توکن سوزی BNB چیست؟(بررسی توکن سوزی BNB)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "توکن سوزی BNB چیست؟(بررسی توکن سوزی BNB)"


  • 11:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ما می خواهیم در مقاله توکن سوزی BNB چیست؟ به بررسی توکن سازی بایننس کوین بپردازیم و زمان توکن سوزی BNB رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا عبارت سوزاندن کوین ها یا توکن سوزی ارزهای دیجیتال رو شنیده باشین. توکن سوزی فعالیت مخصوص ارزهای دیجیتال هست و در ارزهای فیات اتفاق نمی افته چون کنترل عرضه ارزهای فیات توسط سیاست های اقتصادی و بر مبنای تصمیم ها دولت ها انجام میشه و توکن سوزی در این نوع ارزها انجام نمیشه.
خیلی از ما از افزایش قیمت کوین ها و توکن های مختلف شگفت زده میشیم و بایننس کوین نیز از این قاعده پیروی می کنه. علت های مختلفی می تونه در قیمت کوین ها و به خصوص قیمت بایننس کوین تاثیر بذاره که یکی از این علت ها، توکن سوزی هست. به عبارت دیگه فرایند سوزاندن کوین ها یکی از مکانیزم های تاثیرگذار در جهش قیمتی ارز دیجیتال بایننس کوین هست و در راستای ضد تورمی بودن ذخیره های عرضه یه کوین مورد استفاده قرار می گیره. بهتره بدونین همونطور که در هر جامعه تعداد مشخصی اسکناس مربوط به ارز رایج اون بعد از چاپ هست، در شبکه ارزهای دیجیتال نیز مقدار عرضه کنترل میشه. بنابراین یکی از راهکارها برای کنترل اون، توکن سوزی هست.
توکن سوزی BNB یکی از مهم ترین سیاست های حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال هست که کمپانی بایننس از اون پیروی می کنه تا همیشه بازار رو به سمتی ببره که در بلند مدت، برایند تغییر قیمت ها افزایشی باشه. همچنین توسعه دهنده های ارزهای دیجیتال برای به دست اوردن اعتماد مردم باید کار انجام بدن که ارزش رمز ارزها همیشه رو به افزایش باشه. توکن سوزی BNB نیز یکی از این راهکارها برای جلب اعماد مردم هست که قصد داریم در مقاله توکن سوزی BNB چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن سوزی بایننس کوین و زمان توکن سوزی BNB برای شما ارائه کنیم.

توکن سوزی چیست؟

توکن سوزی BNB چیست؟

بهتره قبل از اینکه بحث اصلیمون رو شروع کنیم، شما رو با مفهوم توکن سوزی آشنا کنیم، تا بتونین مفهوم توکن سوزی BNB رو درک کنین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله توکن سوزی BNB چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن سوزی برای شما ارائه می کنیم. شما اگه جزو افرادی باشین که به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه دارین، حتما اصطلاح توکن سوزی رو شنیدین. توکن سوزی ارز دیجیتال یه کار رایج در دنیای ارزهای دیجیتال هست که برای معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال مزیت های زیادی رو به همراه داره.
توکن سوزی یا سوزوندن رمز ارز به فرایندی گفته میشه که در اون تعدادی از توکن های در حال گردش در یه شبکه ارز دیجیتال برای همیشه نابود میشن و از بین میرن. همچنین بهتره بدونین که حذف کوین ها به معنی ارسال ارزهای دیجیتال به یه ادرس عمومی هست که دسترسی به اون برای هیچ کس امکان پذیر نیست، به عبارتی به فرایند ارسال توکن ها به ادرس کیف پول مرده، توکن سوزی گفته میشه. علاوه بر این، میشه گفت که توکن ها از گردش خارج شده و به اصطلاح سوزونده شدن. ویدیوی انواع شبکه های انتقال ارز های دیجیتال می تونه در این زمینه برای شما مفید باشه.
هدف سازنده ها و توسعه دهنده های توکن ها یا ارزهای دیجیتال از توکن سوزی این هست که ارزش توکن هایی رو در که در گردش باقی می مونند افزایش بدن. به عبارت دیگه این فرایند شبیه چیزی هست که در حوزه نفت اتفاق می افته. در حوزه نفت نیز اگه قیمت هر بشکه نقت خام به دلیل اششباع در عرضه کاهش پیدا کنه و تقاضا به نسبت بالا نباشه، کشورهای تولید کننده نفت عرضه رو کاهش میدن تا قیمت ها دوباره افزایش پیدا بکنه. این کار در دنیای ارزهای دیجیتال نیز اتفاق می افته که بهش توکن سوزی گفته میشه. در توکن سوزی نیز، تعداد زیادی توکن سوزونده میشه تا قیمت توکن های باقی مونده افزایش پیدا کنه.

