پارامترهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "پارامترهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید"


  • 02:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 7 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله معیارهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید، برخی از معیارهایی رو برای شما معرفی می کنیم که بتونین با توجه به اون ها بهترین سرمایه گذاری و ترید رو در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه بحث اصلی رو شروع کنیم، مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال داشته باشیم. بهترین خصوصیت ارز دیجیتال که باعث شده در دنیای مدرن امروز طرفداران زیادی داشته باشه، همین غیر متمرکز بودن اونهاست. این سیستم با ساختار پیچیدش به گونه ای ساخته شده که تحت کنترل هیچ مرکز خاصی نیست و دولت ها نمی تونن بر روی اون نظارت و دخالت کنن. پس به همین دلیل شما می تونین خودتون به تنهایی و بدون واسطه معاملات رو انجام بدین و ارز دیجیتال رو جابجا کنین.
همچنین با توجه به پیش بینی متخصصان، ارزش ارزهای دیجیتال به طور روزانه در حال بالا رفتن هست و سرمایه گذاری روی اون ها به نوعی رقابت تبدیل شده. پس منطقی هست که بسیاری از مردم به سوی این شکل جدید از سرمایه گذاری میان. بنابراین شرکت در دوره آموزش ترید ارز دیجیتال نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای شما هست.

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال

در این قسمت از مقاله معیارهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید، براتون شرح می دیم که سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال چگونه است؟ همه ما بارها به دنبال راهی پرسود برای سرمایه گذاری های مختلف اعم از بازارهای مالی بودیم. از خرید طلا و زمین و خانه گرفته تا دلاری و ارزی مثل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا خرید و فروش رمز ارز. فناوری زنجیره بلوکی، ارزهای دیجیتال و بازارهای آنلاین خرید و فروش رمز ارز از جمله دستاوردهای چند دهه اخیر در علوم مالی و سرمایه گذاری هست.
سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تونسته اعتماد مردم به امنیت مالی و دارایی هاشون رو بیشتر از هر روش دیگه ای به خودش جلب کنه. در این میان درست بهترین صرافی رمز ارز که تیم پشتیبانی قوی و همچنین بالاترین سطح امنیت تنوع رو داشته باشه از بیشترین اهمیت برخوردار هست. مخصوصا برای کاربران ایرانی که بارها شاهد از بین رفتن سپرده گذاری هاشون در اعتماد به بازارهای داخلی بودن.
نکته مهمی که درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال وجود داره و باید همیشه اون رو در نظر داشته باشین، ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با توجه به کاری که می خواهین انجام می دین هست. یعنی بسیاری از سرمایه گذارها صرفا بر اساس حدس و گمان و پیشرفت های معمولی که ارز دیجیتال داره نسبت به این کار اقدام می کنن. در حالی که رمز ارز در عمل هیچ تفاوتی با پول نقد نداره. پس همونطور که شما مقداری پول نقد رو ذخیره می کنین تا با گذر زمان قیمتش بیشتر بشه، برای سودآوری بیشتر در زمینه ارز دیجیتال هم مجبورین تا مبلغ بالاتری رو سرمایه قرار بدین. با این روش در واقع شما هیچ کار خاصی انجام نمی دین و همه چیز رو به دست شانس می سپارین. 

