تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟"


  • 15:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟ اطلاعاتی در مورد سیگنال ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی هدف گذاری در سیگنال های ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه تعیین تارگت در سیگنال ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال سود به دست بیارین.

امروزه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، یکی از بهترین پیشنهادهای سرمایه گذاری برای افرادی هست که دوست دارن تا سرمایه خودشون رو افزایش بدن. بنابراین، شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست. به همین دلیل همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و این نوسانات باعث میشه تا فرصت های کسب سود زیادی برای معامله گران و تریدرهای بازار کریپتوکارنسی به وجود بیاد.

همچنین شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو بررسی و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. اگه هم تحلیل تکنیکال بلد نیستین و یا حوصله تجزیه و تحلیل وضعیت بازار رو ندارین، می تونین از سیگنال های ارز دیجیتال بهره ببرین.

سیگنال ارزدیجیتال به شما کمک می کنه تا بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها رو پیدا کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟ اطلاعاتی در مورد سیگنال ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی هدف گذاری در سیگنال های ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه تعیین تارگت در سیگنال ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش اعتبار سنجی سیگنال های ارز دیجیتال

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

 سیگنال ارز دیجیتال چیست

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سیگنال ارز دیجیتال و یا سیگنال خرید و فروش رمز ارز رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سیگنال ارز دیجیتال در واقع ایده ها و پیشنهادات معاملاتی هست که بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو برای شما نشون میده و شما می تونین با استفاده از اون ها معامله های خودتون رو انجام بدین و سود به دست بیارین. همچنین سیگنال ها یا به صورت دستی به وجود میان و یا توسط ربات های سیگنال های ایجاد میشن و نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو به صورت دقیق روی نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال نشون میدن.

جالب اینجاست که بدونین سیگنال ارزدیجیتال کمک زیادی به معامله گران و تریدرهای بازار می کنه و اون ها رو از فرصت های کسب سود از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال مطلع می کنه. به عبارت دیگه، سیگنال ارزدیجیتال بهترین موقعیت خرید ارزهای دیجیتال رو برای معامله گران و تریدرها نشون میده و معامله گر می تونه از این فرصت استفاده کرده و سود به دست بیاره.

بنابراین، شما نیز می تونین از سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کرده و سود زیادی به دست بیارین. البته امروزه سیگنال های خرید و فروش زیادی وجود داره و شما باید تحقیقات لازم رو انجام بدین و معتبرترین و بهترین سیگنال ارزدیجیتال رو انتخاب کنین.

سیگنال ارز دیجیتال به شما میگه که کدوم رمز ارز رو در چه قیمت و چه زمانی بخرین و در چه قیمتی اون رو بفروشین تا سود به دست بیارین. بنابراین، شما می تونین اوردرها یا سفارشات خرید و فروش خودتون رو متناسب با نقاط خرید و فروش سیگنال ارزدیجیتال تعیین کنین و با معامله در این نقاط سود به دست بیارین. همچنین سیگنال ارزدیجیتال باید دارای حد سود و حد ضرر باشه.

ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

 ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال چیست

جالب اینجاست که بدونین سیگنال ارز دیجیتال خوب باید دارای برخی ویژگی هایی باشه تا مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟ به بررسی ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این ویژگی ها آشنا بشین.

•    دارای حد سود و حد ضرر

یکی از ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال خوب که باعث میشه تا مورد استفاده معامله گران و تریدرها بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که دارای حد سود و حد ضرر باشه. بهتره بدونین تعیین کردن حد سود و حد ضرر در معاملات و سیگنال ارز دیجیتال به شما این امکان رو میده تا بیشترین سود و کمترین ضرر رو از معامله ها و خرید و فروش های خودتون به دست بیارین.

