کیف پول قرارداد هوشمند ارز دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "کیف پول قرارداد هوشمند ارز دیجیتال چیست؟"


  • 03:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

کیف پول قرارداد هوشمند؛ حساب قراردادی که توسط حساب اصلی کاربر(EOA) کنترل میشه! آیا دوست دارین اطلاعاتی درباره این ولت به دست بیارین؟ به نظر شما منظور از کیف پول قرارداد هوشمند چیست؟ استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند چه مزایایی به همراه داره؟ کیف پول های قرارداد هوشمند چجوری کار می کنند؟ بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند کدامند؟

کیف پول رمزنگاری یا دیجیتالی که با قراردادهای هوشمند(Smart Contract) تعامل داره، کیف پول قرارداد هوشمند نامیده میشه. به عبارت دیگه، این کیف پول ها انواع مختلفی از فعالیت ها مثل خرید یا فروش توکن، تبادل توکن، تعامل با Dapp، ترید، قرض گرفتن و.... رو امکان پذیر می کنند. کیف پول قرارداد هوشمند مزایای زیادی به دنبال داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. ما سعی می کنیم در مقاله کیف پول قرارداد هوشمند چیست؟ اطلاعاتی درباره کیف پول قرارداد هوشمند به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند بپردازیم و بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند رو واستون معرفی کنیم.

کیف پول قرارداد هوشمند چیست؟

کیف پول قرارداد هوشمند چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که کیف پول قرارداد هوشمند چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که کیف پول قرارداد هوشمند یا Smart Contract Wallet نوعی از ولت های ارز دیجیتال هست که با ارائه ترکیب منحصر به فردی از امنیت، انعطاف پذیری و راحتی نسبت به سایر ولت ها، مورد توجه کاربران قرار گرفتن. یکی از مهم ترین دلایلی که کاربران بعد از خرید و فروش اتریوم دارایی خودشون رو در این ولت ها قرار میدن، امنیت هست. در ساخت کیف پول قرارداد هوشمند از تکنیکی استفاده شده در عین داشتن امنیت بالا، ولتی بدون کلمه بازیابی هست.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول هوشمند نوعی ولت رمزنگاری شده هست که توسط اسمارت کانترکت ها به جای کلید خصوصی مدیریت و کنترل میشه. این امر به کاربران و معامله گران کمک می کنه تا از ویژگی های پیشرفته ای مثل تراکنش های چند امضایی، محدودیت های انتقال روزانه، مسدود کردن حساب اضطراری و بازیابی امن تر حساب لذت ببرن. توجه داشته باشین که کیف پول قرارداد هوشمند، دارایی ها و رمزارزهای شما رو در یه اسمارت کانترکت که در بلاک چین وجود داره نگهداری و ذخیره می کنه.

مقاله پیشنهادی: کاربرد قراردادهای هوشمند چیست؟

مزایای استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند

مزایای استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند

همونطور که گفتیم، کیف پول قرارداد هوشمند یه حساب قراردادی هست که توسط حساب اصلی کاربر(EOA) کنترل میشه. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کیف پول های اسمارت کانترکت، امنیت بالای اون هاست. امنیت کیف پول های دیگه راضی کننده هست، ولی بیشتر اون ها یه نقطه آسیب پذیر دارن. به کارگیری کیف پول قرارداد هوشمند مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند بپردازیم.

•    یکی از مزایای استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند، محدودیت تراکنش هاست. می تونین واسه تراکنش های خودتون حد انتقال مشخص کنین و در صورت هک شدن از ارزهای دیجیتال خودتون محافظت کنین.
•    با استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند می تونین نگهبان های مختلفی رو واسه حساب خودتون مشخص کنین. هر آدرس انریومی می تونه نگهبان دارایی شما در حساب دیگه، دستگاه دیگه و یا افراد نزدیک شما باشه.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند، مسدود کردن حساب هست. در صورت مفقودی و یا به سرقت رفتن تلفن همراه خودتون به کمک نگهبان ها می تونین حساب خودتون رو قفل کنین و از سرقت رمزارزها و دارایی های خودتون جلوگیری کنین.
•    جالب اینجاست که بدونین کیف پول قرارداد هوشمند با استفاده از اپلیکیشن های احراز هویت و راه حل های مختص خود ولت ها، لایه امنیتی مضاعفی رو به وجود میارن.

مقاله پیشنهادی: اجرای قرارداد هوشمند ارزهای دیجیتال چگونه است؟

معرفی بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند

بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند

ارزهای دیجیتال درون کیف پول قرارداد هوشمند به وسیله کدهای اسمارت کانترکت قابل کنترل و دسترسی هستن. این ولت ها شرایط عملکردی تقریبا نامحدود رو فراهم می کنند و کنترل بیشتری رو به کاربران میدن. در ادامه برخی از بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند رو واستون معرفی می کنیم.

•    کیف پول Poketto

یکی از بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند، کیف پول Poketto هست. این ولت تحت قالب یه برنامه پرداخت طراحی شده که با استفاده از اون میشه فرایند انتقال ارزهای دیجیتال رو با هر کاربر دیگه انجام داد. این کیف پول قرارداد هوشمند از استیبل کوین xDAI برای کاهش هزینه ها و فعال سازی قابلیت پرداخت فوری خودش استفاده می کنه. با استفاده از این ویژگی کاربران می تونن آدرس های خصوصی رو به هر کدوم از مخاطبین خودشون اختصاص بدن.

•    کیف پول آرجنت(Argent)

کیف پول آرجنت یا Argent هم یکی دیگه از بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند هست که به کاربران خودش این امکان رو میده تا فقط توکن های مبتنی بر اتریوم رو ذخیره کنند و با دستگاه های اندرویدی و ios سازگار هست. کیف پول آرجنت به دلیل داشتن ویژگی های مختلف و خدماتی که ارائه میده، به سرعت مورد توجه تریدرها قرار گرفت. این ولت به کاربران خودش این امکان رو میده تا دارایی های دیجیتالی خودشون رو ایمن کنند.

مقاله تکمیلی: کیف پول آرجنت(Argent) چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله کیف پول قرارداد هوشمند چیست؟ اطلاعاتی درباره کیف پول قرارداد هوشمند به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای استفاده از کیف پول قرارداد هوشمند بپردازیم و بهترین کیف پول های قرارداد هوشمند رو واستون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، کیف پول قرارداد هوشمند یا Smart Contract Wallet نوعی از ولت های ارز دیجیتال هست که با ارائه ترکیب منحصر به فردی از امنیت، انعطاف پذیری و راحتی نسبت به سایر ولت ها، مورد توجه کاربران قرار گرفتن. استفاده از کیف پول های قرارداد هوشمند مزایای زیادی به همراه داره که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال کاربران زیادی قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن. ولت های قرارداد هوشمند زیادی در بازار وجود دارن که از جمله از اون ها میشه به کیف پول آرجنت(Argent) و کیف پول Poketto اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد کیف پول قرارداد هوشمند ارز دیجیتال چیست؟

در مورد کیف پول قرارداد هوشمند ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+83 = ?