اندیکاتور جریان پول چایکین(CMF) چیست؟

  • 09:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیکاتور جریان پول چایکین(CMF)؛ هشدار به تریدرها در زمان انباشت توسط نهنگ های بازار و افزایش قیمت ها! آیا دوست دارین با این اندیکاتور آشنا بشین؟ آیا می دونین اندیکاتور جریان پول چایکین چیست؟ این اندیکاتور چه کاربردهایی داره؟ شاخص جریان پول چایکین چجوری محاسبه میشه؟ استفاده از اندیکاتور CMF چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ نحوه استفاده از اندیکاتور CMF در تحلیل تکنیکال چجوریه؟

همونطور که می دونین، اندیکاتورها شاخص هایی بر اساس محاسبات ریاضی هستن که واسه تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال و تحلیل بیت کوین مشخص کردن سیگنال خرید و فروش رمزارزها در طول یه بازه زمانی مورد استفاده قرار می گیرن. اندیکاتورهای مختلفی وجود دارن که هر کدوم از اون ها اطلاعات و داده های متفاوتی رو به تریدرها و معامله گران ارائه میدن. اندیکاتور CMF هم یکی از این نمونه هاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور جریان پول چایکین چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور جریان پول چایکین یا CMF به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب اندیکاتور CMF بپردازیم و نحوه کار با این اندیکاتور رو به شما یاد بدیم.

اندیکاتور جریان پول چایکین چیست؟

اندیکاتور جریان پول چایکین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اندیکاتور جریان پول چایکین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور جریان پول چایکین یا CMF یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست که با دقت بالایی میزان حجم جریان پول در بازار رو تجزیه و تحلیل می کنه. به این ترتیب، اندیکاتور جریان پول چایکین ابزار خوبی واسه تعیین کردن حجم داده ها در بازار مالی هست. تریدرها و معامله گران زیادی با استفاده از این اندیکاتور روند بازار رو پیش بینی می کنند.

جالب اینجاست که بدونین تریدرها و معامله گران با استفاده از اندیکاتور جریان پول چایکین(CMF) می تونن بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو تعیین کنند. چون این اندیکاتور درباره تغییرات قیمت رمزارزها در تایم فریم ها اطلاعات خیلی خوبی رو در اختیار تریدرها قرار میده. همچنین با استفاده از اندیکاتور جریان پول چایکین میشه نقاط اشباع خرید و فروش رو تعیین کرد و با شناسایی نقاط مناسب واسه ورود به معامله این وضعیت رو تغییر داد. تحلیلگران خیلی ساده با استفاده از تنظیمات این اندیکاتور می تونن تعداد روزها و دوره های مورد نظر خودشون رو مشخص کنند.

مقاله پیشنهادی: معرفی استراتژی معاملاتی با استفاده از اندیکاتور EMA و TSI

مزایا و معایب استفاده از اندیکاتور CMF

مزایا و معایب استفاده از اندیکاتور CMF

همونطور که گفتیم، اندیکاتور جریان پول چایکین(CMF) به تریدرها نشون میده که آیا نهنگ ها و سرمایه گذاران بزرگ در حال انباشت و خرید رمزارزها هستن و یا دارایی های خودشون رو می فروشن. در واقع، این اندیکاتور جریان سرمایه پشت ارزهای دیجیتال رو نشون میده. استفاده از اندیکاتور جریان پول چایکین مزایا و معایب زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا و معایب اندیکاتور CMF رو بررسی می کنیم:

مزایای استفاده از اندیکاتور CMF

•    یکی از مزایای اندیکاتور جریان پول چایکین این هست که شاخص CMF به تریدرها کمک می کنه تا قدرت و جهت حرکت یه روند رو تایید کنند. مشاهده واگرایی بین قیمت و CMF راحته و تریدرها می تونن ورود و خروج خودشون از معامله رو برنامه ریزی کنند.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از اندیکاتور CMF این هست که این شاخص نوعی معیار مومنتوم هست. به همین دلیل، وقتی که در بازارهای رونددار اعمال میشه، خیلی مفید هست و به تریدرها در بازار رمزارزها این امکان رو میده تا قدرت و جهت روند رو تشخیص بدن.
•    وقتی که روند قیمت ارز دیجیتال قدرت خودش رو از دست میده، این حالت اندیکاتور جریان پول چایکین(CMF) به عنوان واگرایی به وجود میاد و تریدرها رو نسبت به تغییر روند احتمالی مطلع می کنه.

معایب استفاده از اندیکاتور CMF

•    یکی از معایب استفاده از اندیکاتور جریان پول چایکین این هست که این اندیکاتور طی یه بازار بی ثبات، وقتی که روندها قطعی نیستن سیگنال های اشتباه زیادی صادر می کنه.
•    اندیکاتور جریان پول چایکین یه معیار تاخیری هست که قیمت ارزهای دیجیتال رو دنبال می کنه.
•    یکی دیگه از معایب استفاده از اندیکاتور CMF این هست که همیشه 100 درصد دقیق نیست. یه تریدر باید محدودیت های جریان پول چایکین رو زیر نظر بگیره.

ویدیوی پیشنهادی: پیدا کردن نقاط حمایت و مقاومت با اندیکاتور Lux

نحوه کار با اندیکاتور CMF در تحلیل تکنیکال

 نحوه کار با اندیکاتور CMF در تحلیل تکنیکال

توجه داشته باشین که اندیکاتور جریان پول چایکین دو کاربرد مهم داره که یکی تعیین جهت روند و اون یکی تعیین قدرت روند هست. بهتره بدونین تعیین جهت روند تقریبا کار راحتی هست. وقتی که این اندیکاتور بالا عدد صفر قرار داره، روند و حجم وجود داره که نشون میده روند بازار قوی یا رو به بالا هست. همچنین وقتی که اندیکاتور CMF زیر صفر هست، روند قیمت و حجم نشون دهنده روند نزولی بازار رمزارزهاست.

نکته قابل توجه این هست که خیلی از مواقع، شاخص جریان پول چایکین دقیقا در اطراف عدد صفر قرار می گیره.این معمولا در طی یه پولبک در روند صعودی ارزهای دیجیتال در طول یه روند نزولی رخ میده. عقب نشینی به خط صفر به تریدرها و معامله گران فرصتی واسه ورود به پوزیشن های معاملاتی جدید رو میده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اندیکاتور جریان پول چایکین چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور جریان پول چایکین یا CMF به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب اندیکاتور CMF بپردازیم و نحوه کار با این اندیکاتور رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور جریان پول چایکین یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که تریدرها و معامله گران می تونن با استفاده از این اندیکاتور بهترین نقاط ورود و خروج معامله رو شناسایی کنند و با انجام معامله در این نقاط سودهای زیادی از نوسانات قیمتی رمزارزها به دست بیارن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور جریان پول چایکین(CMF) چیست؟

در مورد اندیکاتور جریان پول چایکین(CMF) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+71 = ?