•    مشخص بودن نوع بازار

یکی دیگه از ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال خوب این هست که باید نوع بازار مشخص شده باشه. به عبارت دیگه سیگنال ارز دیجیتال باید تعیین کنه که معامله در بازار اسپات انجام بشه و یا در بازار فیوچرز. نکته قابل توجه این هست که اگه شما سیگنال ارز دیجیتال اسپات رو در بازار فیوچرز مورد استفاده قرار بدین، ممکنه ضرر کنین.

•    مشخص بودن نوع صرافی

یکی دیگه از ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال خوب این هست که باید نوع صرافی ارز دیجیتال رو برای معامله گران و تریدرها مشخص کنه. به عبارت دیگه، معامله گر با دریافت سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال باید بدونه که در کدوم صرافی می تونه ارز دیجیتال سیگنال شده رو معامله کنه.

تارگت یا هدف قیمت چیست؟

تارگت یا هدف قیمت چیست 

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله نحوه تعیین تارگت در سیگنال ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تارگت یا هدف قیمت در معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین ورود به هر بازار برای سرمایه گذاری، نیاز به آشنایی با اصطلاحات رایج اون بازار رو داره. تارگت یا هدف قیمت در معاملات ارزهای دیجیتال نیز یکی از مهم ترین و پر کاربردترین مفاهیم و اصطلاحات رایج در بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه که در جای خودش بسیار کارآمد و موثر به نظر میرسه.

خیلی از تحلیلگران و معامله گران بازار برای تحلیل ارز دیجیتال مورد خودشون از تارگت یا هدف قیمت استفاده می کنند تا معامله های سوددهی رو انجام بدن.

جالب اینجاست که بدونین تارگت قیمت همون معنی هدف قیمتی رو در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال رو میده. انتظاری که معامله گر و تریدر در بازار برای ارز دیجیتال مورد نظر خودش در اینده داره تا قیمت رو لمس کنه، تارگت قیمتی نامیده میشه. به عبارت دیگه، وقتی شما وارد معامله یا پوزیشن معاملاتی میشین،

برای خودتون قیمتی رو تعیین می کنین که در اون قیمت از معامله خارج بشین. به این فرایند، تعیین کردن تارگت قیمت در معاملات ارزهای دیجیتال گفته میشه. نکته قابل توجه این هست که تعیین تارگت قیمت در معاملات ارزهای دیجیتال نیز یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در خرید و فروش ارزهای دیجیتال هست که باید بهش توجه داشته باشین.

هر ارز دیجیتالی که در بازار خریداری میشه، معمولا از طرف تحلیلگران هدف مشخصی داره که به احتمال زیاد در طول زمان به اون هدف قیمتی میرسه و معامله گر با فروش اون در تارگت سود به دست میاره. برای مثال شما ارز دیجیتالی رو در قیمت 10 دلار خریداری کردین و طبق تحلیل هدف 24 دلار رو برای این سهم تصور کردین. این کار به معنی تعیین تارگت قیمت در معاملات ارزهای دیجیتال هست تا نسبت به معامله خود هدف مشخصی داشته باشین. چون اگه در معاملات خود هدف نداشته باشین، نمی تونین سود به دست بیارین.

تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟

 تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود

همونطور که گفتیم، یکی از فاکتورهایی که در سوددهی و بازدهی معاملات ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های مالی دارای نوسان تاثیر زیادی داره، تارگت یا هدف قیمتی هست. به همین دلیل اگه از سیگنال ارز دیجیتال استفاده میکنین، باید تارگت قیمتی رو هم داشته باشین تا معاملات هدف داری انجام بدین. همچنین تعیین نقاط حد سود نیز یکی از مهم ترین عناصر برای رسیدن به تارگت قیمت هست.

