکی از دو روش برای شما مناسب هست و میتونه سرمایه شما رو در حوزه ارزهای دیجیتال افزایش بده.

انواع سیگنال ارز دیجییتال:

1.    سیگنال فاندامنتال

سیگنال فاندامنتال

 تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، دانش ارزیابی متغیرهای مالی هست و تریدرها به کمک اون میتونن ارزش ذاتی و ماهیت یک محصول رو درک کنن. تحلیل فاندامنتال هرگونه عامل تاثیرگذاری که بتونه روند قیمت ارزها را دستخوش تغییر کنه، ارزیابی میکنه. سیگنال فاندامنتال یا تحلیل بنیادی، از طریق تحلیل داده های آنچین، تحلیل نمودار و آنالیز این نمودار ها به دست میاد.

البته نکته ای که باید بهش توجه داشته باشین اینه که تحلیل فاندامنتال فقط مختص این موارد نیست و سرمایه گذاران باید فاکتور هایی مانند دنبال کردن پست های افراد مشهور و تاثیر گذار، توییت ها و اخبار مهم اقتصادی که در روانشناسی بازار تاثیر میزاره رو نیز باید مورد بررسی قرار بدن.

2.    سیگنال تکنیکال

سیگنال تکنیکال

 تحلیل تکنیکال مطالعه داده های قیمت مانند نقاط ورود و خروج قیمت و حجم تاریخی برای شناسایی روندهای آماری در بازارها هست. تحلیل تکنیکال یک استراتژی معاملاتی هستش که با انجام محاسبات آماری مختلف بر روی داده های تاریخی قیمت، سعی میکنه روندهای بازار رو کشف کنه. بساری از معامله گران بر این باورن که قیمت های گذشته تا حدودی بر روی قیمت های آینده تأثیر میزاره و ما میتونیم با استفاده از تحلیل تکنیکال و بهره بردن از اندیکاتور های مختلف مانند فیبوناچی،RSI، پرایس اکشن و... روند قیمتی آینده رو پیش بینی کنیم.

انوع ربات های تریدر

در ادامه میخواهیم انواع ربات ارز دیجیتال رو بطور مختصر بهتون معرفی کنیم.

1.    ربات آربیتراژ

ربات آربیتراژ

آربیتراژ یک استراتژی سرمایه گذاری هست که در اون یک سرمایه گذار به طور همزمان دارایی رو در بازارهای مختلف خرید و فروش میکنه تا از اختلاف قیمت استفاده کنه و سود ایجاد کنه. در حالی که تفاوت قیمت ها معمولاً کوچک و کوتاه مدت هست، بازده زمانی در حجم زیاد ضرب بشه میتونه رشد چشمگیری رو به همراه داشته باشه. آربیتراژ معمولاً توسط صندوق های تامینی و سایر سرمایه گذاران پیچیده اعمال میشه.

انواع مختلفی از آربیتراژها وجود داره، از جمله آربیتراژ خالص، آربیتراژ ادغامی و آربیتراژ قابل تبدیل کلان جهانی یکی دیگر از استراتژی های سرمایه گذاری مرتبط با آربیتراژ هست، اما رویکرد متفاوتی در نظر گرفته میشه زیرا به سرمایه گذاری در تغییرات اقتصادی بین کشورها اشاره داره.

2.    ربات وام دهی

این ربات ها به شما این امکان رو میدن که سکه هایی رو به عنوان وام به معامله گران مارجین قرض بدین به شرطی که این وام با بهره بیشتر بازگردانده بشه. ربات‌ های وام دهنده سکه یا کوین به شما کمک می‌ کنن فرآیند وام دهی رو به صورت خودکار انجام بدین تا نیازی به واسطه نباشه. در نتیجه زمان کمتری رو صرف جستجوی نرخ بهره مناسب میکنین و به این طریق میتونین نرخ ‌های بهتری دریافت کنین.

البته استفاده از ربات ها با تمام مزایاش، ریسک های بسیاری رو به همراه داره، برای مثال خطاهای برنامه نویسی میتونه کارایی این ربات ها رو مختل کنه. همچنین این نکته رو به خاطر داشته باشین که ربات ها بر اساس شرایط و اقدامات تعیین شده از قبل کار میکنن، بنابراین شما باید درک بالایی از ارزهای دیجیتال و استراتژی و سرمایه گذاری مناسب داشته باشین تا استفاده از این ربات ها برای شما سودمند واقع بشه.

ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال مناسب

1.    توجه به صرافی

 توجه به صرافی

یکی از مهم ترین ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال مناسب، توجه به صرافی هست که میخوایم در اون به خرید و فروش بپردازیم. یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که ایرانی ها برای استفاده ارزهای دیجیتال و خرید و فروش با اون مواجه هستن، صرافی ارزدیجیتال هست. به دلیل تحریم و محدودیت های وضع شده برای ایران و کشور های تحریم، بسیاری از صرافی های خارجی اجازه فعالیت در این صرافی ها رو نمیدن و در صورت پیروی نکردن از این قوانین، صرافی ها این اجازه رو دارن که دارایی شما رو بلوکه و مسدود کنن. پس باید در هنگام استفاده از سیگنال های ارز دیجیتال، صرافی معتبری رو انتخاب کنیم که این محدودیت ها رو نداره و اجازه فعالیت با IP ایران برای ایرانی ها رو میده.

