پرفکت مانی چیست ؟ (آموزش ثبت نام در پرفکت مانی)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "پرفکت مانی چیست ؟ (آموزش ثبت نام در پرفکت مانی)"


  • 16:02 1403-02-01
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

 پرفکت مانی Perfect Money چیست؟ در این مقاله از آموزش ارز دیجیتال می خواهیم شما را با پرفکت مانی آشنا کنیم. در حقیقت سیستم های پرداخت بین المللی همواره برای کاربران ایرانی با محدودیت های فراوانی روبرو بودن. با وجود تحریم های امریکا سرویس‌ ها و سیستم های پرداختی مثل پی ‌پل (Pay Pal)، ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) سال هاست که به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمیدن ولی با این وجود، هنوز سرویس ‌های قدرتمندی وجود دارن که میشه با اونا خرید های اینترنتی خارجی و انتقال ارز انجام داد، که پرفکت مانی (Perfect Money) یکی از اوناست و قراره که در موردش کلی صحبت کنیم. در این مقاله خواهیم فهمید که پرفکت مانی چیست و کاربرد پرفکت مانی چیا هستن. به علاوه آموزش خرید پرفکت مانی و همچنین آموزش فروش پرفکت مانی رو هم ارائه خواهیم داد. این مقاله رو تا انتها همراهی کنید تا با صفر تا صد سیستم پرداخت پرفکت مانی آشنا بشید. اگر کسب و کاری دارین که می تونین باهاش فعالیت بین المللی هم داشته باشین، توصیه می کنیم با سیستم های مالی مثل پرفکت مانی کاملا آشنایی داشته باشین و ازش برای مراوده مالی بین المللی استفاده کنید. تا انتها ما رو همراهی کنید.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی چیست؟

احتمالا اسم پرفکت مانی رو تا حالا شنیده باشین، ولی مشخصا این سیستم پرداخت مالی جهانی با نام پرفکت مانی چیست؟ پرفکت مانی (Perfect Money) یک شرکت و سیستم پرداخت بین المللی هستش که دفتر مرکزی اون در کشور پاناما قرار گرفته. این شرکت خدمات ارسال و دریافت پول از طریق اینترنت رو به کاربران خودش از سراسر جهان ارائه میده. با استفاده از پرفکت مانی، شما می تونین پول به هر نقطه جهان انتقال بدید یا اینکه از سایت ها خرید اینترنتی داشته باشین. برای مثال بسیار پیش میاد که نیاز به خرید یک کتاب یا مقاله به شکل PDF در یک سایت پیدا می کنید. چنان چه اون سایت پرفکت مانی رو پشتیبانی کنه، به راحتی می تونین به وسیله ریال پرفکت مانی بخرید و در سایت مورد نظر استفاده کنید. خوشبختانه پرفکت مانی از معتبر ترین سیستم های پرداخت در دنیاست و ده ها میلیون کاربر از سراسر جهان داره. اصلی ترین مزیت این سیستم، اینه که مثل پی پال و .... برای کاربران ایرانی تحریم نیست. همانطور که می دونید ایرانی ‌ها و شهروندان چند کشور دیگه، به دلیل تحریم ‌ها نمی تونن از خدمات پرداخت شرکت ‌های بزرگی مثل پی‌ پل، مستر، ویزا و … استفاده کنن منتهی پرفکت مانی به دلیل پیروی نکردن از قوانین تحریمی امریکا، هیچ تحریمی رو متوجه کاربران خودش نکرده. به علاوه این شرکت در ایران چندین نماینده رسمی هم داره. در حال حاضر، به عنوان یک کاربر ایرانی، به راحتی می تونین بعد از افتتاح آنلاین حساب پرفکت مانی که رایگان و البته غیر حضوری هستش، از صرافی ‌های آنلاین، با استفاده از کارت بانکی خودتون پرفکت مانی بخرین و استفاده کنید. 

