کریپتو موزیک چیست؟ (تبدیل اثر موسیقی به NFT)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "کریپتو موزیک چیست؟ (تبدیل اثر موسیقی به NFT)"


  • 18:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 12 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله کریپتو موزیک چیست؟ اطلاعاتی در مورد کریپتو موزیک برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Crypto Music بپردازیم و نحوه تبدیل آثار موسیقی به NFT رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بازار توکن های غیر مثلی یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه هست که سرمایه گذاران و معامله گران زیادی وارد این حوزه شدن و با خرید و فروش NFT ها سود به دست میارن. به عبارت دیگه، امروزه یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری و کسب درآمد، خرید و فروش NFT هاست. شما هم می تونین وارد بازار توکن های بی همتا بشین و با ساخت، خرید و فروش NFT ها سود به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین بازار توکن های غیر مثلی مزایای زیادی به همراه داره و همین موضوع باعث شده تا افراد مشهور و سلبیریتی نیز وارد این حوزه بشن و با خرید و فروش NFT ها سود به دست بیارن. همچنین برخی از این افراد توکن های NFT رو می خرن و اون ها رو به تصویر پروفایل خودشون در صفحات مجازی اضافی می کنن. برای مثال جاستین بیبر یک توکن NFT خریداری کرد و اون رو به تصویر پروفایل صفحه اینستاگرام خودش افزود. همچنین از اونجایی که تصاویر توکن های NFT برگفته از آثار هنری هست، هنرمندان زیادی نیز وارد این حوزه شدن و با تبدیل آثار هنری خود به NFT و فروش اون ها کسب درآمد می کنند. بنابراین، اگه شما نیز دست به قلم هستین، می تونین وارد این حوزه بشین و با تبدیل آثار هنری خود به NFT سود به دست بیارین. می تونین برای کسب اطلاعات کامل مقاله NFT چیست؟ ما رو مطالعه کنین.

شما حتی می تونین موزیک های خودتون رو هم به NFT تبدیل کنین و اون ها رو بفروشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله کریپتو موزیک چیست؟ اطلاعاتی در مورد کریپتو موزیک برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Crypto Music بپردازیم و نحوه تبدیل آثار موسیقی به NFT رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با تبدیل موسیقی های خود به NFT و فروش اون ها سود به دست بیارین.

کریپتو موزیک چیست؟

کریپتوموزیک چیست؟ 

اگه در بازار توکن های غیر مثلی فعالیت داشته باشین، شاید تا الان اسم کریپتو موزیک رو شنیده باشین و خواستیم که اطلاعاتی در این مورد به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده که کریپتو موزیک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کریپتو موزیک روشی جدید برای دیده شدن صنعت موسیقی و پرداخت دستمزد هنرمندان هست که امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده و مورد استقبال خواننده ها و هنرمندان زیادی قرار گرفته. همچنین اگه شما نیز موسیقی های خودتون رو دارین، می تونین این موسیقی ها رو به NFT تبدیل کنین و  اون ها رو به فروش بزارین. پلتفرم های مختلفی وجود داره که به شما این امکان رو میده تا موسیقی های خودتون رو به توکن NFT تبدیل کنین.

جالب اینجاست که بدونین آلبوم برادران تنسی که در اوایل سال 2021 منتشر شد، در عین ناتوانی در جلب نظر مخاطبین، از جنبه های دیگه نیز پیشگام بود. با این حال، با وجود همه مشکلاتی که سر راه این آلبوم موسیقی بود، این البوم از یه هنرمند واقعی بود که به عنوان یه توکن غیر قابل تعویض یا NFT محسوب میشه. از اونجایی که آلبوم موسیقی برادران تنسی نوعی کریپتو موزیک محسوب میشه، تحول بزرگی در صنعت هنر و موسیقی به وجود آاورد و مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته. همین موضوع باعث شد تا آلبوم موسیقی برادران تنسی به یکی از پرفروش ترین آلبوم های موسیقی موجود تبدیل بشه.

کریپتو موزیک ها منحصر به فرد هستن که دلیل این موضوع نیز این هست که در کریپتو موزیک ها از NFT استفاده شده. همچنین NFT موسیقی می تونه شامل هر چیزی مثل آلبوم، آهنگ، قطعه، کالا یا آثار هنری آلبوم باشه. این به طور همزمان یه ژانر، رسانه و قالب رسانه ای هست. به این ترتیب شما نیز می تونین بخشی از آلبوم یا کل آلبوم موسیقی خودتون رو به NFT تبدیل کنین و با فروش اون ها سود به دست بیارین. توصیه میکنیم مقاله هش مسک Hashmask چیست؟ رو هم که یکی از راه های خرید و کسب درامد در ان اف تی هست رو مطالعه نمایید.

