استاندارد ERC-4907 چیست؟ (استاندارد اجاره NFT)

  • 11:02 1403-02-19
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

 استاندارد ERC-4907؛ استاندارد اجاره توکن های NFT! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این استاندارد توکن به دست بیارین؟ به نظر شما چرا اجاره NFT اهمیت داره؟ روش های اجاره توکن های غیرمثلی کدامند؟ استاندارد ERC-4907 چه مشکلاتی رو برطرف می کنه؟ از کجا میشه توکن های NFT رو اجاره کرد؟ اجاره توکن های غیرقابل تعویض چه مشکلاتی به همراه داره؟

بعد از شکوفایی بازار توکن های غیرمثلی، محبوبیت پلتفرم های اجاره توکن های NFT هم هر روز بیشتر شد. به این ترتیب، این پروتکل ها تلاش می کنند تا به منظور آسون کردن نحوه ورود کاربران و افراد جدید به حوزه گیم های Play to Earn، شرایط اجاره توکن های غیرقابل تعویض رو هم واسه بازیکن ها راحت کنند. شما هم می تونین با اجاره توکن های غیرمثلی در کنار کسب درآمد از نوسانات قیمت بیت کوین و دیگر ارزها درآمد زیادی کسب کنین. ما سعی می کنیم در مقاله استاندارد ERC-4907 چیست؟ اطلاعاتی درباره استاندارد اجاره توکن های غیرمثلی یا ERC4907 به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های اجاره توکن های NFT بپردازیم و مشکلات اجاره NFT رو مورد بررسی قرار بدیم.

استاندارد ERC-4907 چیست؟

استاندارد ERC-4907 چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که استاندارد ERC-4907 چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استاندارد ERC-4907 که به عنوان استاندارد اجاره توکن های غیرمثلی شناخته میشه، واسه تقویت و جذب کاربران بیشتر به صنعت بازی های کریپتویی یا گیم فای به وجود اومده. به کمک این استاندارد، دارنده های توکن های غیرمثلی می تونن توکن های خودشون رو واسه مدت زمان تعیین شده ای به سایر افراد اجاره بدن. بعد از این زمان مشخص، کاربرانی که توکن های NFT رو اجاره کردن، هیچ دسترسی به این دارایی ها ندارن.

جالب اینجاست که بدونین استاندارد ERC-4907 به وسیله پروتکل Double Protocol به عنوان یه پیشنهاد ارائه شد و به کمک تیم سازنده ارز دیجیتال اتریوم تایید شد. همچنین این استاندارد یه نقش دوگانه برای مالک و کاربر در لایه برنامه اتخاذ می کنه. همچنین یه تابع انقضا رو واسه کاربران بازار توکن های غیرمثلی تعریف می کنه، در حالی که از مالک اجاره میشه.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش خرید و فروش NFT در Solanart

مزایای استاندارد ERC4907

مزایای استاندارد ERC4907

همونطور که گفتیم، استاندارد اجاره توکن NFT با هدف آسون کردن نحوه ورود کاربران به حوزه بازی های کریپتوی و راحت تر کردن فرایند اجاره توکن های غیرمثلی به وجود اومده. با اینکه استاندارد نوظهور اجاره توکن های NFT خیلی از مشکلات قبلی رو برطرف می کنه، ولی هنوز در مورد پروتکل ERC-4907 نگرانی هایی وجود داره. این استاندارد مزیت های فوق العاده ای به همراه داره. در ادامه برخی از مزایای استاندارد ERC-4907 رو بررسی می کنیم:

  • تخصیص واضح حقوق

نکته قابل توجه این هست که با استفاده از استاندارد ERC-4907 دارنده ها و کاربران حقوق و دوره اجاره توکن های خودشون رو تعیین می کنند. این کار امنیت وام دهنده NFT رو بهبود میده. همچنین این موضوع واسه پروژه هایی که اجاره توکن ها رو تسهیل می کنند، خیلی خوب عمل می کنه.

ویدیوی پیشنهادی: تفاوت استانداردهای NFT ( بررسی استانداردهای مینت کردن NFT)

  • مدیریت زمان زنجیره ای

یکی دیگه از مزایای استاندارد ERC-4907 این هست که مدیریت زمان زنجیره ای رو پیاده سازی می کنه. در حال حاضر، وام دهنده های توکن غیرمثلی مجبور نیستن واسه دریافت توکن های خودشون تراکنش زنجیره ای دوم رو اجرا کنند. با عملکرد انقضا، حقوق اجاره کننده توکن به صورت اتومات بعد از دوره اجاره منقضی میشه. این کار باعث کاهش تلاش و هزینه واسه وام دهنده NFT میشه.

  • بهبود ادغام NFT ها در اتریوم

یکی دیگه از مزایای استاندارد ERC-4907 این هست که ادغام توکن های غیرمثلی در اتریوم رو بهبود میده. بهتره بدونین همه توکن های NFT مبتنی بر استاندارد ERC4907 با استاندارد ERC-721 هم سازگار هستن. علاوه بر این، استاندارد ERC-4907 تعدادی از دستورالعمل ها رو واسه همه پروژه ها ارائه میده. با داشتن پایه قوی تر واسه توسعه دهنده های توکن ERC-4907 پروژه ها هزینه های کمتری رو هم محتمل میشن.

روش های اجازه NFT چیست؟

روش های اجازه NFT چیست؟

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی درباره اجاره توکن های غیرمثلی(NFT)، دوست داشته باشین تا شما هم با استفاده از این روش درآمد زیادی کسب کنین. برای این کار باید با روش های مختلف اجاره توکن های غیرقابل تعویض آشنا بشین. در حال حاضر دو روش برای اجاره NFT وجود داره:

•    اجاره تضمین شده
•    اجاره بدون تضمین

یکی از فواید اجاره توکن های غیرمثلی این هست که صاحب توکن NFT می تونه در پایان مدت اجاره، مالکیت دارایی ها رو به کاربران اجاره کننده بده، ولی این کار مشکلاتی به همراه داره. مثلا بعد از تموم شدن مدت زمان اجاره، کاربر اجاره کننده باید توکن های غیرمثلی رو به صورت دستی برگردونه و دارنده اصلی کنترلی بر دارایی هاش نداره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استاندارد ERC-4907 چیست؟ اطلاعاتی درباره استاندارد اجاره توکن های غیرمثلی یا ERC4907 به شما ارائه کنیم و به بررسی روش های اجاره توکن های NFT بپردازیم و مشکلات اجاره NFT رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استاندارد ERC-4907 که به عنوان استاندارد اجاره توکن های غیرمثلی شناخته میشه، واسه تقویت و جذب کاربران بیشتر به صنعت بازی های کریپتویی یا گیم فای به وجود اومده.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استاندارد ERC-4907 چیست؟ (استاندارد اجاره NFT)

در مورد استاندارد ERC-4907 چیست؟ (استاندارد اجاره NFT) نظر دهید
سوال امنیتی :3+64 = ?