آدرس کریپتو ونیتی(Vanity) چیست؟

  • 08:02 1403-02-16
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

آدرس ونیتی(Vanity)؛ آدرس های سفارشی ناامن در بازار ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از آدرس ونیتی چیست؟ چجوری آدرس ونیتی بسازیم؟ مراحل ساخت آدرس ونیتی در بازار رمزارزها چیست؟ چرا آدرس Vanity در بازار کریپتو به عنوان آدرس های سفارشی ناامن شناخته میشه؟ آدرس ونیتی نشون دهنده چی می تونه باشه؟ در زمینه امنیت ارز دیجیتال در بازار کریپتو چه توصیه هایی در آموزش ارز دیجیتال داده میشود؟

واسه معاملات یا نگهداری رمزارزها شما به یه کیف پول رمزنگاری شده نیاز دارین. ولت های ارز دیجیتال توسط آدرس هایی شناسایی میشن که می تونن به اشکال مختلفی باشن. یکی از این مدل ها، نشونی بیهوده، ویژگی های جذابی رو ارائه میده، ولی ممکنه خطر امنیتی به وجود بیاره. آدرس ونیتی یکی از اصطلاحات رایج در بازار رمزارزهاست که به عنوان آدرس های ناامن در بازار کریپتو محسوب میشن. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آدرس ونیتی یا Vanity بهتون ارائه کنیم، به بررسی مراحل ساخت آدرس ونیتی بپردازیم و استفاده از آدرس های ونیتی در بازار کریپتو رو مورد بررسی قرار بدیم.

آدرس ونیتی چیست؟

آدرس ونیتی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که آدرس ونیتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که آدرس ونیتی یا Vanity Addresses به آدرس های منحصر به فرد یا سفارشی گفته میشه. یعنی به جای اینکه به صورت تصادفی اعداد و حروف رو کنار هم قرار گرفته باشن، شما خودتون بتونین ترتیب این عبارت ها رو انتخاب کنین و یه مفهوم یا اسم مشخصی رو در دل آدرس عمومی خودتون قرار بدین. به عبارت دیگه، آدرس ونیتی نوعی آدرس بیت کوین با حروف اولیه خاص هست که نشون دهنده کلمه هایی مثل اسم یا اسم تجاری شما میشه.

جالب اینجاست که بدونین آدرس های ونیتی(Vanity) خیلی شبیه به آدرس های معمولی هست. مهم تر از همه، کیف پول های رمزنگاری شده منحصر به فرد هستن و کلمات عمومی و خصوصی اون ها به عنوان دو عنصر مهم در نگهداری و معاملات ارزهای دیجیتال محسوب میشن. عملکرد این آدرس ها یکسان هست، به این ترتیب می تونن به همون روش ارزهای دیجیتال ارسال و دریافت کنند. مشهورترین آدرس های باطل و ناامن ارزهای دیجیتال، آدرسی هست که برای ارز دیجیتال بیت کوین داده میشه.

مقاله پیشنهادی: چگونه امنیت کیف پول تراست ولت را افزایش دهیم؟

بررسی مراحل ساخت آدرس ونیتی

بررسی مراحل ساخت آدرس ونیتی

همونطور که گفتیم، آدرس ونیتی(Vanity) به آدرس عمومی گفته میشه که به جای حروف و اعداد تصادفی یا رندوم، از کلمات معنی دار مرتبط با پروژه مورد نظرتون استفاده کنین. واسه ساخت و تولید آدرس ونیتی می تونین به آدرس سازهای اینترنتی مراجعه کنین. برای تشکیل آدرس ناامن کریپتو، باید مراحل مختلفی رو پشت سر بذارین. در ادامه برخی از مراحل ساخت آدرس ونیتی رو بررسی می کنیم:

•    شناسایی آدرس ساز Vanity

یکی از مراحل ساخت آدرس ونیتی در بازار ارزهای دیجیتال این هست که یه آدرس ساز ونیتی رو پیدا کنین. بر اساس بلاک چین مورد نظر خودتون باید از یه آدرس ساز مخصوص استفاده کنین. بعد از اینکه این سایت ها رو پیدا کردین، باید وارد این سایت ها بشین و حروف معنی دار مرتبط با اسم شرکت یا پروژه خودتون رو انتخاب کرده و در کادر مخصوص این فرایند قرار بدین.

