الگوی ستاره عصرگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 20:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوی ستاره عصرگاهی(Evening Star)؛ نوعی الگوی بازگشتی هست که توسط سه کندل و در انتهای یه روند صعودی تشکیل میشه و با پدیدار شدن اون میشه هشدار مبنی بر پایان روند صعودی دریافت کرد! چیزی در مورد این الگوی قیمتی شنیدین؟ اصلا می دونین الگوی ستاره عصرگاهی در آموزش تحلیل تکنیکال چیست؟ آیا می دونین چجوری میشه با استفاده از الگوی ستاره عصرگاهی معاملات رو انجام داد؟ بهتره بدونین ستاره ها الگوهای سقفی و یا کفی هستن که در انتهای روندها مشاهده شده و می تونن نشون دهنده تغییر جهت روند قیمتی در تحلیل تکنیکال باشن. الگوی ستاره می تونه در شناسایی سطوح مهم حمایت و مقاومت قیمت موثر باشن.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو در اختیار معامله گران و تریدرهای بازار قرار میده و شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین. برای این کار باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و انواع الگوهای قیمتی رو بشناسین. یکی از این الگوهای قیمتی هم الگوی ستاره عصرگاهی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مباحث آموزش ارز دیجیتال و مقاله الگوی ستاره عصرگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی ستاره عصرگاهی یا Evening Star به شما ارائه کنیم و به بررسی نشانه های الگوی کندل ستاره عصرگاهی بپردازیم و نحوه معامله با الگوی ستاره شامگاهی رو به شما یاد بدیم.

الگوی ستاره عصرگاهی چیست؟

الگوی ستاره عصرگاهی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوی ستاره عصرگاهی یا Evening Star رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این الگوی قیمتی به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوی ستاره عصرگاهی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی شمعی ستاره عصرگاهی، الگویی نموداری هست که تحلیلگران تکنیکال از اون برای تشخیص زمان برگشت روند استفاده می کنند. این الگو کندل نزولی بوده و شامل سه کندل هست که عبارت هستن از یه کندل بزرگ صعودی سفید یا سبز، یه کندل با بدنه کوچیک و در نهایت یه کندل نزولی مشکی یا قرمز.

مقاله پیشنهادی: الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین الگوی قیمتی ستاره عصرگاهی نوعی الگوی بازگشتی کاهشی از مجموعه الگوهای شمعی هست که مشابه الگوی چکس وارون هست. ستاره عصرگاهی در بین معامله گران به الگوی پین بار هم معروف هست که دارای چندین ویژگی متمایز مربوط به حرکت قیمت هست و اگه در مسیر درستی تشکیل بشه اون رو به الگوی پرمخاطره ای تبدیل می کنه. همچنین ستاره عصرگاهی یه الگوی نموداری بازگشتی کاهشی هست که از مشخصات اون میشه به داشتن سایه بلند، سایه پایینی کوتاه و بدنه کوچیک اشاره کرد. در این الگو ممکنه اصلا سایه پایینی هم وجود نداشته باشه. در مباحث تحلیل تکنیکال، ستاره عصرگاهی یا شامگاهی پین بار متشکل از یه الگوی شمعی یکی هست.

نشانه های الگوی کندل ستاره عصرگاهی

نشانه های الگوی کندل ستاره عصرگاهی

همونطور که گفتیم، استراتژی ستاره عصرگاهی الگوهای شمعی یه الگوی بازگشتی کاهشی از مجموعه الگوهای شمعی هست که مشابه الگوی چکس وارون هست. ستاره عصرگاهی در بین معامله گران به الگوی پین بار هم معروف هست که دارای چندین ویژگی متمایز مربوط به حرکت قیمت هست و اگه در مسیر درستی تشکیل بشه اون رو به الگوی پرمخاطره ای تبدیل می کنه. الگوی ستاره عصرگاهی یا شامگاهی نشونه های مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نشانه های الگوی کندل ستاره عصرگاهی بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: الگوی خفاش (Bat Pattern) در تحلیل تکنیکال چیست؟

•    یکی از نشانه های الگوی کندل عصرگاهی، تشکیل شدن کندل دوم با یه شکاف قیمتی صعودی و به صورت بدون بدنه و دوجی شکل هست و دقت به فشار و مومنتوم این کندل ها می تونه هشداری مبنی بر احتمال تشکیل شدن این الگو باشه.
•    یکی دیگه از نشانه های الگوی کندل عصرگاهی، ایجاد شدن شکاف قیمتی بین کندل های این الگو هست، جوری که در ابتدا یه شکاف قیمتی صعودی بین کندل اول و میانی به وجود میاد و سپس بعد از اون یه شکاف قیمتی نزولی دیگه در بین کندل های میانی و سوم به وجود میاد و این شکاف های قیمتی باعث افزایش اعتبار این الگو و کلاسیک بودن اون میشه.

نحوه معامله با الگوی ستاره شامگاهی

نحوه معامله با الگوی ستاره شامگاهی

الگوی شمعی ستاره شامگاهی یا عصرگاهی یه کندل بازگشتی قیمت هست. بنابراین، در زمان معامله با الگوی ستاره شامگاهی قراره استراتژی قبلی خودمون رو تغییر بدیم. چون قرار هست روند نمودار قیمتی بازگشت داشته باشه. در معامله با الگوی ستاره شامگاهی که در انتهای روند صعودی ایجاد میشه و قراره فاز صعودی رو به نزولی تغییر بده، برای جلوگیری از دست رفتن سرمایه باید نقطه مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش رو انتخاب کنیم. چون بعد از تشکیل الگو قدرت بازار در اختیار فروشنده ها قرار می گیره. تریدرهایی که با دقت ویژگی ها و قوانین الگوهای کندل استیک رو در چارت های قیمتی بررسی می کنند، با آگاهی کامل از تشکیل شدن الگو در آینده ای نزدیک در موقعیت مناسبی از بازار خارج میشن تا قبل از غرق شدن دارایی های خودشون در یه روند بلند مدت نزولی خودشون رو نجات بدن.

برای انجام یه معامله موفق با الگوی ستاره عصرگاهی، اولین و مهم ترین قدم تشخیص الگو هست. سپس به راحتی می تونین نقطه مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش رو با توجه به قوانین الگو مشخص کنین. اگه یه کندل بلند صعودی یه کندل با بدنه کوچیک و یه کندل بلند نزولی رو در کنار هم مشاهده کنین، به احتمال زیاد الگوی ستاره عصرگاهی رو تشخیص دادین و می تونین معاملات خودتون رو انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی ستاره عصرگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد الگوی ستاره عصرگاهی یا Evening Star به شما ارائه کنیم و به بررسی نشانه های الگوی کندل ستاره عصرگاهی بپردازیم و نحوه معامله با الگوی ستاره شامگاهی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی قیمتی ستاره عصرگاهی نوعی الگوی بازگشتی کاهشی از مجموعه الگوهای شمعی هست که مشابه الگوی چکس وارون هست. ستاره عصرگاهی در بین معامله گران به الگوی پین بار هم معروف هست که دارای چندین ویژگی متمایز مربوط به حرکت قیمت هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی ستاره عصرگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی ستاره عصرگاهی در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+71 = ?