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟

یکی دیگه از روش های کسب درآمد در بازار کریپتوکرانسی، ترید ارزهای دیجیتال هست. به همین منظور در این قسمت از مقاله معیارهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید، به بررسی ترید می پردازیم. ترید در اصل به معنی معامله کردن هست. بنابراین ترید ارز دیجیتال به معنی انجام معامله از طریق ارز دیجیتال هست. این کار در نگاه اول به نظر سخت و ریسکی به نظر میاد ولی اگه به خوبی آموزش های لازم رو یاد بگیرین، می تونین در مدت زمان کوتاهی به سودآوری از طریق معامله یا همون ترید ارز دیجیتال برسین.
همونطور که هدف اصلی هر کسب و کاری رسیدن به سود هست، در ترید ارز دیجیتال هم اولویت با رسیدن به بهترین سود و درآمد هست. ولی این فعالیت نیاز به دقت و کار کافی داره. به طور مثال لازمه تا به طور مرتب نمودارها و اخبار ارز دیجیتال رو دنبال کنین و به اندازه ای نکته سنج باشین تا متوجه کوچیک ترین تغییرات بشین. بعضی ها این کار رو به بورس شباهت میدن. در واقع دراینجا هم مثل بورس، شما باید سریع باشین و به محض وقوع نوسان اون رو ارزیابی کرده و نسبت به خرید یا فروش ارز اقدام کنین.
همونطور که گفتیم، در بازار ارزهای دیجیتال به خرید و فروش ارز دیجیتال، ترید گفته میشه. ترید یا معامله یکی از مفاهیم اصلی اقتصاد هست و بیشتر برای معامله های کوتاه مدت استفاده میشه. از طرف دیگه، معامله ها با اهداف دریافت سود در بلند مدت، به عنوان سرمایه گذاری مطرح میشه. به این ترتیب هم سرمایه گذاران و هم تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال برای دریافت سود تلاش می کنن.
معیارهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید:
سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیز مثل سرمایه گذاری در بورس یا مسکن، دارای ریسک هایی هست که میزان دانش و آگاهی شما می تونه از میزان این ریسک ها کم کنه. برای مثال یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما در سرمایه گذاری، زمان ورود به بازار مورد نظر و خروج از اون هست. در ادامه برخی از فاکتورهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید رو برای شما معرفی می کنیم.

•    بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال

وایت پیپر ارز دیجیتال

یکی از معیارهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید، بررسی وایت پیپر ارز دیجیتال مورد نظر هست. وایت پیپر ارز دیجیتال (Whitepaper) گزارشی جامع در مورد موضوعی خاص هست که مشکلی رو مطرح کرده و راه حلی برای اون ارائه میده. وایت پیپر ارز دیجیتال به خواننده ها کمک می کنه تا مسئله ای رو درک کنن و در مورد اون تصمیم بگیرن. همچنین در وایت پیپرهایی که برای ارز دیجیتال منتشر میشن، مواردی مثل فلسفه ایجاد ارز مورد نظر، معایب و مزایای اون و نحوه تایید تراکنش ها مطرح میشه. برای مثال وایت پیپر ارز دیجیتال به شما می گه که می خواد چه مشکلی رو حل کنه و چرا به وجود اومده.
هدف از ارائه وایت پیپر در فضای ارزهای دیجیتال، ارائه نقشه ای دقیق از آینده این ارزها و برنامه های اون هاست. توضیح جامعی از خود محصول و فناوری که پشت اون قرار داره، مشکلی که این محصول قراره اون رو حل کنه، جزئیاتی در خصوص توکن دیجیتال اون و اطلاعاتی در مورد تیم توسعه دهنده و نقشه راه اون ها برای این پروژه، از جمله از مواردی هستن که در وایت پیپر باید بهشون اشاره بشه.

•    ارزش بازار ارز دیجیتال

ارزش بازار ارز دیجیتال

ارزش بازار یک اصطلاح رایج هست که در دنیای ارزهای دیجیتال استفاده میشه. ارزش بازار در ارزهای دیجیتال معیار مهمی هست که باید برای درک چشم انداز بازار رمزنگاری یاد گرفت. ممکنه شاید در اول فکر کنین که قیمت به تنهایی راهی برای اندازه گیری ارزش یک ارز دیجیتال هست، ولی باید بدونین که این موضوع درست نیست. ارزش بازار معیاری هست که ارزش سرمایه در گردش و اندازه یک ارز دیجیتال رو نشون میده. در واقع ارزش بازار راهیه که ارزش یک ارز دیجیتال رو تشخیص داده و اون رو با سایر ارزهای دیجیتال به طور دقیق مقایسه کنیم.
در دنیای مالی سنتی، این محاسبه راهی برای نشون دادن ارزش کل یک شرکت هست. سوالی که ممکنه پیش بیاد این هست که چرا توجه به ارزش بازار مهمه؟ در پاسخ باید بگیم که قیمت سهم به تنهایی می تونه تخمین نادرستی از اندازه شرکت رو نشون بده. به همین دلیل، قیمت یک ارز دیجیتال می تونه معیاری نادرست از ارزش کل ارز دیجیتال باشه. به همین دلیل خیلی از تحلیلگران بازار سهام و تحلیلگران رمز ارزها از ارزش بازار برای تصمیم گیری سرمایه گذاری آگاهانه استفاده می کنن.