مقاله پیشنهادی: آدرس مخفی در بلاک چین چیست و چه کاربردی دارد؟

•    وارد کردن آدرس سفارشی

یکی دیگه از مراحل ساخت آدرس ونیتی در بازار رمزارزها، وارد کردن آدرس سفارشی مورد نظر هست. در این مرحله باید کلمه ها و عبارت هایی که دوست دارین در آدرس عمومی شما قرار بگیرن رو وارد کنین. یادتون نره که هرچقدر عبارت ها طولانی و سخت تر باشن، مدت زمان زیادی باید منتظر ساخت و تولید آدرس ونیتی بمونین. بعضی از کاراکترها مثل 0،I، O و.... به منظور جلوگیری از سردرگمی امکان استفاده ندارن.

•    ساخت آدرس مورد نظر

یکی دیگه از مراحل ساخت آدرس ونیتی یا آدرس ناامن کریپتو این هست که روی گزینه Generate کلیک کنین. نرم افزار آدرسی که مورد نظر شما هست رو تولید می کنه. زمان مورد نیاز واسه تولید آدرس به سختی آدرس انتخاب شده شما و قدرت پردازش ارائه دهنده سرویس وابسته هست. بعدا یه آدرس عمومی ونیتی به همراه کلید خصوصی به شما به عنوان دارنده آدرس ونیتی داده میشه.

چه زمانی باید از آدرس ونیتی استفاده کرد؟

چه زمانی باید از آدرس ونیتی استفاده کرد؟

توجه داشته باشین که آدرس های مختلفی ارزهای دیجیتال بیشتر از هر چیز دیگه ای یه انتخاب پیچیده و گیج کننده هستن و هیچ کارایی زیادی نسبت به آدرس های کیف پول معمولی به کاربران بازار رمزارزها ارائه نمیدن. بهتره بدونین شخصی سازی اضافی شده و اقعا همه چیز هست که در اینجا کسب می کنین. با این وجود، اگه کسب و کاری رو با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مدیریت می کنین و به صورت منظم وجوهی به ولت شما فرستاده میشه، احتمال داره مفید باشه که اسم شرکت خودتون رو در شروع آدرس عمومی خودتون قرار بدین تا خیلی راحت شناسایی بشین.

نکته قابل توجه این هست که اگه یه معامله گر یا تریدر معمولی هستین و دوست دارین حریم شخصی و سطح امنیت کیف پول خودتون رو در بیشترین حالت ممکن نگه دارین، بهتره از یه آدرس کیف پول معمولی استفاده کنین. یا اگه می خواهین کار رو جلوتر ببرین، یه آدرس کیف پول خصوصی رو باید تهیه کنین. اگه نیازی به آدرس در کار ندارین، ممکنه بدون دلیل خودتون رو در معرض حمله های سایبری یا هک قرار بدین. از اونجایی که آدرس های بیهوده به عنوان یه تهدید بزرگ تایید نشدن، به نظر میرسه در زمان شخصی سازی آدرس ارز دیجیتال خودتون به این ترفند مشکلی با امنیت و نانشاس بودن وجود داره که می تونه دردسر ساز باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آدرس ونیتی یا Vanity Addresses بهتون ارائه کنیم و به بررسی مراحل ساخت آدرس ونیتی در بازار رمزارزها بپردازیم و استفاده از آدرس های بیهوده یا ونیتی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، آدرس ونیتی نوعی آدرسی عمومی ارز دیجیتال هست که در اون به جای اینکه حروف و اعداد به صورت تصادفی و رندوم قرار بگیرن، ترتیب قرارگیری حروف توسط شما تعیین میشه. به این ترتیب، شما می تونین اسم کسب و کار خودتون رو در اول آدرس ارز دیجیتال قرار بدین تا آدرس عمومی شما به راحتی شناسایی بشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آدرس کریپتو ونیتی(Vanity) چیست؟

در مورد آدرس کریپتو ونیتی(Vanity) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+61 = ?