وام جمعی(Crowdloan) چیست و چه مزایایی دارد؟

  • 06:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

وام جمعی(Crowdloan)؛ یکی از اصطلاحات رایج و پرکاربرد در فضای دیفای! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از وام جمعی چیست؟ وام جمعی چجوری کار می کنه؟ نحوه شرکت در وام جمعی چجوریه؟ به نظر شما وام جمعی چه مزایایی به همراه داره؟ از کجا میشه به Crowdloan دسترسی پیدا کرد؟ کمپینن های وام جمعی چقدر می تونن باقی بمونن؟

جذب سرمایه و وجوه نقد به وسیله افراد سابقه طولانی داره. این روش از زمان توسعه و گسترش صنایع و کسب و کارهای مختلفی کاربردی تر شد. در بازار رمزارزها هم مثل کسب و کارهای دیگه، این روش جذب سرمایه واسه پیشرفت و اجرای پروژه های کریپتویی در کنار افزایش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای مهم بازار مورد استفاده قرار می گیره. علاوه بر این، به کمک این تکنیک، کاربران می تونن از پروژه های مورد نظر خودشون حمایت کنند. وام جمعی یکی از اصطلاحات مهم در این زمینه هست. به همین منظور ما می خواهیم در مطلب وام جمعی چیست؟ توضیحاتی در مورد وام جمعی یا Crowdloan واستون ارائه کنیم و به بررسی مزایای وام جمعی بپردازیم و نحوه شرکت در وام جمعی رو به شما یاد بدیم.

منظور از وام جمعی چیست؟

منظور از وام جمعی چیست؟

منظور از وام جمعی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که وام جمعی(Crowdloan) فرصتی خوب واسه کسایی هست که به دنبال سرمایه گذاری هستن تا از ارز دیجیتالی که زیر نظر دارن، حمایت کنند و به کمک اون شبکه، توکن به دست بیارن. توجه داشته باشین که وام جمعی نوعی پلتفرم جمع سپاری هست که به مشارکت کننده ها کمک می کنه تا از پروژه های کریپتویی واسه پاراچین با استیک کوین DOT پشتیبانی کنند و در نهایت با اجرای موفقیت آمیز پروژه ارز دیجیتال، کوین هایی رو به عنوان پاداش کسب کنند.

جالب اینجاست که بدونین وام جمعی روشی واسه پروژه های رمزنگاری شده به منظور تامین نقدینگی واسه برنده شدن در مزایده پاراچین هست. پروژه هایی که قابلیت شرکت در این مزایده رو دارن، از طریق وام جمعی(Crowdloan) به جمع آوری نقدینگی در قالب کوین شبکه می پردازن تا در مزایده برنده بشن. نکته قابل توجه این هست که وام دهنده ها هم بر اساس برنامه از قبل مشخص شده، توکن های قفل شده خودشون رو پس می گیرن و با توجه به توافق انجام شده، پاداش یا کوین هایی رو به دست میارن.

ویدیوی آموزشی پیشنهادی: آموزش پلتفرم وام دهی فوجی دائو

وام جمعی چه مزایایی به همراه دارد؟

وام جمعی چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، وام جمعی(Crowdloan) افرادی رو پوشش میده که سرمایه ای در اختیار ندارن. این پروژه از افراد پشتیبانی می کنه، جوری که با کمک این روش می تونن توکن های اون شبکه رو دریافت کنند و با کمک اون یه فرصت خوب به دست بیارن. وام جمعی مزیت های فوق العاده ای داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. در ادامه برخی از مزایای وام جمعی رو بررسی می کنیم:

ویدیوی آموزشی پیشنهادی: آموزش پلتفرم آوه Aave (نحوه کار با پروتکل وام دهی آوه)

•    یکی از مزایای وام جمعی(Crowdloan) این هست که وام جمعی یه روش خیلی سریع و شامل تکنیک اجرایی خیلی راحت هست تا به کسایی که پروژه شما علاقه مند هستن، کوین هایی رو به عنوان پاداش بده.
•    یکی دیگه از مزیت های فوق العاده وام جمعی این هست که وام جمعی ترفندی به منظور حمایت و همچنین ایجاد یه تقاضای بازار واسه یه پاراچین یا پروژه کریپتویی هست.
•    وام جمعی یا Crowdloan نوعی استراتژی هوشمند هست تا کاربران و افراد نسبت به این تکنیک مطمئن بشن و سرمایه ای رو به دست بیارن.
•    قابلیت پوشش هزینه های قسمت های مختلف پاراچین بدون نیاز به فرایند جمع آوری سرمایه با زمان و منابع فشرده هم به عنوان یکی از مزیت های وام جمعی محسوب میشه.
•    یکی دیگه از مزایای وام جمعی این هست که به عنوان روشی کارآمد واسه توزیع توکن ها به اعضای فعال و وفادار جامعه محسوب میشه.

چگونه می توان به وام جمعی دسترسی پیدا کرد؟

چگونه می توان به وام جمعی دسترسی پیدا کرد؟

با توجه به پروژه های کریپتویی که تا الان اقدام به برگزاری وام های جمعی(Crowdloan) کردن، در واقع سه روش جلوی راه کاربران قرار می گیره تا به استفاده از اون ها به وام های جممعی دسترسی داشته باشین و بتونن در وام جمعی رمزارزها شرکت کنند. این روش ها عبارت هستن از:

•    به صورت مستتقیم از طریق سایت رسمی Polkadot.js
•    به وسیله داشبورد سفارشی ایجاد شده توسط پروژه پاراچین
•    به کمک یه رابط مثل صرافی ارز دیجیتال بایننس یا کراکن

نکته قابل توجه این هست که خیلی از پروژه های کریپتویی، ترکیبی از تکنیک های بالا رو دنبال کرده و به کاربران و کسایی که دوست دارن از وام جمعی شرکت کنند، کمک می کنه تا از هر روشی که واسشون راحت تر و قابل دسترس تر هست، استفاده کنند.

انواع مختلف پاداش ها در Crowdloan

پروژه های کریپتویی با مشارکت در مزایده پاراچین ها، به منظور تامین سرمایه خودشون، توکن های استیک شده DOT و KSM رو به وسیله روش وام جمعی به دست میارن. بنابراین، با موفق شده در مزایده، توکن های به دست اومده به صورت پاداش به شرکت کننده ها داده میشه. کوزاما(KSM) و پولکادات(DOT) به پروژه ها توصیه می کنند تا واسه پاداش ها و جوایزی که میدن، محدودیتی مشخص کنند. توجه داشته باشین که این محدودیت ها می تونن شامل توکن های بومی پروژه ارز دیجیتال یا هر چیزی دیگه ای خارج از زنجیره باشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله وام جمعی چیست؟ اطلاعاتی در مورد وام جمعی یا Crowdloan واستون ارائه کنیم و به بررسی مزایای وام جمعی بپردازیم و نحوه دسترسی به وام جمعی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، وام جمعی(Crowdloan) فرصتی خوب واسه کسایی هست که به دنبال سرمایه گذاری هستن تا از ارز دیجیتالی که زیر نظر دارن، حمایت کنند و به کمک اون شبکه، توکن به دست بیارن. توجه داشته باشین که شرکت در وام جمعی مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که باعث میشه تا مورد استقبال کاربران زیادی قرار بگیره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد وام جمعی(Crowdloan) چیست و چه مزایایی دارد؟

در مورد وام جمعی(Crowdloan) چیست و چه مزایایی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+92 = ?