توکن هواداری(Fan Token) چیست؟

  • 07:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

توکن هواداری یا Fan Token؛ بخش دیگه از دنیای گسترده ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین توکن هواداری چیست؟ نحوه عملکرد توکن های هواداری و نوسانات قیمتی این توکن ها چجوریه؟ صاحبان توکن های هوداری چه امتیازاتی دارن؟ قیمت فن توکن ها چجوری مشخص میشه؟ بهترین توکن های هواداری محبوب کدامند؟

توکن های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارن که از جمله از اون ها میشه به توکن پرداخت، توکن حاکمیتی و توکن کاربردی اشاره کرد. و یکی از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در کنار کسب درآمد از نوسان قیمت بیت کوین و دیگر ارزها به حساب میان. توکن های کاربردی توکن هایی هستن که برای یه هدف مشخص به وجود اومدن و کاربران برای استفاده از خدمات یه پلتفرم یا برنامه از اون ها استفاده می کنند. توکن های هواداری نوعی توکن کاربردی ارز دیجیتال هستن که برای حمایت طرفداران از باشگاه های ورزشی به وجود اومدن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله توکن هواداری چیست؟ اطلاعاتی درباره توکن هواداری یا Fan Token به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین توکن های هواداری بپردازیم و عملکرد فن توکن ها رو مورد بررسی قرار بدیم.

توکن هواداری چیست؟

توکن هواداری(Fan Token) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که توکن هواداری چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که توکن هواداری یا Fan Token به معنی ارز دیجیتال طرفداری هست. توکن های هواداری به طرفداران یه باشگاه ورزشی، رویداد سینمایی، گروه یا خواننده موسیفی تعلق می گیرن. در واقع برگزارکننده های هر رویدادی می تونن برای طرفداران اون رویداد ارز دیجیتال هواداری عرضه کنند. در واقع طرفداران با استفاده از فن توکن ها می تونن به صورت رسمی از مزایای عضویت ویژه بهره مند بشن.

جالب اینجاست که بدونین توکن هواداری یا Fan Token نوعی ارز دیجیتال هست که به دارنده ها امکان دسترسی به تعداد زیادی از مزایای خاص باشگاه ورزشی رو میده. چنین امتیازاتی ممکنه شامل رای دادن در تصمیم های باشگاه، جوایز، طرح های کالا، حق رای در نظرسنجی های باشگاهی انحصاری، تجربیات VIP، دسترسی به تبلیغات حمایت شده و هرگونه پاداش دیگه باشه که باشگاه ورزشی شرکت کننده تصمیم به ارائه اون می کنه. اصطلاح فن توکن برای اولین بار توسط Chiliz در وایت پیپر خودش برای معرفی پلتفرم Socios ابداع شد.

مقاله پیشنهادی: 5 مزیت توکن های هواداری

عملکرد فن توکن ها چگونه است؟

عملکرد فن توکن ها چگونه است؟

توجه داشته باشین که توکن های هواداری یا Fan Token بر اساس یه اصل بدون ارزش ثابت فعالیت می کنند، یعنی وزن اون ها از ارزش مشارکت طرفداران ناشی میشه. توکن های هواداری دارای ارزش یکسانی هستن. در ابتدا یه فن توکن یا توکن هواداری با قیمت ثابت شروع ارائه میشه. سپس به مرور زمان ارزش خودش رو به دست میاره یا از دست میده. توکن های هواداری شکل فعالیت های طرفداران، مشارکت و جریان های درآمد رو برای تیم های ورزشی ارائه دهنده اون توکن ها مشخص می کنند.

ویژگی های Fan Token چیست؟

توکن های هواداری یا Fan Token ارزهای دیجیتالی هستن که افراد می تونین طرفداری و حمایت خودشون رو از باشگاه ورزشی مورد نظر خودشون اعلام کنند. این توکن ها ویژگی های زیادی دارن که باعث میشه تا منحصر به فرد بشن. برخی از ویژگی های Fan Token عبارت هستن از:

•    توکن های هوداری به تعداد محدودی عرضه میشن.
•    توکن های هواداری به افراد قدرت حاکمیتی میدن.
•    با شرکت، فعالیت و باز در برنامه های فن توکن ها می تونین پاداش مختلفی رو دریافت کنین.
•    قیمت توکن های هواداری هم مثل سایر رمزارزها بالا و پایین میره.
•    فن توکن ها رو می تونین با لباس ورزشی یا خدمات ویژه کلوب هواداری معاوضه کنین.

