معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال (آشنایی با بهترین کتاب ترید ارز دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال (آشنایی با بهترین کتاب ترید ارز دیجیتال)"


  • 04:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله قصد داریم که به معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال که میتونن راه و روش ترید رو بهتون یاد بدن، بپردازیم. خرید کتاب و مطالعه ی اون رو میتونیم نوعی سرمایه گذاری روی خودمون در نظر بگیریم که سود اون رو میتونیم در افزایش دانش و اطلاعات ما در حوزه های مختلف باشه. مطالعه کتاب آموزش ترید ارز دیجیتال، میتونه اطلاعات مفید و کاربردی مختلفی رو در مورد فناوری ارز دیجیتال و نحوه معامله و ترید در این بازار رو به شما ارائه بده. 

در دنیای ارزهای دیجیتال که همواره در تغییر و ارتقا هست، تمامی معامله گر ها با هر سطح دانش و اطلاعاتی، همواره باید به یادگیری و آموزش نکات جدید اهمیت بدن. در این مقاله قصد داریم که 8 مورد از پرفروشترین کتاب ارز دیجیتال رو بهتون معرفی کنیم تا اطلاعات بیشتری رو در مورد تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارزهای دیجیتال بدست بیارین. پیشنهاد میدیم که این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین و تا انتهای اون با ما همراه باشید.

معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال

معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال

1.    کتاب تحلیل تکنیکال بازارهای مالی؛ اثر جان مورفی (John Murphy)

کتاب تحلیل تکنیکال بازارهای مالی: راهنمایی جامع برای روش های معاملاتی و کاربردی رو میتونیم به عنوان محبوبترین و پرفروشترین کتاب ارز دیجیتال برای آموزش تحلیل تکنیکال معرفی کنیم. این کتاب اولین بار در سال 1999 به دست جان مورفی نوشته شده و اخیرا هم یک ویرایش و بروزرسانی بر روی مطالب اون انجام شده. بیشتر معامله گر هایی که در بازار های مالی فعالیت دارن، برای اولین بار با این کتاب تحلیل تکنیکال و کاربرد اون در بازارهایی مثل بورس، فارکس و ارز دیجیتال رو یاد گرفتن.

در این کتاب علاوه بر تحلیل تکنیکال و علم بررسی نمودارهای قیمتی، در مورد مطالبی مثل نمودارهای شمعی یا کندل استیک، روابط درون و بین بازاری، سهام ها و. . . هم اطلاعاتی وجود داره. خواندن این کتابه به شما کمک میکنه که درک پایه ای و مناسبی رو از بازار ارزهای دیجیتال بدست بیارین و با نقش کلیدی تحلیل تکنیکال در سرمایه گذاری در بازارهای مالی مختلف آشنا بشید.

مهمترین سرفصل های این کتاب عبارتند از: فلسفه تحلیل تکنیکال، نظریه داو، ساختار نمودار، انواع الگوهای برگشتی و ادامه دهنده، نمودارهای بلند مدت، بررسی اسیلاتور ها، نمودار نقطه و شکل، نمودار شمعی، آشنایی با امواج الیوت، چرخه هاز زمانی بازارها، مدیریت مالی در بازار سرمایه.

با توجه به این که این کتابه به وسیله ی ناشران و مترجم های مختلفی ترجمه شده و با نام تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به چاپ رسیده، در ایران دسترسی به این کتاب بسیار راحت هستش؛ در صورتی که علاقه مند به یادگیری اصولی و آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هستین، این کتاب میتونه شما رو در مسیر درستی قرار بده.

 

2.    کتاب مبانی تحلیل تکنیکال؛ اثر جک شواگر (Jack Schwager)

کتاب مبانی تحلیل تکنیکال یکی از معروفترین کتاب های این حوزه است که اصول تحلیل تکنیکال رو به زبانی ساده و قابل فهم توضیح داده؛ به همین دلیل هم بین سرمایه گذاران تازه کار محبوبیت زیادی رو داره. این کتاب که سال 2008 به وسیله جک شواگر نوشته و انتشار داده شده، مسائلی مثل پیدا کردن روندها، دامنه معاملاتی، الگوهای تکنیکال، حد سود و حد ضرر، نحوه ورود و خروج در معاملات، اثر مرکب در کسب سود و. . . رو به زبانی ساده توضیح داده.

به طور کلی میشه گفت که این کتاب توضیحات ساده و شفافی رو در مورد چهارچوب تحلیل تکنیکال ارائه میده تا تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تر برای سرمایه گذارها فراهم بشه. شواگر با تکیه بر دانش و تجربه عملی که از بازارهای مالی مختلف بدست آورده، بسیاری از مفاهیم از جمله دنیای معاملات، انواع نمودارها، تشخیص الگوها، روند های برگشتی و. . . رو به ساده ترین شکل ممکن توضیح داده.