به این ترتیب، اگه سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال حد سود و حد ضرر رو تعیین کرده باشه، می تونین به راحتی هدف قیمتی رو پیدا کنین و معامله های خودتون رو با رسیدن به اون قیمت ببندین و سود مورد نظر خودتون رو به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین برای نحوه تعیین تارگت در سیگنال ارز دیجیتال و معاملات رمز ارزها، دانش تحلیل تکنیکال بسیار نقش موثری رو ایفا می کنه. طبق استدلال نموداری و تجزیه و تحلیل اون با استفاده از ابزارهای موجود در تحلیل تکنیکال، اهداف مختلفی رو میشه برای انواع ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های بازارهای مالی تصور کرد.

همچنین خطوط ترسیم شده با شیب نمودار به ما و سایر معامله گران کمک می کنه تا برای هر ارز دیجیتال و دارایی مالی دارای نوسانات قیمت مشخصی رو رسم رکده و برای انجام معامله هدف از قبل تعیین شده داشته باشیم. اگه شما نیز دوست دارین تا در معاملات خودتون سود به دست بیارین، ابتدا باید نحوه تعیین تارگت در سیگنال ارز دیجیتال رو یاد بگیرین و سپس با مشخص کردن هدف قیمتی، سود مورد نظر خودتون رو کسب کنین.

در اصل تعیین تارگت در سیگنال ارز دیجیتال بر عهده تحلیلگران حرفه ای هست و معامله گران و تریدرهایی که به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شدن، به تبعیت از تحلیل اون ها برای ارز دیجیتال و معامله های خودشون هدف مشخص می کنند. پیش بینی برای رسیدن به تارگت نیاز به کسب تجربه داره و برای هر ارز دیجیتال می تونه تحلیل های مختلفی رو در نظر گرفت.

زمانی که از تعیین تارگت قیمت صحبت می کنیم، حتما به این معنی نیست که قیمت ارز دیجیتال قطعا اون قیمت رو لمس می کنه، بلکه فقط ارائه پیش بینی برای روند قیمت هست که بر اساس تحلیل تکنیکال و تجزیه و تحلیل بازار به دست میاد.

عوامل موثر در تعیین تارگت برای سیگنال ارز دیجیتال کدامند؟

عوامل موثر در تعیین تارگت برای سیگنال ارز دیجیتال 

همونطور که گفتیم، برای اینکه بتونین بهترین بازدهی رو از معاملات ارزهای دیجیتال خودتون به دست بیارین، باید برای معاملات و ارزهای دیجیتال خود هدف قیمتی تعیین کنین و معامله های خودتون رو هدف دار انجام بدین. همچنین عوامل مختلفی رو در زمان تعیین هدف قیمت برای سیگنال ارز دیجیتال مورد توجه قرار بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله برخی از عوامل موثر در تعیین تارگت برای سیگنال ارز دیجیتال رو معرفی کنیم.

•    یکی از عوامل موثر در تعیین تارگت برای سیگنال ارز دیجیتال که باید اون رو مورد توجه قرار بدین و ازش استفاده کنین، تحلیل تکنیکال هست. بهتره بدونین، تحلیل تکنیکال در تعیین اهداف قیمتی سیگنال ارز دیجیتال و معاملات نقش قابل توجهی داره. بنابراین باید از تحلیل تکنیکال استفاده کنین.

•    یکی دیگه از عوامل موثر در تعیین تارگت برای سیگنال ارز دیجیتال، شیب نمودار هست. طبق تحلیل تکنیکال با استفاده از رسم خطوط موازی بر مبنای شیب نمودار میشه روند مشخصی رو برای ارزهای دیجیتال تخمین زد و تارگت قیمتی برای اون متصور شد.

•    یکی دیگه از عوامل موثر در تعیین تارگت برای سیگنال ارز دیجیتال، تعیین حد سود در معاملات هست. بهتره بدونین اگه سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال حد سود رو برای معامله گران و تریدرها مشخص کنه، تعیین هدف قیمت سیگنال ارز دیجیتال راحت تر میشه.