ویژگی های Crypto Music چیست؟

ویژگی های crypto music

کریپتو موزیک ها منحصر به فرد هستن و دلیل این موضوع نیز این هست که ویژگی های منحصر به فردی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله کریپتو موزیک چیست؟ به بررسی ویژگی های Crypto Music بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با ویژگی های کریپتو موزیک ها آشنایی داشته باشین.

•    استفاده از NFT

یکی از ویژگی های Crypto Music که باعث شده تا کریپتو موزیک ها منحصر به فرد بشن و مورد استقبال هنرمندان و افراد زیادی قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن این هست که در کریپتو موزیک ها از NFT استفاده شده. بهتره بدونین هنرمندان آثار موسیقی خودشون رو به توکن NFT تبدیل میکنن و با فروش اون ها در پلتفرم ها و یا بازار NFT موسیقی سود به دست میارن.

•    متنوع بودن

یکی دیگه از ویژگی های Crypto Music این هست که NFT موسیقی می تونه شامل آلبوم، آهنگ و محصولاتی مثل استیکرها، تیشرت ها و یا آلبوم آثار هنری باشه. برای مثال گروه کینگز آو لئون به همراه آخرین آلبوم خود، 3 نوع توکن تحت عنوان NFT Yourself ارائه کرده که یکی از توکن ها پکیج ویژه البوم هستش.

•    پرکاربرد بودن

یکی دیگه از ویژگی های Crypto Music این هستش که کاربردهای زیادی داره و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرهن. برخی از توکن های NFT موسیقی برای خرید بلیط صندلی های کنسرت موسیقی و برخی از اون ها نیز برای شنیدن و دیدن موسیقی به کار برده میشن.

نحوه کار NFT موسیقی چگونه است؟

نحوه کار nft موسیقی چگونه است

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله کریپتو موزیک چیست؟ نحوه کار NFT موسیقی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین قواعد پشت NFT موسیقی در مورد فروش و تولید با سایر توکن های غیر مثلی یکسان هست. به این ترتیب خواننده یا گروه تصمیم می گیره که کدوم محتوا رو به طرفداران خودشون ارائه کنند که می تونه کالا، بلیت کنسرت، فایل های صوتی و... باشه. سپس بعد از اینکه محتوای خودشون رو انتخاب کردن، باید بلاک چینی رو برای ادامه کار انتخاب کنن که NFT خودشون رو بر روی اون مینت کنند. در آخر نیز بعد از مینت کردن مجموعه NFT موسیقی های خودشون، اون ها رو تبلیغ می کنند و با فروش اون ها سود به دست میارن.

جالب اینجاست که بدونین برای فروش مجموعه NFT موسیقی، گروه تعیین می کنه که از کدوم پلتفرم یا بازار NFT استفاده کنه. به این ترتیب زمانی که گروه پلتفرم یا بازار مورد نظر خودش رو شناسایی کردن، طرفداران رو از NFT های خودشون مطلع می کنن. 
نکته قابل توجه این هست که NFT موسیقی و سایر توکن های غیر مثلی قابل تکرار نیستن و ممکنه یه تولیدکننده موسیقی تصمیم بگیره که یه بار فروش فایل صوتی داشته باشه. در اینجا هر کسی که بالاترین قیمت پیشنهادی رو برای NFT موسیقی ارائه کنه، مالک فایل صوتی میشه. البته این شخص حق نسخه برداری از اون رو نداره و نمی تونه نسخه های جدیدی به وجود بیاره.

هر کدوم از طرفدارانی که NFT موسیقی میخرن، مالک اثر موسیقی خواننده مورد نظرشون میشن. همچنین این NFT ها رو میشه در کیف پول های کریپتوکارنسی ذخیره کرد و در صورت تمایل به قیمت بالاتر فروخت. ممکنه خواننده ای که NFT رو ایجاد کرده، نتونه اون رو به قیمت بالایی بفروشه، ولی می تونه از فروش مجدد NFT نیز سود به دست بیاره. این روش نیز یکی از راه هایی هست که NFT موسیقی ها می تونن باعث سودآوری برای خواننده بشن.