متاسفانه در حال حاضر ترجمه مشخصی از این کتاب در ایران به زبان فارسی وجود نداره. در صورتی که تسلط شما به زبان انگیلسی بالاست، میتونین با دانلود این کتاب و مطالعه اون، با مبانی تحلیل تکنیکال و بازارهای مالی آشنا بشین. پیشنهاد میکنیم که در صورت فراهم بودن شرایط، مطالعه این کتاب رو که بین بهترین کتاب ترید ارز دیجیتال قرار داره، به هیچ عنوان از دست ندین.

3.    کتاب نمودار های شمعی؛ اثر استیو نیسون (Steve Nison)

کتاب نمودار شمعی اثر استیون نیسون 

در صورتی که با نمودار های شمعی آشنا نیستین، باید بگیم که بیش از 200 سال پیش در کشور ژاپن برای نشون دادن قیمت های برنج از شمع ها استفاده میشد که بعد ها این تکنیک با ایجاد تغییراتی وارد بازارهای مالی شده. استیو نیسون، شخصی بود که این تکنیک رو به بازارهای مالی کشور های غربی معرفی کرد. هم اکنون کندل استیک ها یا نمودار شمعی، یکی از محبوبترین نمودارهایی هستش که معامله گرها از اون استفاده میکنن. کتاب بررسی نمودارهای شمعی یکی از انواع کتاب آموزش ترید ارز دیجیتال هستش که مطالعه اون میتونه برای شما سودمند باشه.

در این کتاب نیسون با استفاده از مثال های مختلف، پیچیدگی های الگو های مختلف رو توضیح داده و با استفاده از پرسش و پاسخ های کوتاه، مخاطب خودش رو برای درک بهتر به چالش میکشه. در این کتاب با زبانی ساده، دستورالعمل و داده های تخصصی در مورد کاربرد های عملی نمودارهای شمعی وجود داره که میتونه سطح دانش تمامی معامله گرها رو بالا ببره. در این کتاب از ساده ترین نمودارها تا پیچیده ترن اون ها توضیحات کاملی به مخاطب ارائه شده.

این کتاب در سال 2008 چاپ شده ولی در حال حاضر نسخه ترجمه شده ای ار اون وجود نداره. اما یکی دیگه از کتاب های نیسون با عنوان الگوهای شمعی ژاپنی، به زبان فارسی در دسترس هست که در سال 2001 چاپ شده.

4.    کتاب چرا بیت کوین بخریم؟ اثر اندی اد استورم (Andy Edstorm)

کتاب هایی تا به الان در مقاله معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال ذکر کردیم، همگی بر روی تحلیل تکنیکال و بررسی نمودار ها تاکید داشتن. اما کتاب چرا بیت کوین بخریم؟ کمی به مبحث فاندامنتال و دلایل ارزشمندی رمز ارزی مثل بیت کوین پرداخته که برای درک ماهیت بازار رمز ارزها بسیار مفید و کاربردی است؛ چرا که با وجود مارکت کپ 1 تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال، همچنان عدهای از سرمایه گذاران این حوزه رو جدی نگرفتن.

اندی استورم که یک مشاور مالی و عضو کمیته سرمایه گذاری گروه WESCAP است، در این کتاب به طور کامل در مورد مزیت های ارزهای دیجیتال و بیت کوین پرداخته و با زبانی ساده آینده بیت کوین رو بررسی کرده. همونطور که میدونین ارزش بیت کوین در سال های اخیر به شکل تصاعدی رشد کرده و با وجود دوره های رکود و رونق، روند اون همواره صعودی بوده.

در این کتاب بیت کوین یک پدیده ی اینترنتی معرفی شده که مثل آمازون، علی بابا، گوگل، نتفلیکس و. . . از اثر مرکب برای رشد خودش استفاده میکنه.

کتاب چرا بیت کوین بخریم؟اثر اندی اد استورم 

البته اندی ادستورم اعتقاد داره که میزان ارزشمندی بیت کوین در مقایسه با سایر شرکت هایی که در بستر اینترنت فعالیت دارن، بسیار بیشتر است. در صورتی که پتانسیل های بیت کوین به خوبی درک بشه، ارزش اون میتونه در سال های آینده 50 برابر بشه. این کتاب برای درک ارزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال بسیار مفید و کاربردی است.