•    یکی دیگه از عوامل موثر در تعیین تارگت برای سیگنال ارز دیجیتال، زمان نگهداری رمز ارزهاست. هر معامله گر برای ارز دیجیتال خریداری شده خود مدت زمانی رو مشخص می کنه تا تصمیم بگیره تا چه مدت زمانی دارایی های خودش رو نگهداری کنه.

مقاله پیشنهادی: تاثیر زمان انتشار و انقضای سیگنال در اعتبار آن

اهمیت مشخص کردن حد سود و ضرر در معاملات چیست؟

 اهمیت مشخص کردن حد سود و ضرر در معاملات چیست

یکی از ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال خوب این هست که حد سود و حد ضرر رو برای معامله گران و تریدرها مشخص کنه. همچنین تعیین کردن حد سود و حد ضرر در معاملات می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه. بهتره بدونین یکی از مواردی که در معاملات وجود داره این هست که شما چه بخواهین یا نخواهین، بعضی وقت ها این امکان وجود داره که در معاملات خود سود نکنین،

چون همیشه تحلیل های ما درست از آب در نمیاد و از طرف دیگه شما همیشه نمی تونین به نمودار ها خیره بشین تا ببینین که چه اتفاقی می افته. بنابراین، تعیین حد سود و حد ضرر اصلی ترین و مهم ترین تارگت در معاملات و سیگنال ارز دیجیتال محسوب میشه.
جالب اینجاست که بدونین اگه شما در معاملات ارزهای دیجیتال خود حد سود و حد ضرر تعیین کنین، بیشترین سود و کمترین ضرر رو به دست بیارین. برای مثال فرض کنین شما معامله ای رو انجام می دین و قیمت ارز دیجیتال مورد معامله شما به شدت ریزش می کنه. در این صورت اگه شما نتونین به موقع اقدام به فروش ارز دیجیتال خود کنین، ضرر زیادی می کنین. در حالی که اگه برای معامله خود حد ضرر تعیین کرده باشین،

معامله شما زمانی که قیمت ارز دیجیتال حد ضرر رو لمس کرد بسته میشه و از ضرر زیاد جلوگیری می کنه. همچنین وقتی قیمت ارز دیجیتال افزایش پیدا می کنه نیز شما می تونین با تعیین حد سود، معامله خودتون رو در قیمت از قبل مشخص شده بفروشین تا فرصت به وجود اومده رو از دست ندین و سود خودتون رو به دست بیارین.

TP Hit به چه معنی است؟

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که TP Hit به چه معنی است؟ بهتره بدونین TP Hit به معنی رسیدن سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال به تارگت های سبز زنگ هست. این حالت یعنی سیگنال از ورودی اولی که دادیم فعال شده و رفته رسیده به تارگت های سبز رنگ. به این ترتیب، شما نیز می تونین با تعیین کردن هدف قیمت برای سیگنال های ارز دیجیتال از این TP ها یا تارگت ها مطلع بشین.

روش های تعیین تارگت در معاملات کدامند؟

 روش های تعیین تارگت در معاملات کدامند

بسیاری از معامله گران و تریدرها همه زمان و انرژی خودشون رو صرف پیدا کردن بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنند، ولی بعد از اینکه وارد معامله شدن سردرگم میشن و نمی دونن چجوری باید معامله های خودشون رو مدیریت و کنترل کنند. در این شرایط باید برای معامله های خود هدف مشخص کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، روش های تعیین تارگت در معاملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

•    نسبت ثابت سود به ضرر

یکی از ساده ترین روش های تعیین تارگت در معاملات، ثابت در نظر گرفتن نسبت سود به ضرر هست. برای این کار باید فاصله بین نقطه ورود و حد ضرر رو اندازه بگیرین و حد ضرر رو به نسبت فاصله از هدف و نسبت دلخواه سود به زیان در 1، 2 یا 3 ضرب کنین. همچنین بالا بودن نسبت سود به ضرر خوب نیست و هرچه این نسبت بیشتر باشه احتمال برد کمتر میشه. بنابراین، بهتره تا هدف کوچیک تری با نسبت سود به ضرر کمتر انتخاب کنین تا احتمال برد شما بیشتر بشه و بتونین به هدف قیمت خود برسین.