مزایای NFT موسیقی چیست؟

مزایای nft موسیقی چیست؟

NFT موزیک ها مزایای زیادی به همراه دارن و همین موضوع باعث میشه تا میزان محبوبیت زیادی به دست بیارن. به همین دلیل ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله NFT موسیقی چیست؟ برخی از مزایای NFT موزیک رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این مزایا آشنایی داشته باشین.
•یکی از مزایای NFT موزیک ها این هست که احتمال دزدی و کپی آثار هنری رو کاهش میده. بهتره بدونین فناوری توکن های غیر مثلی به حفظ مالکیت معنوی آثار هنری کمک می کنه. بنابراین جعل کردن اثر شما توسط سایر افراد سخت تر میشه. هنرمندان نیز می تونن با تبدیل آثار موسیقی خود به NFT از دردسرهایی مثل کپی رایت کردن به دور باشن. مقاله کریپتوپانک چیست؟ شما رو با گرون ترین مجموعه به فروش رفته در ان اف تی آشنا خواهد کرد.

•یکی دیگه از مزایای NFT موزیک این هست که باعث افزایش کنترل و اختیارات هنرمندان میشه. امروزه کمپانی ها و شرکت های زیادی قرار دارن که بخش بزرگ درآمد هنرمندان و نوازنده ها رو کنترل می کنند. همچنین شیوع ویروس کرونا نیز باعث شد تا کنسرت ها که 70 درصد درآمد خواننده ها رو تامین می کردن، متوقف بشه. به این ترتیب کریپتو موزیک ها این امکان رو به هنرمندان میدن تا کنسرت متاورسی برگزار کنند.

•یکی دیگه از مزایای NFT موزیک این هست که باعث افزودن حق امتیاز از طریق فروش مجدد میشه. خواننده ها بعد از فروش اولیه آثار خود به صورت کریپتو موزیک همچنان می تونن از امتیازات و سود حاصل از اون بهره مند بشن.

•یکی دیگه از مزایای NFT موزیک این هست که ارتباط مستقیمی بین هنرمند و طرفداران برقرار می کنه. به عبارت دیگه، به طرفداران این فرصت رو میده تا بخشی از آلبوم یا موزیک مورد علاقه خودشون رو داشته باشن و مالک اون بشن.

مشکلات کریپتو موزیک چیست؟

مشکلات کریپتو موزیک چیست؟

در این قسمت از مقاله NFT موسیقی چیست؟ اطلاعاتی در مورد مشکلات کریپتو موزیک برای شما ارائه می کنیم تا با این مشکلات آشنایی داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای تبدیل آثار موسیقی خود به NFT بگیرین. تکنولوژی بلاک چین، ارزهای دیجیتال و توکن های غیر مثلی به عنوان روشی برای دموکراتیزه کردن موزیک محسوب میشن. به همین دلیل مورد استفاده خیلی از افراد قرار میگیرن و با افزایش تقاضا روبرو میشن. به همین دلیل این فناوری ها روز به روز توسعه پیدا کرده و مشکلات خودشون رو برطرف می کنند. همچنین هر هنرمند باید بتونه NFT تولید کنه و اون رو بفروشه تا از این راه درآمد کسب کنه. مقاله 6 پلتفرم برتر برای ساخت NFT شما رو با پلتفرم های ساخت ان اف تی آشنا خواهد کرد.

بهتر بدونین اکثر هنرمندانی که از فناوری NFT استفاده می کنن، افراد مشهوری هستن و برای خودشون طرفداران زیادی دارن. همچنین از اونجایی که این افراد مشهور هستن و طرفداران زیادی از سراسر جهان دارن، به طور مشابه NFT های صوتی و کالاهای مربوط به اون ها معمولا توسط افراد ثروتمند خریداری میشن. در مجموعه استفاده کنونی از توکن های NFT یا توکن های غیر قابل تعویض باعث میشه که صنعت دموکراتیک کمتر اعمال بشه و در اختیار افراد خاص قرار بگیره. همین موضوع باعث میشه تا NFT ها محبوبیت زیادی به دست بیارن و هنرمندان برای مدیریت بیشتر آثار هنری خود اون ها رو به NFT تبدیل کنن.