5.    کتاب سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی؛ اثر کیانا دانیال (Kiana Danial)

از این کتابه به عنوان یک منبع موثق و جامع برای آشنایی با چگونگی کسب درآمد از ارزهای دیجیتال یاد شده. در صورتی که علاقه مند هستین تا با مثال هایی واقعی، از ارزشمندی ارزهای دیجیتال و موقعیت دارایی های دیجیتالی به عنوان جدیدترین  تحولات مالی اطلاع پیدا کنین، این کتاب میتونه راهنمای خوبی برای شما باشه. به طور کلی بعد از مطالعه این کتاب تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال، در مورد موارد زیر اطلاعات مناسبی رو کسب میکنین:
•    نحوه عملکرد بازار ارزهای دیجیتال
•    آشنایی با بهترین روش های پیدا کردن ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری
•    امکان کشف فرصت های مالی جدید
•    آشنایی با بستر های مناسب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
نکته مهمی که در مورد نویسنده ی این کتاب، کیانا دانیال، وجود داره، سابقه کاری این فرد هستش. کیانا دانیال در حال حاضر مدیر عامل شرکت اینوست دیوا (Invest Diva) است. همچنین این فرد به عنوان یک متخصص سرمایه گذاری شخصی و بین المللی در حوزه مدیریت سرمایه شناخته میشه. همچنین تا به الان سمینارها و کنفرانس های متعددی رو برای شرکت ها، دانشگاه ها و گروه های سرمایه گذاری مختلف برگزار کرده. به همین دلیل این کتاب رو میتونیم یکی از مفید ترین منابع در حوزه آموزش ارز دیجیتال بدونیم.

کتاب سرمایه گذاری درکریپتوکارنسیاثر کیانا دانیال 

6.    کتاب حباب یا انقلاب؛

 اثر مشترک نیل مهتا (Niel Mehta)، آدی آگاشی (Adi Agashe) و پرث دتروجا (Parth Detrojia)
تعدادی از کارشناس ها معتقدن که بیت کوین و ارزهای دیجیتال، یک کلاهبرداری بزرگ هستن؛ در حالی که عده ای دیگه اعتقاد دارن، بیت کوین میتونه مهمترین اختراع از زمان اینترنت باشه. تشخیص این که کدوم گروه درست میگن، کار سختیه.

در کتاب حباب یا انقلاب که توسط بزرگترین رهبران سیلیکون ولی (گوگل، مایکروسافت و فیسبوک) منتشر شده، سعی در ارائه دیدگاهی جامع و بررسی مناسبی از بلاک چین و ارزهای دیجیتال رو به مخاطبان خودش ارائه بده. در این کتاب افراد با مفاهیم اصلی بیت کوین و فناوری های مختلف بلاک چین آشنا میشن و با مثال ها و مطالعات موردی این فناوری ها در زندگی روزمره، مزیت ها و معایب اون ها رو بهتر درک میکنن.

هر کدوم از نویسندگان این کتاب در حوزه اقتصاد و تکنولوژی، صاحب نظر هستن وموفقیت های چشمگیری رو داشتن. نیل مهتا که فارغ التحصیل رشته اقتصاد از لندن است، به عنوان یکی از پیشگام های فناوری های دیجیتالی شناخته میشه. آدی آگاشی که از نویسندگان دیگر این کتاب هستش، یکی از جوان ترن و در عین حال مهمترین مهره های مایکروسافت به حساب میاد. پروژه معروف One Drive مایکروسافت توسط اگاشی بنیانگذاری شده.

آخرین عضو گروه مولفان کتاب حباب یا انقلاب، پرث دتروجا نام داره که یکی از برجسته ترین افراد در سیلیکون ولی است. در رزومه این فرد سابقه همکاری با شرکت های بزرگی مثل آمازون، گوگل، مایکروسافت و آی بی ام وجود داره. در حال حاضر هم دتروجا به عنوان مدیر پروژه ارشد شرکت فیسبوک مشغول به کار هستش.

مقاله پیشنهادی: نحوه کار فناوری بلاک چین 

7.    کتاب دایرة المعارف الگوهای نموداری؛ اثر توماس بلوفسکی (Thomas Bulkowski)

کتاب دایره المعارف الگوهای نموداری؛اثر توماس بلوفسکی

در این کتاب 53 الگوی نموداری و تقریبا 9 الگوی مختلف جدید وجود داره که در نمودار های قیمتی تکرار میشن. طبق آخرین ویرایش این کتاب که در سال 2007 انجام شده، اگو های صعودی و نزولی جدیدی به این مجموعه اضافه شدن. مطالعه این کتاب بهتون کمک میکنه که الگو های نموداری رو به راحتی تشخیص بدین و بر اساس اون ها تصمیم های معاملاتی بهتری رو بگیرید.

در این کتاب علاوه بر اینکه تعریف جامع و کاملی رو در مورد نحوه شناسایی الگو های نموداری مختلف و استفاده از اون ها، روش های معاملاتی بر اساس این الگو ها هم به شکلی کاملا شفاف و دقیق آموزش داده شده است. به عبارت دیگه با کمک کتاب دایرة المعارف الگو های نموداری میتونین در مدت زمان کمتری، الگوهای نموداری مناسب رو شناسایی و از اون ها استفاده کنین. 