•    سطوح اخیر حمایت و مقاومت

یکی دیگه از انواع روش های تعیین تارگت در معاملات این هست که از آخرین سطوح حمایت و مقاومت استفاده کنین. بهتره بدونین سطوح حمایت و مقاومت از حرکات قیمت جلوگیری می کنند و باید هدف خودتون رو جوری انتخاب کنین که قیمت مجبور نباشه از سطوح حمایت و مقاومت عبور کنه، چون این کار می تونه احتمال رسیدن قیمت به هدف شما رو کاهش بده. برای این کار مهم ترین سطوح حمایت و مقاومت اخیر رو پیدا کرده و سپس هدف قیت رو چند نقطه پایین تر از سطح مقاومت و بالاتر از سطح حمایت قرار بدین.

•    بازتاب الگو

 بازتاب الگو

یکی دیگه از روش های تعیین تارگت در معاملات، استفاده از ارتفاع الگو برای مشخص کردن میزان رشد قیمت ها بعد از شکست قیمت هست که برخی از تریدرها این کار رو بازتاب الگو یا حرکات محاسبه شده محسوب می کنند. در نمودار بالا یه الگوی سروشانه معکوس رو مشاهده می کنین که صعودی هست.

در این حالت ابتدا ارتفاع الگو رو از پایین ترین نقطه تا بالاترین نقطه محاسبه می کنیم و سپس همین فاصله رو از سطح مقاومت به بعد ادامه می دیم. اگه از این روش برای تعیین تارگت در معاملات استفاده می کنین، توجه داشته باشین که باید فاصله پایین ترین نقطه رو تا بالاترین نقطه الگو به طور دقیق اندازه گیری بشه تا قاصله درست رو به دست بیارین.

•    سطوح فیبوناچی اکستنشن

یکی دیگه از روش های تعیین تارگت در معاملات، استفاده از سطوح فیبوناچی اکستنشن هست. این سطوح در خیلی از ایده های معاملاتی مورد استفاده قرار می گیره. بهتره بدونین بعد از شکست مقاومت و شناسایی نقاط، ابزار فیبوناچی خودتون رو از پایین تا بالای حرکتی که با شکست مقاومت همراه شده رسم کنین. بعد از پیدا کردن سطح فیبوناچی اصلاحی می تونین یکی از سطوح فیبوناچی رو به عنوان تارگت معاملات خودتون انتخاب کنین.

نکته قابل توجه این هست که هرچقدر سطوح فیبوناچی نزدیک تر باشن، بیشتر از سایر سطوح به عنوان تارگت قیمت در نظر گرفته میشن. بنابراین، می تونین با استفاده از این روش نیز برای معامله های خودتون هدف داشته باشین و بیشترین سود رو از معامله ها به دست بیارین. البته برای استفاده از این روش باید تحلیل های درستی نیز انجام بدین و سطوح مقاومتی رو شناسایی کنین.

 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟ اطلاعاتی در مورد سیگنال ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی عوامل موثر در تعیین تارگت برای سیگنال ارز دیجیتال بپردازیم و نحوه تعیین تارگت در سیگنال ارز دیجیتال رو برای شما یاد بدیم تا بتونین معامله های هدف دار انجام بدین.

همونطور که گفتیم، همچنین انتظاری که معامله گر و تریدر در بازار برای ارز دیجیتال مورد نظر خودش در اینده داره تا قیمت رو لمس کنه، تارگت قیمتی نامیده میشه همچنین برای اینکه بتونین برای معامله های خود هدف تعیین کنین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین سطوح حمایتی و مقاومتی رو شناسایی کنین.
 


 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟

در مورد تارگت یا هدف در سیگنال ها چیست و چگونه تعیین می شود؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+69 = ?