آموزش ثبت نام در پرفکت مانی

1.    برای افتتاح حساب در پرفکت مانی، کافیه که به ‌سایت رسمی به آدرس perfectmoney.is مراجعه کنید و فرم ثبت نام رو تکمیل کنین. ثبت نام در این وب سایت کاملا رایگان هستش و نیازی به پرداخت هزینه هم ندارین. ‌سایت رسمی پرفکت مانی از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کنه، یعنی می تونین زبان کاربری سایت رو به فارسی هم تغییر بدین. زمانی که فرم ثبت نام رو تکمیل می کنین، حتما اطلاعات حقیقی و دقیق فردی رو وارد کنین تا از مشکلات بعدی جلوگیری بشه.

آموزش پرفکت مانی

2.    به ترتیب یک نام کاربری، نام و نام خانوادگی، شهر، آدرس، کشور، کد پستی، ایمیل و شماره موبایل خودتون رو وارد کنین. بعد از تکمیل فرم ثبت نام، برای آدرس ایمیل شما یک کد عضویت (member id) ارسال میشه که باید از اون کد یا شناسه عضویت برای ورود به حساب خود استفاده کنین. از همین رو بهتره که member id خودتون رو در جایی یادداشت کنین و یا حفظش کنید.

پرفکت مانی

همونطور که آموزش ثبت نام در پرفکت مانی رو مشاهده کردین، فرآیند ثبت نام و افتتاح حساب کاربری بسیار ساده هستش. در ادامه آموزش ثبت نام در پرفکت مانی باید بگم که احراز هویت در این وب سایت الزامی و اجباری نیست ولی مزایایی داره. Perfect Money از کسانی که احراز هویت نکردن 2 درصد کارمزد می گیره در صورتی که از افراد احراز هویت کرده، این مقدار به 0.5 درصد کاهش پیدا می کنه. نحوه احراز هویت در پرفکت مانی رو در ادامه توضیح خواهیم داد.
احراز هویت در پرفکت مانی به چه شکل است ؟
همانطور که گفتیم، احراز هویت در Perfect Money اجباری نیست اما این مزیت رو داره که کارمزد تراکنش ها رو از 2 درصد به 0.5 درصد کاهش میده و به عبارتی، مقدار کارمزد پرداختی کاربر، یک چهارم میشه. احراز هویت کردن برای کاربران سختی آنچنانی نداره. برای این کار لازمه از طریق فرم احراز هویت در قسمت تنظیمات حساب کاربری (Setting) اقدام کنین. برای رفتن به فرم احراز هویت در حساب کاربری پرفکت مانی به شکل زیر عمل کنید.
1.    از صفحه اصلی پنل کاربری خودتون وارد بخش Setting بشید.

آموزش پرفکت مانی

2.    در بخش Setting حساب کاربری، مثل تصویر زیر، بر روی گزینه Verification management کلیک کنین.

آموزش پرفکت مانی

3.    در قسمت احراز هویت، باید عکس از مدرک شناسایی خودتون (گواهینامه یا پاسپورت) به همراه عکس یک قبض (آب، برق و ....) رو به شرکت ارسال کنین.

آموزش پرفکت مانی

خب آموزش ثبت نام در پرفکت مانی تکمیل هستش و فقط دو تا نکته رو به یاد داشته باشید. اول این که اطلاعات فردی حساب کاربری خودتون رو به دقت و کامل وارد کنین. دومم هم این که قبضی که تصویرش رو بارگذاری می کنین، حتما باید به نام خودتون باشه. قبض موبایل هم قابل قبول هستش. چنان چه باز مشکلی در مراحل آموزش ثبت نام داشتین، می تونید با پشتیبانی آنلاین آکادمی مطرح کنید و دوستان پشتیبان پاسخو شما خواهند بود. 

انواع حساب های پرفکت مانی

بعد این که فهمیدیم پرفکت مانی چیست و نحوه ثبت نامش رو هم دیدیم، بریم سراغ انواع حساب های پرفکت مانی. به طور کلی سه نوع حساب کاربری در پرفکت مانی وجود داره که به ترتیب ارتقا می گیرن و در ادامه شرح خواهیم داد.

