جدیدترین روش های هک کیف پول ارز دیجیتال در سال 2023

  • 13:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

جدیدترین روش های هک کیف پول ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این روش ها آشنا بشین؟ آیا می دونین هکرها از چه تکنیک هایی برای هک کیف پول ارز دیجیتال شما استفاده می کنند؟ چجوری بفهمیم کیف پولمون هک شده؟ به نظر شما هک کیف پول ارز دیجیتال راحته؟ چجوری از هک کیف پول خودمون جلوگیری کنیم؟ چرا امنیت کیف پول ارز دیجیتال و بیت کوین از اهمیت زیادی برخوردار هست؟

در سال های گذشته به دنبال استفاده و پذیرش رمزارزها، افراد زیادی وارد بازار ارزهای دیجیتال شدن. همچنین همراه با هجوم افراد به بازار کریپتو کلاهبرداران و هکرهای زیادی هم وارد این حوزه شدن و کیف پول های کاربران و سرمایه گذاران بازار کمریپتو رو هدف قرار دادن و سعی می کنند تا با هک کیف پول اون ها رمزارزهای اون ها رو به سرقت ببرن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این سری از مباحث پیرامون آموزش ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره اهمیت امنیت کیف پول ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های هک کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم تا بدونین هکرها با چه روش هایی ولت شما رو هک می کنند.

اهمیت امنیت کیف پول ارز دیجیتال

اهمیت امنیت کیف پول ارز دیجیتال

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که چرا امنیت کیف پول ارز دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که رمزارزها به یه روش پرداخت رایج در بین مصرف کننده های سایر نقاط دنیا تبدیل شدن. در سال های گذشته مردم به طور قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال استقبال کردن و از اون واسه اهداف مختلفی استفاده می کنند. به همین دلیل به کیف پول هایی برای ذخیره و نگهداری رمزارزها نیاز دارن. این افراد در اولین مرحله به امنیت ولت های ارز دیجیتال توجه می کنند تا خیالشون از رمزارزها و دارایی هاشون راحت باشه.

شما باید بدونین که از چه کیف پول هایی برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال خودتون استفاده می کنین؟ آیا کیف پول مورد نظر شما از امنیت کافی برخوردار هست؟ آیا حساب های شما بیمه شدن؟ با اینکه یه طرف امنیت رمزارز شما به کیف پول و ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال مرتبط میشه، طرف دیگه ماجرا شما هستین. اینکه کلیدهای خصوصی خودتون رو در جایی امن نگهداری کنین یا اطلاعات شخصی خودتون رو در اختیار سایر افراد قرار ندین. عدم انجام درست هر کدوم از موارد گفته شده سرمایه شما در خطر سرقت هکرها قرار میده.

تکنیک های هک کیف پول ارز دیجیتال

تکنیک های هک کیف پول ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، هک ارزهای دیجیتال نه از طریق هک بلاک چین، بلکه از طریق هک کیف پول ها انجام میشه. انواع کیف پول های ارز دیجیتال شامل کیف پول نرم افزاری، کیف پول وب، کیف پول کاغذی و کیف پول های سخت افزاری هست. حفظ امنیت هر کدوم از این ولت ها بسته به نوعشون متفاوت هست. هکرها با استفاده از روش های مختلفی اقدام به هک کیف پول ارز دیجیتال می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تکنیک های هک کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم.

•    حملات فیشینگ(Phishing)

یکی از تکنیک های هک کیف پول ارز دیجیتال، حملات فیشینگ یا Phishing هست. در این روش هکر یه سایت یا پلتفرم جعلی ساخته و لینک اون رو از طریق ایمیل یا به هر روش دیگه ای واسه کاربران ارسال می کنه. از طرف دیگه، هکر با ارسال یه پیام جذاب کاربر رو تحریک می کنه که به پیام دریافت شده توجه کرده و واکنش نشون بده. مثلا کاربر پیامکی دریافت می کنه که در اون نوشته شده که با ورود به حساب و پر کردن فیلدهای خواسته شده، کاربر در فهرست قرعه کشی سایت مورد نظر قرار می گیره.

مقاله مرتبط پیشنهادی: فیشینگ چیست؟

•    نصب بدافزارها

یکی دیگه از تکنیک های هک کیف پول ارز دیجیتال، نصب بدافزارهایی مثل تروجان هست. تروجان برنامه ای هست که بدون اطلاع شما روی سیستم کامپیوتر یا گوشی شما نصب میشه و اطلاعات شما رو در دسترس هکرها قرار میده. در صورت دانلود از سایت های ناشناس، کلیک بر روی لینک های غیرمعتبر، وصل کردن USB آولده به سیستم و... امکان ورود بدافزارها به دستگاه شما وجود خواهد داشت.

•    سایت های جعلی یا فیک

یکی دیگه از روش های هک کیف پول ارز دیجیتال، مراجعه به سایت های جعلی و فیک هست. اگه کاربران در زمان وارد کردن آدرس سایت مورد نظر خود توجهی به https سبز در ابتدای آدرس نداشته باشن و بعد از وارد کردن آدرس، معتبر بودن اون رو بررسی نکنند، در صورتی که سیستم هک شده باشه، هکرها می تونن به راحتی یه آدرس جعلی روی مرورگر کاربران بندازن و رمزارزهای اون ها رو به سرقت ببرن.

•    توکن رایگان

یکی دیگه از روش های هک کیف پول ارز دیجیتال، توکن رایگان هست. بعضی از کاربران به ایردراپ یا دریافت توکن های رایگان علاقه دارن. به همین دلیل ممکنه در تله ای که توسط هکرها واسشون آماده کردن، بیفتن و اطلاعات کاربریشون هک بشه. بنابراین، منبعی که واسه به دست آوردن ایردراپ انتخاب می کنند خیلی مهم و باید واسه دریافت اون سراغ منابع رسمی و معتبر برن تا هکرها نتونن کیف پول اون ها رو هک کنند.

مقاله پیشنهادی: تشخیص کلاهبرداری با تتر تقلبی

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله جدیدترین روش های هک کیف پول ارز دیجیتال، اطلاعاتی درباره اهمیت امنیت کیف پول ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی تکنیک های هک کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم تا بدونین هکرها با چه روش هایی ولت شما رو هک می کنند. همونطور که گفتیم، کیف پول های ارز دیجیتال ممکنه توسط هکرها به سرقت برن. معمولا ولت های ارز دیجیتال دو کلید دارن. هر شخصی به این کلیدها دسترسی داشته باشه، می تونه وارد کیف پول شما شده و به رمزارزهای شما دسترسی پیدا کنه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد جدیدترین روش های هک کیف پول ارز دیجیتال در سال 2023

در مورد جدیدترین روش های هک کیف پول ارز دیجیتال در سال 2023 نظر دهید
سوال امنیتی :9+69 = ?