توکن سوزی BNB چیست؟

توکن سوزی BNB چیست؟

بعد از اینکه با مفهوم توکن سوزی آشنا شدین، نوبه این رسیده تا با توکن سوزی BNB اشنا بشین. در پاسخ به سوال توکن سوزی BNB چیست؟ می تونیم از جواب رو بدیم که توکن سوزی BNB یا بایننس کوین فرایندی هست که هر سه ماه یه بار اتفاق می افته و در این فرایند تعداد تعیین شده ای از کوین های بایننس کوین سوزونده میشن و از عرضه خارج میشن. همچنین بهتره بدونین که توکن سوزی بایننس کوین رویدادی هست که در اون صرافی بایننس توکن های خودش رو بازخرید می کنه و اون ها از بین میبره. نکته قابل توجه در مورد توکن سوزی BNB این هست که این توکن سوزی اونقدر ادامه پیدا می کنه تا تعداد توکن های سوزونده شده یا از بین رفته به 100 میلیون برسه.
به عبارت دیگه فرایند توکن سوزی BNB نوعی ایده جدید برای ارز دیجیتال بایننس کوین نیست، بلکه این فرایند سال هاست که با شکل و روش های متفاوتی انجام میشه در طی این فرایند تعداد مشخصی توکن BNB سوزونده و از بین میرن. بهتره بدونین که ارز دیجیتال BNB تنها ارزی نیست که توکن سوزی می کنه بلکه ارزهای دیجیتال زیادی از این فرایند برای کم کردن عرضه توکن های خودشون استفاده می کنند. برای مقال ویتالیک بوترین، خالق اتریوم 90 درصد از توکن های شیبای خودش رو به ارزش 7 میلیارد دلار رو برای همیشه از بین برد و سوزوند.
همونطور که گفتیم، فرایند توکن سوزی و از بین بردن ارز دیجیتال BNB رویدادی هست که در اون توکن های بایننس کوین سوزنده میشن تا عرضه این توکن ها به 100 میلون واحد برسه. همچنین طبق گفته وایت پیپر اصلی بایننس، صرافی بایننس 20 درصد از سود سه ماهه خودش رو در فرایند هر توکن سوزی از بین میبره، ولی این وایت پیپر در سال 2019 حذف شد و دیگه معلوم نیست در حال حاضر با این صرافی با اختصاص دادن چند درصد از سود خودش رو سه ماه، اقدام به توکن سوزی BNB می کنه. برای کسب اطلاعات در مورد وایت پیپر مقاله وایت پیپر ارز دیجیتال چیست ؟ رو مطالعه نمایید.