حساب معمولی یا نرمال :

به این نوع حساب اصطلاحا حساب های وریفای نشده هم میگن و هر کاربری که اقدام به ساخت حساب کاربری می کنه، در وهله اول، این مدل حساب بهش تعلق می گیره . خوبه بدونید که استفاده از این نوع حساب ها عملا هیچ گونه محدودیتی برای کاربر نداره و تنها تفاوتش با سایر انواع حساب ها، در مقدار کارمزد پرداختی هستش و همونطور که در آموزش ثبت نام در پرفکت مانی و احراز هویتش، اشاره شد، برای حساب های بدون احراز هویت، نرخ کارمزد 2 درصد می باشد.

حساب ویژه یا Premium

برای رسیدن به سطح حساب ویژه حتما باید احراز هویت انجام بشه و از زمان فعال شدن حساب هم یک سال گذشته باشه یا گردش حساب شون از 100 هزار دلار بیشتر باشه. در این نوع اکانت کارمزد نسبت به حساب معمولی کمتره (معمولا 0.5 درصد) و همچنین سرعت تراکنش ها هم نسبت به حساب معمولی بیشتر خواهد بود. کاربران بعد از تحقق شرایط گفته شده، با ارسال درخواست به پشتیبانی پرفکت مانی، می تونن این نوع اکانت رو فعال کنن.

حساب همکار یا Partner

این نوع حساب برای استفاده افراد عادی نیست و تنها نماینده سیستم های پرداخت و صرافی ها مجاز به استفاده از اون هستن. این حساب کمترین کارمزد رو بین حساب ها داره و همونطور که گفتیم فقط مختص نمایندگی هاست.

آموزش خرید پرفکت مانی

پرفکت مانی چیست؟

خب میرسیم به آموزش خرید پرفکت مانی، روش های زیادی برای خرید وجود داره. اما بهترین و راحت ترین راه برای کاربران ایرانی، خرید پرفکت مانی از سایت های فروشنده پرفکت مانی هستش. به راحتی و در نهایت سهولت می تونید با ریال و کارت بانکی خودتون از سایت های ایرانی پرفکت مانی بخرین. پرفکت مانی هم به صورت دلار و هم به صورت یورو موجود هستش ولی سایت های ایرانی، غالبا پرفکت مانی دلاری می فروشن. بعد از انتخاب یک وب سایت معتبر برای خرید پرفکت مانی، ضمن اطلاع از قیمت لحظه ای پرفکت مانی، باید در اون سایت ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت، حساب کاربری شما فعال میشه و می تونین خرید رو انجام بدین. در ضمن برای خرید پرفکت مانی، باید یک شماره حساب پرفکت مانی هم داشته باشین. حالا اینکه شماره حساب پرفکت مانی شما چیه و چطور باید پیداش کنین رو در ادامه توضیح خواهیم داد. آموزش فروش پرفکت مانی هم دقیقا مثل آموزش خرید پرفکت مانی هستش. با یک صرافی خوب و معتبر کار می کنین و در صورت نیاز، اقدام به خرید می کنین و در صورت تمایل برای فروش، از همون سایت صرافی ها، اقدام به فروش پرفکت مانی می کنید. پس دیدید که آموزش فروش پرفکت مانی هم چیز خاصی نداره و کل خرید و فروش پرفکت مانی، توسط یک سری وب سایت های صرافی طور انجام می گیره.

شماره حساب پرفکت مانی

آموزش پرفکت مانی

پیش تر در آموزش خرید پرفکت مانی و آموزش فروش پرفکت مانی، گفتیم که برای پروسه خرید و فروش، نیاز به یک شماره حساب پرفکت مانی خواهیم داشت. خب حالا این شماره حسابه کجاست یا چه طور باید به دستش بیاریم. بسیار ساده هستش. بعد از پر کردن فرم ثبت نام و اتمام اون، وارد حساب کاربری خودتون بشید تا بتونید شماره حساب های مختلف رو ببینید. همانند تصویر فوق شماره حساب پرفکت مانی شما در همون صفحه اول پنل کاربری مشخصه که باید شماره حساب رو متناسب با نوع دارایی خودتون (طلا، دلار، یورو، بیت کوین و ...) انتخاب و آدرس اون رو کپی کنین و سپس شماره حساب کپی شده رو در صرافی وارد کنید. مطابق چیزی که در تصویر فوق می بینید، در بخش حساب کاربری، شماره حساب دلاری رو پیدا کنین و به صرافی بدین تا واستون واریز رو انجام بده. به عنوان مثال در این عکس شماره حساب دلاری U22065984 هستش. پس برای به دست آوردن شماره حساب پرفکت مانی، به هیچ کار جانبی و اضافی نیازی ندارین و در پروفایل کاربری خودتون در وب سایت رسمی شرکت موجوده. 

