اندیکاتور ATR در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 13:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور ATR در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور ATR به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور ATR بپردازیم و نحوه استفاده از شاخص ATR رو به شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده این اندیکاتور قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین و معاملات خودتون رو انجام بدین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و تریدرها قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین و درآمد داشته باشین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما هم می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. برای این کار هم باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین. همچنین باید با انواع اندیکاتورهای موجود در بازار آشنا بشین. یکی از این اندیکاتورها هم ATR هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور ATR در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور ATR به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور ATR بپردازیم و نحوه استفاده از شاخص ATR رو به شما یاد بدیم تا از این اندیکاتور استفاده کنین.

توصیه می کنیم برای پیدا کردن مناسب ترین روندهای تحلیل دوره بهترین استراتژی های معاملاتی بازار ارز دیجیتال را نگاه کنید.

اندیکاتور ATR چیست؟

اندیکاتور ATR چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم اندیکاتور ATR رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که اندیکاتور ATR چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور ATR که مخفف شده عبارت Average True Range هست به معنی اندیکاتور دامنه واقعی هست. این اندیکاتور در دسته اندیکاتورهای نوسان گیر محسوب میشه که مخصوص بازارهایی هست که دارای هیجانات و نوسانات قیمتی زیادی هستن. بنابراین، شما می تونین از این اندیکاتور برای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال استفاده کنین و با پیش بینی قیمت اون ها معاملات خودتون رو انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: بهترین اندیکاتورها برای اسکالپ تریدینگ کدامند؟

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور ATR به عنوان میانگین محدوده واقعی شناخته میشه و یکی از شاخص هایی هست که برای اندازه گیری نوسانات قیمت موجود در بازار مورد استفاده قرار می گیره. این اندیکاتور در ردیف اسیلاتورها قرار می گیره و موقعی که شدت نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال زیاد میشه، رنج اندیکاتور ATR هم افزایش پیدا می کنه. توجه داشته باشین که نباید نوسانات قیمت رو با مومنتوم اشتباه بگیرین. وقتی صحبت از مومنتوم در بازار میشه، بیشتر تمرکز روی روند قیمت و جهت اون هست. علاوه بر این، اندیکاتور ATR ابزار مناسبی برای اندازه گیری پتانسیل حرکت قیمت به سمت بالا یا پایین هست.

کاربردهای اندیکاتور ATR

کاربردهای اندیکاتور ATR

همونطور که گفتیم، اندیکاتور ATR به معنی اندیکاتور دامنه واقعی هست. این اندیکاتور در دسته اندیکاتورهای نوسان گیر محسوب میشه که مخصوص بازارهایی هست که دارای هیجانات و نوسانات قیمتی زیادی هستن. شما می تونین برای پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال از این اندیکاتور استفاده کنین. نکته مهمی که باید درباره اندیکاتور ATR که مخفف عبارت Average True Range به شما یاد بدیم این هست که چجوری از این شاخص استفاده کنین. به طور کلی یکی از اساسی ترین موارد استفاده از این اندیکاتور تعیین حد ضرر در معاملات هست. بنابراین، شما می تونین با کمک این اندیکاتور برای معاملات خودتون استاپ لاس بزارین تا در صورت ریزش قیمت ارزهای دیجیتال، دچار ضرر نشین و با سود زیادی از معاملات خارج بشین.

مقاله پیشنهادی: شورت اسکوییز Short Squeeze چیست؟

زمانی که یه ارز دیجیتال از اندیکاتور ATR بالایی برخوردار هست، یعنی نوسانات قیمتی زیادی در بازار حاکم هست. در این شرایط معامله گران و تریدرهای بازار معمولا حد ضرر خودشون رو تا حدودی پایین میارن که در اثر نوسانات شدید بزار فعال نشه. در کنار اون زمانی که شاخص ATR روند نزولی به خودش می گیره، به این معنی هست که نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال کمتر شده. بنابراین حد ضرر توسط معامله گران در سطح بالاتری در نظر گرفته میشه تا در صورت ریزش قیمت ارزهای دیجیتال ضرر نکنند.

نحوه استفاده از شاخص ATR چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله نحوه استفاده از اندیکاتور ATR رو به شما یاد بدیم تا بتونین با کمک این شاخص معاملات خودتون رو انجام بدین. تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال از اندیکاتور ATR برای ورود و خروج از معاملات استفاده می کنند. با استفاده از این اندیکاتور می تونین نوسانات روزانه یه ارز دیجیتال رو با دقت بیشتری اندازه گیری کنین. این شاخص روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو نشون نمیده و فقط برای اندازه گیری نوسانات ناشی از شکاف ها و محدود کردن حرکات بالا و پایین استفاده میشه. توجه داشته باشین که برای محاسبه ATR فقط به اطلاعات و داده های تاریخی ارزهای دیجیتال نیاز دارین.

شما می تونین اندیکاتور ATR رو به عنوان یه روش خروج به کار بگیرین. صرف نظر از اینکه هنگام ورود از چه روشی برای تصمیم گیری استفاده کردین. به طور کلی این اندیکاتور نمودارهای قیمتی رو که دارای نوسانات زیاد هستن با مقدار بالاتری و نمودارهای قیمتی رو که دارای نوسانات کمی هستن، با مقداری کم نمایش میده. اندیکاتور ATR معیاری برای تشخیص روند قیمتی بازار نیست، بلکه برای اندازه گیری نوسانات ایجاد شده به واسطه حرکت قیمت مورد استفاده قرار می گیره. سیگنال ها و تحلیل هایی که هر معامله گر ممکنه از این اندیکاتور دریافت کنه متفاوت هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اندیکاتور ATR در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی در مورد اندیکاتور ATR به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور ATR بپردازیم و نحوه استفاده از شاخص ATR رو به شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده این اندیکاتور قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. همونطور که گفتیم، اندیکاتور ATR به عنوان میانگین محدوده واقعی شناخته میشه و یکی از شاخص هایی هست که برای اندازه گیری نوسانات قیمت موجود در بازار مورد استفاده قرار می گیره. این اندیکاتور در ردیف اسیلاتورها قرار می گیره. شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور برای معاملات خودتون استاپ لاس تعیین کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور ATR در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد اندیکاتور ATR در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+61 = ?