دلیل توکن سوزی BNB چیست؟

توکن سوزی BNB چیست؟

در این قسمت از مقاله توکن سوزی BNB چیست؟ به بررسی دلیل های انجام توکن سوزی بایننس کوین می پردازیم. بهتره بدونین که یکی از دلیل هایی که باعث میشه صرافی بایننس، توکن های بایننس رو از بین ببره این هست که قیمت و عرضه کوین های BNB رو کنترل و مدیریت بکنه. همچنین در اقتصاد، قیمت یه دارایی بر اساس تعادل عرضه و تقاضا برقرار میشه و اگه در بین تعداد کوین های در حال گردش و تقاضا تعادل وجود نداشته باشه، قیمت یه دارایی ممکنه کاهش پیدا بکنه، بنابراین، صرافی بایننس به دلیل تعادل در عرضه و تقاضای کوین BNB، اقدام به توکن سوزی می کنه.
به عبارت دیگه یک از دلیل هایی که صرافی بایننس اقدام به توکن سوزی بایننس کوین می کنه این هست که می خواد قیمت BNB رو افزایش بده و تعداد کوین های در حال گردش رو کنترل بکنه. همچنین بهتره بدونین که صرافی بایننس از سوزوندن کوین های BNB می تونه از شر کوین ها فروخته نشده راحت بشه. این صرافی با سرمایه خودش کوین های بایننس کوین رو خریداری می کنه و در اخر اون ها رو به ادرس کیف پول مرده ارسال می کنه و به این طریق تعدادی از کوین BNB از عرضه خارج میشن.
همچنین یکی از دلیل های انجام توکن سوزی BNB، ایجاد اعتماد بین سرمایه گذاران ارز دیجیتال بایننس کوین هست. چون همونطور که گفتیم، یکی از مزیت های توکن سوزی، ایجاد اعتماد بین کاربران هست. بهتره بدونین که در گذشته فرایند سوزوندن سه ماهه بایننس کوین به صورت مبتنی بر حجم معامله های بایننس کوین در صرافی بایننس بود، ولی این صرافی در سال 2021 فرایند توکن سوزی خودکار BNB رو معرفی کرد که به صورت اتوماتیک فرایند توکن سوزی BNB انجام بشه و کوین های بایننس کوین از عرضه خارج بشن.

نحوه توکن سوزی BNB:

توکن سوزی BNB چیست؟

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله توکن سوزی بایننس کوین چیست؟ توضیحاتی رو برای شما ارائه کنیم، نحوه توکن سوزی بایننس کوین هست. بهتره بدونین که BNB در اصل نوعی کوین توکن کاربردی برای پشتیبانی کردن از اکوسیستم BNB و BSC هست. همچنین ذخیره های عرضه اولیه بایننس کوین چیزی حدود 200.000.000 واحد بود، ولی در اخر این مقدار طی فرایندهای توکن سوزی که انجام شد، کاهش پیدا می کنه. نکته قابل توجه این هست که توکن سوزی باییننس کوین اونقدر ادامه پیدا می کنه تا 50 درصد ذخیره های عرضه کل از بین برن و مقدار بایننس کوین به کمتر از 100 میلیون واحد برسه.
بهتره بدونین که دو روش برای توکن سوزی بایننس کوین وجود داره که یکی از این روش ها فرایند سوزوندن فصلی BNB هست. نکته قابل توجه این هست که در طی این روش از توکن سوزی بایننس کوین، حدود 33.199.679 واحد کوین BNB برای همیشه از دسترس خارج شده که نشون دهنده 16.59 درصد از ذخایر عرضه کل هست. همچنین روش دوم برای توکن سوزی بایننس کوین، مکانیزم سوزاندن BEP-95 هست. علاوه بر این، سوزوندن بخشی از بایننس کوین استفاده شده به عنوان هزینه گس در شبکه بایننس اسمارت چین رو شامل میشه. به عبارتی کارمزدهایی که به عنوان کوین BNB پرداخت میشه، نوعی توکن سوزی محسوب میشه.
در اوایل سال 2021 نیز شخصی به نام چانگ پنگ ژائو مدیر عامل صرافی بایننس، برنامه توکن سوزی سریع BNB رو ارائه داد و دلیل این کار این بود که سرعت و نرخ سوزوندن کوین BNB پایین بود. به این ترتیب صرافی بایننس برای حل این مشکل، یه مکانیزم سوزوندن جدید رو در قالب شبکه BEP95، در سال 2021 معرفی کرد که با استفاده از این مکانیسم، توکن سوزی بایننس کوین با سرعت بیشتری انجام میشه. نحوه توکن سوزی رو کامل در دوره آموزش ارز دیجیتال در ارومیه بیان کردیم.

