اسمارت دراپ چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "اسمارت دراپ چیست؟"


  • 22:02 1403-02-04
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

اسمارت دراپ Smart Drop چیست و تفاوت ایردراپ و اسمارت دراپ چیست؟ در این مقاله قصد داریم در مورد یکی دیگه از مفاهیم در دنیای ارز های دیجیتال صحبت کنیم. در مقالات قبلی به تفصیل توضیح دادیم که ایردراپ چیست و ضمن این که می تونین برای اطلاعات بیشتر بهش مراجعه کنین، در این مقاله هم مروری بر مفهوم ایردراپ ها خواهیم داشت. به طور کلی طی چند سال اخیر، یعنی حدود 4 و 5 سال گذشته، ارز های دیجیتال پیشرفت چشمگیری داشتن و دنیای رمز ارز ها روز به روز وسیع تر شده. با توسعه و پیشرفت این صنعت، به طبع مفاهیم نو و جدید هم بهش اضافه میشه. در این مقاله هدف ما بررسی مفهوم نسبتا جدید Smart Drop ها خواهد بود. قبل از بررسی این که اسمارت دراپ چیست، نگاهی خواهیم داشت به مفهوم این که ایردراپ چیست. چرا که این دو مفهوم هم پوشانی نسبتا زیادی با هم دارن.
ما در مجموعه آکادمی آموزش ارز دیجیتال ارزسنج آموزش های به روز و کاربردی رو در اختیار تون قرار میدیم تا با بهره گیری از اونا بتونید، به یک دید منطقی و جامع در زمینه ارز های دیجیتال برسین. این بخش مرتبا به روز رسانی میشه و همواره سعی داریم مسائل روز این عرصه رو پوشش بدیم. پس آموزش های ارزسنج رو دنبال کنین و پیگیر باشین. بریم که برسیم به اصل مطلب، در ادامه بررسی خواهیم کرد که ایردراپ چیست.

ایردراپ Airdrop چیست؟

ایردراپ Airdrop چیست؟

 شیوه های بازاریابی در عرصه های مختلف متفاوت هستش. در هر حوزه و صنعتی، با تکنیک ها و روش های مختلف، اقدام به جذب مشتری و کاربر می کنن. بازاریابی یک رکن اساسی در موفقیت هر پروژه و محصولی هستش و یک محصول یا پروژه هر مقدار هم که قدرتمند و با بنیاد خوب باشه، چنان چه نتونه بازار و جامعه کاربری مناسبی فراهم کنه، محکوم به زوال و شکست خواهد بود. از همین رو بازاریابی در دنیای مدرن و صنعتی امروز به یک رکن لاینفک تبدیل شده و افراد زبده ای برای این کار استخدام می شن تا بتونن تکنیک ها و ترفند های بازاریابی خاص اون محصول رو ابداع کنن. در دنیای ارز های دیجیتال هم همونطور که می دونید، مرتبا پروژه های جدید مثل رمز ارز جدید، کیف پول جدید و .... ارائه میشن. برای کسب اطلاعات کامل در مورد کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ مقاله ما را مطالعه نمایید.
طبیعتا این محصولات برای اینکه بتونن موفق عمل کنن باید بازاریابی بشن و کاربر جذب کنن. زمانی که از ایردراپ های صحبت می کنیم، در واقع منظورمون یک نوع بازاریابی برای ارز های دیجیتال جدید هستش. در اصل ایردراپ ها یک سری سیاست های تشویقی هستن تا کاربران ارز های دیجیتال رو تشویق کنن تا پروژه ایردراپ شده رو تبلیغ کنن. شیوه کار به این صورته که پروژه جدید که قصد تبلیغ خودش رو داره، اعلام می کنه که به کاربرانی که دستور العمل های تبلیغی پروژه رو اجرا کنن، مقدار مشخصی از توکن های خودش رو به شکل رایگان پاداش میده. معمولا در ازای اعطای این توکن های رایگان، از کاربر خواسته میشه تا فعالیت های تبلیغی مثل توییت زدن، دنبال کردن کانال تلگرامی و موارد این چنینی که عمدتا کار های ساده و بی هزینه ای هستن رو انجام بده. 
احتمالا تا اینجا متوجه شده باشید که ایردراپ ها ریسک ضرر و زیان ندارن، چرا که اصولا پولی از سمت کاربر خرج نمیشه، منتهی چنان چه نتونیم ایردراپ های خوب و آینده دار رو از ایردراپ های فیک تشخیص بدیم، ممکنه اتلاف وقت و انرژی در پی داشته باشه وگرنه ضرر مالی در کار نیست. ایردراپ ها می تونن برای تبلیغ پروژه های مختلفی مثل یک رمز ارز جدید، کیف پول جدید، صرافی های جدید و .... ارائه بشن. برای مشارکت در ایردراپ ها عمدتا به ابزار های بی هزینه ای مثل یک ایمیل فعال، اکانت توییتر و فیس بوک و حساب تلگرامی و موارد این قبیل نیاز خواهید داشت. در پلتفرم های مختلفی هم میشه از ایردراپ های جدید آگاه شد و شرایط شون رو مطالعه کرد. وب سایت کوین مارکت کپ و هم چنین وب سایت airdrops.io از معروف ترین و معتبر ترین مراجع اعلان و معرفی ایردراپ ها هستن.