به طور مشابه، تولید NFT ها اکثرا یه فرایند مصرف کننده زیادی انرژی و یه روند آسیب رسون از نظر زیست محیطی هست. در سال 2018 تخمین زده شده که استخراج ارز دیجیتال اتریوم نسبت به کل کشور ایسلند از انرژی زیادی استفاده کرده. اگرچه بلاک چین های اثبات سهام به تدریج جایگزین اثبات کار شدن و این موضوع باعث شده تا برخی از این مشکلات برطرف بشه، ولی اینها مسائلی هست که باید بهشون توجه بشه.

نحوه تبدیل آثار موسیقی به NFT چگونه است؟

نحوه تبدیل آثار موسیقی به nft چگونه است؟ 

همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، شما می تونین آثار موسیقی و یا سایر آثار هنری خودتون رو به توکن NFT تبدیل کنین و با فروش اون ها سود به دست بیارین. برای این کار باید ابتدا آثار هنری یا موسیقی خودتون رو تهیه کنین و سپس وارد یکی از پلتفرم ها یا بازارهای NFT بشین و توکن های خودتون رو درست کنین. امروزه پلتفرم های زیادی وجود داره که شما می تونین از اون ها برای این کار استفاده کنین. هر کدوم از این پلتفرم ها مزایا و ویژگی های خاص خودشون رو دارن. از جمله از این پلتفرم ها می تونیم به پلتفرم اوپن سی و رریبل اشاره کنیم. به این ترتیب شما باید ابتدا یه پلتفرم مخصوص NFT پیدا کنین و وارد اون پلتفرم بشین.

بعد از اینکه پلتفرم مورد نظر خودتون رو انتخاب کردین و وارد اون شدین، باید کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو تهیه کرده و مقداری ارز دیجیتال اتریوم به اون انتقال بدین. شما برای تبدیل آثار موسیقی به NFT باید مقداری ارز دیجیتال اتریوم برای پرداخت هزینه های کارمزد و هزینه های مینت کردن داشته باشین. سپس باید به بخش Create NFT یا ساخت ان اف تی مراجعه کرده و با اپلود موسیقی خود، فرایند تبدیل رو انجام بدین. همچنین شما می تونین برای موسیقی خودتون پوستر یا بنر تهیه کنین و برای اون اسم بذارین. سپس باید برای NFT موزیک خودتون، قیمت تعیین کنین تا سایر افراد طبق قیمت تعیین شده شما اون رو خریداری کنند.

شما علاوه بر خود موزیک، می تونین سایر بخش های اثر خودتون رو هم به NFT تبدیل کنین و اون رو بفروشین. از جمله از این قسمت ها می تونیم به پوستر موزیک، ویدیو موزیک، آلبوم موسیقی و... اشاره کنیم. همچنین هرچقدر پوستر شما برای موزیک جذاب تر باشه، شانس بیشتری برای فروش اون خواهین داشت. بنابراین علاوه بر دقت در انتخاب موسیقی، به پوستر و طراحی اون نیز توجه لازم رو داشته باشین. مقاله عرضه اولیه NFT چیست؟  رو توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات کامل تر در زمینه ان اف تی ها مطالعه نمایید.

کاربردهای کریپتو موزیک کدامند؟

کاربردهای کریپتو موزیک کدامند؟

همونطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، NFT موزیک ها کاربردهای زیادی دارن که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از هنرمندان و افراد قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. بهتره بدونین کاربردهای توکن NFT موزیک بسیار گسترده هست. به عبارت دیگه، امکانات و توانایی های زیادی رو در اختیار افراد قرار میده و کاربران می تونن با تهیه NFT موزیک ها از این قابلیت ها برخوردار بشن. این کاربردها از خرید بلیط کنسرت با تخفیف گرفته تا جایگاه ویژه در کنسرت و دیدار حضوری با هنرمندان هست. به این ترتیب، شما می تونین با تهیه این توکن ها بلیط کنسرت های خواننده ها رو با تخفیف خریداری کنین.

جالب اینجاست که بدونین کاربردهای کریپتو موزیک ها کاملا به این بستگی داره که هنرمند چه نوع NFT هایی رو می خواد عرضه کنه. به هر حال، همونطور که کوین¬کلی سردبیر Wired مدت هاست اعلام کرده هر هنرمندی به 1000 طرفدار واقعی که از او حمایت کنه، نیاز داره و NFT ها به این ایده در دنیای دیجیتالی بسیار کمک می کنن. همچنین یکی از کاربردهای کریپتو موزیک این هست که اون ها هیچگونه حق امتیار یا کپی رایت رو به خریداران نمیدن. همین موضوع نیز باعث میشه تا هنرمندان و خواننده ها از مشکل کپی رایت غیر قانونی در امان باشن و آثار هنری خودشون رو به شکل امن نگهداری کنند.

