درآمد پسیو(Passive Income) ارز دیجیتال چیست؟

  • 08:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

درآمد پسیو یا Passive income؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین درآمد پسیو چیست؟ روش های کسب درآمد پسیو در ارزهای دیجیتال کدامند؟ کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به صورت پسیو چه مزایایی به همراه داره؟ کسب درآمد ارز دیجیتال از طریق درآمد پسیو چگونه است؟ آیا استخراج رمزارز، درآمد پسیو محسوب میشه؟

خیلی از افراد به دنبال این هستن که نحوه کسب درآمد پسیو ارزش دیجیتال در کنار کسب درآمد از نوسان قیمت بیت کوین رو بدونن. درآمد پسیو ارز دیجیتال یکی از مهم ترین موضوعاتی هست که در عصر حاضر رایج شده. افراد زیادی وجود دارن که از طریق روش های جدید و نوآورانه به کسب درآمدهای پسیو پرداختن. به همین دلیل بیشتر افراد دوست دارن از این روش به کسب درآمد بپردازن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله درآمد پسیو چیست؟ اطلاعاتی درباره درآمد پسیو یا Passive income به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب درآمد پسیو از ارزهای دیجیتال بپردازیم و مزایای درآمد پسیو با ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این تکنیک آشنا بشین.

درآمد پسیو چیست؟

درآمد پسیو چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که درآمد پسیو چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که درآمد پسیو یا Passive income پولی هست که یبار به دست میارین و برای ادامه به دست آوردن اون نیازی به انجام کارهای دیگه ندارین. در واضع شما می تونین بیشتر کارها رو از قبل انجام بدین و در طول مسیر برای افزایش کسب درآمد تلاش زیادی کنین. کسب درآمد پسیو با ارزهای دیجیتال هم امکان پذیر هست. شما می تونین با روش های مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال درآمد پسیو داشته باشین.

جالب اینجاست که بدونین روش های زیادی برای کسب درآمد وجود دارن که بدون شک جذاب ترین روش درآمد پسیو یا Passive Income هست. چون درآمد پسیو بدون نیاز به تلاش زیاد همیشگی، در بازه های زمانی منظم به دست میاد. وقتی شخص تلاش کمی برای رشد درآمد می کنه، درآمد غیرفعال داره. در واقع منظور از تلاش کم این هست که در این نوع کسب درآمد نیازی نیست هر روز در ساعات مشخصی به فعالیت ثابت بپردازین و می تونین بر اساس برنامه ریزی های شخصی فعالیت کنین.

روش های کسب درآمد پسیو از ارزهای دیجیتال

روش های کسب درآمد پسیو از ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، درآمد پسیو به نوعی از درآمدزایی گفته میشه که برای پول در آوردن نیازی به کار کردن زیادی ندارین. شما می تونین در بازار ارزهای دیجیتال هم با استفاده از روش های مختلفی واسه خودتون درآمد پسیو یا غیرفعال داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی روش های کسب درآمد پسیو از ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این روش ها آشنایی داشته باشین.

•    تامین منابع نقدینگی

یکی از روش های کسب درآمد پسیو از ارزهای دیجیتال این هست که تامین کننده نقدینگی باشین. صرافی های غیرمتمرکز با ارائه منابع نقدینگی بدون نیاز به مجوز فرصت های جدیدی رو در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آوردن. در حال حاضر نوع خاصی از صرافی غیرمتمرکز به اسم بازارساز خودکار وجود داره که راهی برای دارنده های ارز دیجیتال ایجاد کرده تا از دارایی های دیجیتال خودش به عنوان ارائه دهنده نقدینگی بهره ببرن و درآمد غیرفعال داشته باشن.

•    شرکت در ییلد فارمینگ

یکی دیگه از روش های کسب درآمد پسیو با ارزهای دیجیتال، شرکت در ییلد فارمینگ هست. ییلد فارمینگ ها پلتفرم هایی هستن که به کاربران این امکان رو میده تا سود به دست بیارن. واسه انجام این کار باید از توکن های LP موجود خود در یه فارم خاص استفاده کنین و بهشی از پاداش استخر رو دریافت کنین. خیلی از افراد این روش برای کسب درآمد غیرفعال در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

بیشتر بدانید: ییلد فارمینگ Yield Farming ارز دیجیتال چیست؟

•    استیک ارز دیجیتال

استیک ارزهای دیجیتال هم یکی دیگه از روش های کسب درآمد پسیو با ارزهای دیجیتال هست. اثبات سهام نه تنها یه روش کارآمد برای ایجاد اجماع در یه سیستم غیرمتمرکز هست، بلکه روشی هست که افراد می تونن رمزارزهای مبتنی بر این الگوریتم رو استیک کرده و سود به دست بیارن. درآمد استیکینگ معمولا از افزایش عرضه رمزارزها و یا کارمزد تراکنش های شبکه حاصل میشه.

مقاله تکمیلی: استیک(Stake) ارز دیجیتال یا سهام گذاری چیست؟

•    عضو شدن در صندوق ارز دیجیتال

درآمد پسیو(Passive Income) ارز دیجیتال چیست؟

یکی دیگه از روش های کسب درآمد پسیو با ارزهای دیجیتال، عضو شدن در صندوق ارز دیجیتال هست. این روش به هیچ اقدام خاصی نیاز نداره. درست مثل صندوق های سرمایه گذاری سنتی، می تونین از رمزارزهای خودتون درآمد کسب کنین. از جمله از این صندوق ها میشه به Pantera CapitaL، Grayscale و Pantera Blockchain Fund اشاره کرد. هر صندوق نمایی کلی از عملکرد پیشین خودش ارائه میده و نرخ بازدهی داخلی خودش رو اعلام می کنه.

•    خودگردان کردن سپرده های ارز دیجیتال

یکی دیگه از روش های کسب درآمد پسیو در بازار کریپتو، خودگردان کردن سپرده های ارز دیجیتال هست. همونطور که خیلی از ارزهای سنتی مثل ارزهای فیات می تونن در حساب های پس انداز سود به وجود بیارن، ارزهای دیجیتال هم این توانایی رو دارن. بعضی از حساب های پس انداز ارز دیجیتال متمرکز هستن. مثل حساب های ارائه شده توسط BlockFi، Nexo و Crypto.com. این حساب ها معمولا از وجوه شما برای پرداخت وام به سازمان هایی که به دنبال وام هستن استفاده می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله درآمد پسیو چیست؟ اطلاعاتی درباره درآمد پسیو یا Passive income به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های کسب درآمد پسیو از ارزهای دیجیتال بپردازیم و مزایای درآمد پسیو با ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم تا با این تکنیک آشنا بشین. همونطور که گفتیم، درآمد پسیو پولی هست که یبار به دست میارین و برای ادامه به دست آوردن اون نیازی به انجام کارهای دیگه ندارین. شما می تونین در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از روش های مختلفی درآمد پسیو کسب کنین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد درآمد پسیو(Passive Income) ارز دیجیتال چیست؟

در مورد درآمد پسیو(Passive Income) ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+34 = ?