اسمارت دراپ چیست؟

اسمارت دراپ چیست؟

در زبان انگلیسی واژه Smart به معنی هوشمند هستش. همونطور که از اسمش هم مشخصه، این مورد کمی هوشمند تر از ایردراپ عمل می کنه. به Smart Drop هم دقیقا مثل ایردراپ به عرضه رمز ارز ها به شکل رایگان گفته میشه منتهی اصلی ترین فرق اونا در اینه که اسمارت دراپ کمی هوشمندانه تر عمل می کنه و هدف اصلی اون درک بهتر کاربر و همچنین جذب تعداد بیشتری از کاربران هستش. پس باید متوجه شده باشید که این ارز دیجیتال، یک لایه بالا تر از ایردراپ عمل می کنه و هوشمندانه تر و اصولی تر هستش. ایردراپ، کاربری عمومی داره و مخاطب اون همه افراد و اقشار با هر سطح از دانش و مهارت هستن ولی کاربران اسمارت دراپ، افراد خاص تری می باشند. مثل تحلیل گر ها و یا تریدر ها که تنها بر روی این پروژه فعالیت می کنن.
به طور کلی Smart Drop، نوعی توزیع توکن عمومی هستش که برای افزایش آگاهی درباره محصول و افزایش کاربران طراحی شده. این توکن در رمز ارز ها نوعی انگیزه در کاربران برای استفاده از اون ارز دیجیتال ایجاد می کنه که در نهایت این انگیزه باعث افزایش تعداد کاربران اون رمز ارز خاص میشه. در Smart Drop، دریافت کنندگان توکن رایگان بر پایه این احتمال انتخاب میشن که در آینده از کاربران فعال این محصول باشن. پس کاملا روشنه که جنبه های روان شناختی هم بسیار پر رنگ در این زمینه هستش. اسمارت دراپ ها بسیار محبوبیت بالایی دارن. در رمز ارز ها هدایای رایگان که عمدتا شامل توکن ها هستن به عنوان ابزار بازاریابی برای افزایش تعداد کاربران ارائه میشن. برای نمونه استلار (XML) امسال در حال ایجاد یک اسمارت دراپ بزرگ برای کاربران هستش. خب متوجه شدیم که اسمارت دراپ هم همانند ایرداپ درصدد بازاریابی برای محصول خودش و جذب کاربر بیشتر هستش. در ادامه به شرح تفاوت ایردراپ و Smart Drop می پردازیم.

تفاوت ایردراپ و Smart Drop چیست؟

تفاوت ایردراپ و Smart Drop چیست؟

تا اینجا مطمئنا تا حد زیادی به تفاوت ایردراپ و اسمارت دراپ پی بردید ولی در این قسمت این مسئله رو قدری بیشتر توضیح میدیم. اسمارت دراپ و ایر دراپ هر دو سیاست های توزیع توکن به شکل رایگان برای مقاصد تبلیغاتی پروژه هستن. با این وجود فرق هایی هم با هم دارن. ایردراپ برای توزیع توکن تقریبا همه کاربران فعال بازار رمز ارز ها رو مد نظر داره منتهی در Smart Drop همونطور که اشاره شد کاربرانی که انتظار میره در پروژه مذکور فعال تر باشن، در جامعه هدف قرار می گیرن. به عبارت ساده تر Smart Drop ها افرادی که یک پروژه خاص رو پیگیری می کنن رو جذب می کنه که عمدتا این افراد از بین تحلیل گران و تریدر های فعال برگزیده میشن یعنی برای صاحب پروژه اهمیت داره که کاربر به پروژه وفا دار بمونه و قراره که تا مدت زیادی همراه باشه.
پس به شکل کلی دریافتیم که تفاوت ایردراپ و Smart Dropدر جامعه هدف اون هستش و برای ارائه دهندگان اسمارت دراپ مهمه که کاربران توجه خاصی به پروژه شون داشته باشن. همونطور که از نام اسمارت دراپ هم مشخصه، این مدل از بازاریابی هوشمند تر و هدفمند تر عمل می کنه و سعی داره تا کاربرانی رو فیلتر و جذب کنه که تا مدت طولانی با پروژه خواهند بود. یک پروژه با به اجرا در آوردن Smart Drop به جای ایردراپ، سعی داره تا ثبات محصول خودش رو برای مدت زیادی تضمین کنه و پر واضحه که ثبات و پایداری برای هر پروژه ای مستلزم این هستش که کاربران وفادار و پیگیری داشته باشه. 

سخن پایانی

در این مقاله از سلسله مقالات ارز دیجیتال، مفهوم جدیدی رو معرفی کردیم. بررسی شد که Smart Dropچیست و همچنین تفاوت ایردراپ با اسمارت دراپ چیه. در مورد ایرداپ ها د یک مقاله مجزا مفصلا صحبت کردیم و در این مقاله هم مروری داشتیم بر این امر. دیدیم که جامعه هدف در ایردراپ ها کل کاربران بازار رمز ارز ها هستن در صورتی که در Smart Drop ، کاربران فیلتر میشن و اونایی که پیگیر پروژه بودن و مدت زیادی با اون همراه خواهند بود، به عنوان منتخب برای شرکت در Smart Drop برگزیده میشن. در اصل هر دو اینا برای مقاصد تبلیغاتی، توکن رایگان توزیع می کنن، با این تفاوت که جامعه هدف شون متفاوته و در Smart Drop، وسواس بیشتری برای انتخاب کاربران وجود داره. در پایان توصیه می کنیم تا از سایر آموزش های آکادمی ارزسنج در قالب مقالات و ویدیو های آموزشی هم استفاده کنید. در انتهای صفحه و در بخش نظرات هم می تونید سوالات و نظرات تون در مورد این مقاله رو با ما به اشتراک بذارید. کارشناسان آموزشی آکادمی ارزسنج پاسخگو شما خواهند بود. به علاوه پشتیبانی آنلاین آکادمی هم همواره پاسخگو سوالات شماست و چنان چه در استفاده از امکانات سایت نیاز به راهنمایی داشته باشید، می تونین با پشتیبانی آنلاین مطرح کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اسمارت دراپ چیست؟

در مورد اسمارت دراپ چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+87 = ?