مقاله پیشنهادی: توکن های اهرم دار یا لوریج دار چیست؟

معرفی بهترین توکن های هواداری

معرفی بهترین توکن های هواداری

همونطور که گفتیم، توکن های هواداری یا فن توکن ها نوعی از ارزهای دیجیتالی هستن که امتیازات عضویت مرتبط با طرفداران رو به همراه دارن. توکن های هواداری مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره که هر کدوم از اون ها مزایای خاص خودشون رو دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بهترین توکن های هواداری بپردازیم تا این توکن ها رو بشناسین.

  • ارز دیجیتال چیلیز(CHZ)

یکی از بهترین توکن های هواداری، ارز دیجیتال چیلیز یا CHZ هست. موفقیت پر رونق چیلیز بر سرعت زیادی از تیم های ورزشی معروف مثل بارسلونا، آث میلان و یوونتوس رو بر اون داشت تا از این روند پیروی کنند و توکن های خودشون رو منتشر کنند. در حال حاضر، بیشتر تیم های بزرگ دنیا توکن هواداری مخصوص خودشون رو دارن. چیلیز ارز دیجیتال پیشرو برای ورزش و سرگرمی توسط ارائه دهنده Fin Tech مستقر در مالتا هست.

  • فن توکن باشگاه بارسلونا(BAR)

یکی دیگه از بهترین توکن های هواداری، فن توکن باشگاه بارسلونا یا BAR هست. این توکن برای فرایندهای حاکمیتی، پاداش و استیکینگ مورد استفاده قرار می گیره. عرضه کل این ارز دیجیتال 39.960.000 واحد توکن بوده و از این مقدار حدود 2.950.650 توکن در گردش هست. قیمت توکن هواداری بارسلونا در زمان نوشتن این مقاله 18.76 دلار هست و ارزش کل بازار اون 55.123.577 دلار و حجم معاملات توکن هواداری بارسلونا 15.003.533 دلار هست.

  • فن توکن تیم منچستر سیتی(CITY)

فن توکن منچستر سیتی یا CITY هم یکی دیگه از بهترین توکن های هواداری هست. با داشتن توکن طرفداری باشگاه منچستر سیتی می تونین از تخفیفات کالاهای تیم بهره مند شده و در نظرسنجی های اختصاصی که در طول فصل برگزار میشه، مشارکت کنین. عرضه کل این ارز دیجیتال 20 میلیون واحد توکن بوده و از این مقدار حدود 3.508.140 توکن در گردش هست.

  • فن توکن پاری سن ژرمن(PSG)

یکی دیگه از بهترین توکن های هواداری، فن توکن پاری سن ژرمن یا PSG هست. این توکن به شما این امکان رو میده تا از تماشای رایگان بازی های لیگ دسته یک و مسابقات جام حذفی فوتبال فرانسه لذت ببرین، اعضای تیم و بازیکنان رو حضوری ببینین و محصولات امضا شده بازیکنان رو دریافت کنین. عرضه کل این ارز دیجیتال 20 میلیون توکن بوده و از این مقدار حدود3.106.340 توکن در گردش هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله توکن هواداری چیست؟ اطلاعاتی درباره توکن هواداری یا Fan Token به شما ارائه کنیم و به معرفی بهترین توکن های هواداری بپردازیم و عملکرد فن توکن ها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، توکن هواداری یا Fan Token به معنی ارز دیجیتال طرفداری هست. توکن های هواداری به طرفداران یه باشگاه ورزشی، رویداد سینمایی، گروه یا خواننده موسیفی تعلق می گیرن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد توکن هواداری(Fan Token) چیست؟

در مورد توکن هواداری(Fan Token) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+67 = ?