2.    توجه به قیمت و بازه مناسب سرمایه گذاری

بعضی از ارزهای دیجیتال از زمان ایجاد تا به الان، سود های هنگفتی رو برای سرمایه گذاران به ارمغان اورده و الان دیگه مثل گذشته اون سود دهی رو ندارن. برای مثال بیت کوین از سال 2009 تا 2022 سود های چند هزار درصدی رو برای سرمایه گذاران داشته و این امکان وجود داره که در ده سال آینده مانند گذشته این سود دهی رو نداشته باشه. درنتیجه باید به قیمت و میزان سودی که ممکنه در یک بازه مدتی به همراه داشته، توجه کنیم.

همچنین بازار ارزهای دیجیتال یک بازه مشخص برای سرمایه گذاری داره که باید این بازه های زمانی رو شناسایی کنیم. برای مثال بیت کوین که به پادشاه تمام ارزهای دیجیتال معروفه و حرکت آلت کوین ها معمولا با جهت بیت کوین همسو هستن، یک بازه مشخص 3 ساله داره که بعد از رشد در طی یک یا دو سال، این رمز ارز و سایر آلت کوین ها، به یک خواب زمستانی حدود دو ساله میرن که در این زمان توصیه میکنیم فقط نظاره گر بازار باشین و فقط در زمان مناسب ورود کنین.

3.    تعیین حد ضرر

تعیین حد ضرر 

در بعضی مواقع به دلیل هیجانات بیش از حد و اخباری که از سوی دولت ها صادر میشه، میتونه نوسانات شدیدی رو جهت مثبت یا منفی ایجاد کنه. این نوسانات در بعضی مواقع میتونه انقدر شدید باشه که افراد دچار فاد یا ترس بشن و دارایی هاشون رو در پایین ترین نقطه بفروشن. به همین دلیل برای جلوگیری از این کار، میتونیم برای معاملات خودمون حد ضرر تعیین کنیم و بگیم که اگه از این عددی که مشخص کردیم پایین تر اومد، معامله رو به صورت اتوماتیک ببنده.

4.    خطوط روند

خط روند در سیگنال ارز دیجیتال، جهتی رو نشون میده که یک ارز دیجیتال یا کوین اونو به سمت خودش میکشه. هرچند جدا کردن خطوط روندهای مختلف از یکدیگر کاره مشکلیه، اما توجه به این خطوط در مبادلات ارزی، از اهمیت بالا برخورداره. بررسی سیگنال‌های ارز دیجیتال و برنامه‌ریزی برای مبادلات ارزی، ملزم به جداسازی و تحلیل این خطوط میباشد. دارایی‌های ارز دیجیتالی میتونن نوسان‌های زیادی داشته باشن که تحلیل این نوسانات تنها با بررسی نمودارهای طراحی شده در این زمینه امکان‌پذیر هست.

جمع بندی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران بازار ارزهای دیجیتال با اون دست و پنجه نرم میکنن، انتخاب و خرید ارز دیجیتال مناسب هست. با استفاده از سیگنال ارز دیجیتال و ربات های تریدر میتونیم آینده ارز دلخواه خود رو پیش‌بینی و آنالیز کنیم و با آگاهی کامل وارد معامله بشیم. استفاده مناسب از سیگنال‌های معاملاتی، تا حدود 80 درصد موفقیت رو در تریدارزهای دیجیتال افزایش میده.البته استفاده از این سیگنال‌ها و ربات های ارز دیجتال در بلندمدت توصیه نمیشه؛ اما در کوتاه مدت میتونیم با بهره گرفتن از این روش ها، کسب درآمد داشته باشیم.

در این مقاله سعی کردیم به شما تفاوت سیگنال ارزدیجیتال با ربات تریدر و همچنین ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال مناسب رو بیان کنیم تا شما با علم و آگاهی کامل تری قدم در این حوزه بردارین و روش های کسب درآمد بهینه و سریع در ارزهای دیجیتال رو یاد بگیرین. همچنین شما میتونین با استفاده از ربات همیار تریدر که ربات اختصاصی ارزسنج هستش، معاملات خودتون رو در قالب ربات انجام بدین و به صورت خودکار این ربات برای شما کسب درامد داشته باشه و شما در این صورت نیازی به یادگیری حرفه ای تمام جهات بازار ارزهای دیجیتال نباشین.

 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تفاوت سیگنال ارزدیجیتال با ربات تریدر

  1. امین عبادی (1401/05/24)

    همیار تریدر ارزسنج خیلی کمک می کنه به ترید کردن

در مورد تفاوت سیگنال ارزدیجیتال با ربات تریدر نظر دهید
سوال امنیتی :4+67 = ?