چرا NFT موزیک ها محبوبیت دارند؟

چرا nft موزیک ها محبوبیت دارند؟

یکی از دلایلی که NFT موزیک ها رو محبوب کرده این هست که روش جدیدی برای حمایت از هنرمندان ارائه میده و علاوه بر کمک به مشاغل اون ها، ایجاد کلکسیون NFT نیز باعث سود بردن شما میشه. به این ترتیب اگه هنرمند جدید در آینده موفق بشه و شما مالک NFT اون بشین، پاداش دریافت می کنین. همچنین خرید NFT موزیک شبیه به خرید اثر هنری هست و با خرید NFT موسیقی انگار مالک اثر هنری هستین، ولی حق کپی رایت ندارین.

معرفی 3 بازار برای خرید و فروش NFT موزیک:

معرفی سه بازار برای خرید و فروش nft موزیک

انتخاب بازار مناسب برای خرید و فروش NFT موزیک اهمیت زیادی داره. همچنین امروزه پلتفرم های زیادی وجود داره که این موضوع نیز باعث میشه تا پیدا کردن بازار مناسب کار سختی بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله NFT موسیقی چیست؟ انواع بازار برای خرید و فروش NFT موزیک رو برای شما معرفی کنیم.

•    NFT TONE

یکی از انواع بازار برای خرید و فروش NFT موزیک، پلتفرم NFT TONE هست. این بازار به کاربران این امکان رو میده تا قطعات کمیاب موسیقی از جمله اولین نسخه های ضبط شده رو پیدا کنن. علاوه بر این، به نظر میرسه این پلتفرم ارزش احساسی داشتن NFT از هنرمند مورد علاقه شما رو در بر می گیره. همچنین این پلتفرم دارای توکن بومی TONE هست و روی بلاک چین بایننس اجرا میشه.

•    اوپولوس

یکی دیگه از انواع بازار برای خرید و فروش NFT موزیک، پلتفرم اوپولوس هست. هدف این بازار این هست که طرفداران رو در موفقیت هنرمندان مورد علاقه خود مشارکت بده. خریداران از طریق توکن های خود سهمی از حق انتشار موسیقی رو در اختیار خواهند داشت.

•    رویال

یکی دیگه از انواع بازار برای خرید و فروش NFT موزیک، بازار رویال هستش. این پلتفرم تضمین می کنه حقوق آهنگ رو در قالب NFT های موسیقی بفروشه و یه آهنگ اورجینال رو با رپر ناس تولید کرده و منتشر کنه. به عبارت دیگه کاربران تشویق میشن که از هنرمندان حمایت کنند.

سرمایه گذاری روی کریپتو موزیک ها چگونه است؟

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد کریپتو موزیک ها و بررسی مزایای اون ها، دوست داشته باشین تا شما نیز اقدام به سرمایه گذاری و خرید کریپتو موزیک ها کنین. بنابراین، شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که سرمایه گذاری روی کریپتو موزیک ها چگونه است و آیا ارزش سرمایه گذاری داره؟ بهتره بدونین این سرمایه گذاری علاوه بر حمایت از هنرمندان می تونه سودآور باشه. ولی نباید به اون به چشم یه سود 100 درصدی نگاه کرد، چون برای این کار تضمینی وجود نداره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله NFT موسیقی چیست؟ اطلاعاتی در مورد کریپتو موزیک ها برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های Crypto Music ها بپردازیم و نحوه تبدیل آثار موسیقی به NFT رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، کریپتو موزیک روشی جدید برای دیده شدن صنعت موسیقی و پرداخت دستمزد هنرمندان هست که مزایای زیادی به همراه داره. از جمله از این مزایا نیز می تونیم به افزایش مدیریت و کنترل آثار هنری توسط هنرمندان و افزایش سودآوری اون ها اشاره کنیم. همچنین شما نیز می تونین با تهیه NFT موسیقی ها، از کاربردهای متنوع اون ها بهره مند بشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کریپتو موزیک چیست؟ (تبدیل اثر موسیقی به NFT)

در مورد کریپتو موزیک چیست؟ (تبدیل اثر موسیقی به NFT) نظر دهید
سوال امنیتی :3+36 = ?