اندیکاتور آرون(Aroon) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 21:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیکاتور آرون(Aroon)؛ پرکاربردترین ابزار در آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بیت کوین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این اندیکاتور به دست بیارین؟ آیا می دونین اندیکاتور آرون در تحلیل تکنیکال چیست؟ به نظر شما اندیکاتور آرون چه کمکی به تریدرهای تکنیکالیست بازارهای مالی می کنه؟ اندیکاتور Aroon چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ نحوه تحلیل اندیکاتور آرون چجوریه؟ چجوری از اندیکاتور آرون سیگنال بگیریم؟

روند بازار ارزهای دیجیتال همواره در حال تغییر هست. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که تریدرها و معامله گران بازار مرتکب میشن، پیروی از روندهای قیمتی هست که به زود تغییر می کنند. تریدر یا معامله گر باید بدونه قدرت یه روند رو چجوری ارزیابی کنه. یکی از بهترین ابزارهایی که این کار رو واسه ما انجام میده، اندیکاتور آرون هست. شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور سیگنال های مختلفی رو دریافت کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور آرون در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور آرون یا Aroon به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب اندیکاتور آرون بپردازیم و نحوه تحلیل اندیکاتور Aroon رو به شما یاد بدیم.

اندیکاتور آرون در تحلیل تکنیکال چیست؟

اندیکاتور آرون در تحلیل تکنیکال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اندیکاتور آرون در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور آرون یا Aroon شامل 2 خط اصلی هست که بین 0 تا 100 نوسان می کنند. با تفسیر این اندیکاتور می تونین روند دار بودن نمودار قیمت ارز دیجیتال، نوع روند و قدرت اون رو شناسایی کنین. فلسفه ایجاد اندیکاتور آرون بر این پایه هست که در یه روند صعودی پیوسته سقف کندل ها ارقام بالاتری خواهن داشت و در یه روند نزولی کف کندل ها پیوسته رو به کاهش میرن.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور آرون یا Aroon یه شاخص تکنیکالی هست که به منظور شناسایی تغییرات روند قیمت یه ارز دیجیتال و همچنین قدرت اون روند مورد استفاده قرار می گیره. در حقیقت، این اندیکاتور زمان بین اوج ها و زمان بین پایین ها رو در یه تایم فریم اندازه گیری می کنه. ایده این هست که روند صعودی قوی به صورت مرتب اوج های جدید و روند نزولی قوی رو به صورت منظم پایین ترین سطح رو مشاهده می کنه. اندیکاتور زمان رخ دادن ایت اتفاق رو نشون میده. شاخص آرون توسط شخصی به اسم Tushar Chande در سال 1995 ساخته شد.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور باند بولینگر(Bollinger Bands) چیست؟

اندیکاتور آرون به شما چه می گوید؟

اندیکاتور آرون به شما چه می گوید؟

حائز اهمیت هست که بدونین خطوط Aroon Up و Aroon Down بین 0 تا 100 در حال نوسان هستن. مقادیر نزدیک به 100 نشون دهنده روند قوی و مقادیر نزدیک به 0 نشون دهنده روند ضعیف قیمت رمزارزهاست. هرچقدر Aroon Up پایین تر باشه، روند صعودی ضعیف تر و روند نزولی قوی تر هست و برعکس. فرض اصلی این شاخص این هست که قیمت در روند صعودی به صورت مرتب در اوج های جدید بسته میشه و در روند نزولی به صورت مرتب پایین میاد. این شاخص روی 25 دوره گذشته متمرکز هست، ولی به 0 و 100 تبدیل میشه.

نکته قابل توجه این هست که کراس اوورها می تونن نقاط ورود یا خروج به بازار رو به معامله گران و تریدرها نشون بدن. عبور از بالای پایین می تونه سیگنالی برای خرید ارزهای دیجیتال باشه. در حالی که عبور از پایین به بالا ممکنه سیگنالی برای فروش ارزهای دیجیتال باشه. وقتی هر دو شاخص زیر 50 باشن، می تونه نشون دهنده ادغام قیمت باشه. سقف یا کف جدید ایجاد نمیشه. تریدرها می تونن از نظر شکست و همچنین کراس اوور بعدی آرون رو نگاه کنند تا مشخص کنند قیمت به کدوم سمت حرکت می کنه.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور مومنتوم Momentum در تحلیل تکنیکال چیست؟

مزایا و معایب اندیکاتور آرون

مزایا و معایب اندیکاتور آرون

همونطور که گفتیم، یکی از اندیکاتورهایی به تریدرها و معامله گران کمک زیادی می کنه، اندیکاتور آرون هست که با استفاده از اون میشه قدرت روند رو تشخیص داد، ولی این نکته رو باید به یاد داشته باشین که مدیریت سرمایه و همچنین مدیریت ریسک دو اصل کلیدی در این بازار هست. اندیکاتور Aroon مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب اندیکاتور آرون بپردازیم.

مزایای اندیکاتور آرون

•    سهولت استفاده از اندیکاتور Aroon و ساده بودن فضای اون
•    تشخیص روند قیمتی ارزهای دیجیتال
•    تتشخیص قدرت روند قیمت

معایب اندیکاتور آرون

•    دوره 25 کندلی پیش فرض اندیکاتور آرون برای همه بازارها مناسب نیست.
•    تعداد سیگنال دهی بالا و پشت سرهم
•    کاهش بازدهی در بازارهای نوسانی بدون روند
•    تاخیر در صدور سیگنال خرید و فروش

نکات معاملاتی اندیکاتور Aroon

مزایا و معایب اندیکاتور آرون

اگه می خواهین در سیستم معاملاتی ارز دیجیتال خودتون از اندیکاتور آرون(Aroon) استفاده کنین، بهتره اول دوره محاسباتی این اندیکاتور رو با آزمون و خطا یا گرفتن بک تست اونقدر تغییر بدین تا به بهترین بازدهی سیگنال دهی این اندیکاتور برسین. توجه داشته باشین که اندیکاتور آرون به تنهایی از پس تحلیل نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال برنمیاد و لازمه در کنار اون از سایر ابزارها هم کمک بگیرین تا محدودیت های این اندیکاتور رو پوشش بدین.

اندیکاتور آرون در فضای ساده محاسباتی خودش تلاش می کنه تا با توجه به سقف ها و کف هایی که کندل های قیمتی تشکیل میدن، ارتباط برقرار کنه و نشون دهنده آینده بازار رمزارزها باشه. همچنین اندیکاتور Aroon با در نظر گرفتن تغییرات قیمتی 25 دوره گذشته محاسبه میشه. به عبارت دیگه، میانگین قیمت های اوج و کف در 25 دوره گذشته یکی از اصلی ترین معیارهای محاسبه در فرمول آرون هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اندیکاتور آرون در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور آرون یا Aroon به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب اندیکاتور آرون بپردازیم و نحوه تحلیل اندیکاتور Aroon رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور آرون یا Aroon شامل 2 خط اصلی هست که بین 0 تا 100 نوسان می کنند. با تفسیر این اندیکاتور می تونین روند دار بودن نمودار قیمت، نوع روند و قدرت اون رو شناسایی کنین. استفاده از این اندیکاتور برای تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی، مزایا و معایب زیادی به همراه داره. این اندیکاتور به تریدرها و معامله گران کمک زیادی می کنه تا معاملات پرسودی انجام بدن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور آرون(Aroon) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد اندیکاتور آرون(Aroon) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+40 = ?