جالبه بدونین که لری ویلیامز (Larry Williams) که یکی از بزرگترین نویسندگان پرفروشترین کتاب ارز دیجیتال و بازارهای مالی به حساب میاد، در مورد این کتاب گفته که: کتاب دایرة المعارف الگو های نموداری، کاملترین منبع برای آشنایی با الگو های نموداری در بازارهای مالی مختلف است.

این کتاب به مسائل و نکاتی توجه کرده که کمتر به اون ها توجه میشه. همچنین لری ویلیامز مطالعه این کتاب رو به تمامی افرادی که دوست دارن تنها با یک نگاه هر آنچه که در نمودار اتفاق میفته رو درک کنن، توصیه کرده است.

8.    کتاب هنر و علم تحلیل تکنیکال؛ اثر آدام گریمز (Adam Grimes)

آخرین کتابی که قصد داریم در مقاله معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال بهتون معرفی کنیم، کتاب هنر و علم تحلیل تکنیکال است. در این کتاب سعی شده که با استفاده از زبانی ساده، استراتژی ها و الگو هایی با بازدهی بالا در تحلیل تکنیکال، به کاربرها معرفی بشه. به عبارت دیگه این کتاب رو میتونیم به عنوان پلی برای ایجاد ارتباط بین تحلیل تکنیکال بازارهای مالی و معامله گری پر سود بدونیم.

کتاب هنر و علم تحلیل تکنیکال؛اثرآدام گریمز 

آدام گریمز تو این کتاب به خوبی نشون داده که چرا گاهی اوقات بازار های مالی قابل پیش بینی نیستن و تحلیل تکنیکال و الگوهای معتبر آماری چه تاثیری رو بر روی شرایط خاص بازار میذارن. همچنین در این مقاله شرایط استفاده موفقیت آمیز از تحلیل تکنیکال هم توضیح داده شده. در این کتاب علت تشکیل الگوهای قیمتی فشار خرید و فروش عنوان شده.

در مجموع کتاب هنر و علم تحلیل تکنیکال دارای تحلیل های آماری گسترده ای در مورد بازارهای مالی مختلف است که در آن تعدادی از ابزارهای تحلیل مثل سطوح فیبوناچی، به چالش کشیده شدن. همچنین در این کتاب در مورد تاثیر سایر ابزارها و تنظیمات معاملاتی هم اطلاعاتی به مخاطب داده شده. با توجه به اینکه آدام گریمز برای نوشتن این کتاب از دانش و تجربه بیست ساله خودش در بازارهای مالی مختلف استفاده کرده، میتونیم این کتاب رو به عنوان یک منبع جامع و کامل برای آموزش روش های تحلیلی معرفی کنیم.

در کتاب هنر و علم تحلیل تکنیکال به شکلی کاملا جامع و واقع گرایانه ریسک های فعالیت در بازارهای مالی مورد بررسی قرار گرفته و در مورد مدیریت احساسات و روانشناسی هم توضیحاتی به معامله گر های تازه کار داده شده. متاسفانه این کتاب نسخه ی فارسی نداره ولی امکان دانلود نسخه اصلی این کتاب آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود داره.

مقاله پیشنهادی: هش تراکنش یا TXIDچیست؟

جمع بندی و نتیجه گیری

بیشتر افراد برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال در اولین قدم ممکنه که به سراغ دانلود کتاب خرید و فروش ارز دیجیتال برن؛ اما از نظر ما قبل از اینکه سرمایه گذاری در این حوزه رو شروع کنین، به دانش و علم تخصصی و اطلاعات کافی در این زمینه احتیاج خواهید داشت. در این مقاله به معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال پرداختیم که میتونن برای درک ماهیت این بازار و یادگیری تحلیل و بررسی ارزهای دیجیتال، بهتون کمک کنن.

البته با توجه به اینکه در بیشتر مواقع، پیدا کردن زمان کافی برای مطالعه کتاب و حتی خرید کتاب ارز دیجیتال وجود نداره، پیشنهاد میدیم که از محتواهای ویدیویی و دوره های آموزشی برای سرعت بخشیدن به روند آموزش ترید ارز دیجیتال استفاده کنین. برای آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال میتونین به دوره های آکادمی ارزسنج که با تکیه بر دانش و تجربه 5 ساله ما در بازار ارزهای دیجیتال تهیه شدن، مراجعه کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال (آشنایی با بهترین کتاب ترید ارز دیجیتال)

  1. رقیه نجف نژاد (1401/06/03)

    سلام خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود. اگه ممکنه بهترین کتاب های ایرانی در مورد آموزش ارزهای دیجیتال روهم معرفی کنید.

در مورد معرفی 8 کتاب آموزش ارز دیجیتال (آشنایی با بهترین کتاب ترید ارز دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :9+52 = ?