•    حجم در گردش ارزهای دیجیتال

حجم در گردش ارزهای دیجیتال

حجم در گردش ارزهای دیجیتال یا سرمایه در گردش، مقداری از توکن یا ارزی هست که استخراج یا تولید شده هست. این تعداد، مقداری تقریبی هست که در دست عموم مردم قرار می گیره و در بازار در حال گردش هست. عرصه در گردش یک ارز دیجیتال در طول زمان می تونه افزایش یا کاهش پیدا کنه. برای مثال استخراج بیت کوین با آزاد کردن بیت کوین های بیشتر در شبکه، باعث افزایش سرمایه در گردش میشه. همچنین به عبارتی حجم معاملات در بازار یک شاخص دیگه برای سنجش بزرگی بازار یک رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال هست.
حجم در گردش و یا سرمایه در گردش بازار، معیاری هست که در تعیین استراتژی های سرمایه گذاری و تحلیل بازار به کمک شما میان. به عبارتی حجم در گردش یا تعداد کل ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال، یکی دیگه از فاکتورهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید هست. به این ترتیب هرچه حجم در گردش یک ارز دیجیتال بیشتر باشه، برای سرمایه گذاری مناسب تر هست.

•    حداکثر عرضه یا تعداد کل ارز دیجیتال

حداکثر عرضه یا تعداد کل ارز دیجیتال

یکی دیگه از معیارهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید، حداکثر عرضه یا تعداد کل ارز دیجیتال هست. منظور از حداکثر عرضه، تعداد کل ارز دیجیتالی هست که قراره وارد بازار بشه. برای مثال تعداد کل بیت کوین ها 21 میلیون هست و بر اساس قوانینی که برای استخراج بیت کوین در نظر گرفتن، تعداد کل بیت کوین ها نمی تونه از این مقدار بیشتر بشه. همچنین بهتره بدونین که تاکنون، حدود 18 میلیون و 500 هزار بیت کوین استخراج شده. علاوه بر این، آگاهی از حداکثر عرضه برای رمزارز مورد نظر می تونه به شما کمک کنه تا چشم انداز بهتری از آینده اون رمزارز پیدا کنین.
همچنین عرضه کل برابره با تعداد کوین هایی که از قبل در گردش هست و به علاوه تعداد کوین هایی تازه استخراج شده ای که در بازار نیست. عرضه کل تعداد کل کوین هایی هست که در حال حاضر موجود هست و ممکنه بخشی از اون در بازار در گردش نباشه. علاوه بر این، ممکنه کوین هایی وجود داشته باشه که ذخیره یا محبوس شده و به بازار عمومی راه پیدا نکنن. در نتیجه نمی تونن بر قیمت بازار اثرگذار باشن.

•    حجم معاملات ارز دیجیتال

حجم معاملات ارز دیجیتال

یکی دیگه از فاکتورهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید، حجم معاملات ارز دیجیتال هست. حجم معاملات عامل مشترکی هست که هم در بورس و هم در بازار ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی داره. به این ترتیب زمانی که یک ارز دیجیتال در حجم های بالا معامله میشه، نشون دهنده اینه که اون ارز دیجیتال بین تریدرها محبوبیت داره و پذیرفته شده هست. همچنین حجم(Volume) یا حجم معاملات، تعداد واحدهای معامله شده یک رمز ارز در بازار در یک بازه زمانی معین هست.
Trading Volume یک ارز رمزنگاری شده، تعداد سکه هایی هست که در یک بازه زمانی مشخص، معمولا 24 ساعت دست به دست شدن. به عبارت دیگه حجم معاملات 24 ساعته یک ارز رمزنگاری شده، میزان خرید و فروش یک سکه در طول یک روز هست. همچنین حجم معاملات رو میشه برای هر دارایی معاملاتی مثل سهام، اوراق قرضه، ارزهای فیات یا ارزهای رمزنگاری شده بیان کرد. علاوه بر این، حجم اغلب مهم ترین معیار برای یک معامله گر ارز دیجیتال محسوب میشه چون نشون دهنده قدرت حرکت در بازار هست و احتمال هرگونه انحراف از اون رو نشون میده. 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مقاله برخی از فاکتورهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید رو برای شما معرفی کردیم. همونطور که گفتیم سرمایه گذاری و ترید ارزهای دیجیتال از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستن که باید برای انجام این کارها به برخی از معیارهایی توجه کنیم که باعث تثیر مثبت و منفی قیمت رمزارزها میشن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد پارامترهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید

در مورد پارامترهای انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و ترید نظر دهید
سوال امنیتی :2+35 = ?