توکن سوزی اتوماتیک BNB چیست؟

توکن سوزی BNB چیست؟

در این قسمت از مقاله توکن سوزی بایننس کوین چیست؟ به بررسی روش توکن سوزی اتوماتیک BNB می پردازیم. یکی از روش های توکن سوزی BNB، توکن سوزی اتوماتیک بایننس کوین هست. بهتره بدونین که توکن سوزی خودکار بایننس کوین به صورت اتوماتیک میزان کوینی که باید سوزنده بشه رو بر اساس قیمت بایننس کوین و روندهای پویای عرضه و تقاضا تنظیم می کنه. به عبارت دیگه اگه قیمت BNB کم بشه، تعداد کوین BNB سوزنده شده هم بیشتر میشه تا در نتیجه قیمت افزایش پیدا کنه.
توکن سوزی اتوماتیک بایننس کوین قابل مشاهده و تایید هستین. همچنین بهتره بدونین که هدف توکن سوزی اتوماتیک بایننس کوین این هست تا میزان شفافیت و قابلیت پیش بینی بیشتری رو برای تراکنش ها فراهم کنه. نکته قابل توجه این هست که توکن سوزی اتوماتیک BNB برخلاف توکن سوزی سه ماهه بایننس کوین، مبتنی بر حجم معاملات در صرافی بایننس نیست، ولی بهتره بدونین که از اطلاعات درون زنجیره ای یا آنچین گرفته شده از شبکه BSC برای محاسبه تعداد کوینی که قراره سوزونده بشه استفاده می کنه.
نکته بعدی که باید بهش توجه کنین این هست که زمانی که ذخیره عرضه کل بایننس کوین به کمتر از 100 میلیون برسه، فرایند توکن سوزی اتوماتیک bnb نیز متوقف میشه. ولی بهتره بدونین که با این حال، مکانیزم BEP-95 سوزوندن این کوین رو ادامه میده. همچنین توکن سوزی اتوماتیک BNB از فرمولی برای از بین بردن خودکار کوین ها بایننس کوین استفاده می کنه که مبتنی بر داده های درون زنجیره ای شبکه بایننس اسمارت چین در مورد همه بلاک های تولید شده و میانگین قیمتی این کوین هست. با توجه با مطالبی که گفتیم، متوجه شدین که توکن سوزی اتوماتیک BNB تفاوت های زیادی با توکن سوزی سه ماهه بایننس کوین داره.

بررسی تاریخچه توکن سوزی BNB:

در اخرین قسمت از مقاله، می خواهیم به شما بگیم که چجوری می تونین تاریخچه توکن سوزی بایننس کوین رو مشاهده کنین. هر کدوم از فرایندهای توکن سوزی BNB به صورت عمومی در این بلاک چین و در وب سایت بایننس قابل دسترسی هستن و شما می تونین کوین های سوزونده شده رو در BNBBurn.infu که پلتفرمی ساخته شده مبتنی بر جامعه بایننس هست، ردیابی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این بخش از آموزش ارز دیجیتال ارزسنج به این موضوع بپردازیم که توکن سوزی بایننس کوین چیست؟ اطلاعاتی در مورد توکن سوزی بایننس کوین برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، توکن سوزی BNB یا بایننس کوین فرایندی هست که هر سه ماه یه بار اتفاق می افته و در این فرایند تعداد تعیین شده ای از کوین های بایننس کوین سوزونده میشن و از عرضه خارج میشن. همچنین گفتیم که صرافی بایننس حدود 20 درصد از سود سه ماهه خودش رو صرف توکن سوزی بایننس کوین می کنه تا بتونه عرضه بایننس کوین و تقاضا رو متعادل کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد توکن سوزی BNB چیست؟(بررسی توکن سوزی BNB)

در مورد توکن سوزی BNB چیست؟(بررسی توکن سوزی BNB) نظر دهید
سوال امنیتی :7+43 = ?