الگوریتم جنگل تصادفی(Random Forest) چیست؟

  • 06:02 1403-02-24
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

الگوریتم جنگل تصادفی(Random Forest)؛ پیش بینی قیمت بیت کوین با استفاده از این الگوریتم! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این الگوریتم به دست بیارین؟ آیا می دونین الگوریتم جنگل تصادفی چیست؟ الگوریتم جنگل تصادفی چجوری کار می کنه؟ مزایا و چالش های Random Forest چیست؟ چجوری قیمت بیت کوین رو به کمک الگوریتم جنگل تصادفی پیش بینی می کنند؟

الگوریتم جنگل تصادفی یکی از پرکاربردترین و رایج ترین الگوریتم های یادپیری ماشینی هست. بهتره بدونین این الگوریتم که به وسیله دو متخصص علم آمار یعنی لئو برایمن و ادل کاتلر ایجاد شده، خروجی چندین درخت تصمیم رو واسه رسیدن به یه نتیجه واحد ترکیب می کنه. جنگل تصادفی با استقبال زیادی روبرو شده و تریدرها و تحلیل گران زیادی از این روش استفاده می کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوریتم جنگل تصادفی چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوریتم جنگل تصادفی یا Random Forest به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای الگوریتم جنگل تصادفی بپردازیم و پیش بینی قیمت بیت کوین توسط الگوریتم جنگل تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم.

الگوریتم جنگل تصادفی چیست؟

الگوریتم جنگل تصادفی چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوریتم جنگل تصادفی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوریتم جنگل تصادفی یا Random Forest نوعی روش یادگیری ماشینی هست که واسه برطرف کردن مشکلات رگرسیون و طبقه بندی مورد استفاده قرار می گیره و واسه این کار از یادگیری جمعی بهره برداری میشه. توجه داشته باشین که یادگیری جمعی روشی هست که خیلی از طبقه بندی کننده ها وسه ارائه راه حل ها و راهکارهایی واسه مسائل پیچیده و سخت ازش استفاده می کنند.

جالب اینجاست که بدونین الگوریتم جنگل تصادفی از مجموع تعدادی درخت تصمیم به وجود اومده. با کمک این الگوریتم میشه داده و اطلاعات رو به دو صورت دسته بندی شده یا رگرسیونی پیش بینی یا تحلیل و تحلیل کرد. نکته قابل توجه اینجاست که بدونین الگوریتم جنگل تصادفی در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیره. از این الگوریتم در پیش بینی قیمت بیت کوین هم استفاده میشه. تریدرها و معامله گران زیادی با استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی، به تحلیل بیت کوین پرداخته و قیمت بیت کوین رو پیش بینی می کنند.

مزایای استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی

مزایای استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی

همونطور که گفتیم، الگوریتم جنگل تصادفی(Random Forest) نوعی مدل توسعه پیدا کرده از تکنیک کیسه هست، چون در این الگوریتم از هر دو روش کیسه و ویژگی های تصادفی واسه ایجاد یه جنگل بدون همبستگی از درختان تصمیم استفاده میشه. استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم اثبات حضور(POAP) چیست؟

•    انعطاف پذیری

یکی از مزایای استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی، انعطاف پذیری هست. از اونجایی که جنگل تصادفی می تونه برآوردهای رگرسیونی و طبقه بندی رو با سطح بالایی از توجه انجام میده، یه تکنیک محبوب بین طرفداران به علوم داده. ویژگی Bagging گروه بندی جنگل تصادفی رو به ابزاری کارآمد واسه تخمین مقادیر از دست رفته تبدیل می کنه، چون در این وضعیت قسمتی از داده ها دقیق باقی می مونن.

•    کاهش ریسک

کاهش ریسک هم یکی دیگه از مزایای استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی هست. درخت های تصمیم در نوع خودشون تلاش می کنند همه داده ها رو به شکل مناسب نشون بدن و میزان ریسک رو افزایش بدن. وقتی تعداد مختلفی درخت تصمیم، در یه جنگل تصادفی وجود داشته باشه، تا وقتی که میانگین درختان غیرمرتبط کمتر از واریانس کلی و خطای پیش بینی باشه، طبقه بندی انجام شده مدل رو بیشتر از حد متناسب نشون میده.

•    راحتی در تعیین اهمیت ویژگی ها

یکی دیگه از مزایای استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی، راحتی در تعیین اهمیت ویژگی هاست. این الگوریتم شناسایی اهمیت و میزان سهم متغیرها رو در الگو ساده می کنه. روش های مختلفی واسه این کار وجود داره. توجه داشته باشین که میانگین کاهش در ناخالصی واسه ارزیابی و محاسبه مقدار کاهش دقت روش در زمان حذف یه متغیر به کار گرفته میشه. یکی دیگه از شاخص ها واسه تعیین کردن اهمیت خصوصیات هست که تریدرها بهش توجه دارن.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم اثبات اعتبار(POA) چیست؟

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط الگوریتم جنگل تصادفی

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط الگوریتم جنگل تصادفی

نکته قابل توجه این هست که الگوریتم جنگل تصادفی یا Random Forest در زمینه های مختلفی مورد استفاده کاربران قرار می گیره. واسه اینکه به صورت کامل کاربرد این الگوریتم رو بفهمین، استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی برای تجزیه و تحلیل یا پیش بینی قیمت بیت کوین مثال می زنیم.

روند پیش بینی قیمت بیت کوین توسط الگوریتم جنگل تصادفی شامل 5 قسمت هست. این بخش ها عبارت هستن از بخش جمع آوری داده، انتخاب ویژگی ها، برآورد مدل ها، پیش بینی و نهایی سازی و ارائه نتیجه. در بخش اول که مربوط به جمع آوری داده ها میشه، باید متغیرهایی رو که دوست داریم واسه پیش بینی قیمت بیت کوین استفاده کنیم، انتخاب کنیم. این داده ها می تونن قیمت شروع، قیمت پایانی، بیشترین قیمت، کمترین قیمت، حجم مبادلات یا هر متغیر دیگه ای که مربوط به قیمت بیت کوین میشه باشه.

جمع آوری و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم جنگل تصادفی چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوریتم جنگل تصادفی یا Random Forest به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای الگوریتم جنگل تصادفی بپردازیم و پیش بینی قیمت بیت کوین توسط الگوریتم جنگل تصادفی رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، الگوریتم جنگل تصادفی یا Random Forest نوعی روش یادگیری ماشینی هست که واسه برطرف کردن مشکلات رگرسیون و طبقه بندی مورد استفاده قرار می گیره و واسه این کار از یادگیری جمعی بهره برداری میشه. تریدرها و تحلیلگران می تونن با استفاده از این الگوریتم قیمت بیت کوین رو تجزیه و تحلیل یا پیش بینی کنند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوریتم جنگل تصادفی(Random Forest) چیست؟

در مورد الگوریتم جنگل تصادفی(Random Forest) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+32 = ?