ووچر پرفکت مانی چیست؟

ووچر پرفکت مانی چیست

Perfect Money این امکان رو هم فراهم کرده که کاربران بتونن بدون نیاز به افتتاح حساب کاربری، با استفاده از کدی به نام ووچر، از خدمات پرفکت مانی استفاده کنن. ووچر الکترونیکی (e-Voucher) در اصل مثل یک کارت شارژ می مونه که با مبلغی معین شارژ میشه و کاربران می تونن با وارد کردن کد های اون، از خدمات پرفکت مانی استفاده کنن، بدون اینکه ثبت نامی کرده باشن. 

امنیت پرفکت مانی

امنیت پرفکت مانی

Perfect Money امنیت قابل قبولی داره. سیستم پرداخت بین المللی پرفکت مانی برای امنیت خودش از تکنیک شناسایی IP بهره میبره، به این شکل که با هر بار تغییر IP، کاربر برای ورود مجدد مجبور به تایید اون از طریق ایمیل خواهد بود. به علاوه از قسمت امنیت حساب (Security Center) هم می‌ تونیم امکانات امنیتی بیشتری مثل تایید SMS هم فعال کنیم. از دیگر امکانات امنیتی در حساب کاربری پرفکت مانی، کد کارت (Code Card) هستش. با فعال کردن این امکان، سیستم برای کاربر یک عکس حاوی چند کد ارسال می کنه که برای هر تراکنش نیاز به وارد کردن یکی از کد ها خواهد بود. توجه کنید که کد ها فقط یک بار فرستاده میشن و چنان چه اونا رو گم کنین یا از خاطرت تون فراموش بشه، دیگه نخواهید توانست به حساب کاربری خودتون، دسترسی داشته باشین، از همین رو بهتره که اونا رو در جای امنی یادداشت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد یکی از سیستم های پرداخت بین المللی قوی که خوشبختانه ایران رو تحریم نکرده و با امکاناتش می تونین خرید اینترنتی خارجی و انتقال پول داشته باشین، صحبت کردیم. متوجه شدیم که پرفکت مانی چیست و سپس آموزش ثبت نام در پرفکت مانی که بسیار ساده و روان هم بود رو ارائه دادیم و گفتیم که خرید و فروش پرفکت مانی هم ساده و در بستر یک سری صرافی های آنلاین هستش. برای اطلاع از قیمت پرفکت مانی هم از اعلان قیمتی صرافی ها می تونین استفاده کنین و مطلع بشید. صرافی هایی که قیمت پرفکت مانی ارائه میدن و خرید و فروشش رو انجام میدن فراوان هستن منتهی ما از اسم بردنشون معذوریم و البته چیزیم نیست که نیاز به اسم بردن داشته باشه و با یک سرچ و تحقیق ساده می تونید وب سایت های معتبری در این زمینه به دست بیارید. در نهایت امیدوارم که این مقاله براتون مفید باشه و اطلاعات خوبی در مورد اینکه پرفکت مانی چیست کسب کرده باشین. نظرات تون در مورد این مقاله رو هم می تونید در بخش انتهایی صفحه در بخش نظرات با ما به اشتراک بذارید.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پرفکت مانی چیست ؟ (آموزش ثبت نام در پرفکت مانی)

در مورد پرفکت مانی چیست ؟ (آموزش ثبت نام در پرفکت مانی) نظر دهید
سوال امنیتی :5+61 = ?